Kertokaa; halpa vaiko kallis hitsaus?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Kertokaa; halpa vaiko kallis hitsaus?

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » Ti Kesäkuu 5. 10:26:13 2007

Kertokeepa arvon immeiset onko tää nyt halpaa vaiko kallista vaiko jotain siltä väliltä?

Hitsausta liikkeessä (ja ei oo muuten mikään merkkiliike... :roll: ) ja hintahan tulisi olemaan 300 - 500 eukon väliin, lähempänä kuitenkin kuulemma 500 euroa eli voidaan varmaan tuo kolme hunttia unohtaa ja nähdä vain unia sen suuruisesta laskusta.

Hitsattavat kohteet on molemmat runkopalkit takana jotka on ihan läpimädät. Siis aivan totaalisen lahot paskat. Sitten siellä täällä pienempiä hitsattavia paikkoja. Tai noh, oikeastaan nyrkin kokoisia. Miun pienen nyrkin kokoisia.

Ja sitten putki. Putki vuotaa katin etupuolelta parista kohtaa. Ja viimeisen äänenvaimentimen kohdalta, missä miulla ei siis vaimenninta ole vaan korvaava putki, ulostuloon asti koko putkenpätkä on niin kauhistuttavan läpimätä että ihmettelen ettei se ole tielle tipahtanut. Se joudutaan uusimaan kokonaan.

Kuulemma päivän homma tuo miun kottero. Ja tällä siis hintaa sen 500 euroa. Onko tuo ihan kohtuuhinta? Ennen kun Voortin ostin :twisted: ei ole autoon tarvinnut moisia rahoja kertarykäyksellä laittaa joten ei mitään hajua onko tuo ihan kohtuuhintaista vai helevetin kallista.

Lähinnä sen takia kyselen että lähdenkö vielä etsimään halvempaa paikkaa vai tyydynkö tähän. Ongelma nimittäin on siinä että olen kiertänyt jo joka jumalan nyrkkipajan läpi ja kukaan ei saa tuota autoa ylös kun se on niin matala. Tarviaa tommosen nosturin mihin auto ajetaan ja nostetaan ylös, ei mene semmoinen "nelipistenosturi" (vai mikä se nyt onkaan nimeltään missä tulee ne käpälät helmojen alle) helmojen alle mitenkään päin. Ei siis mahdu sinne alle ollenkaan.

Kyllä taas ketuttaa.... Elämä on... Ihmetyttää kyllä että miten edellinen omistaja on sen saanut katsastuksesta läpi 29.6.06 ja nyt tuo on elämääkin lahompi koko vehje.

Pakko kyllä kertoa taas hyvästä palvelusta. Menin johonkin nyrkkipajakorjaamolle kysymään hinta-arviota. Siellä ensinnäkin semmoinen lähempänä kuolemaa oleva gyntteri tallusteli paljain jaloin hallissa ja tuumasi ensin että hän ei anna hinta-arvioita koska kolmen tunnin homma paisuu aina päivän hommaksi. Heti perään tuumasi sitten että hitsaaminen on sitä paitsi niin vihoviimeistä hommaa että hän ei sitä ryhdy edes tekemään..... :roll: Ei voinut heti kärkeen sanoa että hän ei hitsaa kun sitä ihan ensimmäiseksi vielä kysyin.... :? Juntti.
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Kesäkuu 5. 11:52:49 2007

Kuulostaa 500e todella halvalta minun korvaan. Mutta että päivän työ.... Mitähän jälkeä tulee jos tuon päivässä tekee?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ti Kesäkuu 5. 12:05:03 2007

JesseT kirjoitti:Kuulostaa 500e todella halvalta minun korvaan. Mutta että päivän työ.... Mitähän jälkeä tulee jos tuon päivässä tekee?
^Pari heftiä ja sikaliimaa^ :? menee jo purkamisessa ja kasauksessa aikaa jos eivät sitten meinaa koko autoa polttaa...
#295

Rstf
Xr2i

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ti Kesäkuu 5. 12:11:09 2007

Missä laitatat, mulla ois oikeesti hyvä äijä joka teki mun runkopalkin uusiks. Kuititta tietenkin....

