
Virittämistä D-O-H-C
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Semmoinen ruksuttanut jotain 1.5vuotta tuossa edellisessä sierrassa ja taitaa vieläkin toimia. Jos ruisku versio niin kaikki tarvittavat johdot löytyvät jo boxilta. Ja ainoa muutos minulla oli sytkäyksikkö, dohcin omaan en saanut pelaamaan megan kanssa.timo^ kirjoitti:Onkos kukaan megasquirttia sovittanu dohciin?![]()
Tarviiko jotain isompia muutoksia? Jotain tuohon tarvis keksiä
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ke Marraskuu 29. 21:19:59 2006
- Paikkakunta: Lahti
Hyvin pelaa.. Vielä ku pysys tiellä, siellä on takaveto-kelitPerkele kirjoitti:Semmoinen ruksuttanut jotain 1.5vuotta tuossa edellisessä sierrassa ja taitaa vieläkin toimia. Jos ruisku versio niin kaikki tarvittavat johdot löytyvät jo boxilta. Ja ainoa muutos minulla oli sytkäyksikkö, dohcin omaan en saanut pelaamaan megan kanssa.timo^ kirjoitti:Onkos kukaan megasquirttia sovittanu dohciin?![]()
Tarviiko jotain isompia muutoksia? Jotain tuohon tarvis keksiä


-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Millaiset asteet Megaan tulee kierrosanturin sijoituksesta kampiakselilla DOHC koneessa? Laitoitko EDIS-sytkän ja suorasyttypuolan?Perkele kirjoitti:Semmoinen ruksuttanut jotain 1.5vuotta tuossa edellisessä sierrassa ja taitaa vieläkin toimia. Jos ruisku versio niin kaikki tarvittavat johdot löytyvät jo boxilta. Ja ainoa muutos minulla oli sytkäyksikkö, dohcin omaan en saanut pelaamaan megan kanssa.timo^ kirjoitti:Onkos kukaan megasquirttia sovittanu dohciin?![]()
Tarviiko jotain isompia muutoksia? Jotain tuohon tarvis keksiä
Tuliko mitään teholisää Megalla säädettynä?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe Helmikuu 21. 13:56:17 2003
- Paikkakunta: Lahti
Että ei mee liian vaikeeks niin löytyisköhän tohon kytkentäkaaviot vaikka jostain suoraan?Perkele kirjoitti: Semmoinen ruksuttanut jotain 1.5vuotta tuossa edellisessä sierrassa ja taitaa vieläkin toimia. Jos ruisku versio niin kaikki tarvittavat johdot löytyvät jo boxilta. Ja ainoa muutos minulla oli sytkäyksikkö, dohcin omaan en saanut pelaamaan megan kanssa.


Sierroja
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Mites muuten, onko noissa 16v DOHC moottoreissa kansissa mitenpäin imu/pakopuoli? Meinaan jos heittäs RS2000 tai Skorppi 2.0/2.3 kannen/moottorin niin sopiiko toi Sierra DOHC peltipakosarja?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Ja vaihteeks ratsastusta...
Ei tämä välttämättä tänne kuulu, mutta pistän kumminkin...
Elikkä, olis tarkoitus tuohon puumerkin dokkiin laittaa peltisatsi ja vähän kahen vaiheilla, että väsäänkö ite vai ostanko uuden sellaisen...
Compleetoksesta katoin niin 330€ olis peltisarjan hinta, mutta jos sopii yhtähyvin paikoilleen kun heidän lasikuituosat niin melkeen pääsee helpommalla kun tekee kokonaan ite.Tosin listoilla ainakin lukee et olis marteliuksen osa kyseessä, mutta uskaltaako luottaa?
Onko joku tilannut completoksesta peltisarjoi ja jos on niin miten istunut?
Marteliuksen sivuilla sama putki oli muistaakseni 370€, että tuolta saisi halvemmalla...Ja onnais ite jopa hakee sen raisiosta...

Ei tämä välttämättä tänne kuulu, mutta pistän kumminkin...

