cossun männistä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
cossun männistä
Piti rakentaa tosta 2l ruiskukoneesta turbokone mutta rahan puutteen vuoksi en viitsi niin isoa projektia tehdä, 4wd cossun männät on hommattuna joten kysymys kuuluu että voinko niitä käyttää jos teen vaan perusremontin moottoriin ja pidän koneen vaparina ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Puristussuhde jää aika matalaksi Cossun männillä vaparikäytössä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Huonot on cossun männät vapari ohc:n kaveriksi. Norkut on tasapäiset ja cossun koverat. Ei taida kannen laskemisella ja lohkon plaanauksella tulla oikeen kunnollista aikaiseksi. Eri männät vapariin mun mielestä.Suh0 kirjoitti:jääkö cossun männät muuten sylinterin yläreunasta turhan alas ? jos niin eikös lohkosta vois työstää ylimääräset pois ja kantta laskea ?
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
osta vaikka 92mm mahlet jos vaparia rakennat.Suh0 kirjoitti:mitkä männät olis hyvät vapariin kun meni muusiks ne vakiot toisesta koneesta kun otin irti kangistavai ostanko uudet orkkis männät ?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Ohcn kanki on about 2mm lyhyempi kuin cossun joten männät jää sen verran alle, lisäksi 4wd männissä on noin 19cc palotila kun taas 2wd männissä ~16cc.KtK kirjoitti:Huonot on cossun männät vapari ohc:n kaveriksi. Norkut on tasapäiset ja cossun koverat. Ei taida kannen laskemisella ja lohkon plaanauksella tulla oikeen kunnollista aikaiseksi. Eri männät vapariin mun mielestä.Suh0 kirjoitti:jääkö cossun männät muuten sylinterin yläreunasta turhan alas ? jos niin eikös lohkosta vois työstää ylimääräset pois ja kantta laskea ?
4wd männillä ja cossun kangilla vakio kannen kanssa jää puristussuhteeksi about 7.2 ja 2wd männillä ~7.5.
Ohcn veiveillä 4wd 6.3 ja 2wd 6.55

Itse teen/tein turbokäyttöön niin että 4wd 91.6mm wisecot joissa about 19cc monttu niin männän laelta 2mm pois niin monttu jäin noin 10cc paikkeille ja saman verran tietenkin lohkosta pois jotta tulevat kansitasoon, cossun eagle kangilla ja vakiokannella noin 8.1 puristussuhde. Kannesta kun vielä aavistuksen pyyhkäisee pois niin 8.5 voisi olla ihan ok
edit:
Jaa mutta niin, hommahan muuttui vapariin johon ei edes tuo 8.5 riitä sitten alkuunkaan. Männät lohkon kanssa tasaan ja tasapäiset männät sekä kannesta sitten pois tai täytehitsaamalla palotilat tai 1.6 kansi työstettynä jos haluaa alkuperäisestä 9.2 puristuksesta nostaa
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Kirjoitampas tämän aiheen jatkoksi, niin ei tarvitse uutta topicia tehdä.
Elikkäs, itsellä on juurikin tuollainen turboprojekti. Männätkin on jo hankittu uusilla männänrenkailla, mutta kahdessa männässä on pieniä nakutusjälkiä reunoissa. Myyjä sanoi, että niitä ruukaa olla 2wd:n männissä. (nämä siis 2wd) Onko noista mitään haittaa kestävyyden kannalta?
Tuleeko cossun männillä ja veiveillä mäntä ylemmäs kuin vakio ohc:ssa, kun sylinterissä on aavistuksen pykälä (siis todellakin pieni) mutta tuntuisi, että männänrenkaat tykkää huonoa, jos joutuvat tulemaan siitä pykälästä yli?!
Cossun veivit löytyy myös, eli taitaapi tulla tuo 7.5 puristussuhteeksi, miten huonosti auto sitten ilman ahtoja liikkuu ennenkuin turbo herää? Pitäisikö kantta laskea, että saisi hieman korkeammat puristukset vai laitanko ahtoja sen sijaan enemmän.
Elikkäs, itsellä on juurikin tuollainen turboprojekti. Männätkin on jo hankittu uusilla männänrenkailla, mutta kahdessa männässä on pieniä nakutusjälkiä reunoissa. Myyjä sanoi, että niitä ruukaa olla 2wd:n männissä. (nämä siis 2wd) Onko noista mitään haittaa kestävyyden kannalta?
Tuleeko cossun männillä ja veiveillä mäntä ylemmäs kuin vakio ohc:ssa, kun sylinterissä on aavistuksen pykälä (siis todellakin pieni) mutta tuntuisi, että männänrenkaat tykkää huonoa, jos joutuvat tulemaan siitä pykälästä yli?!
Cossun veivit löytyy myös, eli taitaapi tulla tuo 7.5 puristussuhteeksi, miten huonosti auto sitten ilman ahtoja liikkuu ennenkuin turbo herää? Pitäisikö kantta laskea, että saisi hieman korkeammat puristukset vai laitanko ahtoja sen sijaan enemmän.

"Mieluiten ihan sama."
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna