Hydraulinen jarrutehostin ?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Hydraulinen jarrutehostin ?
missä ajoneuvoissa on sähköhydraulinen jarrutehostin, joka ei ole, tai ei ole totaalisesti sekoitettu ABS-järjestelmään, vaan sen saa helposti muunnettua perinteiseen jarrujärjestelmään korvaamaan alipainetehostimen?
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001
Audi 100:issa vm 83-~90 on käytetty hydraulista tehostusta jarruissa. Samaa painetta käytetään myös ohjaustehostimeen. En muista, oliko pumpussa omat lähdöt kumpaankin järjestelmään.
Järjestelmä on täysin mekaaninen, eikä sisällä mitään sähköosia lukuunottamatta paineanturia (varoitus) ja nestemäärään anturia. Painevaraajakin löytyy.
Näin siis yleisimmissä karvalakkimalleissa, joissa ei ole ABS:ää.
Järjestelmä on täysin mekaaninen, eikä sisällä mitään sähköosia lukuunottamatta paineanturia (varoitus) ja nestemäärään anturia. Painevaraajakin löytyy.
Näin siis yleisimmissä karvalakkimalleissa, joissa ei ole ABS:ää.
Jäsen #72
Keep the Legend Alive
Keep the Legend Alive
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Mulla on laitettuna tuo ABS-sähkötehostin ilman ABS-jarruja paikoillaan. Ei tarvitse laittaa edes sitä alkuperäistä johtosarjaa, vaan pumpun virtareleelle voi ottaa suoraan ohjauksen tuosta painekytkimestä.
Tässä tehostin irrallaan ja tässä tehostin paikoillaan.
Asennuksessa läpivientireikää pitää pikkusen pirrata suuremmaksi ja kiinnitysreikiä pitää porata kaksi lisää.
Tässä tehostin irrallaan ja tässä tehostin paikoillaan.
Asennuksessa läpivientireikää pitää pikkusen pirrata suuremmaksi ja kiinnitysreikiä pitää porata kaksi lisää.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Scorpiossa on pyörillä samat satulat ja männät kuin Sierrassa, MUTUna heittäisin ettei koko eroa ole.Brenda kirjoitti:onko sierran ja scorpion välillä mitään suurempia eroja kuten esim. tehostusvoimassa tai sylinterihalkaisijassa yms. ?
Ja ymmärtääkseni mun ei tarvitse ostaa absin johtosarjaa/boxia ollenkaan ?
antureiden liitinrasiat vissiin ihan perus junior-timer ?
Scorpin sylintereitä on myös sellaisia joissa noi venttiilit eli yllä linkitetyissä kuvissa nelikulmainen laatikko ja päällä 7-napainen timer liitin on irrallaan. Ei ole tullut tarkemmin Sierran sylinteriä katsottua lähteekö venttiilit nätisti irti.
Pumpun liitin on isohko juninor-timer 2x n. 6mm2 johdolla (lieneekö enää junior timer), painesensorissa 5-pinniä yhteensä kahdessa rivissä ja sitten 2-napainen junior timer liittimessä X, korkissa 3-pinninen ja 2 pinninen. Säiliötä voi varmaan pienentää reilusti jos uskoo hyvissä ajoin havaitsevansa pumpun syytävän nesteitä maantielle, kun ECUa ei ole eikä varoitusvalojakaan isommalti.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
no niin, ostin uuden laitteen, niin ei ainakaan työaikaa pala osia puhdistellessa. Aikahan on rahaa, eli selvää säästöä
Täytyy kesälomalla perehtyä miten tuo istuu Capriin...

Täytyy kesälomalla perehtyä miten tuo istuu Capriin...
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Kossukorppion vastaavassa systeemissä on se mikälie osa erikseen johtuen tilan ahtaudesta. Eli tuolta pumpulta menee putket siihen mikälie mokkulaan joka on sijoitettu repsikan puolelle, ja siitä sitten putket satuloille.
Sitä vaan että jos ei mahdu, niin tuota pönikkää voi laihduttaa siirtämällä sen mikälie osan pois siltä kohdalta jossa on venttiilikoppa.
Sitä vaan että jos ei mahdu, niin tuota pönikkää voi laihduttaa siirtämällä sen mikälie osan pois siltä kohdalta jossa on venttiilikoppa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Hmm, kalliin näköinenBrenda kirjoitti:no niin, ostin uuden laitteen, niin ei ainakaan työaikaa pala osia puhdistellessa. Aikahan on rahaa, eli selvää säästöä![]()
Täytyy kesälomalla perehtyä miten tuo istuu Capriin...

Onkos tuo nyt riisuttu malli vai koko abs hässäkkä, eli tuommoisenako meinaat asentaa vai lähteekö tuosta vielä romua pois/erilleen
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
korostaisin sanaa näköinenVesQ kirjoitti: Hmm, kalliin näköinen![]()

oli niin kalliita, että ostin kaks, siltä varalta jos toinen menee hukkaan

lähtee ainakin venttilipesä...se jää kuvassa varjopuolelle. lomalla sit mallailen, miten muokkaan....VesQ kirjoitti: Onkos tuo nyt riisuttu malli vai koko abs hässäkkä, eli tuommoisenako meinaat asentaa vai lähteekö tuosta vielä romua pois/erilleen
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
hmmm. täytyy jyrsiä adapterilevy ABS-venttiilipesän tilalle. venttiilipesän ja pääsylinterin välissä kun näyttää olevan O-rengas tiivistys.
ilmeisesti cossuissa??? on valmiiksi adapteri josta putket lähtee venttiilipesälle?
pääsylinterin ja venttiilipesän välissä on 4 porausta.
yksi niistä käsittääkseni yhteinen paineenvähennys kanava jonka voin tukkia...
jarrunestesäiliö ei myöskään mahdu caprissa olemaan-->täytyy tehdä adapteri nipat pääsylkkyyn ja erilliset säiliöt.
taempi jarrunestesäiliön liitäntä onkin 2-kanavainen, sisäkkäiset putketsäiliöön. etummainen liitäntä normaali.
ilmeisesti cossuissa??? on valmiiksi adapteri josta putket lähtee venttiilipesälle?
pääsylinterin ja venttiilipesän välissä on 4 porausta.
yksi niistä käsittääkseni yhteinen paineenvähennys kanava jonka voin tukkia...
jarrunestesäiliö ei myöskään mahdu caprissa olemaan-->täytyy tehdä adapteri nipat pääsylkkyyn ja erilliset säiliöt.
taempi jarrunestesäiliön liitäntä onkin 2-kanavainen, sisäkkäiset putketsäiliöön. etummainen liitäntä normaali.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
Olin osittain väärässä, pääsylinteri ei ollut fordista vaan vastaavanlainen hässäkkä jossa oli kierteet valmiina.Jos omistaja saa selvitettyä lähtökohdan laitan tietoa.Auto jo mailmalla.wex4 kirjoitti:Ton saa kolmeen osaan abs->roskiin,tehostin-> rintapeltiin, säiliö+moottori ->johonkin piiloon.Aikoinaan noin laitettu esco mkII.Brenda kirjoitti:onpa horse-size mokkula :shock:
ei tartte uneksia, että kätkis mk1 escon kojelaudan alle :?