Elikkä, olis tarkoitus tuohon puumerkin dokkiin laittaa peltisatsi ja vähän kahen vaiheilla, että väsäänkö ite vai ostanko uuden sellaisen...
Compleetoksesta katoin niin 330€ olis peltisarjan hinta, mutta jos sopii yhtähyvin paikoilleen kun heidän lasikuituosat niin melkeen pääsee helpommalla kun tekee kokonaan ite.Tosin listoilla ainakin lukee et olis marteliuksen osa kyseessä, mutta uskaltaako luottaa?
Onko joku tilannut completoksesta peltisarjoi ja jos on niin miten istunut?
Marteliuksen sivuilla sama putki oli muistaakseni 370€, että tuolta saisi halvemmalla...Ja onnais ite jopa hakee sen raisiosta...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: Ma Syyskuu 19. 18:26:30 2005
Mitenkäs tässä kaasaridokissa, voiko siinä kikkailla mitenkään tuota sytytysennakkoa mihinkään suuntaan, vai onko siitä mitään hyötyäkään...
Entäpä tuplakaasarit, minkäkokoiset olis järkevät..
2,5" putkisto on jo tekeillä simonssin pöntöillä
Entäpä tuplakaasarit, minkäkokoiset olis järkevät..
2,5" putkisto on jo tekeillä simonssin pöntöillä
Siipi "cossu" projekti
Sedan 2,0 dohc sierra
Focus 1,8 zetec
Sedan 2,0 dohc sierra
Focus 1,8 zetec
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tähän kysymykseen ei ole kukaan Megan DOHC:n käyttäjä vastannut:
Millaiset asteet Megaan tulee kierrosanturin sijoituksesta kampiakselilla DOHC koneessa?
Toinen kysymys millaisilla seoksilla DOHC parhaita tehoja antaa?
Vaihdoin pienemmät (220>204) suuttimet ja löin WB:n kiinni, pitäisi bensanpaineet säätää sopivaksi, persdyno on vähän epätarkka.
Kävi vanhoilla vähän yli 10 asti lämä pohjassa, siellä ei ainakaan ollut tehot kohillaan, nyt karvan yli 12 ja WB signaali tulee LC1:stä DOHC ECUun.
Paineet on nyt 3bar letku kiinni mikä saattaa olla liikaa,mutta ECU kyllä säätää hissuttelussa seokset 14,7 korville. Korjauskäsis antoi arvon 2,5, mutta siinä ei kerrottu onko letku kiinni vai irti.
Millaiset asteet Megaan tulee kierrosanturin sijoituksesta kampiakselilla DOHC koneessa?
Toinen kysymys millaisilla seoksilla DOHC parhaita tehoja antaa?
Vaihdoin pienemmät (220>204) suuttimet ja löin WB:n kiinni, pitäisi bensanpaineet säätää sopivaksi, persdyno on vähän epätarkka.
Kävi vanhoilla vähän yli 10 asti lämä pohjassa, siellä ei ainakaan ollut tehot kohillaan, nyt karvan yli 12 ja WB signaali tulee LC1:stä DOHC ECUun.
Paineet on nyt 3bar letku kiinni mikä saattaa olla liikaa,mutta ECU kyllä säätää hissuttelussa seokset 14,7 korville. Korjauskäsis antoi arvon 2,5, mutta siinä ei kerrottu onko letku kiinni vai irti.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Katso tuo pdf sieltä selviää jotain aste lukuja 16v vs 8v kampuran asentotunnistimen asteista TDC:hen.SLEI kirjoitti:Tähän kysymykseen ei ole kukaan Megan DOHC:n käyttäjä vastannut:
Millaiset asteet Megaan tulee kierrosanturin sijoituksesta kampiakselilla DOHC koneessa?
Toinen kysymys millaisilla seoksilla DOHC parhaita tehoja antaa?
Vaihdoin pienemmät (220>204) suuttimet ja löin WB:n kiinni, pitäisi bensanpaineet säätää sopivaksi, persdyno on vähän epätarkka.
