Sierra iiässä nykii...

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Sierra iiässä nykii...

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Kesäkuu 18. 20:16:01 2007

Kokeilin taas sitä kuuluisaa hakua, mutta ainakaan mun hakusanoilla ei löytynyt kun 34 sivua off topiccia... Ongelmana siis että toi Sierra jossa on IS kone (alunperin 1.6) rupee lämpimäksi päästyään nykiin aivan tajuttomasti. Ei saa selvästi bensaa tarpeeks, ei pääse kun jonkun 10km/h enintään ja nytkyttää hirveesti. Mikä ton nyt vois aiheuttaa? Bensapumppu pitää aika kovaa jurrutusta, mutta eihän se voi pätkiä pelkästään lämpimänä? Eli sen pitäis kuitenkin toimia, jostain muualta sais hakee vikaa?

Katsastus olis keskiviikkona ja nyt tää kerpele tekee tätä ja tota...

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Kesäkuu 18. 20:21:32 2007

Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Kesäkuu 18. 21:32:18 2007

Mittaa se pumpun paine myös. Mulla oli yksi is joka just lämpimänä alkoi nykiä ja b-pumppu oli vainaa(päässyt kuivana pyörimään liikaa).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Kesäkuu 18. 22:11:53 2007

Kiitoksia vastauksista, kattelen että mistä tuo vika löytyisi. :)

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » To Kesäkuu 21. 13:07:41 2007

Joo, bensapumppu vaihdettiin, ei vika kadonnut, vaikka vaikutti että olis ollu siinä vika... Tulpat ja tulpanjohdotkin vaihdettiin, mut sytkäpuoli on kyl ollu ok koko ajan. Ruiskuboxissa ei näyttäs olevan mitään vikaa... Kaasuläpän asentoanturista ei olla ihan varmoja, vaikka voltit näytti olevan ok. Ilmamäärämittarin anturi näyttäs olevan ok. Onkos Toi imusarjan puolella, suurinpiirtein imusarjan "keskiraon" takana oleva anturi, onko se lämpöanturi? Jos se ei oo ok niin voi aiheuttaa samaa? Ja imuilmanlämpöanturi kanssa voi aiheuttaa?

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » To Kesäkuu 21. 14:48:42 2007

Joo ja sellanen vielä että selvästi mitä lämpimämpi kone, niin sitä pahemmin pätkii. Ja kaasun jos tallaa pohjaan lämpimänä niin ei tosiaan tee muuta kun alkaa nostaan kierroksia ja sitten sammuu... Ja kun kone on saatu lämpimäksi niin kun kerran polkasee kaasun pohjaan niin useesti alkaa sen jälkeen.

Mistä päin ruiskuboxia lähtee maadotusjohto ja mihin se menee?

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » To Kesäkuu 21. 21:47:38 2007

Vähän testailtiin tossa ihan painemittarin kanssa ja näyttäs siltä että bpaineen säädin päästää paineet pihalle, eli eikun sitten kattoon josko löytys jostain uus säädin.

-EDIT- Miistä mä pirkanmaan alueella ostan IS-Sierran bensanpaineensäätimen (se imusarjaan kiinnitettävä malli) ? Ei näytä Motonetissakaan olevan.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » To Kesäkuu 21. 22:58:03 2007

Spammataas nyt lisää ja kysytään että tietääkö kukaan onko toi Motonetin Bosch-benspaineensäädin 160225 28-1402, 55e hintoineen kelpo paketti? http://www.motonet.fi/vs.php?Tuote=28-1402

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Kesäkuu 25. 0:31:31 2007

Noniin, vaihettiin bpaineensäädin ja nyt toimii paremmin, ruiskun osista kiitokset mk kaxelle. Tosin kun lämmöt nousee korkeelle, ei nyt punaseen vielä, mutta lähelle, reippaasti yli puolen välin, niin alkaa taas pätkiin. Ja tasasesti kierrosluvun mukaan bpaineet laskee, onko toi muka normaalia? Eli toimiiko tollanen IS ylipäätänsä korkeilla lämmöillä, jos vaikka bensa jo alkaa höyrystyyn?

Huomenna katsastaan siirtokilvillä, josko ajaessa lämmöt pysyis kurissa ja sitä kautta paineet ylhäällä. :)

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Kesäkuu 25. 14:06:25 2007

Osaako joku auttaa. Ei tästä tu mitään. :cry: Ei se pätkiminen näköjään edes liity lämpöihin. Eli kun lähin ajaan konttorille, niin jonkun puoli kilsaa pääsin, kun ei tarvinnut polkee. Mut sit kun kerran paino kaasua vähän reippaammin, että pääsee kiihyttään tohon kaheksankympin asvalttitielle, niin alko vaan nykiin aivan järjettömästi. Kone oli tässä vaiheessa vielä aivan kylmä. Mihin ihmeeseen ne bensanpaineet katoo kun kiihyttää?

-EDIT- Niinja se vielä että tosiaankin kun auton sammuttaa hetkeksi, niin toimii taas jonkun aikaa.

-EDITEDIT- Ei tosta boxista pysty vikakoodeja lukeen? Joskin bpaineiden laskun ei kai pitäisi itse ruiskunohjaukseen/antureihin liittyä...

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Kesäkuu 25. 15:13:19 2007

Tsekkaa polttoainepumpun johtoliitokset. Löytyy muistaakseni takakontista. Ota vaikka se liitín pois välistä ja juota johdot yhteen. Sitten voi olla roskaa/ruostetta tankissa. Onhan polttoainesuodatin vaihdettu? Polttoainepumpulle tuleva jännite ok?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ma Kesäkuu 25. 15:26:21 2007

Turbo_IS kirjoitti:Tsekkaa polttoainepumpun johtoliitokset. Löytyy muistaakseni takakontista. Ota vaikka se liitín pois välistä ja juota johdot yhteen. Sitten voi olla roskaa/ruostetta tankissa. Onhan polttoainesuodatin vaihdettu? Polttoainepumpulle tuleva jännite ok?
juu lähtisin kyl ittekki ettii vikaa vielä sieltä pumpusta/suodattimesta vaikka paineet onki nyt kohallaan tyhjäkäynnillä.vanha pumppu kummiskii ni en luottas yhtään,ellei sit o perinteinen et suodatin tukossa tai tankissa kakkia ja tukkii lähtöö.
No eihän se toimi!!!

Takatuuppari

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Kesäkuu 25. 16:02:35 2007

Pumppu on uus ja tuntuis johtoliitokset olevan ok, koska silloin kun paineita vielä saadaan, niin tukkimalla paluuletku pumppu saa sen verta painetta järjestettyä että alkaa letkujen liitokset suihkiin bensaa ja mittari näyttää et 6bar. Tutkitaan nyt et oisko ihan vaikka tankilta pumpulle menevässä imuletkussa jotain. Bensansuodatintahan tästä ihmeestä ei löydy, ei oo ed. omistaja tekniikanvaihdon yhteydessä sellasta väsäilly. :roll:

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ma Kesäkuu 25. 17:08:26 2007

no voi video.katto ny se imuletku vie jos sattus oleen jotain.kerta painetta piisaa nii meniskö suutin puolelle sit.ei paljo roskaa tartte et on tukossa ja suihkuttelee miten sattuu.(is:n vakio suuttimia sit löytyy). :D
No eihän se toimi!!!

Takatuuppari

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Kesäkuu 25. 18:03:44 2007

Nappas imuletkussa yhen liitoksen kautta ilmaa, niin sen tiivistäminen autto vähän, mut vielä saadaan nykiin. Pumpun tuotto riittää ja painetta saa aina ens alkuun, mutta ne paineet katoo maagisesti vähän ajan päästä. Jotenkin imuletkun vikoihin viittais. Sillon kun toimii paremmin, niin myös pumppu pitää pienenmpää ääntä, eli vaikuttas että se bensa kulkee imuletkun kautta sillon paremmin. Kattoo ny jos sais tuon toimiin vielä...

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Kesäkuu 25. 18:15:11 2007

Alkaako pumppu pitämään isompaa ääntä silloin kun nykiminen alkaa ?
Itellä oli tuossa cossussa tankin puolella tuo imu letku tukkeessa ja alkoi nykiä jos vähänkään yritti polkaista. Seisoi jonkun aikaa niin toimi hetken normaalisti ja sen jälkeen alkoi pumppu "korista" ja meno loppui lähes kokonaan.
Paineilmalla puhaltelin tulo letkusta jokun hetken ja tuon jälkeen on toiminut moitteettomasti.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Kesäkuu 25. 18:30:02 2007

Pumpussa itsessään on pieni sihti siellä imuputken sisällä. Orkkispumpussa ei välttämättä, mutta varaosana myydyissä lähes aina on. Kannattaa tutkia se myös, sillä sen pinta-ala on aika pieni ja tukkeutuu helposti.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ma Kesäkuu 25. 19:12:54 2007

Myöskin suuttimissa on pienet sihdit sisällä eli sielläkin voi olla kakkaa.

