kaarien ''rullaus''

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

kaarien ''rullaus''

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Elokuu 21. 18:06:23 2006

pitäs tosta mun escortista saada jotenkin taivutettua noi kaarien pokkaukset ylös niin mitenkä se ois helpoin tehä kotikonstein?

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ma Elokuu 21. 18:45:52 2006

otat jonku pyöreen tangon ja rupeet pyöritteleen kaarta vasten.. Hippasen voi kokeilla lämmittää ennenku alottaa ni ei välttämättä murru maali niin pahasti.

Myös jossain rengas putiikeissa on moinen kapistus. Pk seudulla on ainakin autotek mikä tekee kaarien pokkauksia. 60e-kaari.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Elokuu 21. 19:02:00 2006

mitenkäs käy jos noita yrittäs vaikka kumivasaralla tms. hakata pystyyn?
taivutuksen ajaks noi sisälokasuojat pitää varmaan irroittaa mutta saako ne operaation jälkeen vielä takaisin? paskaantuu muuten konehuone aika pahasti jos ottaa sisäloksut pois :x

minkeo
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 19:23:10 2005
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja minkeo » Ma Elokuu 21. 20:43:11 2006

Leikkaa pois ne kaaret jää muuten melkoset kourut kaikelle kuralle muhia siellä..
Sierra v8&l4+gsx-r 750

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Elokuu 21. 21:01:49 2006

minkeo kirjoitti:Leikkaa pois ne kaaret jää muuten melkoset kourut kaikelle kuralle muhia siellä..
no mitenkä ne ois helpoin leikata? rälläkällä jos rupeaa työstämään niin kupruaa kyllä maali toiseltapuolelta :x ja jos ne taittaa ylös niin ei ainkaan jää mitään teräviä kulmia mikä vois sen renkaan puhkasta jos se vielä jostain syystä siihen sattuis kiinni ottamaan :?

mutta mitenkä siis ton sisälokarin kanssa pitää menetellä? saako sen vielä paikalleen vaikka se pokkaus on leikattu/taivutettu?

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Ma Elokuu 21. 21:46:55 2006

jesse1987 kirjoitti:mutta mitenkä siis ton sisälokarin kanssa pitää menetellä? saako sen vielä paikalleen vaikka se pokkaus on leikattu/taivutettu?
Tuossa etupäässähän ensimmäisenä renkaaseen kiinni ottaa nimenomaan se sisälokarin kiinnitys lirpake. Kaippa se sisälokari ilman tuotakin kiinni pysyy. Sisälokarissakin on tuon kiinnityksen "vastakappale" joten jos tilaa haluat joudut varmaan senkin poistamaan.

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ma Elokuu 21. 21:52:12 2006

Jos leikkaamaan rupee niin suosittelen ottamaan lokarin sillon irti koska maalaus ei tuu tapahtumaan muuten kunnolla ja hetken päästä alkaa mätimään.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Elokuu 22. 12:57:43 2006

latez kirjoitti:Jos leikkaamaan rupee niin suosittelen ottamaan lokarin sillon irti koska maalaus ei tuu tapahtumaan muuten kunnolla ja hetken päästä alkaa mätimään.
meinaatko sisälokaria vai koko lokasuojaa

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ti Elokuu 22. 16:48:08 2006

jesse1987 kirjoitti:
latez kirjoitti:Jos leikkaamaan rupee niin suosittelen ottamaan lokarin sillon irti koska maalaus ei tuu tapahtumaan muuten kunnolla ja hetken päästä alkaa mätimään.
meinaatko sisälokaria vai koko lokasuojaa
Harvemmin se muovi ruostuu :) Eli kaarta :)
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Elokuu 22. 18:27:12 2006

niin niin mutta meinasin siis että tarkotatko että pitäs koko lokasuoja ottaa pois että sen voi maalata vai mahtuisko sen maalaamaan pelkän sisälokarin irroituksella.


ja itseasiassa kyllä se muovikin ruostuu... ainakin ooppeleissa :twisted:

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ti Elokuu 22. 21:07:56 2006

jesse1987 kirjoitti:niin niin mutta meinasin siis että tarkotatko että pitäs koko lokasuoja ottaa pois että sen voi maalata vai mahtuisko sen maalaamaan pelkän sisälokarin irroituksella.