Kävi vanhoilla vähän yli 10 asti lämä pohjassa, siellä ei ainakaan ollut tehot kohillaan, nyt karvan yli 12 ja WB signaali tulee LC1:stä DOHC ECUun.
Paineet on nyt 3bar letku kiinni mikä saattaa olla liikaa,mutta ECU kyllä säätää hissuttelussa seokset 14,7 korville. Korjauskäsis antoi arvon 2,5, mutta siinä ei kerrottu onko letku kiinni vai irti.
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Tuossahan se ilmenee. 8v koneessa TDC:n kohdalla anturi on 90asteen kulmassa kampuraan...??? Täh? Joissain noissa ohjekirjasen pätkissä oli tarkempikin kaavio mutta en jaksanut sitä etsiä tai sitten me puhutaan ihan eri asioista... yritin vaan olla jotenkin avuksi lukijan vastuulla on ottaako siitä jotain itselleen.....
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
- Paikkakunta: haapavesi/oulu
Ohjearvo on ilman alipainetta 3,0 bar ja alipaineen kanssa 2,3-2,7bar.mvla kirjoitti:Letku IRTI 2,5bar ja 2.0 letkukiinni tyhjäkäynnillä.mjh kirjoitti:Letku kiinni paineet n. 2,5 ja letku irti 3,0 bar.
Laitoin itsekkin n.230cc suuttimet ja paineita joutui hieman pudottamaan, n.2,5barin tienoille ilman alipainetta. Tämä siis tuntumalla säätäessä eli oli hieman liian rikkaalla. Ei kyllä ole tarkasta seoksesta tällähetkellä tietoa..
Ford Sierra 4x4 DOHC -90
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Jatketaas taas tätä topiccia.... Purin nurkassa olevan DOHCilaisen, ja totesin vähemmän yllättävästi, että kakkosen palotilassa on halkeama venttiilien välissä. Tosin sen huomaa vain tarkalla silmällä kun pyyhkii sitä tiettyyn suuntaan, tunkeumanesteellä voisi havaita paremmin, eli siis ei sellainen selkeä lovi kuten olen välillä nähnyt kuvissa.
Mutta, kone ei ollut kuitenkaan oirehtinut mitenkään, ei syönyt nesteitä tai muutakaan outoa käytössä ollessaan, eikä palotila ole mitenkään muista erivärinen, joten läpi asti tuo ei ole. Mitäpä mieltä raati on, kauankohan kestää jos lainaan ooppelista 84 asteista termostaattia, 94-88 flektin anturia ja läjään koneen? Vai pitäisköhän sittenkin koettaa TIGgailla umpeen se halkeama...?
Luultavasti kokemuksia on turha kysyä... Eikös RS2000 escorttien 16v-kannet ole myös usein halkeilleita, mutta ilman suurempia sivuvaikutuksia?
Mutta, kone ei ollut kuitenkaan oirehtinut mitenkään, ei syönyt nesteitä tai muutakaan outoa käytössä ollessaan, eikä palotila ole mitenkään muista erivärinen, joten läpi asti tuo ei ole. Mitäpä mieltä raati on, kauankohan kestää jos lainaan ooppelista 84 asteista termostaattia, 94-88 flektin anturia ja läjään koneen? Vai pitäisköhän sittenkin koettaa TIGgailla umpeen se halkeama...?

Luultavasti kokemuksia on turha kysyä... Eikös RS2000 escorttien 16v-kannet ole myös usein halkeilleita, mutta ilman suurempia sivuvaikutuksia?
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Selevä, tuollaisenaan nippuun sitten siis. Laitan siihen kuitenkin kylmän termarin kun kone tulee saamaan kenkää taatusti tarpeeksi
Aiheen vierestä - olihan se kaverin 16v ooppelin kansikin tosiaan hieman _halki_
Aiheen vierestä - olihan se kaverin 16v ooppelin kansikin tosiaan hieman _halki_

Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
DOHC viriä Englannista:
2.3 Scorpio bottom end, balancers removed and sierra sump fitted
8v 2.0 Sierra DOHC head, gasflowed
piper 283-degree cams
powerchip
250cc injectors
K&N
janspeed manifold
168bhp and 231Nm of torque (torque curve is practically flat, so nice and drivable too).
