Sierraan jarrukilvet eteen? (levyjen kierous)

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Sierraan jarrukilvet eteen? (levyjen kierous)

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Toukokuu 15. 21:16:43 2007

Ainainen etujarrulevyjen kirrous vaivaa taas.. kolmannet levyt vuoden sisään kierona :-/ puslat uudet, nivelissä ei välyksiä, pyörätkin painoissa, 1000-10000km ja taas hakkaa sormille. Yks tuttu kertoi appiukkonsa taiteilleen kuparipellistä jarrukilvet ja nyt on kuulemma pari vuotta samat kertaalleen sorvatut levyt toimineet hyvin..

kysynkin että onko teistä kukaan laittanut sierran etupäähän jarrukilpiä ja jos niin mistä automallista parhaiten sopii? mun viitseliäisyys ei tosiaankaan riitä suorasta pellistä taivuttelemiseen.. :-) mun autossa on 260mm eli v6/abs levyt joten sen kokoisiin laikkoihin kaipaan kilpiä. vois ainakin kokeilla tuollaista...

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Toukokuu 15. 21:45:46 2007

Katso ensiksi heittokellolla miten kierot on pyörännavat, siis ne laipat mitä vasten levy tulee.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Toukokuu 15. 21:54:22 2007

joo kyllä vaiva on luultavasti muu kun jarrukilven tarve:mulla on samankokoiset jarrut noissa molemmissa sirpoissa ja toisella on radallakin ajettu mutta ei vaan jarrut ravista vieläkään.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Toukokuu 15. 22:38:55 2007

Yksi potentiaalinen vaihtoehto on myös se, että ne levyä paikallaan pitävät prikat kun on poistettu, niin aina kun pyörä irroitetaan, levy liikahtaa ja sieltä levyn sisäpuolelta irtoaa kuraa ja paskaa sinne levyn ja navan väliin. Kun fillari laitetaan takaisin paikoilleen, ei levy asetu tiiviisti napaa vasten kun sitä sontaa on välissä. Itse keräsin käytettyjä prikkoja ja yritin laittaa niitä, mutta eivät enää kiristyneet kunnolla, pitää kysyä voortilta josko niitä saisi sieltä. Tarvikavanteilijat vatkatkoot kaikessa rauhassa, prikat ei käy rumien tuning valssien kanssa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ti Toukokuu 15. 23:06:45 2007

Pääsin itse eroon ravistuksista yms. ostamalla kylmän viileesti alkuperäiset levyt sekä palat Fordilta.

Maksoi aivan helvetisti (xr4), mutta 3-4 vuotta ne ainakin on ollut.
Paloissa sopivasti sen verran pintaa kuin levyä vielä "jäljellä" eli melkein puolet vielä :).

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Ti Toukokuu 15. 23:17:41 2007

Foordin kirous..... kuulemma.

Miun nelikosta loppu ku putsas sen navan ja levyn välin.
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ke Toukokuu 16. 1:21:31 2007

Minun kokemukseni mukaan se etutukivarsien keskihelasarja on suurin syyllinen ravistukseen jarruttaessa... On näitä Sierroja ollut ja parissa missä on alkanut sheikkaamaan, niin keskihelasatsi vaihtoon ja taas on menty ilman ongelmia. (voihan sitä muutakin vikaa tietysti olla)

Varsinkin ne metallirunkoiset helat on ihan hanurista... Joita tulee joidenkin tukivarsien mukana (kumia vain ihan minimaallisen vähän vain niitä prikkoja vasten ja tukivarren sisään menevä osa täysin metallia). Se vahvistettu malli jossa vain metalliputki sisällä ja kumipuslat vaikuttaa olevan ehdottomasti paras. Uretaanien kanssa en ole "leikkinyt" eli testaamati ovat...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ke Toukokuu 16. 7:09:54 2007

Yksi asiakas ajannut doch:llaan n,700 000km väitti ajavansa toisilla levyillä. Eikä ravista.
Ravistuksen syyksi väitti hissuttelu jarrutuksen.
Omissa sierroissa jos on ravistannut jarrut,muutama voimakas lyhyt jarrutus (oma ajotapa)ja ravistukset hävinnyt.
En tiedä onko mutua,mutta omissa sierroissa ei levyt ole ravistanut.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Toukokuu 16. 7:19:05 2007

Olen myös sitä mieltä, että noi kieroontumis ongelmat vaivaa huonoja osia. Cossussa on uretaanipuslat, orkkis levyt ja ebc palat. Jarrutettu on kovista vauhdeista useasti ja ei mitään ongelmia ole ollut.

