EGR
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
EGR
Lueskelin tuolta Ford Clubin forumilta keskustelua V6 Montsikan EGR:n tulpaamisesta. Luin myös sinne linkitetyn linkinkin, muttei selvinnyt mihin perustuu se että palotila jäähtyisi pakokaasua sinne tuuppaamalla? Mitkäkö olisi oikeat perustelut sille että jättäisin mokoman laitteen henkiin?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Olen ittekkin miettiny asiaa tossa viime syksynä ja en ole toistaseks tulpannut. Tän kirjotinkin silloin foorumiin.
Ulkomaisissa foorumeissa oli aika paljon juttua egr:n puolesta. Palotapahtuma on useita satoja faarenhaitteja kylmempi kuulemma EGR toiminnassa lähellä yläkuolokohtaa. Bensan kulutus kasvaa ilman egr:ää
Ja nox päästöt kasvaa ilman sitä. En tiedä sitten kuinka suureksi noi päästöt voi nousta.
Ei se imusatsin nokeentuminenkaan kyllä hyväksi ole.
Ulkomaisissa foorumeissa oli aika paljon juttua egr:n puolesta. Palotapahtuma on useita satoja faarenhaitteja kylmempi kuulemma EGR toiminnassa lähellä yläkuolokohtaa. Bensan kulutus kasvaa ilman egr:ää
Ja nox päästöt kasvaa ilman sitä. En tiedä sitten kuinka suureksi noi päästöt voi nousta.
Ei se imusatsin nokeentuminenkaan kyllä hyväksi ole.
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: To Kesäkuu 2. 17:22:33 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kirjoittelin myös aiemmin tulppaamisen puolesta ja äsken ST foorumissa aiheesta.
Tulppia vaihtaessani totesin imukanavien olevan ST:ssä kyllä murheellisen näköiset.
n. 4 mm karsta pinnassa. Putsasin mitä imusarjaa irrottamatta sai tehtyä, ja auto piristyi paljon aiempaan verrattuna. EGR olisi pitänyt olla pois käytöstä jo heti uutena. Kilometrejä takana jo kuitenkin 220 tkm.
Jossakin vaiheessa pitää irrottaa kansien yläpuoliset osat ja käydä kanavat läpi huolella.
Lisäksi KATteja on paukkunut, tulppaaminen estää murujen siirtymisen suoraan koneeseen.
Suosittelen.
Tulppia vaihtaessani totesin imukanavien olevan ST:ssä kyllä murheellisen näköiset.
n. 4 mm karsta pinnassa. Putsasin mitä imusarjaa irrottamatta sai tehtyä, ja auto piristyi paljon aiempaan verrattuna. EGR olisi pitänyt olla pois käytöstä jo heti uutena. Kilometrejä takana jo kuitenkin 220 tkm.
Jossakin vaiheessa pitää irrottaa kansien yläpuoliset osat ja käydä kanavat läpi huolella.
Lisäksi KATteja on paukkunut, tulppaaminen estää murujen siirtymisen suoraan koneeseen.
Suosittelen.
#1103
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Njaa... Taidampa sitten tulpata tuostakin pitsalapiotaunuksestakin. TC:stä tulppasin, enkä kyllä huomannut mitään eroa lämmöissä ja jne jne. Caprissahan sen poistin saman tein.
Heti tuleekin tästä johdannaisena mieleen, onko kukaan täälä koittanut SeaFoamia? Eurooppalaisittain suhtaudun asiaan hyvin skeptisesti, mutta järven toisella puolella ovat hulluna tuohon tököttiin.
Heti tuleekin tästä johdannaisena mieleen, onko kukaan täälä koittanut SeaFoamia? Eurooppalaisittain suhtaudun asiaan hyvin skeptisesti, mutta järven toisella puolella ovat hulluna tuohon tököttiin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
EGR on tullut saaste määräysten takia.
Järjestelmässä kierrätetään pakokaasuja takaisin sylinteriin siten että
pakokaasut poltetaan uudestaan.
Nox it vähenee kun näin tehdään.
EGR järjestelmiä on käytännössä kahdenlaisia.
imunokassa pieni kohouma joka avaa imuventiiliä pakotahdin loppupuolella.
tämä toimi päästää imukanavaan hiemanpakokaasua jossa on palamatonta polttoainetta.
on tärkeä että pakokaasu on kierron lopussa koska männän päällä on kaasu palamattomampaa kun palotilan yläosassa.
toinen tapa on rakentaa pakosarjaan putki jota pitkin pakokaasua kierratetään takaisin imusarjan yhteis osaan.
Tämä tapa on likaavampi ja ei niiin tehokas.
Se toimii jatkuvasti koneen ollessa käyntilämpöinen.
jos jommankumman järjestelmän poistaa niin ei riitä että vain tekee sen.
jos ei tee muuta niin on mahdolista että polttoaineen kulutus nousee.
ruiskua pitäisi kompensoida vastaavasti että polttoaine määrä vastaisi oikeaa hapen määrää kun sitä on nyt enemmän palotilassa kun egr pakokaasu puuttuu.