2.3 Scorpio bottom end, balancers removed and sierra sump fitted
8v 2.0 Sierra DOHC head, gasflowed
piper 283-degree cams
powerchip
250cc injectors
K&N
janspeed manifold
168bhp and 231Nm of torque (torque curve is practically flat, so nice and drivable too).
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
Joo mulla sattuu olemaan just toi kyseinen ruisku ilman kattia... olis ihan kiinnostavaa alkaa jotai tekeen sille.. ja ainahan sitä voi ostaa jopa toisenki koneen ja tehä sen valmiiks, sen jälkeen päivän homma ku heittää pannun keulaan ja lähtee ajaan pimppistä.. (hymyillen)Sine kirjoitti:Nyt tulee taatusti turpaan kun tällaista kirjoitan, mutta menköön.
<Liekitys päälle>
Koska yleinen totuudeksi muuttunut käsitys on, että DOHC on huono viritysaihio, niin eihän se voi muuksi muuttua. Eihän?![]()
Itse tosin olen ollut sellaisen DOHC 16V:n kyydissä, että oksat pois. Ei ehkä ole samanlainen budjettiratkaisu kuin OHC:n virittäminen, mutta eipähän tule kymmentä samanlaista vastaan joka kadunkulmassa ja virityspotentiaalia varmasti on vieläkin. Olen jopa kuulut jotain huhuja, että rallikäytössä Escortin DOHC 16V koneesta on otettu yli 200 hp tehoja ulos. Pakko olla essonpaarin juttuja. Eihän siitä niin paljon voi lähteä, koska 30 vuotta vanhasta OHC:sta saa pelkillä venttivarrenkumien ja tötteröilmanputsarin vaihdolla vähintään 150 hp ja se moottori on sentään raudan ääressä tehty![]()
<Liekitys pois>
Sitten tulee sellainen juttu, että kaikki eivät halua ajaa 20 vuotta vanhalla autolla. Itse pidän jostain syytä hieman vanhemmista autoista, mutta jotkut haluavat ajaa uudemmalla. Elämä kallis, dna halpa vai miten se menikään
Totta puhuen DOHC:n virittäminen ei ole halpaa ja osien saanti hankalaa/työlästä, mutta mahdotonta se ei ole. Itse kyllä henk.koht. valitsisin virityspohjaksi ruiskulla ilman kattia olevan mallin, jos mahdollista.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Minäpä kerron sitten, tuo ensin mainittu on katittoman ja jälkimmäinen sittenkin katillisen boxi. Tällälailla.Arska kirjoitti:Jos kenellä on mikrokatti koneella, niin voisikohan hän ystävällisesti katsoa mitä eroa on seuraavilla dohc koneen ECUilla.
88BB-12A650-AB
88GB-12A650-AA
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
mutta dokki on miellyttävä ja fiksu käyttö autona.. ei kuluta ja vääntää.. jos vaan ei kannenkanssa tule ongelmia.. ohc:tä pidän nuhapumppuna (vielä ainakin) itellä on sellaine PELTISARJALLAKtK kirjoitti:Se on vaan sääli ,kun ton mun dohcin edellinen omistaja on nähnyt paljon vaivaa ja polttanut hirveen kasan euroja koneen viritykseen ja tulos on noin laiska.
Kone toimii muuten hienosti ,mutta tehoja ei ole saatu yhtään lisää käyttökelpoisella kierrosalueella. Esim ohc on paljon parempi virityskohde mielestäni. Siihen saa huomattavasti edullisemmin ja helpommin mukavan lisäpotkun kuin dochiin.


dokin männän laki korkeus (tapista laelle) jtn 22mm ja m-tapin paksuus 21mm aika harvinainen? tarkempiakin mittoja saapi jos joku haluaa.. yv:llä vaan kyseleen
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3164
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Virittämistä D-O-H-C
Broidin nelikkokin sitten otti ja teki uusia muotoja mäntiin.
