Cossun eka testi

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Cossun eka testi

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Maaliskuu 31. 23:30:40 2007

Gt kiihtyvyysmittarilla 3henkeä kyydissä ja vielä renkaat takaluukussa ,eli noin 170kg ylimääräistä painoa. 0,5bar ahdolla 0-100 6,8sek 400m 14,5
loppunopeus 157km/h.Laskin ohjelmalla tehoksi vauhtipyörältä 245hp ,kansi ainakin tuntuu toimivan hyvin 3sella 3000rpm:llä lähtee puhtaasti vääntämään.
AFR 12,4-6 . Saa nyt nähdä kun aletaan nostamaan paineita ,kuinka käy?
Avon coiloverit pelas hienosti kun säädin täydet + .
Tosi jämäkän tuntuinen alusta.Kauhajoen ekaan kiihdytys-iltaan vajaa kuukausi aikaa!
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Re: Cossun eka testi

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ma Huhtikuu 2. 22:49:58 2007

ls454 kirjoitti:Gt kiihtyvyysmittarilla 3henkeä kyydissä ja vielä renkaat takaluukussa ,eli noin 170kg ylimääräistä painoa. 0,5bar ahdolla 0-100 6,8sek 400m 14,5
loppunopeus 157km/h.Laskin ohjelmalla tehoksi vauhtipyörältä 245hp ,kansi ainakin tuntuu toimivan hyvin 3sella 3000rpm:llä lähtee puhtaasti vääntämään.
AFR 12,4-6 . Saa nyt nähdä kun aletaan nostamaan paineita ,kuinka käy?
Avon coiloverit pelas hienosti kun säädin täydet + .
Tosi jämäkän tuntuinen alusta.Kauhajoen ekaan kiihdytys-iltaan vajaa kuukausi aikaa!
Tänään 1.05paineilla 5,9sek 0-100 ja 13.6sek 1/4mile ,suti 1 ja 2.sen ja alun kolmosta loppunopeus 172km/t.Eli parempaan suuntaan ollaan menossa.Pitää kokeilla noilla M/T ET Drag kiekoilla kauhajoella.Ensin noilla paineilla ja sitten pikku hiljaa lisää painetta pönttöön,nyt jo yli odotusten noin miedoilla palikoilla :lol: :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Huhtikuu 3. 12:13:21 2007

Mukavasti liikkuu. Täytyypi ittekkin joskus tulevaisuudessa testata Tota Gtechin mittaria. Löytyispä vaan rauhallinen pitkä suora testaukseen.

Viime syksynä testattiin sillä yks vakio 1.6l yksipisteruisku vectra. ja kone tehot heitti 1hv tehtaan ilmoittamasta. Oliko se nyt koko 75hv. Vaikuttaa melko luotettavalta toi mittari ,kunhan on arvot ja säädöt oikein asetettu.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ti Huhtikuu 3. 22:18:10 2007

KtK kirjoitti:Mukavasti liikkuu. Täytyypi ittekkin joskus tulevaisuudessa testata Tota Gtechin mittaria. Löytyispä vaan rauhallinen pitkä suora testaukseen.

Viime syksynä testattiin sillä yks vakio 1.6l yksipisteruisku vectra. ja kone tehot heitti 1hv tehtaan ilmoittamasta. Oliko se nyt koko 75hv. Vaikuttaa melko luotettavalta toi mittari ,kunhan on arvot ja säädöt oikein asetettu.
Tämä on kännykään tuleva ohjelma nimeltä GT ,toimii sympion 60 puhelimissa mulla se on vanhassa N-Gagessa. Gt hjelma Löytyy netistä.Antaa 0-100km/t
0-100m ,0-200m ja 0-400m ,loppunopeus sekä jättää muistiin nopeudet 10m,20m 30m 40m jne aina 400metriin asti.tarvitsee erillisen bluetooth navigaatori palikan joka maksaa 67e ,eli vanha puhelin ja palikka niin koko homman saa alle 100e ,mittaa 6,sta sateliitista.Ainakin nopeuden se näyttää aivan oikein.
Kokeilin 1,4paineilla tänään aikalailla erillaista menoa kuin 1.05paineilla :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Ke Huhtikuu 4. 13:39:06 2007

Mistä toi GT ohjelma löytyy?Koitin kaivella netistä,mutta en löydä.
Focus ST -06
#289