Pistä privaa.
Ford Fiesta ST 2013
#727

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ti Kesäkuu 5. 12:35:06 2007

Kaikki on suhteellista. Kaveri hitsautti Transhittinsa uuteen uskoon. Uutta tuli molemmat helmat ja pohjaan x määrä paikkoja. Työaikaa oli kuulemma mennyt noin 20h ja hinta 200e, tosin täällä ruuhkasuomen pohjoispuolella. Veikkaisin, että joku harrastaja hitsailee halvemmalla, kuin tuo 500e. Sellaisen löytäminen voi tietysti olla hieman hankalaa.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Kesäkuu 5. 14:39:23 2007

Nii, kyllähän tuo 500€ kohtuulliselta kuullostaa tuohon työmäärään nähden, mutta vähän tosiaan ihmetyttää jos päivässä tekee... :roll:
Tietysti riippuu miten sen päivän sitten laskee, mut kumminkin...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Kesäkuu 5. 14:59:58 2007

500e kohtuullinen jos työ tehdään hyvin.. työssäni näen hitsijälkeä laidasta laitaan ja lisäksi niitä lasikuitu-sikakitti virityksiä..

ilehmus
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ilehmus » Ti Kesäkuu 5. 15:11:02 2007

Pääkaupunkiseutulaisena sanoisin, että firmassa tehtynä ja kuitin kanssa 500e on halpa mikäli jälki on jotain keskinkertaisen ja hyvän väliltä..
Kyllä liika on liikaa mutta kohtuus on ihan liian vähän.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Kesäkuu 5. 19:53:00 2007

Tuossakin on sitten se että laitetaanko nyt leimakuntoon jolloin ensi vuonna tehdään lisää vai laitetaanko kerralla kuntoon niin että on sitten tulevina vuosinakin kunnossa.

Jos alkaa olla runkopalkit haperona niin sitä mätää löytyy sitten yleensä muualtakin, paikoista joista sitä ei voisi edes arvata löytyvän :cry:

500€ on ihan ok hinta mikäli tehdään tuolla jälkimmäisellä tavalla. Jos taas on vain "paikkaus" niin...

Noita autohitsareita on vaan aika samperin vaikeaa löytää joten varmaankin sinun pitää tyytyä siihen joka ylipäätään hommaan ryhtyy :?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Kesäkuu 5. 20:06:29 2007

Kerrompa oman kokemuksen:

Omistin tossa jokusen kolme vuotta sitten tuollaisen -89 honda civicin, neliovisen sedanin. Auto oli muuten todella helmi, mutta takakaaret olivat käytännössä tiessään. Kuitenkin pohja sun muut olivat ihan ruosteettomat ja siistissä kunnossa. Ajattelin, että kun autoa pidän muutaman vuoden kuitenkin, niin laitatutan nuo takakaaret kuntoon, koska se on suhteellisen kettumainen homma kokemattomalle hitsarille eli minulle. Noh, kävin tuossa paikallisessa nyrkkipajassa kysymässä hintaa hommalla. Kaveri lupasi seuraavat asiat:

1. Hitsaa takakaaret, niin että ne kestävät sitten talven yli ja ehkä enemmänkin.
2. Kittaa, hioo ja maalaa koko takaosan (puskuri irti ja minä ostan maalit).
3. Laittaa kunnon massat takaosaan.

En pahemmin kysellyt hintaa, kun homma oli kuitenkin tehtävä oli mikä oli.

No vein sitten auton pajaan ja hommassa meni jotain 2-3 päivää, että maalit ja massat olivat kuivuneet. Kun tuli hakemisen aika, katsoin autoa ja ihan siistit oli takakaaret. Maalausjälki ei ollut ihan top 10, mutta ehkä 8-9 välillä. Kysyin hintaa ja kaveri sanoi tasan 500€ ilman kuittia. Noh, mikäs siinä, tuumasin että halvalla pääsin. Eikä hinta nykypäivänäkään tunnu pahalta, kun miettii mikä helvetin homma se oli. Piti käytännössä luoda tyhjästä nuo kaaret, koska niitä ei ollut. Samoin myös sisäpuoli kaaresta oli pahasti karrella. Ajelin autolla helposti talven yli, eikä kukkaakaan tullut kaariin, eli oletettavasti homma meni hienosti ja siististi.

ELI aiheeseen, minusta JOS hyvin tekee, niin 500€ ei todellakaan paha hinta. On kuitenkin TODELLA kettumainen paikka ja joutuu pahimmassa tapauksessa irroittaa takakelkan, mutta tuskin irroittavat.. onko sulla kuvia, kuinka mädät nuo palkit on, että saa jotain kuvaa hommasta ja sen laajuudesta?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Kesäkuu 5. 21:07:58 2007

Olisko takapalkit vaikka tälläisessä kunnossa? Jos kaikki nuo luettelemasi kohteet tuohon hintaan ja päivässä tekee, niin ei ole paha. Kunnolla jos tehdään, niin saa olla jo kaksi jamppaa tekemässä jos ei tahdo yötämyöten tehdä. Tai tiedä sitten kuinka rivakoita tekijämiehet oikeestin onkaan.