Nokkaketju oli jstain kumman syystä päässyt hyppäämään pois paikoiltaan ja jako aivan päin metikköä.
Tulokset: nostettiin kansi pois ja kivasti oli lähtenyt mäntien päältä siivua pois ja parissa oikein lohjennut palat irti.
Kuinka herkästi alakerta ottaa moisesta itseensä?
Sitten itse aiheeseen.
Yritin kovasti lukea rs2000 ja sierran koneesta asiaa mutta en oikein keksinyt vastausta kysymyksilleni.
Onko siis rs2000 ja sierran 8v koneen alakerrat samanlaiset?
Sierrassakin näytti olevan 16:sta tapille tarkoitetut männät.
Jos alkerta on samanlainen niin pelkkä remppa sinne voisi riittää mutta tuota vakio 8v kantta ei tahtoisi takaisin.
Miten tuo rs2000 kansi käy?
Ainakaan imu- ja pakosarjat ei käy. Pako puoli ei ongelma mutta imusarja jo sitten on. Onko siihen mitään "helppoa" ratkaisua?
RS:n kannessa termari kotelo on kokonaan toisessa päädyssä ja sekin on suuri ongelma.
Onko koko RS2000 koneen soveltaminen sierran pellin alle aivan mahdotonta. Tosta 8v koneesta sais noita osia kyllä siihe jos vaan käyvät millään lailla.
Joutuu pikkuvelikin nyt ajelemaan -91 sunnyllä kun sierra teki temput.
Nokkaketju oli jstain kumman syystä päässyt hyppäämään pois paikoiltaan ja jako aivan päin metikköä.
Tulokset: nostettiin kansi pois ja kivasti oli lähtenyt mäntien päältä siivua pois ja parissa oikein lohjennut palat irti.
Kuinka herkästi alakerta ottaa moisesta itseensä?
Sitten itse aiheeseen.
Yritin kovasti lukea rs2000 ja sierran koneesta asiaa mutta en oikein keksinyt vastausta kysymyksilleni.
Onko siis rs2000 ja sierran 8v koneen alakerrat samanlaiset?
Sierrassakin näytti olevan 16:sta tapille tarkoitetut männät.
Jos alkerta on samanlainen niin pelkkä remppa sinne voisi riittää mutta tuota vakio 8v kantta ei tahtoisi takaisin.
Miten tuo rs2000 kansi käy?
Ainakaan imu- ja pakosarjat ei käy. Pako puoli ei ongelma mutta imusarja jo sitten on. Onko siihen mitään "helppoa" ratkaisua?
RS:n kannessa termari kotelo on kokonaan toisessa päädyssä ja sekin on suuri ongelma.
Onko koko RS2000 koneen soveltaminen sierran pellin alle aivan mahdotonta. Tosta 8v koneesta sais noita osia kyllä siihe jos vaan käyvät millään lailla.
Joutuu pikkuvelikin nyt ajelemaan -91 sunnyllä kun sierra teki temput.
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: Virittämistä D-O-H-C
Mulla imusarja rs2000:een mikä muutettu silleen et käy sierraan...
Itellä oli samallainen projektiajatus mut kariutui lukemaattomista erillisistä syistä...
Olis eku ja piuhatkin...
Paa yv:tä jos kiinnostaa...
Itellä oli samallainen projektiajatus mut kariutui lukemaattomista erillisistä syistä...
Olis eku ja piuhatkin...
Paa yv:tä jos kiinnostaa...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: Virittämistä D-O-H-C
RS2000 vakioissa männissä ei ole venakoloja, DOHC männissä on 4 koloa koska venat on eri järjestyksessä eri pytyissä.
RS2000 kansi menee kai niukka naukka paikoilleen Sierran konehuoneeseen, kun tulppaa termarikotelosta flektin anturin reiän.
RS2000 lohkossa on hihnapyörät matalammat, lisälaitteet ei sovi niillä paikoilleen ainakaan nelarissa.