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ke Huhtikuu 4. 13:45:28 2007

ff kirjoitti:Mistä toi GT ohjelma löytyy?Koitin kaivella netistä,mutta en löydä.
http://www.tempes.com
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Huhtikuu 4. 14:31:29 2007

http://www.virtualcup.fr/EN/accueil.html

Toi vaikuttaa kanssa ihan mielenkiintoselta.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Huhtikuu 4. 14:59:48 2007

Ohhoh, tänään testailemaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ke Huhtikuu 4. 15:06:55 2007

Toi jälkimmäinen softa vaikutti aika hyvältä! Pitää harkita karkkirahojen sijoittamista siihen...

Tollanen 0-100km/h tai varttimailisofta voi antaa aika virheellisiä tuloksia, koska normaali GPS antaa paikkatiedon vain sekunnin välein.
Pahimmillaan auto on ollut melkein sekunnin liikkeellä ennenkuin softa saa siitä tiedon...
Ja toinen virhe tulee siinä kohtaa kun saavutetaan haluttu raja-arvo, 100km/h tai 400m, ei tosin niin merkitsevänä.

Viime syksynä yritimme etsiä kuluttajaluokan GPS palikoita jotka lähettäisi NMEA dataa nopeammin, mutta eipä silloin ainakaan löytynyt...

- Kimmo

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Ke Huhtikuu 4. 22:23:05 2007

Kimmo's kirjoitti:Toi jälkimmäinen softa vaikutti aika hyvältä! Pitää harkita karkkirahojen sijoittamista siihen...

Tollanen 0-100km/h tai varttimailisofta voi antaa aika virheellisiä tuloksia, koska normaali GPS antaa paikkatiedon vain sekunnin välein.
Pahimmillaan auto on ollut melkein sekunnin liikkeellä ennenkuin softa saa siitä tiedon...
Ja toinen virhe tulee siinä kohtaa kun saavutetaan haluttu raja-arvo, 100km/h tai 400m, ei tosin niin merkitsevänä.

Viime syksynä yritimme etsiä kuluttajaluokan GPS palikoita jotka lähettäisi NMEA dataa nopeammin, mutta eipä silloin ainakaan löytynyt...

- Kimmo
Joo olen huomannut välillä ihmeellisiä tuloksia,mutta tuo ottaa 6sta satelliitista.Näissä palikoissa on varmaan suuriakin eroja.Mun mielestä tuohon hintaan verattuna g-tech tai muihin oikeisiin mittareihin ihan kannattava sijoitus ja ennen kaikkea HAUSKA!!!! :driv
Tänään viimeks koitettiin aito Carols saintz Celica 5.9 0-100 ja 13.6 400m
eli ihan sama aika kuin mulla ,kyllä nelivedon lähtö on kiukkuinen ,mutta kun logeja verrattiin niin 0-60km celica meni 3,5sek ja cossu 4,3 mutta kun mentiin eteen päin ja sierra rupes saamaan pitoa niin celica alkoi saada nenille :lol: :lol: Kyllä lämmitti vanhan sydäntä.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

koha
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Marraskuu 1. 11:58:46 2006

Viesti Kirjoittaja koha » To Huhtikuu 5. 12:49:04 2007

Kimmo's kertoi faktaa gepsun toiminnasta, nopean kiihdytyksen mittaamisessa on epätarkkuutta, kun ei ole tavallisia vastaanottimia sellaiseen tarkoitettu. Jos jostain saa lainaksi maanmittareiden tms prolaitteen joka päivittää sijaintia jatkuvasti ja vastaanotta kenties vielä militäärisignaalia niin sitten..

Sanotaan nyt lisäksi semmoinen että GPS käyttää paikannukseen kerrallaan tasan neljää satelliittia. Vaikka näkisi useamman, laite valitsee näkyvistä parhaan kombinaation paikannukseen. Aika monet laitteet kehuvat että käyttävät kahdeksaa satelliittia paikannukseen...

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » To Huhtikuu 5. 15:44:12 2007

koha kirjoitti:Kimmo's kertoi faktaa gepsun toiminnasta, nopean kiihdytyksen mittaamisessa on epätarkkuutta, kun ei ole tavallisia vastaanottimia sellaiseen tarkoitettu. Jos jostain saa lainaksi maanmittareiden tms prolaitteen joka päivittää sijaintia jatkuvasti ja vastaanotta kenties vielä militäärisignaalia niin sitten..

Sanotaan nyt lisäksi semmoinen että GPS käyttää paikannukseen kerrallaan tasan neljää satelliittia. Vaikka näkisi useamman, laite valitsee näkyvistä parhaan kombinaation paikannukseen. Aika monet laitteet kehuvat että käyttävät kahdeksaa satelliittia paikannukseen...
No suuntaa antavia aikoja näillä kuitenkin näkee,on sitten hyvä verrata kauhajoella,kun lähtee kennoista paljonko tuo oma systeemi heittää.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Huhtikuu 5. 17:29:47 2007

Mun gepseistä saaki nmea:n 20 kertaa sekunnissa :) Ja hintakaan ei oo paljoa, vaan 15 000e.

koha
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Marraskuu 1. 11:58:46 2006

Viesti Kirjoittaja koha » To Huhtikuu 5. 19:02:12 2007

Jallu kirjoitti:Mun gepseistä saaki nmea:n 20 kertaa sekunnissa :) Ja hintakaan ei oo paljoa, vaan 15 000e.
Aika halpa..

Jos joskus saisitte kokeiltua tuon ja luutuuttigepsun erot mittauksessa. Kyllähän sillä kevyemmälläkin useammalla otoksella kohtalaisen tarkan tuloksen saa.

Kerro sitten kun saat tarkkaa tulosta mikä on ero

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » To Huhtikuu 5. 20:34:07 2007

koha kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Mun gepseistä saaki nmea:n 20 kertaa sekunnissa :) Ja hintakaan ei oo paljoa, vaan 15 000e.
Aika halpa..

Jos joskus saisitte kokeiltua tuon ja luutuuttigepsun erot mittauksessa. Kyllähän sillä kevyemmälläkin useammalla otoksella kohtalaisen tarkan tuloksen saa.

Kerro sitten kun saat tarkkaa tulosta mikä on ero
15000eurolla otan kauhajoella ,10e/ ilta noin ja noin 7 lähtöä ehti vetämään ,eli saan ajaa 105000 lähtöä kennoista joita tulee aina oikea aika.
Elämä on matematiikkaa,kaikki on suhteellista.Yks lääkäri kuvailili kerran entistä purjehdus harrastusta,että siitä saa aika hyvän tunteen menemällä ammeeseen ja repii siellä viissatasia (markkaaikaan) sen aikaaa kun kylpee :lol: :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Pe Huhtikuu 6. 1:52:48 2007

ls454 kirjoitti:15000eurolla otan kauhajoella ,10e/ ilta noin ja noin 7 lähtöä ehti vetämään ,eli saan ajaa 105000 lähtöä kennoista joita tulee aina oikea aika.
Elämä on matematiikkaa,kaikki on suhteellista.
.... Melkeen kaikki on suhteellista... Paitsi matematiikka:
Noilla luvuilla Kauhajoella saat ajaa 10500 lähtöä, et yli sataatuhatta :)

Mutta kuitenkin tuossa oli hyvä pointti se, että kello sitten kertoo kuinka vehkeet kulkee.
Tän kuun lopulla taitaa olla Kauhajoella ajot?
Laita ihmeessä sitten vaikka noiden seitsemän ekan lähdön aikakortit näkösälle, niin saa vertailupohjaa noiden GPS:n aikojen suhteen.

- Kimmo

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Huhtikuu 6. 3:41:03 2007

Kaikkein halvemmaks tulee reppavat essojutut ja saa sentään jotain rispektiä ,toisin kuin epäluotettavien omien mittaus systeemejen kanssa ,mihin ei ketään usko.

Koitin justiinsa gtechiä ja vitosella vielä sutien 10.2 aika vartilla 8)

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Pe Huhtikuu 6. 9:12:36 2007

KtK kirjoitti:Kaikkein halvemmaks tulee reppavat essojutut ja saa sentään jotain rispektiä ,toisin kuin epäluotettavien omien mittaus systeemejen kanssa ,mihin ei ketään usko.

Koitin justiinsa gtechiä ja vitosella vielä sutien 10.2 aika vartilla 8)
TÄssä puhuit pätkän asiaa ,aikakortti se on joka puhuu :lol:
Hyvät pääsiäsiset kaikille!!
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Toukokuu 5. 15:37:44 2007

ls454 kirjoitti:
KtK kirjoitti:Kaikkein halvemmaks tulee reppavat essojutut ja saa sentään jotain rispektiä ,toisin kuin epäluotettavien omien mittaus systeemejen kanssa ,mihin ei ketään usko.