Itsellä meni yhdessä palkissa ja perän poikkipalkissa tuon farkku Sierran kanssa päivä + seuraavana päivänä pintamaalit ja pakkelit. Tosin en olekaan ammattilainen ja teen kaikki rempat kuin itselleni tekisin (vaikka auto onkin nyt myynnissä), eli niin hyvää kuin tällä taidolla saa aikaiseksi vaivaa säästämättä. Tosin ei ollu nosturia ja pihalla piti laattojen päällä temuta autosta perse vähän nostettuna. Oli kivaa. 8)
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Kesäkuu 5. 21:29:51 2007

Zipi kirjoitti:Olisko takapalkit vaikka tälläisessä kunnossa?
:shock: :shock: :shock:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Kesäkuu 5. 21:37:00 2007

cossuton kirjoitti: :shock: :shock: :shock:
No sai tota vähän kaivella että tuolta näytti, mutta haperoa se oli melkein jousijalalle saakka. Toi perhanan kaksinkertainen peltipalkkihäsäkkä ottaa ruostetta aika helposti itteensä. Onneksi jousijalantuntumassa, missä palkki muuttuu pistehitsisaumalla toisenlaiseksi olikin jo ihan kovaa kamaa.

[EDIT]Niin ja suola + takapönttö lämmittämässä auttaa kummasti korroosiota...[/EDIT]
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Kesäkuu 5. 21:52:13 2007

Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Kesäkuu 5. 21:55:42 2007

itse hitsasin takapotku kosasta etu/taka lattiat, helmat, ja runkopalkit takaa.
Näytti pikku hommalta Ns. reikä siinä reikä tässä, mut ainahan se "vähä" paisuu jos hyvin tehdän aikaa meni useampi päivä..

toi 500€ kuulostias ihan kohtuulliselta jos tekee hyvin..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Kesäkuu 5. 22:01:54 2007

hiukan ohi aiheen, mutta noi ruosteviat on sellaisia että siitä oikeasta mätäkohdasta näkyy yleensä korkeintaan 30%.. katsastuksella mulla on tapana rassata se kaikki hapero osuus jo valmiiksi pois rengasraudalla, jotkut tykkää kun näkyy homman laajuus heti, jotkut taas itkee että "siinä oli pieni reikä mutta se inssi tako sen isommaksi väkisin". Kukkahattutädeille on helppo perustella kunnolla hakkaamista sillä, että kun sen vie korjaamolle näytille voivat tehdä heti kohdillaan olevan kustanusarvion toisin kuin jos massa / maali peittää kämmenen kokoisen lisäreiän..

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Kesäkuu 5. 22:09:14 2007

samiharju kirjoitti:hiukan ohi aiheen, mutta noi ruosteviat on sellaisia että siitä oikeasta mätäkohdasta näkyy yleensä korkeintaan 30%.. katsastuksella mulla on tapana rassata se kaikki hapero osuus jo valmiiksi pois rengasraudalla, jotkut tykkää kun näkyy homman laajuus heti, jotkut taas itkee että "siinä oli pieni reikä mutta se inssi tako sen isommaksi väkisin". Kukkahattutädeille on helppo perustella kunnolla hakkaamista sillä, että kun sen vie korjaamolle näytille voivat tehdä heti kohdillaan olevan kustanusarvion toisin kuin jos massa / maali peittää kämmenen kokoisen lisäreiän..

No joo, mut eikös tää oo aina näin...Ite kyllä kun rupeen pohjaa yleensäkin laitaan niin se kolutaan sitten kerralla läpi (jos vain mahdollista ja yleensä on)
Ite ainakin näissä laitoissa jos ei itellä ole 2:taa autoo niin lainaan joltain kun kokemuksesta tiiän että ne "2 pientä" kohtaa pakkaa venyyn... :roll:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ti Kesäkuu 5. 23:03:09 2007

Meidän pajalla otetaan mätä hommat "täyteeksi" hinnoittelussa välillä päivän(500€) homma on 12-16h,mutta sais asiakkaat lähtemään helpomminkin kuin huokaisemalla "tonttu vähän toista".
Tämähän on meidän firman politiikkaa,monihan ei enää tee mätä hommia ollenkaan.
Kulmista kiinni ja tiikerimassaa päälle hesassa tekee ainakin maahanmuuttajat hintakin pyörii satkun nurkilla.(samiharju varmaankin nähnyt)

Asiaan, justiin tein escon vasemman takajousen kiinnityksen korjauksen n.2mm pellistä 65cm palkkia,maaluksineen n.3,5h,minusta hinta vastaa työmäärää,kun hyvin tehdään.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Kesäkuu 6. 9:32:46 2007

joo se on jännä juttu, mihinkähän nää tunarit perustaa sen ajatusmallin että pelti reiän päälle naamioksi ja hyvä on.. eipä se paljoa kolaritilanteessa suojaa... :-/

tais olla tällä foorumilla kun joku joskus tokaisi "hyvin se laastari on haavan peittänyt vaan ei parantanut..."

