cossun männistä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

cossun männistä

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ti Toukokuu 8. 11:42:16 2007

Piti rakentaa tosta 2l ruiskukoneesta turbokone mutta rahan puutteen vuoksi en viitsi niin isoa projektia tehdä, 4wd cossun männät on hommattuna joten kysymys kuuluu että voinko niitä käyttää jos teen vaan perusremontin moottoriin ja pidän koneen vaparina ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Toukokuu 8. 12:03:29 2007

Puristussuhde jää aika matalaksi Cossun männillä vaparikäytössä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ti Toukokuu 8. 14:52:36 2007

jääkö cossun männät muuten sylinterin yläreunasta turhan alas ? jos niin eikös lohkosta vois työstää ylimääräset pois ja kantta laskea ? :roll:
Nissan Cedric -86 2,8l TD

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Toukokuu 8. 14:59:15 2007

Suh0 kirjoitti:jääkö cossun männät muuten sylinterin yläreunasta turhan alas ? jos niin eikös lohkosta vois työstää ylimääräset pois ja kantta laskea ? :roll:
Huonot on cossun männät vapari ohc:n kaveriksi. Norkut on tasapäiset ja cossun koverat. Ei taida kannen laskemisella ja lohkon plaanauksella tulla oikeen kunnollista aikaiseksi. Eri männät vapariin mun mielestä.

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ti Toukokuu 8. 15:26:09 2007

mitkä männät olis hyvät vapariin kun meni muusiks ne vakiot toisesta koneesta kun otin irti kangista :D vai ostanko uudet orkkis männät ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Toukokuu 8. 15:33:03 2007

mites noi istuu vakio ohc kankiin? siis cosan männät?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Toukokuu 8. 16:14:33 2007

Suh0 kirjoitti:mitkä männät olis hyvät vapariin kun meni muusiks ne vakiot toisesta koneesta kun otin irti kangista :D vai ostanko uudet orkkis männät ?
osta vaikka 92mm mahlet jos vaparia rakennat.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Toukokuu 8. 17:58:48 2007

KtK kirjoitti:
Suh0 kirjoitti:jääkö cossun männät muuten sylinterin yläreunasta turhan alas ? jos niin eikös lohkosta vois työstää ylimääräset pois ja kantta laskea ? :roll:
Huonot on cossun männät vapari ohc:n kaveriksi. Norkut on tasapäiset ja cossun koverat. Ei taida kannen laskemisella ja lohkon plaanauksella tulla oikeen kunnollista aikaiseksi. Eri männät vapariin mun mielestä.
Ohcn kanki on about 2mm lyhyempi kuin cossun joten männät jää sen verran alle, lisäksi 4wd männissä on noin 19cc palotila kun taas 2wd männissä ~16cc.

4wd männillä ja cossun kangilla vakio kannen kanssa jää puristussuhteeksi about 7.2 ja 2wd männillä ~7.5.
Ohcn veiveillä 4wd 6.3 ja 2wd 6.55 :D

Itse teen/tein turbokäyttöön niin että 4wd 91.6mm wisecot joissa about 19cc monttu niin männän laelta 2mm pois niin monttu jäin noin 10cc paikkeille ja saman verran tietenkin lohkosta pois jotta tulevat kansitasoon, cossun eagle kangilla ja vakiokannella noin 8.1 puristussuhde. Kannesta kun vielä aavistuksen pyyhkäisee pois niin 8.5 voisi olla ihan ok


edit:
Jaa mutta niin, hommahan muuttui vapariin johon ei edes tuo 8.5 riitä sitten alkuunkaan. Männät lohkon kanssa tasaan ja tasapäiset männät sekä kannesta sitten pois tai täytehitsaamalla palotilat tai 1.6 kansi työstettynä jos haluaa alkuperäisestä 9.2 puristuksesta nostaa

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » To Heinäkuu 10. 18:37:30 2008

Kirjoitampas tämän aiheen jatkoksi, niin ei tarvitse uutta topicia tehdä.

Elikkäs, itsellä on juurikin tuollainen turboprojekti. Männätkin on jo hankittu uusilla männänrenkailla, mutta kahdessa männässä on pieniä nakutusjälkiä reunoissa. Myyjä sanoi, että niitä ruukaa olla 2wd:n männissä. (nämä siis 2wd) Onko noista mitään haittaa kestävyyden kannalta?

Tuleeko cossun männillä ja veiveillä mäntä ylemmäs kuin vakio ohc:ssa, kun sylinterissä on aavistuksen pykälä (siis todellakin pieni) mutta tuntuisi, että männänrenkaat tykkää huonoa, jos joutuvat tulemaan siitä pykälästä yli?!

Cossun veivit löytyy myös, eli taitaapi tulla tuo 7.5 puristussuhteeksi, miten huonosti auto sitten ilman ahtoja liikkuu ennenkuin turbo herää? Pitäisikö kantta laskea, että saisi hieman korkeammat puristukset vai laitanko ahtoja sen sijaan enemmän. :)
"Mieluiten ihan sama."

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Heinäkuu 10. 21:55:40 2008

jos 2wd männät ja vakio is kansi pitäsi puristusten olla lähempänä 8. is kannen palotila on suunnilleen saman kokoinen kun 2wd cossun.
ford escort´79 tic

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » To Heinäkuu 10. 23:07:56 2008

mitehän jos heittäs 2wd männät/kanget ja 1.6l kannen, oltasko lähelle kympin ruttuja? Siitäkun laskis vielä kantta hieman, niin vois olla ihan ok aihio vapariksi jo?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Heinäkuu 11. 0:06:11 2008

tolla setupilla ollaan lähellä ysin puristuksia. saatto olla vähän ylikin.
Jäsen #606

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » Pe Heinäkuu 11. 14:37:56 2008

Kansi ei ole is:n vaan kaasari ohc:n, tosin tähän tulee 4wd cossun ruisku.
Niin osaako joku sanoa, pystyykö nuo männät laittamaan huoletta paikalleen?
"Mieluiten ihan sama."

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » La Heinäkuu 12. 17:31:54 2008

näyttäis olevan männän laelta mitattuna 2wd cossu ja ohc männissä ylin rengas samalla kohtaan. paljonkohan 205 lohkossa tulee mäntä yli/ali dekin?
ford escort´79 tic

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Heinäkuu 13. 14:40:47 2008

Tulikohan se ~2 kymppiä yli, Joku korjaa kun olen väärässä..?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Vastaa Viestiin