Scorpiossa oli ostettaessa etulevyt loppu ja takakontissa mukana jotkut "motonet" levyt. Mulkkarin eturipustus on ihan erilainen kun vanhassa, mutta vaihdoin silti varmuuden vuoksi kolmiotukivarsien puslat uusiin ja samalla uudet levyt. Vajaa pari tuhatta kilometriä ajoin ja levyt kierot. Levyt sorvattiin, taas meni vajaat pari tuhatta kilometriä ja levyt kieroksi. Sitten ostin ebc:n levyt, joilla nyt on ajettu ~30tkm ilman ongelmia.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Toukokuu 16. 7:23:37 2007

Zipi kirjoitti:Minun kokemukseni mukaan se etutukivarsien keskihelasarja on suurin syyllinen ravistukseen jarruttaessa... On näitä Sierroja ollut ja parissa missä on alkanut sheikkaamaan, niin keskihelasatsi vaihtoon ja taas on menty ilman ongelmia. (voihan sitä muutakin vikaa tietysti olla)

Varsinkin ne metallirunkoiset helat on ihan hanurista... Joita tulee joidenkin tukivarsien mukana (kumia vain ihan minimaallisen vähän vain niitä prikkoja vasten ja tukivarren sisään menevä osa täysin metallia). Se vahvistettu malli jossa vain metalliputki sisällä ja kumipuslat vaikuttaa olevan ehdottomasti paras. Uretaanien kanssa en ole "leikkinyt" eli testaamati ovat...
Mitä kovempi pusla sitä voimakkaammin se tärinä välittyy ruoriin jos on kiero levy. Metallirunkoiset on varmaan n. 10 kertaa paremmat ku ne mukamas vahvistetut kumipallot. Uretaanit vielä paremmat.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Toukokuu 16. 7:27:14 2007

Skorppi kirjoitti:Olen myös sitä mieltä, että noi kieroontumis ongelmat vaivaa huonoja osia. Cossussa on uretaanipuslat, orkkis levyt ja ebc palat. Jarrutettu on kovista vauhdeista useasti ja ei mitään ongelmia ole ollut.

Scorpiossa oli ostettaessa etulevyt loppu ja takakontissa mukana jotkut "motonet" levyt. Mulkkarin eturipustus on ihan erilainen kun vanhassa, mutta vaihdoin silti varmuuden vuoksi kolmiotukivarsien puslat uusiin ja samalla uudet levyt. Vajaa pari tuhatta kilometriä ajoin ja levyt kierot. Levyt sorvattiin, taas meni vajaat pari tuhatta kilometriä ja levyt kieroksi. Sitten ostin ebc:n levyt, joilla nyt on ajettu ~30tkm ilman ongelmia.
Olen kyllä samaa mieltä noista osista,"motonetin" levyt jätän ainakin ihan suosiolla hyllyyn.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Toukokuu 16. 7:46:06 2007

Jarruihmiset sanovat usein että jarrutuksen tärinää laitetaan usein kierojen levyjen piikkiin turhaan. Itsekin olen heittokellolla mitannut täysin suoria ravistavia levyjä. Yleisin syy kuulemma epätasaisesti lasittuneet/palaneet levyt ja sen huomaa siitä kun hitaassakin nopeudessa jarrua painaessa hidastuvuus vaihtelee pyörän asennon mukaan auton rullatessa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 16. 9:39:33 2007

kunnolla puhdistetut navat ja levyjen takapuolet, uudet HD puslat, tiiviit pallonivelet. Ostaessa paikallaan olleet levyt tärisivät kai vanhuuttaan, seuraavat motonetin QH:t kestivät 1000km, nyt käytetyt uudenveroiset V6 levyt (timppaanen myi) olivat asennettaessa hyvät ja suorat n 10tkm ajan, ei enää.

peltivanteista saan näppyjä esinahan alle joten sellaisilla en ala todellakaan ajaa. nykyisillä 9*16" kokoisilla vanteilla ei ravista sen enempää kun 7*15" kokoisillakaan..

mutta alkuperäiseen kysymykseeni ei siis ole vielä vastausta tullut, joten toistan: onko joku laittanut jarrukilpiä sierraan eteen ja jos niin mistä mallista. vois kokeilla kun hyvä kokemus tutun kautta niistä on, joka tapauksessa halvempi kun ostaa kaikki eteen uutta fordin tiskiltä.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Toukokuu 16. 10:11:08 2007

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: tuo jarrukilpi juttu on täyttä paskaa, millä mekanismilla ne jotain vaikuttaa?

Motonetissä taitaa maksaa 30e kpl etulevyt, ebc:n oli reilu 40e, ei todellakaan paha hintaero ja toimii. Uretaanipuslat ei myöskään taida olla kun parikymppiä pala.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ke Toukokuu 16. 10:53:16 2007

Onhan niillä se henkinen vaikutus ja tietysti kuumilla jarruilla lätäkköön pyyhkästäessä vähän estää kylmän veden roiskumista kuumille levyille, olisko tossa mitä perää kieroutumiselle?

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Toukokuu 16. 11:06:17 2007

dexta kirjoitti:Onhan niillä se henkinen vaikutus ja tietysti kuumilla jarruilla lätäkköön pyyhkästäessä vähän estää kylmän veden roiskumista kuumille levyille, olisko tossa mitä perää kieroutumiselle?
Edelleen, kunnon levyillä ei kieroudu. Miksi hoitaa oiretta kun voi poistaa koko ongelman ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Toukokuu 16. 14:08:45 2007

Tarviihan levytkin "sisään-ajon" eli varovasti ajaa ne lämpösiks

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ke Toukokuu 16. 15:34:07 2007

Taitaa nykyään olla valukikkareet liikka nopeesti työstettävänä,eivät ole "tekeytyneet" tarpeeksi kauan... ja voi myös kiinailmiö nakertaa näitten valmistuksen tasoa huomattavasti :roll:

Tuskin näitäkään kappaleita puhtaasta malmista tehdään, hinta pakottaa lisäämään valuihin enemmän romurautaa jotka ei välttämättä sitä puhtainta ole.

En kylläkään ole vastaan romujen kierrättämisessä mutta ongelmia tulee varmasti olemaan jatkossa jos valmistustekniikoita ei muuteta.
#295

Rstf
Xr2i

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Ke Toukokuu 16. 19:24:40 2007

Skorppi kirjoitti:
dexta kirjoitti:Onhan niillä se henkinen vaikutus ja tietysti kuumilla jarruilla lätäkköön pyyhkästäessä vähän estää kylmän veden roiskumista kuumille levyille, olisko tossa mitä perää kieroutumiselle?
Edelleen, kunnon levyillä ei kieroudu. Miksi hoitaa oiretta kun voi poistaa koko ongelman ?
Niinno, reilun 10 tkm:n ajelulla on huolella asennetut Zimmermann Sport-levyt menettäneet muotonsa, ovh. noilla muistaakseni 120e / kpl. Kovaa on jarruteltu ainoastaan ne muutamat ratakierrokset, ensimmäiset tosin kanoottikelissä Alastarolla. Tod. näk. eivät vaan kestä reilua käyttöä märissä oloissa, kun sen jälkeen ongelma ilmaantui. Normikruisailussa menevät toki, mut radalle ei oo enää asiaa noilla.

