lämpö huolia

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

focus2
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinäkuu 17. 16:46:01 2005
Paikkakunta: kerava

lämpö huolia

Viesti Kirjoittaja focus2 » Ma Toukokuu 14. 0:42:08 2007

mulla olis pulma. välikoppa esco turbolla ja yms....
kovan vedon jälkeen se nostaa jäähdytysnesteitä pois syyläristä?
paineita on nyt vaan 0,6 bar ja jos ajan koko ajan ns. veto päällä niin silloin höröhtää vettä pihalle.
siellä on paisunta säiliö ja veden tilavuutta on kasvatettu n.3 litraa alkuperäsestä. kierto on oikein ja lämmöt on 75-80 asteen välissä ajon aikana ja vedätyksessä pomppaa pari astetta. kansipahvi on ehjä.
onko kellään ollu samaa vikaa tai kokemusta kuinka muutan?
käyttis: ford focus -08
leluina: escort mk2 2.1 turbo ic

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Toukokuu 14. 0:55:23 2007

Ei voi olla paisuntasäiliötä, jos päästää vettä syyläristä. Eli onko kyseessä ihan perinteinen järjestelmä, vaiko paineistettu uudempien tapaan?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

focus2
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinäkuu 17. 16:46:01 2005
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja focus2 » Ma Toukokuu 14. 13:03:37 2007

siel on escortin oma syyläri ja sierran paisuntasäiliö.
käyttis: ford focus -08
leluina: escort mk2 2.1 turbo ic

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Toukokuu 14. 13:10:11 2007

focus2 kirjoitti:siel on escortin oma syyläri ja sierran paisuntasäiliö.
Kannattais ehkä vaihtaa syyläriä...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

focus2
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinäkuu 17. 16:46:01 2005
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja focus2 » Ma Toukokuu 14. 13:13:43 2007

siinä tullaankin tilanpuute ongelmaan et syyläri jää vaihtamatta ja kun se on aika uusi. ja on toiminu muillakin escon omalla syylärillä ilman paisuntasäiliötä kenel on turbo mk2
käyttis: ford focus -08
leluina: escort mk2 2.1 turbo ic

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Toukokuu 14. 13:28:14 2007

focus2 kirjoitti:siel on escortin oma syyläri ja sierran paisuntasäiliö.
Mitenkäs se on käytännössä toteutettu? Miten letkut ja millä korkeudella mikäkin?

Jos se on paineistettu järjestelmä, niin syylärin korkki on tinattu umpeen ja ainut reikä ulkomailmaan on paisuntasäiliön korkki. Korkki tällöin määrää vallitsevan paineen. Musta korkki 1,1 bar ja keltainen 1,3 bar. Itse paisuntasäiliökin pitää olla koko järjestelmän yläpuolella, jotta se voisi toimia paisuntasäiliönä.

Todenäköisesti syylärin korkki on nyt heikoin lenkki ja falskaa omin lupinensa. Se miksi se kehittää painetta vesitilaan on kysymysmerkki, varsinkin noin alhaisilla lämmöillä?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Toukokuu 14. 13:42:35 2007

MouTine kirjoitti:
focus2 kirjoitti:siel on escortin oma syyläri ja sierran paisuntasäiliö.
Mitenkäs se on käytännössä toteutettu? Miten letkut ja millä korkeudella mikäkin?

Jos se on paineistettu järjestelmä, niin syylärin korkki on tinattu umpeen ja ainut reikä ulkomailmaan on paisuntasäiliön korkki. Korkki tällöin määrää vallitsevan paineen. Musta korkki 1,1 bar ja keltainen 1,3 bar. Itse paisuntasäiliökin pitää olla koko järjestelmän yläpuolella, jotta se voisi toimia paisuntasäiliönä.

Todenäköisesti syylärin korkki on nyt heikoin lenkki ja falskaa omin lupinensa. Se miksi se kehittää painetta vesitilaan on kysymysmerkki, varsinkin noin alhaisilla lämmöillä?
Ihan samaa pohdin itekki, eli olis aika valaisevaa kun näkis kuinka ko. toteutus on tehty-> miten letkut, korkit, yms.
Kuva kokoonpanosta ei olis pahitteeks?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

focus2
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinäkuu 17. 16:46:01 2005
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja focus2 » Ke Toukokuu 16. 13:27:14 2007

mä yritän pistää kuvaa tulemaan heti kun pääsen tallille. vedenkierto menee aivan kuten sierroissakin. termarikotelolta paisuntasäiliöön ja sieltä alavesiletkuun. auto menee uudestaan penkkiinkin sen takia kun epäiltiin et sytkä on viel sen verta hukassa et sekin tekee sen lämmön kohoamisen, kun cossun ruiskun osat + boksi + sytkä ei oikein toimi kunnolla ohc helyjen kanssa. paisuntasäiliö on korkeimmalla ja mustalla korkilla.
käyttis: ford focus -08
leluina: escort mk2 2.1 turbo ic

Vastaa Viestiin