1.6 cvh efi bensanpaineen säädin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ma Joulukuu 29. 10:20:42 2003
- Paikkakunta: Lempäälä
1.6 cvh efi bensanpaineen säädin
Nyt on niin hidas yhteys käytettävissä, ettei pysty käyttään hakua.
Hankin Keravalta 3-kalvoisen säätimen ja olis tarkoitus asentaa se efiin.
Mutta.. mitä teen sille alipaineletkulle, joka tulee kaasuläpän takaa? Kylmästi vaan tukkoon vai?
Käsittääkseni noissa säädettävissä säätimissä ei oo tarvetta alipaineelle.
Hankin Keravalta 3-kalvoisen säätimen ja olis tarkoitus asentaa se efiin.
Mutta.. mitä teen sille alipaineletkulle, joka tulee kaasuläpän takaa? Kylmästi vaan tukkoon vai?
Käsittääkseni noissa säädettävissä säätimissä ei oo tarvetta alipaineelle.
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ma Joulukuu 29. 10:20:42 2003
- Paikkakunta: Lempäälä
Hyvä kysymys, seuraava kysymys...t5 kirjoitti:Miten luulet saavasi sen toimimaan ilman alipainetta.
Säädöllä haetaan peruspaine ja alipaine säätää moottori kuormituksen mukaan.

Eli ilmeisesti säädettävissäkin on tarve alipaineelle.
Mä kun en vielä oo saanut ko mokkulaa käsiini ja päässyt siihen tutustumaan
Ehkä kaikki selviää aikanaan

-
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ma Joulukuu 29. 10:20:42 2003
- Paikkakunta: Lempäälä
Juu, ongelma on se että vakiopumppu (tankissa) ei nosta painetta kun 2 bar, ja se ei riitä vaan auto "hyytyy" 3400 rpm jälkeen.
Siksi laitan tehokkaamman pumpun ja säätimen.
Joistakin kysymykseni varmaan kuullosti lähinnä typerältä, mutta kun en hirveesti oo paininut ruisku autojen ongelmien kanssa niin tää on tällästä.
Harrastukseni kun aloitin silloin kun kenttiläinen oli kova juttu ja ruiskuautot oli vielä pirun kalliita.
Siksi laitan tehokkaamman pumpun ja säätimen.
Joistakin kysymykseni varmaan kuullosti lähinnä typerältä, mutta kun en hirveesti oo paininut ruisku autojen ongelmien kanssa niin tää on tällästä.
Harrastukseni kun aloitin silloin kun kenttiläinen oli kova juttu ja ruiskuautot oli vielä pirun kalliita.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Hyvä uudistus sinänsä mutta bensanpaineen säätöähän et tarvitse etenkään jos kone on täysin vakio. Kyllä se originellisäädin säätää painee ohjearvoon uudenkin pumpun antamilla paineilla, jos säädin vain on kunnossa. Tuolla säädettävällä saat toki säädettyä paineen haluamaasi arvoon.hana kirjoitti:Juu, ongelma on se että vakiopumppu (tankissa) ei nosta painetta kun 2 bar, ja se ei riitä vaan auto "hyytyy" 3400 rpm jälkeen.
Siksi laitan tehokkaamman pumpun ja säätimen.
Joistakin kysymykseni varmaan kuullosti lähinnä typerältä, mutta kun en hirveesti oo paininut ruisku autojen ongelmien kanssa niin tää on tällästä.
Harrastukseni kun aloitin silloin kun kenttiläinen oli kova juttu ja ruiskuautot oli vielä pirun kalliita.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tyyppivikana noissa oli pumpun imuputken hajoaminen, vaihtoivat takuuaikana monia. Myös pumppu n.15v autossa saattaa tosiaan jo olla antautunut.hana kirjoitti:Juu, ongelma on se että vakiopumppu (tankissa) ei nosta painetta kun 2 bar, ja se ei riitä vaan auto "hyytyy" 3400 rpm jälkeen.
Siksi laitan tehokkaamman pumpun ja säätimen.
Joistakin kysymykseni varmaan kuullosti lähinnä typerältä, mutta kun en hirveesti oo paininut ruisku autojen ongelmien kanssa niin tää on tällästä.
Harrastukseni kun aloitin silloin kun kenttiläinen oli kova juttu ja ruiskuautot oli vielä pirun kalliita.
En muista painetta mikä vakiossa on, 2bar kuullostaa äkkisältään vähälle.
Muita vikavaihtoehtoja oireisiin on katalysaattorin hajoaminen/tukkeutuminen. Ota lambda-anturi pois, ja kokeile kierrättää.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ma Joulukuu 29. 10:20:42 2003
- Paikkakunta: Lempäälä
No voi vehje... en tietenkään tajunnut kokeilla uutta pumppua ja vanhaa säädintä ennen kun tilasin uuden säätimen.
Nooh riittääpähän näpertelyä kun taas ens viikolla ehtii paneutua asiaan.
Uskoisin katin olevan ok koska paikallaan kone kiertää ihan normaalisti, mutta ajossa veto loppuu 3400 rpm jälkeen.
Ei tahdo edes kolmosella riertää 5000rpm.
Siksi epäilen että se ei vaan saa kakkua tarpeeksi.
Bensanpaine (2 bar) mitattu siten että kone ei ollut käynnissä
Nooh riittääpähän näpertelyä kun taas ens viikolla ehtii paneutua asiaan.
Uskoisin katin olevan ok koska paikallaan kone kiertää ihan normaalisti, mutta ajossa veto loppuu 3400 rpm jälkeen.
Ei tahdo edes kolmosella riertää 5000rpm.
Siksi epäilen että se ei vaan saa kakkua tarpeeksi.
Bensanpaine (2 bar) mitattu siten että kone ei ollut käynnissä
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Pistä vaan se uusi pumppu ja kokeile sitten. Orkkisäädin on ihan hyvä ja varmasti se saa vakioasetuksillakin riittävästi bensaa, tehtaan ukot on suunnitellut sen niin ettei laihalle pääse missään vaiheessa. Tuo kertova säädin lutraa tarpeettoman paljon ainetta silloinkin kun sitä ei todellakaan tarvita.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ma Joulukuu 29. 10:20:42 2003
- Paikkakunta: Lempäälä