Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
MustaRiesa
- Viestit: 8544
- Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
- Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola
Viesti
Kirjoittaja MustaRiesa » To Huhtikuu 12. 19:00:22 2007
Tiedän että olisi helpointa ostaa uusi venakoppa mutta tallissa on yks ylimääränen ja tein pienen testin. eli pulttien kohdalta kolmesta kohtaa on lohjennut aika isokin palanen ja yritin korjata sen aiemmin tiivistemönjällä, joka osottautui turhaksi sillä se ei pitänyt.
Kävin äskön tekememässä lasikuidusta siihen uudet reunat ja huomenna alkaakin sitte sen hiominen oikeaan muotoon. Eikös tämän periaatteessa pitäisi toimia jos lasikuidun päälle laittaa sitte tiiviste mönjää vielä? koska venttilikopassahan ei kauheesti painetta pitäs olla??
Mites sitten lämmön kanssa? tuottaakohan se ongelmia

mutta enigei nii ihan ajantapon ja mielenkiinnon takia kokeilen tämmöstä ratkasua

-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » To Huhtikuu 12. 19:20:56 2007
Veikkaisin että lämpö ja öljy saattaa vähän vaikeuttaa hommaa, kyllähän lasikuitu vissiin jotain kestää lämpöäkin mutta mites öljyn kanssa
-
MustaRiesa
- Viestit: 8544
- Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
- Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola
Viesti
Kirjoittaja MustaRiesa » To Huhtikuu 12. 20:20:31 2007
niiin..tosin jos se lasikuitu vaan pitää sen öljyn siellä missä sen kuuluki olla niin seki riittää...mutta siihen tosin jos laittaa tiivistettä päälle vielä niin kait sitte viimeistään

eikait se auta kun testata, siinähän ei pitäs mitään infernaalista tapahtua vaikka se kuitu ei kestäkkään.
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » To Huhtikuu 12. 20:38:34 2007
Yllättävän hyvin tuo lasikuitu kestää ainakin erittäin kuumia happoja, jopa joissain kohteissa huomattavasti paremmin kuin haponkestävä teräs. Tuskin mitään ongelmaa öljyn kestävyyden kanssa, en usko ainakaan.
esim.
http://www.hakimuovi.com/ (öljysäiliöt kohta)
Viimeksi muokannut
fsohc, To Huhtikuu 12. 21:59:37 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » To Huhtikuu 12. 21:29:19 2007
suosiolla kemiallista metallia, työläämpi työstää mut vois kestää..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
ilehmus
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja ilehmus » Pe Huhtikuu 13. 8:53:27 2007
Luulis tuon lasikuidun kestävyyden riippuvan ihan käytettävistä aineista. Lasikuitu itsessään varmaan kestää mutta miten on hartsin laita. Eli bilteman kamoista jos väsää, saattaa kestää tai sitten ei. Varmuuden hartsien kemikaalien ja lämmön kestävyydestä saapi kysymällä erikoisliikkeestä.
Itse en näkis syytä miksei se kestäis. Jos haluaa käyttää hartsia, jota on helposti saatavilla (eli ei varmaa tietoa kestosta), voi sisäpinnan vielä päällystää esimerkiksi jollain epoksilla, jolle on luvattu riittävästi lämmönkestoa ja kemikaalien kestoa.
Kyllä liika on liikaa mutta kohtuus on ihan liian vähän.
-
Walderama
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Viesti
Kirjoittaja Walderama » Pe Huhtikuu 13. 16:12:36 2007
Auttaisi aika paljon, kun kertoisit millä polyesterilla (hartsi) laminoisit, niitä kun on aika montaa tyyppiä. Toiset on nimen omaan tarkoitettu öljyn/kemikaalien rakenteiden tekoon.. Muutenkin lasikuidutettu pinta pitää maalata, muuten siitä ei tule vedenpitävää, eli pelkkä kuitumatto ja hartsilla kovetus ei tee siitä tiivistä. Eli topcoattia (se maali) pintaan, niin pinnasta tulee vedenpitävä..
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
MustaRiesa
- Viestit: 8544
- Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
- Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola
Viesti
Kirjoittaja MustaRiesa » Pe Huhtikuu 13. 16:51:58 2007
Hartsi on Carat merkkistä shaissea. tais olla vähän heikoilla hapella toi mönjä, aloin hiomaan sitä nii se alko irtoilemaan ja lähtikin sitte nättinä muottina irti jokaisesta kolmesta kulmasta

kokeilen näin päin että täytin ne aukot lasikuitupakkelilla, hion niitä vähän muotoon ja sitten laitan siihen lasikuitua päälle vielä, siihen voikin sitte vetää siistejä suikaleita sitä ettei tarvi alkaa hiomaan puolia siitä pois. mjooo, yllättäen meni vituiks ja tuotakaan ei voi pistää oikeen epäonnen päivän piikkiin..

-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Pe Huhtikuu 13. 17:26:54 2007
Niin ja se koppahan pitää olla sitten todella puhdas öljystä ja rasvasta. Kunnon pesu useaan kertaan jollain tinnerillä tai muulla rasvanpoistajalla
-
MustaRiesa
- Viestit: 8544
- Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
- Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola
Viesti
Kirjoittaja MustaRiesa » Su Huhtikuu 15. 12:02:36 2007
nonii, nyt on pakkeli hiottu 80% oikeaan muotoon, vielä viimiset reiät umpeen ja se ois tänään sillä selvä, sitte pitääki hioa se sisäreuna pienellä poralla ja laittaa sinne prikka epoksilla kiinni. sitten pitääkin harkita vielä että laittaako siihen pakkelin päälle sitä kuituhartsia vaiko tiivistemönjää.
E: kerrankin löysin hyödyllisen tarkoituksen valuvalle liimalle, levitin ylimääräiset epoksit siihen pakkelin päälle joka paikkaa. mietinpäs tässä että pitäskö vahvistaa sillä epoksilla jokaista mutterin paikkaa

-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-
MustaRiesa
- Viestit: 8544
- Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
- Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola
Viesti
Kirjoittaja MustaRiesa » Ti Huhtikuu 17. 18:54:00 2007
mjooo, onnistu ihan hyvin toi testi, tossa mikä oli kiinni oli ihan kiva halkeama sisäpuolella joka ulottu ruuville asti, ei ihme jos on vähän pissiny öljyä pihalle

nyt vaan ku tuo kone tosta jäähtyyntyy nii meen pari paikkaa vielä epoksoimassa ja laittamassa kumitiivisteet prikkojen ja mutterin väliin

-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061