Järjestelmässä kierrätetään pakokaasuja takaisin sylinteriin siten että
pakokaasut poltetaan uudestaan.
Nox it vähenee kun näin tehdään.
EGR järjestelmiä on käytännössä kahdenlaisia.
imunokassa pieni kohouma joka avaa imuventiiliä pakotahdin loppupuolella.
tämä toimi päästää imukanavaan hiemanpakokaasua jossa on palamatonta polttoainetta.
on tärkeä että pakokaasu on kierron lopussa koska männän päällä on kaasu palamattomampaa kun palotilan yläosassa.
toinen tapa on rakentaa pakosarjaan putki jota pitkin pakokaasua kierratetään takaisin imusarjan yhteis osaan.
Tämä tapa on likaavampi ja ei niiin tehokas.
Se toimii jatkuvasti koneen ollessa käyntilämpöinen.
jos jommankumman järjestelmän poistaa niin ei riitä että vain tekee sen.
jos ei tee muuta niin on mahdolista että polttoaineen kulutus nousee.
ruiskua pitäisi kompensoida vastaavasti että polttoaine määrä vastaisi oikeaa hapen määrää kun sitä on nyt enemmän palotilassa kun egr pakokaasu puuttuu.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tuo EGR on uusissa autoissa ihan ok. Kun autolla alkaa olla ajettu enemmän ja paikat alkavat väljistymään, alkaa ongelmatkin.
Ei autonvalmistajat oikeasti haluaisi että ihmiset ajaisivat autoillaan 200000 kilometriä.
Kun 2.0 Mondeosta tulppasin EGR venttiilin ohjausalipaineen, kulutus tippui puolisen litraa sataselle kaupungissa.
Kun tulppasin samaisen ohjausalipaineen tuosta Passatista, kulutus tippui suunnilleen saman verran. Kone alkoi lämpenemään huomattavasti hitaammin. Tuo johtunee siitä että Passatissa kulkee moottorin jäähdytysneste patukassa jonka kautta pakokaasu menee koneeseen, ja lämmittää nestettä.
EGR venttiili ei ole auki kokoaikaa, vaan toimii sykleissä kuormituksen ja koneen lämmön mukaan.
Ei autonvalmistajat oikeasti haluaisi että ihmiset ajaisivat autoillaan 200000 kilometriä.
Kun 2.0 Mondeosta tulppasin EGR venttiilin ohjausalipaineen, kulutus tippui puolisen litraa sataselle kaupungissa.
Kun tulppasin samaisen ohjausalipaineen tuosta Passatista, kulutus tippui suunnilleen saman verran. Kone alkoi lämpenemään huomattavasti hitaammin. Tuo johtunee siitä että Passatissa kulkee moottorin jäähdytysneste patukassa jonka kautta pakokaasu menee koneeseen, ja lämmittää nestettä.
EGR venttiili ei ole auki kokoaikaa, vaan toimii sykleissä kuormituksen ja koneen lämmön mukaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Juu se EGR on tooosi kekseliäs systeemi varsinkin dieseleissä. Koulukaverin Vectran imusarja näytti tältä 208tkm ajettuna... 

Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
aika sykähdyttävä kuva..jeddah kirjoitti:Juu se EGR on tooosi kekseliäs systeemi varsinkin dieseleissä. Koulukaverin Vectran imusarja näytti tältä 208tkm ajettuna...

yks taksari joskus perusteli egr:n tulppaamista "no mietippä miltä tuntuis syödä omaa paskaansa???"
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Niin, no, niin..samiharju kirjoitti:aika sykähdyttävä kuva..jeddah kirjoitti:Juu se EGR on tooosi kekseliäs systeemi varsinkin dieseleissä. Koulukaverin Vectran imusarja näytti tältä 208tkm ajettuna...
yks taksari joskus perusteli egr:n tulppaamista "no mietippä miltä tuntuis syödä omaa paskaansa???"
EGR
EGR 2
EGR PUTSATTUNA
EGR PUTSAUKSEN JÄLKEEN MUUTAMA SATA KILSAA AJETTUNA
Imusarjan putsasin kanssa ja siitä lähti useita satoja grammoja kakkaa...
Tuossa tuon likaantumisen aiheutti nelosen pyöreäksi kulunut imunokka. Disua meni koneeseen mutta ei ilmaa=raaka tavara pakosarjaan ja siitä EGR venan kautta imusarjaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Nyt on Cobrassakin tulpattu alipaineohjaus. Katotaan miten vaikuttaa. Heitän lauantaina pidemmän reissun, niin hyvä selvittää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ja mikäli itse venttiili vuotaa niin silloin pääsee pakokaasua koko ajan imupuolelle vaikka ohjauksen tulppaakinMouTine kirjoitti:Nyt on Cobrassakin tulpattu alipaineohjaus. Katotaan miten vaikuttaa. Heitän lauantaina pidemmän reissun, niin hyvä selvittää.