Koitin justiinsa gtechiä ja vitosella vielä sutien 10.2 aika vartilla 8)
TÄssä puhuit pätkän asiaa ,aikakortti se on joka puhuu :lol:
Hyvät pääsiäsiset kaikille!!

No nyt on käyty ekat kiihdytykset valokennoista ,sutien lähtö (+5 astetta lämpötila) 60ft 2sek 12,95 sek ja loppunopeus 177.9km/t .Ei päätä huimaava ,mutta tällä virityksellä ihan ok.
Seuraava ilta on 18.05 ,toivottavasti on lämpöisempi keli.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » La Toukokuu 5. 15:40:37 2007

Jaaha, se siipi oli sun niin ku arvelinki :)

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Toukokuu 5. 15:43:40 2007

eskort kirjoitti:Jaaha, se siipi oli sun niin ku arvelinki :)
Olitko ajamassa??
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Toukokuu 5. 15:54:11 2007

Kimmo's kirjoitti:
ls454 kirjoitti:15000eurolla otan kauhajoella ,10e/ ilta noin ja noin 7 lähtöä ehti vetämään ,eli saan ajaa 105000 lähtöä kennoista joita tulee aina oikea aika.
Elämä on matematiikkaa,kaikki on suhteellista.
.... Melkeen kaikki on suhteellista... Paitsi matematiikka:
Noilla luvuilla Kauhajoella saat ajaa 10500 lähtöä, et yli sataatuhatta :)

Mutta kuitenkin tuossa oli hyvä pointti se, että kello sitten kertoo kuinka vehkeet kulkee.
Tän kuun lopulla taitaa olla Kauhajoella ajot?
Laita ihmeessä sitten vaikka noiden seitsemän ekan lähdön aikakortit näkösälle, niin saa vertailupohjaa noiden GPS:n aikojen suhteen.

- Kimmo
Tulokset voi katsoa http://www2.kauhajoki.fi/route67cc/ ja sieltä racetulokset.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » La Toukokuu 5. 16:00:29 2007

ls454 kirjoitti:
eskort kirjoitti:Jaaha, se siipi oli sun niin ku arvelinki :)
Olitko ajamassa??
Ei, katsomas vaan. Kaveri ajo sillä punasella Nissanin rievulla (olit siinä just juttelemas sen kans ku tulin siihe mainittemaan sen tuninki tarroista) ja toinen tuttu ajoi sinisellä Chevellellä varustettuna "pienellä" ahtimella.

Omasta on toi kytkin probleema vielä selvittämättä niin ei sillä paljoa liikuta. :evil:

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Toukokuu 5. 16:05:44 2007

eskort kirjoitti:
ls454 kirjoitti:
eskort kirjoitti:Jaaha, se siipi oli sun niin ku arvelinki :)
Olitko ajamassa??
Ei, katsomas vaan. Kaveri ajo sillä punasella Nissanin rievulla (olit siinä just juttelemas sen kans ku tulin siihe mainittemaan sen tuninki tarroista) ja toinen tuttu ajoi sinisellä Chevellellä varustettuna "pienellä" ahtimella.

Omasta on toi kytkin probleema vielä selvittämättä niin ei sillä paljoa liikuta. :evil:
Ok, muistan,toivottavasti saat kuntoon 18päivän koitoksiin.Tilasin summitista sähköisen line lockin, että saa edes renkaat lämpöiseksi .Ei ehdi tuohon 18 :n
,mutta kesäkuun -iltaan varmaan jo ne on jo kiinni. :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » La Toukokuu 5. 16:33:18 2007

ls454 kirjoitti:Ok, muistan,toivottavasti saat kuntoon 18päivän koitoksiin.Tilasin summitista sähköisen line lockin, että saa edes renkaat lämpöiseksi .Ei ehdi tuohon 18 :n
,mutta kesäkuun -iltaan varmaan jo ne on jo kiinni. :lol:
Pitääki tulla kuvaamaan ;) eilisestä ainaki yks veto on nauhalla. Viä ku sais koneelle ne.
Escort Mk4 "RS2300i"

Vastaa Viestiin