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Kesäkuu 6. 12:12:10 2007

Hmm... tuli jotenkin dejavu tunne tätä lukiessa. Jos tuon minulla olevan Mk5:n joku olisi 500 eurolla hitsannut _kunnolla_ kuntoon, niin olisin sen todennäköisesti maksanut hymyillen ja antanut työntekijälle vielä kossupullon kaupan päälle. Et ole ongelmasi kanssa yksin. Ruoste tuntuu olevan näissä enemmän ominaisuus kuin vika. Kannattaa sitten varautua pahimpaan ja että se ei ole päivässä valmis. Trust me, I know.

Minulla autoa oli korjailtu sieltä täältä niin, että on ilmeisesti saatu just leima ja ei yhtään enempää. Tuho oli sen mukainen eli itse vikaa ei oltu korjattu, vaan hoidettu vika piiloon. Järkeä tässä korjaustouhussa ei ole ollut enää pitkään aikaan... mutta harrastuksena kun on ottanut, niin aina oppii uutta. Vähän sotkuista touhua tämä kyllä on ollut, kun vanhoja paskoja on poistanut. Välillä on tehnyt mieli kyllä poistaa koko paska puristimeen... Harmi, kun ne vanhat kuvat katosivat entisen kuvapankin lopettaessa toimintansa, niin olisi voinut laittaa oikein kunnon kauhugallerian esille.

Vaikeuksien kautta voittoon!

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ke Kesäkuu 6. 13:31:01 2007

samiharju kirjoitti:joo se on jännä juttu, mihinkähän nää tunarit perustaa sen ajatusmallin että pelti reiän päälle naamioksi ja hyvä on.. eipä se paljoa kolaritilanteessa suojaa... :-/
Samaa logiikkaa oli havaittavissa tuossa miun farkku Sierrassa helmojen kanssa... Oli perhana helmat paikattu laittamalla reikien taakse peltilaput ja parilla pistehitsillä reunoista kiinni. Lopun kiinnityksen hoiti pakkeli ja massa. Ja oli muuten aika isoja/pitkiä reikiä näin paikattu. Kolaritilanteessa vain luoja tietää mitä olisi tapahtunut, kun molemmin puolin tuollaisia virityksiä löytyi. Noh, ompahan sekin korjattu, ja tälläerää ihan oikeasti hitsaamalla.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Kesäkuu 6. 19:51:28 2007

500€ ei ole mielestäni paha, mutta jos nuo runkopalkit on aivan aikuisten oikeasti ihan lahot, niin väitän että päivässä niitä ei varmasti kunnolla korjaa/suojaa.
tuumasi ensin että hän ei anna hinta-arvioita koska kolmen tunnin homma paisuu aina päivän hommaksi.
:lol:
Tämä mies ainakin tiesi mistä puhui, en ole yhtään hämmästynyt kommentista.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Kesäkuu 6. 21:21:47 2007

Ja missään nimessä niitä ei kannata paikkailla jos on jo oikeasti mätä, vaan vaihtaa kokonaan perän palkit. Tavallaanhan tuo on kovinkin selkeä ja helppo homma. Epämukavan tuosta tekee se että ne on pohjassa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » To Kesäkuu 7. 14:23:03 2007

No mie nyt vien ton kotteron tuonne huomenna.... Paikka on siis Savonlinnan TT- Auto, kun täällä päin tällä hetkellä majoitan. Ilmeisesti kukaan muu "ei-mikään-merkkiliike" täällä ei tuota autoa saa oikeasti ylös.

Valitettavasti kuvia en saa laitettua kun en kuvausvälinettä omista (perkeleen N70).

Ja juu, ei ne nyt ihan noin pahat ole kuin tuossa Zipin laittamassa kuvassa. Eli jätettäköön se "totaalisen lahot paskat" tuosta kuvauksestani poikkeen, mutta jätetään se läpimätä ja lisätään siihen sana "osittain". :lol: Eli ei ne siis ihan yhtä pahat kuitenkaan ole, mutta melkoisen haperot kuitenkin.