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mielestäni litralla tippui kulutus. Maantiellä meni 12 sijasta nyt vain enää 11, eli todella pikkuruokainen auto.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Muistinkin juuri että uusissa mondeon kutosissa ei enää koko EGR:ää ole ollenkaan.pietis kirjoitti:Kirjoittelin myös aiemmin tulppaamisen puolesta ja äsken ST foorumissa aiheesta.
Tulppia vaihtaessani totesin imukanavien olevan ST:ssä kyllä murheellisen näköiset.
n. 4 mm karsta pinnassa. Putsasin mitä imusarjaa irrottamatta sai tehtyä, ja auto piristyi paljon aiempaan verrattuna. EGR olisi pitänyt olla pois käytöstä jo heti uutena. Kilometrejä takana jo kuitenkin 220 tkm.
Jossakin vaiheessa pitää irrottaa kansien yläpuoliset osat ja käydä kanavat läpi huolella.
Lisäksi KATteja on paukkunut, tulppaaminen estää murujen siirtymisen suoraan koneeseen.
Suosittelen.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
nykyajan bensiinimoottorissa EGR-venttiili on historiaa, EGR-vanttiilin poisjääminen saadaan korvattua pääasiassa muuttuvalla nokan ajoituksella overlappia säätämällä.
dieselmoottoreista vielä löytyy, ja toyota asentajana olen huomannut että sotkee aivan perkeleesti imusarjaa/kanavia. EGR venttiilit ovat sähköisiä, eikä niitä voi noin vain poistaa käytöstä. EGR monitoroinnissa käytetään itse EGR-venttiilin asentotunnistimen tietoa, ja sitten ilmamassamittarin tietoa (esim. imetty ilmamassa pienempi kun EGR auki). jos tiedot poikkeaa oletetusta, niin moottorin merkkivalo loistaa kojelaudassa--> kertoen EGR-virtaus ongelmista.
typen oksideja alkaa kehittymään huomattavasti palotapahtuman lämpötilan noustessa noin 1800 celsius asteeseen, ja kun imuilmaan sekoitetaan paljon hiilidioksidia sisältävää pakokaasua-->palotapahtuman lämpötila laskee-->NOx päästöt laskee
dieselmoottoreista vielä löytyy, ja toyota asentajana olen huomannut että sotkee aivan perkeleesti imusarjaa/kanavia. EGR venttiilit ovat sähköisiä, eikä niitä voi noin vain poistaa käytöstä. EGR monitoroinnissa käytetään itse EGR-venttiilin asentotunnistimen tietoa, ja sitten ilmamassamittarin tietoa (esim. imetty ilmamassa pienempi kun EGR auki). jos tiedot poikkeaa oletetusta, niin moottorin merkkivalo loistaa kojelaudassa--> kertoen EGR-virtaus ongelmista.
typen oksideja alkaa kehittymään huomattavasti palotapahtuman lämpötilan noustessa noin 1800 celsius asteeseen, ja kun imuilmaan sekoitetaan paljon hiilidioksidia sisältävää pakokaasua-->palotapahtuman lämpötila laskee-->NOx päästöt laskee
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
mutta myös raja löytyy hiilidioksiidia päästetään noin 8% kaasuun jotta PM arvot pysyvät aisoissa liika Egr aukiolo myös lisää PM arvoja.SItä estämään on elektroinisissa moottoreissa otettu käyttään jälki ruisku tapahtumat, jopa 2 pintä suihkausta voidaan boshin tekemissä järjestelmissä ottaa käyttöön tarvittaessa.Brenda kirjoitti:nykyajan bensiinimoottorissa EGR-venttiili on historiaa, EGR-vanttiilin poisjääminen saadaan korvattua pääasiassa muuttuvalla nokan ajoituksella overlappia säätämällä.
dieselmoottoreista vielä löytyy, ja toyota asentajana olen huomannut että sotkee aivan perkeleesti imusarjaa/kanavia. EGR venttiilit ovat sähköisiä, eikä niitä voi noin vain poistaa käytöstä. EGR monitoroinnissa käytetään itse EGR-venttiilin asentotunnistimen tietoa, ja sitten ilmamassamittarin tietoa (esim. imetty ilmamassa pienempi kun EGR auki). jos tiedot poikkeaa oletetusta, niin moottorin merkkivalo loistaa kojelaudassa--> kertoen EGR-virtaus ongelmista.
typen oksideja alkaa kehittymään huomattavasti palotapahtuman lämpötilan noustessa noin 1800 celsius asteeseen, ja kun imuilmaan sekoitetaan paljon hiilidioksidia sisältävää pakokaasua-->palotapahtuman lämpötila laskee-->NOx päästöt laskee
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
JEESUSjeddah kirjoitti:Juu se EGR on tooosi kekseliäs systeemi varsinkin dieseleissä. Koulukaverin Vectran imusarja näytti tältä 208tkm ajettuna...












Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Katalysaattori oli ensimmäinen "paha" moka, säästyyhän luonto, mut kaikki noi erikois paskat on kalliita kuluttajanki ostaa ja usein niistä on myös haittaa moottorin toiminnalle tai suorituskyvylle...KtK kirjoitti: Kaikkia paskoja systeemejä ne keksiikin päästöjen takia.

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Khyllä! Siksi minullakin pakkomielteenä säästää luontoa ja joka autosta ripustan katalysaattorin seinälle ennemmin kuin autoon.tumppe kirjoitti:Katalysaattori oli ensimmäinen "paha" moka, säästyyhän luonto, mut kaikki noi erikois paskat on kalliita kuluttajanki ostaa ja usein niistä on myös haittaa moottorin toiminnalle tai suorituskyvylle...KtK kirjoitti: Kaikkia paskoja systeemejä ne keksiikin päästöjen takia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
- Paikkakunta: Espoo
Eipä se katti mikään paholaisen keksintö ole.. toveri justiin tilas 3" rosterikuorisen katin metallikennolla jenkeistä. Hintaa tais tulla huimat 114$. Eikä se mitään virtauksiakaan juuri estä jos se kunnolla suunniteltu.
Valitettavasti originaalituotteet ei ole optimoitu virtauksien kannalta vaan hinnan...
Valitettavasti originaalituotteet ei ole optimoitu virtauksien kannalta vaan hinnan...
Kyllä liika on liikaa mutta kohtuus on ihan liian vähän.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Ihan kaikillehan tuo jenkkilän kaupankäynti ei onnistu, niin kerroppa mistä saa suomessa muka halvalla ja vieläpä hyvän katin?ilehmus kirjoitti:Eipä se katti mikään paholaisen keksintö ole.. toveri justiin tilas 3" rosterikuorisen katin metallikennolla jenkeistä. Hintaa tais tulla huimat 114$. Eikä se mitään virtauksiakaan juuri estä jos se kunnolla suunniteltu.
Valitettavasti originaalituotteet ei ole optimoitu virtauksien kannalta vaan hinnan...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Racers place.tumppe kirjoitti:Ihan kaikillehan tuo jenkkilän kaupankäynti ei onnistu, niin kerroppa mistä saa suomessa muka halvalla ja vieläpä hyvän katin?ilehmus kirjoitti:Eipä se katti mikään paholaisen keksintö ole.. toveri justiin tilas 3" rosterikuorisen katin metallikennolla jenkeistä. Hintaa tais tulla huimat 114$. Eikä se mitään virtauksiakaan juuri estä jos se kunnolla suunniteltu.
Valitettavasti originaalituotteet ei ole optimoitu virtauksien kannalta vaan hinnan...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
No, sieltähän se tuli, mutta mullahan ei ookkaan yhtään katillista autoo, niin samapa tuo...Hesus kirjoitti:Racers place.tumppe kirjoitti:Ihan kaikillehan tuo jenkkilän kaupankäynti ei onnistu, niin kerroppa mistä saa suomessa muka halvalla ja vieläpä hyvän katin?ilehmus kirjoitti:Eipä se katti mikään paholaisen keksintö ole.. toveri justiin tilas 3" rosterikuorisen katin metallikennolla jenkeistä. Hintaa tais tulla huimat 114$. Eikä se mitään virtauksiakaan juuri estä jos se kunnolla suunniteltu.
Valitettavasti originaalituotteet ei ole optimoitu virtauksien kannalta vaan hinnan...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Aivan,ei mullakaan ole mutta ikinä ei tiedä mitä nää meidän päättäjät keksii..tumppe kirjoitti:No, sieltähän se tuli, mutta mullahan ei ookkaan yhtään katillista autoo, niin samapa tuo...Hesus kirjoitti:Racers place.tumppe kirjoitti: Ihan kaikillehan tuo jenkkilän kaupankäynti ei onnistu, niin kerroppa mistä saa suomessa muka halvalla ja vieläpä hyvän katin?

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Outoa kohinaa. Jokainen meistä ruuvaa ja runkkaa siinä määrin että kerran vuodessa muutaman laipan pultin aukaisu ja jne jne ei luulisi pätä huimaavan. Sillä virtaavan katin hinnalla saa aika hyvin suoraa putkea, laippaa, pulttii ja mikkilankaa joka virtaa vielä paremmin. Ei ole nyt kyse hp:n puolikkaista, vaan kovasta rahasta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Scangauge-2 näytti tämmösen virhekoodin EGR:n poiskytkennän jälkeen 2.5l mondeossa: P1151 Lack of Upstream Heated Oxygen Sensor Switch - Sensor Indicates Lean - Bank No. 2
Eli havaittu vissiin laihalla käymistä ilman EGR:ää Toiminut on muuten ihan ok.
On muuten monipuolinen ajotietokone tää scangauge-2 ,saispa cossuunkin näin helposti kaikki jutskat näkyviin. Tää näyttää kaikki mahdolliset anturitiedot autosta. Voi seurata sytytysennakkoa kiihdyttelyssä
Eli havaittu vissiin laihalla käymistä ilman EGR:ää Toiminut on muuten ihan ok.
On muuten monipuolinen ajotietokone tää scangauge-2 ,saispa cossuunkin näin helposti kaikki jutskat näkyviin. Tää näyttää kaikki mahdolliset anturitiedot autosta. Voi seurata sytytysennakkoa kiihdyttelyssä

-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mihnä se tuupataan? OBD portiinko? Pystyykö sillä muuttamaan mitään arvoja?KtK kirjoitti:Scangauge-2 näytti tämmösen virhekoodin EGR:n poiskytkennän jälkeen 2.5l mondeossa: P1151 Lack of Upstream Heated Oxygen Sensor Switch - Sensor Indicates Lean - Bank No. 2
Eli havaittu vissiin laihalla käymistä ilman EGR:ää Toiminut on muuten ihan ok.
On muuten monipuolinen ajotietokone tää scangauge-2 ,saispa cossuunkin näin helposti kaikki jutskat näkyviin. Tää näyttää kaikki mahdolliset anturitiedot autosta. Voi seurata sytytysennakkoa kiihdyttelyssä
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Obd porttiin kytketään. Vikakoodit saa ainakin nollattua ja jotain ilmeisesti voi boxiinkin päin syöttää. Tuskin voi mitään sen kummempaa säädellä.MouTine kirjoitti:Mihnä se tuupataan? OBD portiinko? Pystyykö sillä muuttamaan mitään arvoja?KtK kirjoitti:Scangauge-2 näytti tämmösen virhekoodin EGR:n poiskytkennän jälkeen 2.5l mondeossa: P1151 Lack of Upstream Heated Oxygen Sensor Switch - Sensor Indicates Lean - Bank No. 2
Eli havaittu vissiin laihalla käymistä ilman EGR:ää Toiminut on muuten ihan ok.
On muuten monipuolinen ajotietokone tää scangauge-2 ,saispa cossuunkin näin helposti kaikki jutskat näkyviin. Tää näyttää kaikki mahdolliset anturitiedot autosta. Voi seurata sytytysennakkoa kiihdyttelyssä
Täytyy tutustua juhannuksen jälkeen paremiin tohon.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Selevä...
Jatketaan asiaa sivuten eteenpäin. Kertokaas kaikki hyödyt ja haitat ilmapumpusta joka tuuppaa ilmaa pakosarjoihin. Tällanenhan on RS2000 Escortissakin, eikö? Mitä etuja ja haittoja laitteesta on. Se ilmeisesti kyse on että edesautetaan lopullista palamista jopa palotilan ulkopuolella? Tuommonenkin löytyy omasta kulkineesta, mutta pumppu on onneksi sähköinen, mutta ruma ja till vievä kapistus.
Jatketaan asiaa sivuten eteenpäin. Kertokaas kaikki hyödyt ja haitat ilmapumpusta joka tuuppaa ilmaa pakosarjoihin. Tällanenhan on RS2000 Escortissakin, eikö? Mitä etuja ja haittoja laitteesta on. Se ilmeisesti kyse on että edesautetaan lopullista palamista jopa palotilan ulkopuolella? Tuommonenkin löytyy omasta kulkineesta, mutta pumppu on onneksi sähköinen, mutta ruma ja till vievä kapistus.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
RS2000 escortissa pakosarjaan annetaan ilmaa kaiketi noin 20-30 sekuntia ja tällä kai koitetaan saada kattia toimintalämpöön nopeammin? Mitään pumppuja ei kylläkään ole. Vaan venttiilit +aktiivihiilisuodatin(?). Vahvaa mututuntumaa.
Lähde.The APS's job is solely to speed up the heating of the Catalyst in order for it to work efficiently, that's all.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Minäkin löysin mielenkiintoisen threadin tuolta internetin syövereistä. Tukee tuota Koskarin juttua. Ainoastaan kylmäkäynnistyksessä pumpataan ilmaa pakosarjoihin.
Mieleni tekisi vaan siistiä tuota konehuonetta, lähinnä syllärin tieltä...
Mieleni tekisi vaan siistiä tuota konehuonetta, lähinnä syllärin tieltä...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Niistä ilmapumpuista menee yleensä sellaiset pitkät suuttimet suoraan pakoventtiilille asti, että jos sitä alkaa irroittelemaan, niin kannattaa ottaa koko pakosarja pois ja jyrsiä ne puikulat virtauksia häiritsemästä....
Tarkoitushan niillä on nimenomaan vähentää CO- ja HC -päästöjä pumppaamalla ilmaa palavan pakokaasun sekaan. Mulla on Mazdassa vanhempi toteutus tuosta vehkeestä, joka on alipainetoiminan ja koko ajan päällä, sen takia noissa on aina happiarvot kohollaan ja muut päästöt ihan ookoo, vaikka auto köhii ja yskii mittauksessa.
Tarkoitushan niillä on nimenomaan vähentää CO- ja HC -päästöjä pumppaamalla ilmaa palavan pakokaasun sekaan. Mulla on Mazdassa vanhempi toteutus tuosta vehkeestä, joka on alipainetoiminan ja koko ajan päällä, sen takia noissa on aina happiarvot kohollaan ja muut päästöt ihan ookoo, vaikka auto köhii ja yskii mittauksessa.
Mertie pub & 3D
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Nappasin viikonloppuna montsasta imusarjan pois ja kyllä oli aika paskanen suht vähistä kilometreistä huolimatta. Pulloharjan ,löpön ja puhdistussprayn kanssa tuli puhtaaksi ,mutta aikaa meni.
Tein sen contour.orgin sivuilla olevan kaasuläpän optimoinninkin samalla.
Sokia tiiviste EGR.ään ja voisin melkein vannoa ,että auto tuntuu nyt pirteämmälle kuin ennen tätä tulppien vaihto ymm operaatiota.
Tein sen contour.orgin sivuilla olevan kaasuläpän optimoinninkin samalla.
Sokia tiiviste EGR.ään ja voisin melkein vannoa ,että auto tuntuu nyt pirteämmälle kuin ennen tätä tulppien vaihto ymm operaatiota.
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: EGR
Nyt laitoin takaisin EGR kierron v6 mondeoon. Ongelmana on pitemmän ajolenkin jälkeen tuleva tehojen puutuminen.
Antaa virhekoodin tohon ajotietokoneeseen (scangauge) ja sen jälkeen ei toisioläpät aukene. Ihmettelin tossa lomareissulla ,kun yht'äkkiä ei mee mondeo ohituksissa sit mihenkään.
Kuittasin koodit ajossa ja rupes taas kulkemaan ,kuin eri auto.
Ongelma ilmeni vapariputsareilla vielä helpommin ,kun imuilma on kuumaa. virhekoodina oli p1151 ja jotain muuta (lambda havainnut liian laihan seoksen)
Nyt kun EGR on toiminnassa ei ole tullut samaa ongelmaa. Saamari kun tietäis tosta EEC- moottorinohjauksen logiikasta hiukan enemmän. Ainakin mulle EGR tulppaus ja vaparisuodattimet = -50hv
Eli melko onnistunut viritys
Mahtaisko lastutus kiertää ton ongelman?
Antaa virhekoodin tohon ajotietokoneeseen (scangauge) ja sen jälkeen ei toisioläpät aukene. Ihmettelin tossa lomareissulla ,kun yht'äkkiä ei mee mondeo ohituksissa sit mihenkään.
Kuittasin koodit ajossa ja rupes taas kulkemaan ,kuin eri auto.
Ongelma ilmeni vapariputsareilla vielä helpommin ,kun imuilma on kuumaa. virhekoodina oli p1151 ja jotain muuta (lambda havainnut liian laihan seoksen)
Nyt kun EGR on toiminnassa ei ole tullut samaa ongelmaa. Saamari kun tietäis tosta EEC- moottorinohjauksen logiikasta hiukan enemmän. Ainakin mulle EGR tulppaus ja vaparisuodattimet = -50hv
Eli melko onnistunut viritys

Mahtaisko lastutus kiertää ton ongelman?
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: EGR
Tehoista tai moottorin käyttäytymisesta en osaa sanoa mitään ennen penkitystä, mutta itsekin keväällä laitoin kaikki EGR:ät, happipumput ja bensahöyryjen takaisinkierrätykset takaisin käyttöön ja vikakoodit hävisi niiltä osin. Auto ei ainakaan yhtään huonommin toimi.
Mielenkiinnolla odotan jos pääsisi uudestaan Stadian kaltaiseen tehopenkkiin jossa OBD portin kautta vedon aikana dataloggaus mahdollinen. Viime syksynä ilmeni omituinen sytytyksen 10-asteen kulmikas pomppiminen 4500 jälkeen. Ihan kuin olisi juurikin ton EGR:n takia boksi alkanut suojella konetta tms.
Mielenkiinnolla odotan jos pääsisi uudestaan Stadian kaltaiseen tehopenkkiin jossa OBD portin kautta vedon aikana dataloggaus mahdollinen. Viime syksynä ilmeni omituinen sytytyksen 10-asteen kulmikas pomppiminen 4500 jälkeen. Ihan kuin olisi juurikin ton EGR:n takia boksi alkanut suojella konetta tms.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: EGR
Pari mk2 montun imusarjaa nähneenä voin suositella sen umpinaisen tiivisteen tekoa. Toisessa montussa oli läpät jumittaneet kun egr tunkenu sontaa imusarjan puolilleen. Eikä noihin ainakaan mitään vikakoodeja ole tullut vaikka egr onkin poissa pelistä.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Re: EGR
Lueskelin tässä nuo kaikki vanhat viestit. En viitsinyt tehdä uutta topiccia kun aihe löytyy jo.