Kannattaa ihmeessä se bensan suodatin laittaa sinne jälkeenpäin.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Kesäkuu 25. 19:50:59 2007

Joo bensansuodatin on tulossa, kunhan nyt ensin toimiin sais. Tosiaan nyt pääsee ajaan ehkä kilsan ja aluks tehoo tuntuu löytyvän, mut yleensä siinä vaiheessa kun saa kolmosen pesään niin alkaa tehot katoon ja vähän myöhemmin rupee nykiin aika hervottomasti. Apauttiarallaa pari kilsaa pystyy ajaan, kunnes jo sammuu johonkin ylämäkeen. Tehot häviää tasan samaa tahtia, kuin pumpun korina ja kurnutus voimistuu, joten pitäsköhän sitä vaan luottaa että se imuletku on ongelmana. Sit kun saisi sitä paineilmaa vielä jostain. :?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Kesäkuu 25. 20:26:06 2007

Ei mitää paineilmaa vaan purku ja puhdistus, jos pumpulla on paskaa niin tankki alas ja huuhtelu.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Kesäkuu 25. 21:25:10 2007

Pakkohan sitä on purkaa, että toimiin saa. Normaaliajossa ilman täyskiihdytyksiä jo melkein toimii, mut esim paikaltaa ylämäkeen lähdössä hyytyy liikaa.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Kesäkuu 25. 22:11:47 2007

Minkäs verran tankissa on bensaa?
Tuli vaan mieleen, et kun on tekniikan vaihto, niin onko tankkikin vaihdettu kun muutettu ruiskuksi? Siis jos alunperin ollut kaasarivehje...
Välttämättä ei kaasarin tankista ime kunnolla, jos vähän bensaa...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Kesäkuu 25. 23:28:56 2007

Bensaa on 15 litraa. Tankki on tosiaan 1.6 kaasarivehkeen tankki, niin myös imuputki/letku, joten tuli mieleen et noi putket/letkutkaan ei välttämättä riitä tolle koneelle. Onhan se vielä tähän asti toiminu, mutta jos sitä keksis isommat putket/letkut sinne ja ellei peräti hommais sen ruiskun tankin.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Kesäkuu 26. 0:07:27 2007

Eikös tuo 15 L ole aika vähän eli ei ihme ettei vedä? Sitten bensapumppu on käynyt hetken aikaa ilmalla (tappotuomio pumpulle) ja nyt temppuilee ikuisesti ennen kuin pumppu hajoaa lopullisesti. Kai siellä IS:n tankissakin (pitäisi) olla se kerääjäsäiliö ettei haukkaa ilmaa?

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Kesäkuu 26. 0:48:31 2007

Kyllä se vaan ennen on 15 litralla hyvin toiminut, kyllähän sillä nyt ajaa vielä vaikka mihin, ohan se ny sentään neljäsosa tankillinen. Eikai tässä nyt sentään juuri ostettu 140euron pumppu ole menossa? En mä ainakaan usko että tossa pumpussa vikaa on.

Pumppu tosiaan kuulostaa hyvältä ja painettakin saa aikaseks, kunnes sitten kun kerran polkasee kunnolla niin liian pieni ellei peräti kasaan painuva imuletku ei päästä tarpeeks bensaa läpi ja pumppu suristaa vaikeroidessaan, kun painetta pitäs saada koneen päähän, mutta imuletkun puolella on liian kova alipaine?

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ti Kesäkuu 26. 7:48:07 2007

siis imeekö se bensapumppu sieltä tankinpäältä tulevasta ohuesta putkesta? is tankissa on pumpun lähtö tankin alareunassa noin 20mm paksulla putkella, josta bensa valuu vapaasti pumpulle..

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Kesäkuu 26. 13:50:02 2007

Juu noissahan on tuollainen ero noissa tankeissa ja jos ei muuten sa toimiin niin on pakko hommata ruiskun tankki ja putket. Tällähetkellä kikkaillaan vähän eri konsteilla, jotta sais nyt ainakin sen verta toimiin että tulis kilvet ja pääsis jollain autolla ens viikolla töihin. :roll: Tässähän tää loma menee mukavasti. :lol:

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Kesäkuu 26. 18:41:09 2007

Nyt toimii. :D Keksittiin sellanen "jaettupaluujärjestelmä". :D Piirrustukset tulee vielä kansan ihmeteltäväks.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Kesäkuu 26. 21:00:00 2007

Ford is God kirjoitti:Nyt toimii. :D Keksittiin sellanen "jaettupaluujärjestelmä". :D Piirrustukset tulee vielä kansan ihmeteltäväks.
ilmeisesti samanlainen suurinpiirtein kuin stokka turboissa oli. Paluu haaroitettu ,toinen tankkiin ja toinen pumpun "imu" puolelle.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Kesäkuu 26. 21:54:50 2007

Juu melkeen.

Vastaa Viestiin