RS2000 kampiakseli ja DOHC sama, mutta triggeripyörät eri eli RS pyörää ja DOHC lohkoa ei voi naittaa yhteen.
RS2000 kansi menee kai niukka naukka paikoilleen Sierran konehuoneeseen, kun tulppaa termarikotelosta flektin anturin reiän.
RS2000 lohkossa on hihnapyörät matalammat, lisälaitteet ei sovi niillä paikoilleen ainakaan nelarissa.
RS2000 kampiakseli ja DOHC sama, mutta triggeripyörät eri eli RS pyörää ja DOHC lohkoa ei voi naittaa yhteen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 8544
- Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
- Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola
Re: Virittämistä D-O-H-C
Itellä on toi katiton ruisku versio. Toki ois kiva ja erilainen ku sais tosta jotenki kutiteltua mutta taidan tyytyä tohon filtteriin, joka pitää pistää uusiks ja uus putkisto jossain vaiheessa, eli korkeintaan saadaan äänipuolta paremmaks
mutta sitteku tää dokkeli tulee tiensä päähän niin taidan kyllä ihan suosiolla ottaa ton ohc:een aihioks, ellei sitten oo mahdollisuuksia johonki erikoisempaan tekniikanvaihtoon. Älkää viekö minua saunan taakse mutta kaverin kans mietittiin että jos vaan mittasuhteiltaan onnistuisi niin 328 shalken tekniikka vois olla aika kova, ja ois varmasti erilainen...mutta älkää turhautuko! Tämä oli vain mieteajattelua matikantunnilla 


-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Virittämistä D-O-H-C
Mulla oli kans joskus tollanen ja oli kyllä tehokkain dohc-sierra millä olen koskaan ajanu. Tuntu tulevan mukavasti ruutia lisää, kun kansi plaanattiin. Tuskin yksin sen takia, mutta muistaakseni siitä lähti peräti useempi kymppi. Puristukset siis nousi jo, ajotus meni samalla vähän myöhäsemmälle. Kannattaakin melkein kokeilla auttasko jos vähän viilailis niitä nokkapyörän kiilojaMustaRiesa kirjoitti:Itellä on toi katiton ruisku versio. Toki ois kiva ja erilainen ku sais tosta jotenki kutiteltua mutta taidan tyytyä tohon filtteriin, joka pitää pistää uusiks ja uus putkisto jossain vaiheessa, eli korkeintaan saadaan äänipuolta paremmaksmutta sitteku tää dokkeli tulee tiensä päähän niin taidan kyllä ihan suosiolla ottaa ton ohc:een aihioks, ellei sitten oo mahdollisuuksia johonki erikoisempaan tekniikanvaihtoon. Älkää viekö minua saunan taakse mutta kaverin kans mietittiin että jos vaan mittasuhteiltaan onnistuisi niin 328 shalken tekniikka vois olla aika kova, ja ois varmasti erilainen...mutta älkää turhautuko! Tämä oli vain mieteajattelua matikantunnilla

Ei tää siis mikään raketti ollu, mutta selvästi pirteempi mitä ykskän muu dohc millä olen ajanu. Eikä ollu vapaavirtaussuodatinta. Ennen remonttia se hävitti vettä, mutta tuskin sillä mitään vaikutusta kulkuun vielä sillon oli.
Jäsen #606
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re:
Sinistä johtoa ei saa maadoittaa jos on 88 GB 12A650 AA boxi.mjh kirjoitti:Mitäs ootte mieltä tämmösestä jutusta. Kokeilin tuossa ihan muuten vaan yhdistää nuo sytkän myöhäistyspiuhat. Yllätyin melko lailla kun auto alkoki vetämään paljon paremmin.kierroksilla vetää iloisesti melkeen punarajalle, aikasemmin vetoalue loppunu jo 5000 paikkeilla. Perstuntumalla teholisäys luokkaa 5-10hv.
Alakierroksillaki terävemmän tuntunen ja vääntää paremmin.. pakoäänetki jotenki kireämmän kuuloiset
![]()
Ainoa miinuspuoli hommassa on se että kun alakierroksilla alle 3000rpm painaa kaasua reilusti kerralla lisää nii veto katkeaa hetkeksi, ikäänkuin booaa.. Mistä tämäkin vois johtua? aikasemmin ei nykiny ollenkaan. Bensana käytetty 95 välillä tankattu 98kin. Mites muilla vaikuttaa tuo sytkän säätö?
Nii ja tosiaan autossa peltisarjat, putket, ei kattia, vaparisuotimet, bensanpaineet säädetty ja Piperin nokat.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: Virittämistä D-O-H-C
niin kyllä se dokkilaisen alakerta on ihan pätevä viritys aihio.. vauhtipyöräkin painaa vakiona varmaan 20kg+/- kansi ei oikeen :S mutta itsellä ainakin pientä vaikutusta huomasin vuosi sitten kun imuvenat työstin kanavat vaan silottelin portaista ja purseista ja nostin bensanpainetta..olafu kirjoitti:Mulla oli kans joskus tollanen ja oli kyllä tehokkain dohc-sierra millä olen koskaan ajanu. Tuntu tulevan mukavasti ruutia lisää, kun kansi plaanattiin. Tuskin yksin sen takia, mutta muistaakseni siitä lähti peräti useempi kymppi. Puristukset siis nousi jo, ajotus meni samalla vähän myöhäsemmälle. Kannattaakin melkein kokeilla auttasko jos vähän viilailis niitä nokkapyörän kiilojaMustaRiesa kirjoitti:Itellä on toi katiton ruisku versio. Toki ois kiva ja erilainen ku sais tosta jotenki kutiteltua mutta taidan tyytyä tohon filtteriin, joka pitää pistää uusiks ja uus putkisto jossain vaiheessa, eli korkeintaan saadaan äänipuolta paremmaksmutta sitteku tää dokkeli tulee tiensä päähän niin taidan kyllä ihan suosiolla ottaa ton ohc:een aihioks, ellei sitten oo mahdollisuuksia johonki erikoisempaan tekniikanvaihtoon. Älkää viekö minua saunan taakse mutta kaverin kans mietittiin että jos vaan mittasuhteiltaan onnistuisi niin 328 shalken tekniikka vois olla aika kova, ja ois varmasti erilainen...mutta älkää turhautuko! Tämä oli vain mieteajattelua matikantunnilla
Ei tää siis mikään raketti ollu, mutta selvästi pirteempi mitä ykskän muu dohc millä olen ajanu. Eikä ollu vapaavirtaussuodatinta. Ennen remonttia se hävitti vettä, mutta tuskin sillä mitään vaikutusta kulkuun vielä sillon oli.
vakio ruiskulla varmaankaan kannata pahemmin kantta laskee kun siinähän on valmiina 10.2 suhde?
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Virittämistä D-O-H-C
vauhtipyörä tais painaa 14kg, jos en väärin muista. muutaman kilon sai sorvissa pois helposti..
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 8544
- Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
- Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola
Re: Virittämistä D-O-H-C
Laitetaans tänne. Eli alko vituttaan kaikki nettituningkaupat ym. Intake kittiä ym löytyy ja maksaa järjettömiä, joku bilteman alumiiniputkiki 30€ pätkä
hain Lvi putkea 50cm pätkän ja jonku 10 asteen liitoksen nii saa sen putken suoraan ilman taittelua. Tötterön suun pinta-ala kasvaa nyt melkeen maksimaaliseks, toi paikkallaan oleva silikooniputki on jopa 50mm halkasijaltaan
pitäs vaan keksiä jotain lämpöä kestävää tiivistettä putkien väliin, toi on noin 8 milliä isompi sisähalk. ku orkkis ilmaputki ulkohalk. Jesari nyt varmaan toimis ihan hyvin. Ja aion kyllä maalata sen sitte mattamustaks nii sopeutuu ees vähän paremmin konehuoneeseen. Ja huom, nyt leikin vaan tolla tötterön ominaisuuksilla ja teen kokeita, eli näyttelykuntoista konehuonetta en hae 



-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061