Tuo EGR:än haitat ovat niin selviä, että tulee pakonomainen tarve tulpata se.
Autona on MK2 00 Mondeo 2.5 V6, mikään tekniikkanero en itse ole.. Kun tuossa lueskelen että EGR:än tulppaus nostaisi kulutusta koska moottori saa suhteessa enemmän happea.. Taasen olen kuullut ja käsittänyt että autojen orggis ruisku(?) säätelisi arvot kohilleen sitä mukaan kun auto niitä nuuskii, eli käytössä olisi olosuhteisiin oppivat ruiskuboxit.. Ja samalla kun tuo lisääntynyt hapen määrä EGR:än tulppauksen takia/ansiosta nostaa kulutusta niin itselläni tuli myös mieleen että kun vapaasti virtaavilla suodattimilla haetaan lisää tehoa, niin aiheuttavatko nekin sitten vääristyneitä bensan/hapen suhteita? -Tähän kaveri totesi juuri ennen nukkumaanmenoansa että ilmanmassamittari säätää suhteet kohilleen, eli että ai aiheuttaisi.(?)
Tuli tuo EGR tulpattua aikapäivää sitten viimekesällä kaverin siitä kerrottua/suositeltua ja olin huomaavinani tyhjäkäymisen parantuneen tasaisemmaksi ja auton rullaavan tyhjäkäynnillä paremmin vähemmän herkempänä nykimiselle.
..en sitten tiedä pitäisikö piruttaan kokeilla ottaa metallilaippa pois ja vertailla uudelleen.
..sitten myös miettinyt kun akun irti pitäminen nollaa boksit, niin voiko siitä olla väliaikaisesti haittaa moottorin toimivuudelle, jos boksi on oppimattomana alkuperäistään erilaisilla olosuhteilla liikkeellä?
Kylläpäs mieltä askarruttaa kovasti näin iltasalla ettei nukkumaankaan pääse kun pakko on olla lukea, googletella ja lukea lisää..
Tuo EGR:än haitat ovat niin selviä, että tulee pakonomainen tarve tulpata se.
Autona on MK2 00 Mondeo 2.5 V6, mikään tekniikkanero en itse ole.. Kun tuossa lueskelen että EGR:än tulppaus nostaisi kulutusta koska moottori saa suhteessa enemmän happea.. Taasen olen kuullut ja käsittänyt että autojen orggis ruisku(?) säätelisi arvot kohilleen sitä mukaan kun auto niitä nuuskii, eli käytössä olisi olosuhteisiin oppivat ruiskuboxit.. Ja samalla kun tuo lisääntynyt hapen määrä EGR:än tulppauksen takia/ansiosta nostaa kulutusta niin itselläni tuli myös mieleen että kun vapaasti virtaavilla suodattimilla haetaan lisää tehoa, niin aiheuttavatko nekin sitten vääristyneitä bensan/hapen suhteita? -Tähän kaveri totesi juuri ennen nukkumaanmenoansa että ilmanmassamittari säätää suhteet kohilleen, eli että ai aiheuttaisi.(?)
Tuli tuo EGR tulpattua aikapäivää sitten viimekesällä kaverin siitä kerrottua/suositeltua ja olin huomaavinani tyhjäkäymisen parantuneen tasaisemmaksi ja auton rullaavan tyhjäkäynnillä paremmin vähemmän herkempänä nykimiselle.
..en sitten tiedä pitäisikö piruttaan kokeilla ottaa metallilaippa pois ja vertailla uudelleen.
..sitten myös miettinyt kun akun irti pitäminen nollaa boksit, niin voiko siitä olla väliaikaisesti haittaa moottorin toimivuudelle, jos boksi on oppimattomana alkuperäistään erilaisilla olosuhteilla liikkeellä?
Kylläpäs mieltä askarruttaa kovasti näin iltasalla ettei nukkumaankaan pääse kun pakko on olla lukea, googletella ja lukea lisää..

Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: EGR
Entäs teoria siitä että EGR laskee palotilan lämpöjä ja nakutusherkkyys laskee?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: EGR
Hmm. Harmi kun toimii vaan osakaasulla niin ei varmaan suurta hyötyä saa tehoon?MouTine kirjoitti:Entäs teoria siitä että EGR laskee palotilan lämpöjä ja nakutusherkkyys laskee?
Toisaalta se EGR paska mössö taitaa aiheuttaa enemmän nakutusta, kun sitä on joka puolella...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Re: EGR
Sitä kans tuossa hetkittäin itsekkin lukasin että karsta moottorissa voi aiheuttaa nakutusta.puliukk0 kirjoitti:Toisaalta se EGR paska mössö taitaa aiheuttaa enemmän nakutusta, kun sitä on joka puolella...
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: EGR
Osakuormalla saa pakokaasusta typpeä. Ei kyllä tehoihin vaikuta mitään. Egr tulpattuna pysyy imusatsi puhtaampana ja laihalle meno aika lähellä koko ajan. Antoi vanha 2.5l mondeo vikakoodeja tulppaamisen takia aika ajoin ,varsinkin kesähelteillä. Lambda ilmoitti laihalle menosta.Sine kirjoitti:Eikös EGR työnnä takaisin ilmaa, jossa on vähemmän happea => vähemmän tehoa?
Tarttis hiukan enemmän soppaa tietyissä tilanteissa ,harmi et sen toteuttaminen ei niin vaan helposti onnistu.
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: EGR
EGR vähentää palotiloihin tulevaa ilma/polttoaineseoksen määrää määrätyllä moottorin nopeudella ja kaasuläpänasennolla.MouTine kirjoitti:Entäs teoria siitä että EGR laskee palotilan lämpöjä ja nakutusherkkyys laskee?
Pakokaasut eivät pala, joten ne ei kehitä ylimääräistä lämpöä. Tämän sijasta ne imevät jonkin verran palotapahtumasta tulevaa lämpöä.
Eli molemmat yllämaituista vähentävät palotilan huippulämpötilaa ja painetta.
Eikä EGR kierrätä kuin 15 prosenttia pakokaasuista.
Boa:an tuli hommattua egr tiiviste olen vaan kahen vaiheilla tulppaanko vai puhdistanko, tosin se ei oireile yhtään vielä.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: EGR
Tuumin itsekin taannoin BOA:ssa saman jutun kanssa ja annoin olla sen vakiona.Jape105 kirjoitti:Boa:an tuli hommattua egr tiiviste olen vaan kahen vaiheilla tulppaanko vai puhdistanko, tosin se ei oireile yhtään vielä.
EGR tiiviste?
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: EGR
Nii se harmaa massatiiviste Pakosarjan ja EGR:än väliin.Sine kirjoitti:EGR tiiviste?

Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Re: EGR
Mitä joskus luin autowikistä, wikipediasta, tai muualta niin näitä EGR kierrätyksiäkin olisi kahdenlaisia, EGR venttiilillä toimivia sekä suoralla putkella pakosarjasta takisin imupuolelle,KtK kirjoitti:Osakuormalla saa pakokaasusta typpeä.Sine kirjoitti:Eikös EGR työnnä takaisin ilmaa, jossa on vähemmän happea => vähemmän tehoa?
EDIT: Jotain joskus väsyneenä olen tainnut lukea. Eihän sieltä tuollaista väittämää löytynyt kun myöhemmin tarkastelin.
ja luinkin että venttiili toimisi ainoastaan osakaasulla, kun taas venttiilitön aina kun auto on käynnissä.
..En tosin ole yhtäkään itse purkanut pois, eli enpä tiedä olisiko MK2 2.5 V6 mondeossa se venttiili siellä jossain. ..Jämäkkä rauta sieltä ainakin tuli imupuolelle, jonka väliin sen umpinaisen teräslevyn laitoin tiivisteen kanssa, jonka jälkeen mielestäni tyhjäkäynti toimii tasaisemmin ja auto rullaa sulavemmin tyhjäkäynnillä.
..Mutta tuo laihalla käyminen, jos sitä edes on mietityttää miten siitä pääsisi eroon?
Näin minä sen ymmärtäisin, hivenen enemmän tehoa/vääntöä, mutta katoaako se teoria sitten kun kuulemma tulppauksen jälkeen kävisi laihempana..Sine kirjoitti:Eikös EGR työnnä takaisin ilmaa, jossa on vähemmän happea => vähemmän tehoa?
Toisaalta taas enemmän paskaa koneessa=vähemmän voimaa.
Viimeksi muokannut MikkoJayEm, Pe Heinäkuu 6. 4:10:41 2012. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: EGR
MikkoJayEm kirjoitti:
".En tosin ole yhtäkään itse purkanut pois, eli enpä tiedä olisiko MK2 2.5 V6 mondeossa se venttiili siellä jossain. ..Jämäkkä rauta sieltä ainakin tuli imupuolelle, jonka väliin sen umpinaisen teräslevyn laitoin tiivisteen kanssa"
Arvaa ,mikä se juttu on ,minkä taakse laitoit teräslevyn tiivisteen kanssa
".En tosin ole yhtäkään itse purkanut pois, eli enpä tiedä olisiko MK2 2.5 V6 mondeossa se venttiili siellä jossain. ..Jämäkkä rauta sieltä ainakin tuli imupuolelle, jonka väliin sen umpinaisen teräslevyn laitoin tiivisteen kanssa"
Arvaa ,mikä se juttu on ,minkä taakse laitoit teräslevyn tiivisteen kanssa