ja itseasiassa kyllä se muovikin ruostuu... ainakin ooppeleissa :twisted:
Ite ottasin koko lokasin pois jos on pulteilla.
Voihan sitä yrittää paikoillaanki tietenki niin että ottaa sen sisäloksun poies.. vaikee on saada vaan kunnolla hiottua ja putsattua.. puhumattakaan siitä että maalia menis joka mestaan.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Ti Elokuu 22. 22:03:33 2006

latez kirjoitti:
jesse1987 kirjoitti:niin niin mutta meinasin siis että tarkotatko että pitäs koko lokasuoja ottaa pois että sen voi maalata vai mahtuisko sen maalaamaan pelkän sisälokarin irroituksella.


ja itseasiassa kyllä se muovikin ruostuu... ainakin ooppeleissa :twisted:
Ite ottasin koko lokasin pois jos on pulteilla.
Voihan sitä yrittää paikoillaanki tietenki niin että ottaa sen sisäloksun poies.. vaikee on saada vaan kunnolla hiottua ja putsattua.. puhumattakaan siitä että maalia menis joka mestaan.
Lokari on pistehitsattu kiinni joten melko työläs irottaa ja kiinnittää. Kyllä tuohon sisälokarin irroittamalla melkohyvin tilaa tulee.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Elokuu 22. 22:14:08 2006

joo no ei toi lokarin irrotus tosiaan tuu kyseeseen, mutta pitää nyt vielä vähän pähkäillä mitenkä ja mitä noille nyt sit tekee, ettei nyt hetken mielijohteesta tee jotain mikä sitten vituttaa myöhemmin. kiertelee sen aikaa noita pahempia töyttyjä niin ei ne sillon raavi :wink:
vähän se pesäpallomailalla yms. vehkeillä vääntäminen tuntuu kyseenalaiselta ratkaisulta kun siinähän saattaa koko lokari mennä vituiks. eikö sitä pysty ihan vaan sisäpuolelta naputtelemaan pystyyn? ja mimmoinen vaikutus sillä oli jos esim peltisaksilla tekis viiltoja siihen peltiin niin se ehkä taipuis helpommin ja lokari ei ainakaan venyis kieroks :roll:

hencca_vuorinen
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Maaliskuu 22. 19:14:32 2004
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja hencca_vuorinen » Ke Huhtikuu 11. 8:14:04 2007

Olisiko kenelläkään Jyväskylän seudulla tällaista kaarien "mankelointiin" tarkoitettua laitetta?
Pitäisi Mondeosta kantata takakaaret.
Mondeo MK1
#990

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Huhtikuu 11. 13:32:04 2007

jesse1987 kirjoitti:joo no ei toi lokarin irrotus tosiaan tuu kyseeseen, mutta pitää nyt vielä vähän pähkäillä mitenkä ja mitä noille nyt sit tekee, ettei nyt hetken mielijohteesta tee jotain mikä sitten vituttaa myöhemmin. kiertelee sen aikaa noita pahempia töyttyjä niin ei ne sillon raavi :wink:
vähän se pesäpallomailalla yms. vehkeillä vääntäminen tuntuu kyseenalaiselta ratkaisulta kun siinähän saattaa koko lokari mennä vituiks. eikö sitä pysty ihan vaan sisäpuolelta naputtelemaan pystyyn? ja mimmoinen vaikutus sillä oli jos esim peltisaksilla tekis viiltoja siihen peltiin niin se ehkä taipuis helpommin ja lokari ei ainakaan venyis kieroks :roll:
Älä ainakaan ala hakkaamaan niitä kaaria, sit ainakin lokariin tulee vaurioo!!
Tota pellisaksi hommaa voisit "ehkä" koittaa, jos vaikka leikkaisit n.5-10mm halkiot n.150-200mm välille, nii vois taipuu helpommin?
Kaartahan ei tarvi ns. mankeloida tms. koko matkalta, vaan n.30-40% keskikohdalta, rengas kun ei etu tai takareunaan ota... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Huhtikuu 11. 14:01:39 2007

tumppe kirjoitti:
Älä ainakaan ala hakkaamaan niitä kaaria, sit ainakin lokariin tulee vaurioo!!
Tota pellisaksi hommaa voisit "ehkä" koittaa, jos vaikka leikkaisit n.5-10mm halkiot n.150-200mm välille, nii vois taipuu helpommin?
Kaartahan ei tarvi ns. mankeloida tms. koko matkalta, vaan n.30-40% keskikohdalta, rengas kun ei etu tai takareunaan ota... :wink:
Juu kaikkein parhaimman siitä sai just kun semmosella rullauslaitteella mankeloin noi kaaret. mut luulen että siitä ei ainakaan haittaa ois ollu jos ois vähän ''leikelly'' viiltoja sinne kun sitä sai loppuun aika paljon ''hieroo'' et sen sai symmetriseks, veti tosi helposti kieroks.

Vastaa Viestiin