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ke Toukokuu 16. 19:27:41 2007

shr1 kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:
dexta kirjoitti:Onhan niillä se henkinen vaikutus ja tietysti kuumilla jarruilla lätäkköön pyyhkästäessä vähän estää kylmän veden roiskumista kuumille levyille, olisko tossa mitä perää kieroutumiselle?
Edelleen, kunnon levyillä ei kieroudu. Miksi hoitaa oiretta kun voi poistaa koko ongelman ?
Niinno, reilun 10 tkm:n ajelulla on huolella asennetut Zimmermann Sport-levyt menettäneet muotonsa, ovh. noilla muistaakseni 120e / kpl. Kovaa on jarruteltu ainoastaan ne muutamat ratakierrokset, ensimmäiset tosin kanoottikelissä Alastarolla. Tod. näk. eivät vaan kestä reilua käyttöä märissä oloissa, kun sen jälkeen ongelma ilmaantui. Normikruisailussa menevät toki, mut radalle ei oo enää asiaa noilla.
Alastarolla hyvin kesti samaisessa kelissä halvimmat mahdolliset tarvike levyt... kierroksia ajoin monta
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 16. 19:34:25 2007

perkele pitää vissiin mennä varaosakaupan hyllylle vertailemaan eri kilpiä.. ajattelin edes kokeilla moista. kaupungista en tiedä tai rata-ajosta mutta ainakin täällä Ilimajoella ihan päivittäisessä ajossa lentää kuravesi joka paikkaan, se kai se suurin syy on kieroksi vetämiseen; siihenpä tuo jarrukilpi voisi auttaa.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Toukokuu 16. 19:56:35 2007

Mikitic kirjoitti:Tarviihan levytkin "sisään-ajon" eli varovasti ajaa ne lämpösiks
Tuon luulisin olevan monen levyn kieroutumisen syy... sisäänajon puute.

Itse oon ostellu aina ihan vaan tarvike levyjä, eikä ravistelu ongelmia ole ollut koskaan.
Jarrukilvillä ja ilman.
..ja on ajettu kovaa jääradalla, ja penkkoja pöllyytellen... eli on levyt saaneet "shokkihoitoa" mutta silti pysyneet suorina. :?

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Ke Toukokuu 16. 19:56:44 2007

Joku noita kilpiä sierraan teki joskus vuosia sitten, muistaakseni koskenkorvalla, tai sielä päin, en vain muista kuka.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 16. 20:12:09 2007

tupu onkos tietoa kenellä olis tollaiset ja onko ollut apuja?

levyjä vaihtaessa olen aina siivonnut navan ja levyn hyvin, laittanut uuteen levyyn uudet palat, sisäänajokin on muistettu.. :-)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Toukokuu 16. 20:19:31 2007

shr1 kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:
dexta kirjoitti:Onhan niillä se henkinen vaikutus ja tietysti kuumilla jarruilla lätäkköön pyyhkästäessä vähän estää kylmän veden roiskumista kuumille levyille, olisko tossa mitä perää kieroutumiselle?
Edelleen, kunnon levyillä ei kieroudu. Miksi hoitaa oiretta kun voi poistaa koko ongelman ?
Niinno, reilun 10 tkm:n ajelulla on huolella asennetut Zimmermann Sport-levyt menettäneet muotonsa, ovh. noilla muistaakseni 120e / kpl. Kovaa on jarruteltu ainoastaan ne muutamat ratakierrokset, ensimmäiset tosin kanoottikelissä Alastarolla. Tod. näk. eivät vaan kestä reilua käyttöä märissä oloissa, kun sen jälkeen ongelma ilmaantui. Normikruisailussa menevät toki, mut radalle ei oo enää asiaa noilla.
Edelleen kunnon levyt, nakkaa ne zimmermannit kuuseen vaikka maksas miljoonan jos ei pysy suorana :roll:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Ke Toukokuu 16. 20:27:48 2007

samiharju kirjoitti:tupu onkos tietoa kenellä olis tollaiset ja onko ollut apuja?

levyjä vaihtaessa olen aina siivonnut navan ja levyn hyvin, laittanut uuteen levyyn uudet palat, sisäänajokin on muistettu.. :-)
laitoin privalla nimen jampasta, toimivuudesta ei ole kokemusta.