Ihan tyytyväinen siinä mielessä olin kun käytiin autoa läpi, että ei vain katseltu ja pyöritelty peukaloita vaan ukko otti kylmän viileesti ruuvimeisselin käteen ja takoi joka kohtaa mikä vain vähän haperolta näytti.

Nooh, huomisen jälkeen sen näkee mitä tulee... Hermot meinasi palaa kyllä hitsaajaa etsiessä, toivottavasti en tuohon rumbaan joudu ihan heti uudestaan. :roll:
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Kesäkuu 8. 7:58:33 2007

viidelläsadalla saa jo hitsikoneen, ja voi itse polttaa auton ;)

p.



- ruostesuojaus = ruosteen suojaus röpömassalla -

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Pe Kesäkuu 8. 8:08:26 2007

Kannattaa miettiä että puhutaan eskojen ja sierrojen kohdalla aika vanhoista autoista...ruoste raiskaa salakavalasti.

Työkaveri aika kypsä;2000-mallin erittäin siisti pajero satkun ajettuna vie massarille,kolme reikää pohjassa ja puolen päivän hitsauskeikka :evil:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Kesäkuu 11. 0:29:16 2007

northwest kirjoitti:Kannattaa miettiä että puhutaan eskojen ja sierrojen kohdalla aika vanhoista autoista...ruoste raiskaa salakavalasti.

Työkaveri aika kypsä;2000-mallin erittäin siisti pajero satkun ajettuna vie massarille,kolme reikää pohjassa ja puolen päivän hitsauskeikka :evil:
Se johtuu siitä kun "hyviä" autoja ei enää osata valmistaa, niin kuin "ennenvanhaan"... :wink:
Kaikki sähkö/muovi härpäkkeet on perseestä. :twisted:


ÄrÄssä - Muista tarkistaa tai tarkistuttaa jossain että tämä "500€" työ on tehty kunnolla... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » Pe Kesäkuu 15. 21:47:50 2007

Juu kyllä tuli työ tehtyä hyvin, hinta nousi 600€:n mutta tekivät melkein kolme päivää autoa. Jotta hinta ilmeisen kohdallaan. Sekä laatu.

Ilmeni vain tuossa muita ongelmia työn yhteydessä. No ruostetta tosiaan löytyi lisää helmoista (yllätys! :roll: ) sekä molemman puolen kaaret takana on melekosen paskana, toiselta puolelta on halkeama kuulema takakonttiin asti.

Mutta sitten nuo päästöt... Lambda-arvo kierroksilla ei edelleenkään ole kohdillaan. (Tekivät siis päästömittauksen myös, koska arvelin tuon putken vuotamisen aiheuttavan sen että arvo ei ole kohdillaan.) Tulos laski hiukan, viimeksi se oli 1,07, nyt 1,039. Korjaajaukko sanoi että raja-arvo on 1,03. Eli ei mene vieläkään läpi siltä osin. Lambda-anturi on vaihdettu samalla kuin MAPpikin joten en usko että siinä olisi ongelma. EGR? Tyhjäkäynti käy myös liian korkealla mikä oli jo tiedossa aiemminkin, arvelivat että auto hörppii ilmaa jostakin. Mutta mistä?
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Kesäkuu 15. 22:03:08 2007

Mie eppäilen et putkessa o pien reikä/vuoto....
ei tarvii kummasta reikää et lamda sekoilee

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Viesti Kirjoittaja matsu » Pe Kesäkuu 15. 23:03:32 2007

Tai pakosarjan/putken tiivisteet... Siihen riittää tosi pieni reikä, ei korvalla kuule että vuotaa....

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Pe Kesäkuu 15. 23:12:31 2007

henu kirjoitti:Mie eppäilen et putkessa o pien reikä/vuoto....
ei tarvii kummasta reikää et lamda sekoilee
Yhdyn tähän, että pakoputkessa pieni vuoto. aiheuttaa heti lambda-arvon nouua. :wink:

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » La Kesäkuu 16. 13:42:44 2007

Kieltämättä samaa mietin itekin kun kyseessä on enää vain noin pieni heitto arvossa... Vaan kun niin vannottivat että nyt ei putki vuoda enää mistään kohtaa...

:roll: :roll:
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Heinäkuu 25. 23:39:39 2007

Yhtä ärässää tänää mittailtiin. Kuuluu suhina jostain imusarjan ja kannen väliseltä tienoolta. Happi ja lambda koholla, juurikin kutakuinkin tuon verran. crsc-sprayta kun suihkuttaa imusarjan ja kannen väliselle alueelle/sen lähelle, niin alkaa käymään kolmella. samalla nousee häkä, happi ja palamattomat. Jostain vuotaa. Ja putkikin kyllä vuotaa hieman.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin