muutoskatsastuksesta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

muutoskatsastuksesta

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ma Maaliskuu 26. 23:03:01 2007

?Joko olen tyhmä tai muuten vaan ei menny jakeluun joten kysyn semmoista että:
kun toi mun sierra on joskus ollut 1.6 ja aikanaan vaihdettu 2l moottori ja olikohan nyt 8" takarummut muutosrosentit jotain 17% tällä hetkellä.

eli miten homma menee kun laitan kesän aikana 2l ruiskukoneen tohon turbon ja välijäähdyttimen seka megaruutan kera eli mitä mun pitää tehdä jotta saan ton leimasta läpitte ja saanko foordilta pyytämällä sen jonkun vertailulapun ?


Kiitos :)
Nissan Cedric -86 2,8l TD

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Maaliskuu 26. 23:09:25 2007

Luultavasti cossu on vertailu kohe,eli periaatteessa cosan levyt eteen taakse. tää on ihan siis mutua, mutta näin epäilisin.

muistaakseni prosenteissä säästät kun parannat jarrut ensin ->muutoskatsastus ei tule prossia silloin. (turvalaitteita saa parantaa ilman%)

No tietävemmät kertoo enemmän (ja korjaa mun mutut) :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Maaliskuu 26. 23:26:10 2007

Penkität ja vuosimallista riippuen katalysaattori tai sellaisen kuoret kiinni (ei tarvitse alentaa päästöjä).
Vertailulapun saa ilmeisesti Fordilta, mutta löytyy monilta konttoreilta valmiiksi kyseinen lappu (moottorit, painot, akselistojen erot yms)

Muutosprosenttien kanssa ei pitäisi olla enää mitään ongelmaa..
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Maaliskuu 27. 2:01:13 2007

jarkkoma kirjoitti:Luultavasti cossu on vertailu kohe,eli periaatteessa cosan levyt eteen taakse. tää on ihan siis mutua, mutta näin epäilisin.

muistaakseni prosenteissä säästät kun parannat jarrut ensin ->muutoskatsastus ei tule prossia silloin. (turvalaitteita saa parantaa ilman%)
Niin tai jos tyytyy XR4 vertailuun tehojen kanssa.

Jos jarrut täytyy muuttaa moottorin vuoksi, niin prossat pitäisi mennä. Ja oliko se itse asiassa niin, että ne periaatteessa menee, mutta ne saa takaisin, jos prosenttiraja uhkaa.

ilehmus
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ilehmus » Ti Maaliskuu 27. 6:47:37 2007

Eipähän nykyään enää mee noin kun turvallisuutta parantavia osia (mm. jarrut) saapi vaihtaa parempiin ilman prosentteja ihan tekniikanvaihdon yhteydessäkin. Prosenttilistat kun muuttuivat tässä muutama hetki sitten.
Kyllä liika on liikaa mutta kohtuus on ihan liian vähän.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Maaliskuu 27. 7:17:11 2007

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Maaliskuu 27. 9:44:08 2007

helpoin näin:

laitat 260mm etujarrut, taakse levyt tai 10" rummut, penkität koneesta max 180hp tai karvan verran alle ja käytät fordin tavallista vertailumoottoripaperia jossa ei cossua mainita ollenkaan. jos auto on venhempi kuin heinäkuu -87 ei tarvii päästöistä osoittaa muuta kun menee mittaus läpi, jos uudempi kuin tuo mutta ei vähäpäästöinen niin "kylmä katti" väliin ja päästörajat co 3,5 ja hc 600. prosentteja pelkästä moottorin vaihdosta nykyisällä säännöillä 14%, jarruista ei merkitä prosentteja enää. menee tavallisella muutoskatsastuksella leimaan.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Maaliskuu 27. 15:20:36 2007

^ Erittäin tyhjentävä vastaus katsurilta :)

Tosiaan varmasti helpoin verrata "ns. normi" sierran malleihin, eikä Cosworthiin vaikka selvästi enemmän saisikin penkittää siihen vertailemalla, kun aika ristiriitaista tietoa tälläkin foorumilla pystyykö cossua ja normaali sierraa edes vertailemaan virallisesti.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Maaliskuu 27. 16:47:32 2007

joo kun maahantuoja oli eilen eri mieltä kun tänään ja on huomenna taas eri mieltä siitä että onko se cossu samaa mallisarjaa vai ei.. noin minä turboriesan tekisin.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 27. 18:27:56 2007

samiharju kirjoitti:joo kun maahantuoja oli eilen eri mieltä kun tänään ja on huomenna taas eri mieltä siitä että onko se cossu samaa mallisarjaa vai ei.. noin minä turboriesan tekisin.
Eikös xr4i ole paksumpi etuvakaaja kuin 1.6l? Eli sekin pitäisi vaihtaa muutoskatsastukseen? Itse aion sitä siis käyttää vertailuna tuolle 2.0l turbosierralle. Eli tuo samin mainitsema 180hv max. Jarrut on jo vaihdettu (edessä siis 260mm ja takana levyt). Alustasarjankin laitan ennen muutoskatsastusta. Mietin vain pitääkö vielä vakaajakin vaihtaa ja sen myötä tukivarret/puslat tukivarsiin.

Edit: Vai taitaakin olla kaikki vakaajat samanpaksuisia puslan kohdalta, myös cossun?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Maaliskuu 27. 18:53:18 2007

Sultzi kirjoitti: Edit: Vai taitaakin olla kaikki vakaajat samanpaksuisia puslan kohdalta, myös cossun?
Ei ole 22mm, 24mm, 26.. ja 28mm ovat puslan kohdalta etuvakaajat.
Vai meinaatko siitä kun tulee alatukivarteen?
Siitä ovat samanpaksuisia
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Maaliskuu 27. 20:38:10 2007

ei vain sierran vertailupaperissa muistaakseni mainita kun jarrujen erot..

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 27. 21:08:02 2007

Koskaan en ole nähnyt sitä sierran virallista vertailulappua, joten en tiedä. On se ihme kun sitä ei ole netissä jaossa, mutta johonkin taunuksiin ja cortinoihin löytyy ties mitä todistuslappuja netistä :lol:

siipicossu: juu sitä alatukivarren puslan reikää tarkoitin :)

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Maaliskuu 27. 22:57:15 2007

Sultzi kirjoitti:Koskaan en ole nähnyt sitä sierran virallista vertailulappua, joten en tiedä. On se ihme kun sitä ei ole netissä jaossa, mutta johonkin taunuksiin ja cortinoihin löytyy ties mitä todistuslappuja netistä :lol:
http://koti.mbnet.fi/jeddah/muuta/Sie_83-.pdf
Siinä ny on ainaki yks, jossa mainitaan vanhemmat moottorit. Noita lappuja muutes saa edelleen ihan maahantuojalta, kun vaan pyytää...
Joku voisi vielä kertoa, mitä tuolla "van"-mallilla tuolla yläkulmassa tarkoitetaan, kenties jotain vertailumallia..? :roll:

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ti Maaliskuu 27. 23:32:03 2007

pitääkö mun mennä johki katsastusasemalle sanomaan/kysymään että käykö näin vai että tämmönen ois tulossa,miten menettelen? vai teenkö auton valmiiksi ja tuon paperinipun kun meen leimalle ja sanon että tossa ois tommone että kattokaahan ja tutkikaa :D
Nissan Cedric -86 2,8l TD

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Maaliskuu 27. 23:50:43 2007

Suh0 kirjoitti:pitääkö mun mennä johki katsastusasemalle sanomaan/kysymään että käykö näin vai että tämmönen ois tulossa,miten menettelen? vai teenkö auton valmiiksi ja tuon paperinipun kun meen leimalle ja sanon että tossa ois tommone että kattokaahan ja tutkikaa :D
Ite oon todennu, että usein miten kannattaa selvittää kaikki ongelmat ja kuinka ne ratkotaan ennen konttorille menoa ja sit vasta muita asiota udella sieltä...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Maaliskuu 28. 0:25:21 2007

jarkkoma kirjoitti:Luultavasti cossu on vertailu kohe,eli periaatteessa cosan levyt eteen taakse. tää on ihan siis mutua, mutta näin epäilisin.

muistaakseni prosenteissä säästät kun parannat jarrut ensin ->muutoskatsastus ei tule prossia silloin. (turvalaitteita saa parantaa ilman%)

No tietävemmät kertoo enemmän (ja korjaa mun mutut) :wink:
näin reilu vuosi sitte mun tapauksessa, kahdella eri asemalla ottivat vertausautoksi cossun.eli ainakin cossun jarrut abseineen. auto oli -86 is sierra. taitaa joka paikassa olla vähä mite kukakin katsataja haluaa hankalaksi asian tehdä. kannattaa kysyä faktat ennekuin upotat rahat siihe.

Tonis
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Kesäkuu 7. 9:10:57 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ma Toukokuu 7. 12:58:26 2007

Meneekö pinton kone taunukseen taunuksen ja sen mussen vertailupapereilla?

Vastaa Viestiin