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Ke Toukokuu 16. 21:35:44 2007

Skorppi kirjoitti:
shr1 kirjoitti:
Skorppi kirjoitti: Edelleen, kunnon levyillä ei kieroudu. Miksi hoitaa oiretta kun voi poistaa koko ongelman ?
Niinno, reilun 10 tkm:n ajelulla on huolella asennetut Zimmermann Sport-levyt menettäneet muotonsa, ovh. noilla muistaakseni 120e / kpl. Kovaa on jarruteltu ainoastaan ne muutamat ratakierrokset, ensimmäiset tosin kanoottikelissä Alastarolla. Tod. näk. eivät vaan kestä reilua käyttöä märissä oloissa, kun sen jälkeen ongelma ilmaantui. Normikruisailussa menevät toki, mut radalle ei oo enää asiaa noilla.
Edelleen kunnon levyt, nakkaa ne zimmermannit kuuseen vaikka maksas miljoonan jos ei pysy suorana :roll:
Itse asias olin jo viskaamas niitä tohon pihamäntyyn, kun naapurin kissa mourus siellä 2 viikkoa, onnekseen saivat katin ajoissa alas. :D Sorry Sami OT...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 16. 22:23:46 2007

offtopikki on homman suola :-)

tupulle kiitoksia, soittelen täs jonain päivänä tuonne.

on tää kyllä ihme sakkia, täysin toimivaa ratkaisua ei kenelläkään ole tarjota, kun tuntuu olevan tuurista kiinni mitkä levyt toimii ja mitkä ei, sit kun jotain muuta ollaan kokeilemassa niin heti suosiolla turhaksi touhuksi moititaan :-)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Toukokuu 16. 22:31:00 2007

samiharju kirjoitti:offtopikki on homman suola :-)

tupulle kiitoksia, soittelen täs jonain päivänä tuonne.

on tää kyllä ihme sakkia, täysin toimivaa ratkaisua ei kenelläkään ole tarjota, kun tuntuu olevan tuurista kiinni mitkä levyt toimii ja mitkä ei, sit kun jotain muuta ollaan kokeilemassa niin heti suosiolla turhaksi touhuksi moititaan :-)
Oon samaa mieltä, että ihme sakkia kun ei millään mene jakeluun mikä toimii vaikka monta kertaa jo sanottu :wink:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 16. 22:47:48 2007

Skorppi kirjoitti:
samiharju kirjoitti:offtopikki on homman suola :-)

tupulle kiitoksia, soittelen täs jonain päivänä tuonne.

on tää kyllä ihme sakkia, täysin toimivaa ratkaisua ei kenelläkään ole tarjota, kun tuntuu olevan tuurista kiinni mitkä levyt toimii ja mitkä ei, sit kun jotain muuta ollaan kokeilemassa niin heti suosiolla turhaksi touhuksi moititaan :-)
Oon samaa mieltä, että ihme sakkia kun ei millään mene jakeluun mikä toimii vaikka monta kertaa jo sanottu :wink:
ja on myös sanottu ettei auttanut tuokaan.. :twisted: :idea: :roll:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Toukokuu 26. 13:04:31 2007

Miten tuollaisesta valuköntistä jännitteet päästetään? Jos käsittelisi uudet levyt ja sitten tarkistaisi/sorvaisi kondikseen.
Jenkeissä uittelevat osia nestetypessä ja toisenlainen hoito niille oli joku matalataajuinen väristely saattoi olla ultrakin, lienevätkö noi millaista huuhaata?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » La Toukokuu 26. 21:07:36 2007

Tuli vain mieleen, että joskus escortissa pyöräytin levyjä 180astetta, ja tärinä lakkasi, tais olla tuuria... :)

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Toukokuu 26. 21:21:54 2007

tupu kirjoitti:Tuli vain mieleen, että joskus escortissa pyöräytin levyjä 180astetta, ja tärinä lakkasi, tais olla tuuria... :)
Tai jotain paskaa levyn ja navan välissä.
Jäsen #1112

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Toukokuu 27. 9:49:22 2007

AnttiR kirjoitti:
tupu kirjoitti:Tuli vain mieleen, että joskus escortissa pyöräytin levyjä 180astetta, ja tärinä lakkasi, tais olla tuuria... :)
Tai jotain paskaa levyn ja navan välissä.
ja nyt sitä paskaa on vain yhtä paljon joka paikassa :lol:

Vastaa Viestiin