Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Suh0
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Viesti
Kirjoittaja Suh0 » Ma Maaliskuu 26. 23:03:01 2007
?Joko olen tyhmä tai muuten vaan ei menny jakeluun joten kysyn semmoista että:
kun toi mun sierra on joskus ollut 1.6 ja aikanaan vaihdettu 2l moottori ja olikohan nyt 8" takarummut muutosrosentit jotain 17% tällä hetkellä.
eli miten homma menee kun laitan kesän aikana 2l ruiskukoneen tohon turbon ja välijäähdyttimen seka megaruutan kera eli mitä mun pitää tehdä jotta saan ton leimasta läpitte ja saanko foordilta pyytämällä sen jonkun vertailulapun ?
Kiitos

Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Ma Maaliskuu 26. 23:09:25 2007
Luultavasti cossu on vertailu kohe,eli periaatteessa cosan levyt eteen taakse. tää on ihan siis mutua, mutta näin epäilisin.
muistaakseni prosenteissä säästät kun parannat jarrut ensin ->muutoskatsastus ei tule prossia silloin. (turvalaitteita saa parantaa ilman%)
No tietävemmät kertoo enemmän (ja korjaa mun mutut)

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » Ma Maaliskuu 26. 23:26:10 2007
Penkität ja vuosimallista riippuen katalysaattori tai sellaisen kuoret kiinni (ei tarvitse alentaa päästöjä).
Vertailulapun saa ilmeisesti Fordilta, mutta löytyy monilta konttoreilta valmiiksi kyseinen lappu (moottorit, painot, akselistojen erot yms)
Muutosprosenttien kanssa ei pitäisi olla enää mitään ongelmaa..
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Arto65FB » Ti Maaliskuu 27. 2:01:13 2007
jarkkoma kirjoitti:Luultavasti cossu on vertailu kohe,eli periaatteessa cosan levyt eteen taakse. tää on ihan siis mutua, mutta näin epäilisin.
muistaakseni prosenteissä säästät kun parannat jarrut ensin ->muutoskatsastus ei tule prossia silloin. (turvalaitteita saa parantaa ilman%)
Niin tai jos tyytyy XR4 vertailuun tehojen kanssa.
Jos jarrut täytyy muuttaa moottorin vuoksi, niin prossat pitäisi mennä. Ja oliko se itse asiassa niin, että ne periaatteessa menee, mutta ne saa takaisin, jos prosenttiraja uhkaa.
-
ilehmus
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja ilehmus » Ti Maaliskuu 27. 6:47:37 2007
Eipähän nykyään enää mee noin kun turvallisuutta parantavia osia (mm. jarrut) saapi vaihtaa parempiin ilman prosentteja ihan tekniikanvaihdon yhteydessäkin. Prosenttilistat kun muuttuivat tässä muutama hetki sitten.
Kyllä liika on liikaa mutta kohtuus on ihan liian vähän.
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ti Maaliskuu 27. 7:17:11 2007
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ti Maaliskuu 27. 9:44:08 2007
helpoin näin:
laitat 260mm etujarrut, taakse levyt tai 10" rummut, penkität koneesta max 180hp tai karvan verran alle ja käytät fordin tavallista vertailumoottoripaperia jossa ei cossua mainita ollenkaan. jos auto on venhempi kuin heinäkuu -87 ei tarvii päästöistä osoittaa muuta kun menee mittaus läpi, jos uudempi kuin tuo mutta ei vähäpäästöinen niin "kylmä katti" väliin ja päästörajat co 3,5 ja hc 600. prosentteja pelkästä moottorin vaihdosta nykyisällä säännöillä 14%, jarruista ei merkitä prosentteja enää. menee tavallisella muutoskatsastuksella leimaan.
-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » Ti Maaliskuu 27. 15:20:36 2007
^ Erittäin tyhjentävä vastaus katsurilta
Tosiaan varmasti helpoin verrata "ns. normi" sierran malleihin, eikä Cosworthiin vaikka selvästi enemmän saisikin penkittää siihen vertailemalla, kun aika ristiriitaista tietoa tälläkin foorumilla pystyykö cossua ja normaali sierraa edes vertailemaan virallisesti.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ti Maaliskuu 27. 16:47:32 2007
joo kun maahantuoja oli eilen eri mieltä kun tänään ja on huomenna taas eri mieltä siitä että onko se cossu samaa mallisarjaa vai ei.. noin minä turboriesan tekisin.
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 27. 18:27:56 2007
samiharju kirjoitti:joo kun maahantuoja oli eilen eri mieltä kun tänään ja on huomenna taas eri mieltä siitä että onko se cossu samaa mallisarjaa vai ei.. noin minä turboriesan tekisin.
Eikös xr4i ole paksumpi etuvakaaja kuin 1.6l? Eli sekin pitäisi vaihtaa muutoskatsastukseen? Itse aion sitä siis käyttää vertailuna tuolle 2.0l turbosierralle. Eli tuo samin mainitsema 180hv max. Jarrut on jo vaihdettu (edessä siis 260mm ja takana levyt). Alustasarjankin laitan ennen muutoskatsastusta. Mietin vain pitääkö vielä vakaajakin vaihtaa ja sen myötä tukivarret/puslat tukivarsiin.
Edit: Vai taitaakin olla kaikki vakaajat samanpaksuisia puslan kohdalta, myös cossun?
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ti Maaliskuu 27. 18:53:18 2007
Sultzi kirjoitti:
Edit: Vai taitaakin olla kaikki vakaajat samanpaksuisia puslan kohdalta, myös cossun?
Ei ole 22mm, 24mm, 26.. ja 28mm ovat puslan kohdalta etuvakaajat.
Vai meinaatko siitä kun tulee alatukivarteen?
Siitä ovat samanpaksuisia
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ti Maaliskuu 27. 20:38:10 2007
ei vain sierran vertailupaperissa muistaakseni mainita kun jarrujen erot..
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 27. 21:08:02 2007
Koskaan en ole nähnyt sitä sierran virallista vertailulappua, joten en tiedä. On se ihme kun sitä ei ole netissä jaossa, mutta johonkin taunuksiin ja cortinoihin löytyy ties mitä todistuslappuja netistä
siipicossu: juu sitä alatukivarren puslan reikää tarkoitin

-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Ti Maaliskuu 27. 22:57:15 2007
Sultzi kirjoitti:Koskaan en ole nähnyt sitä sierran virallista vertailulappua, joten en tiedä. On se ihme kun sitä ei ole netissä jaossa, mutta johonkin taunuksiin ja cortinoihin löytyy ties mitä todistuslappuja netistä
http://koti.mbnet.fi/jeddah/muuta/Sie_83-.pdf
Siinä ny on ainaki yks, jossa mainitaan vanhemmat moottorit. Noita lappuja muutes saa edelleen ihan maahantuojalta, kun vaan pyytää...
Joku voisi vielä kertoa, mitä tuolla "van"-mallilla tuolla yläkulmassa tarkoitetaan, kenties jotain vertailumallia..?

-
Suh0
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Viesti
Kirjoittaja Suh0 » Ti Maaliskuu 27. 23:32:03 2007
pitääkö mun mennä johki katsastusasemalle sanomaan/kysymään että käykö näin vai että tämmönen ois tulossa,miten menettelen? vai teenkö auton valmiiksi ja tuon paperinipun kun meen leimalle ja sanon että tossa ois tommone että kattokaahan ja tutkikaa

Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ti Maaliskuu 27. 23:50:43 2007
Suh0 kirjoitti:pitääkö mun mennä johki katsastusasemalle sanomaan/kysymään että käykö näin vai että tämmönen ois tulossa,miten menettelen? vai teenkö auton valmiiksi ja tuon paperinipun kun meen leimalle ja sanon että tossa ois tommone että kattokaahan ja tutkikaa

Ite oon todennu, että usein miten kannattaa selvittää kaikki ongelmat ja kuinka ne ratkotaan ennen konttorille menoa ja sit vasta muita asiota udella sieltä...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
hilteri
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti
Kirjoittaja hilteri » Ke Maaliskuu 28. 0:25:21 2007
jarkkoma kirjoitti:Luultavasti cossu on vertailu kohe,eli periaatteessa cosan levyt eteen taakse. tää on ihan siis mutua, mutta näin epäilisin.
muistaakseni prosenteissä säästät kun parannat jarrut ensin ->muutoskatsastus ei tule prossia silloin. (turvalaitteita saa parantaa ilman%)
No tietävemmät kertoo enemmän (ja korjaa mun mutut)

näin reilu vuosi sitte mun tapauksessa, kahdella eri asemalla ottivat vertausautoksi cossun.eli ainakin cossun jarrut abseineen. auto oli -86 is sierra. taitaa joka paikassa olla vähä mite kukakin katsataja haluaa hankalaksi asian tehdä. kannattaa kysyä faktat ennekuin upotat rahat siihe.
-
Tonis
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 7. 9:10:57 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Tonis » Ma Toukokuu 7. 12:58:26 2007
Meneekö pinton kone taunukseen taunuksen ja sen mussen vertailupapereilla?