Sierra iiässä nykii...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Sierra iiässä nykii...
Kokeilin taas sitä kuuluisaa hakua, mutta ainakaan mun hakusanoilla ei löytynyt kun 34 sivua off topiccia... Ongelmana siis että toi Sierra jossa on IS kone (alunperin 1.6) rupee lämpimäksi päästyään nykiin aivan tajuttomasti. Ei saa selvästi bensaa tarpeeks, ei pääse kun jonkun 10km/h enintään ja nytkyttää hirveesti. Mikä ton nyt vois aiheuttaa? Bensapumppu pitää aika kovaa jurrutusta, mutta eihän se voi pätkiä pelkästään lämpimänä? Eli sen pitäis kuitenkin toimia, jostain muualta sais hakee vikaa?
Katsastus olis keskiviikkona ja nyt tää kerpele tekee tätä ja tota...
Katsastus olis keskiviikkona ja nyt tää kerpele tekee tätä ja tota...
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Joo, bensapumppu vaihdettiin, ei vika kadonnut, vaikka vaikutti että olis ollu siinä vika... Tulpat ja tulpanjohdotkin vaihdettiin, mut sytkäpuoli on kyl ollu ok koko ajan. Ruiskuboxissa ei näyttäs olevan mitään vikaa... Kaasuläpän asentoanturista ei olla ihan varmoja, vaikka voltit näytti olevan ok. Ilmamäärämittarin anturi näyttäs olevan ok. Onkos Toi imusarjan puolella, suurinpiirtein imusarjan "keskiraon" takana oleva anturi, onko se lämpöanturi? Jos se ei oo ok niin voi aiheuttaa samaa? Ja imuilmanlämpöanturi kanssa voi aiheuttaa?
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Joo ja sellanen vielä että selvästi mitä lämpimämpi kone, niin sitä pahemmin pätkii. Ja kaasun jos tallaa pohjaan lämpimänä niin ei tosiaan tee muuta kun alkaa nostaan kierroksia ja sitten sammuu... Ja kun kone on saatu lämpimäksi niin kun kerran polkasee kaasun pohjaan niin useesti alkaa sen jälkeen.
Mistä päin ruiskuboxia lähtee maadotusjohto ja mihin se menee?
Mistä päin ruiskuboxia lähtee maadotusjohto ja mihin se menee?
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Vähän testailtiin tossa ihan painemittarin kanssa ja näyttäs siltä että bpaineen säädin päästää paineet pihalle, eli eikun sitten kattoon josko löytys jostain uus säädin.
-EDIT- Miistä mä pirkanmaan alueella ostan IS-Sierran bensanpaineensäätimen (se imusarjaan kiinnitettävä malli) ? Ei näytä Motonetissakaan olevan.
-EDIT- Miistä mä pirkanmaan alueella ostan IS-Sierran bensanpaineensäätimen (se imusarjaan kiinnitettävä malli) ? Ei näytä Motonetissakaan olevan.
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Spammataas nyt lisää ja kysytään että tietääkö kukaan onko toi Motonetin Bosch-benspaineensäädin 160225 28-1402, 55e hintoineen kelpo paketti? http://www.motonet.fi/vs.php?Tuote=28-1402
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Noniin, vaihettiin bpaineensäädin ja nyt toimii paremmin, ruiskun osista kiitokset mk kaxelle. Tosin kun lämmöt nousee korkeelle, ei nyt punaseen vielä, mutta lähelle, reippaasti yli puolen välin, niin alkaa taas pätkiin. Ja tasasesti kierrosluvun mukaan bpaineet laskee, onko toi muka normaalia? Eli toimiiko tollanen IS ylipäätänsä korkeilla lämmöillä, jos vaikka bensa jo alkaa höyrystyyn?
Huomenna katsastaan siirtokilvillä, josko ajaessa lämmöt pysyis kurissa ja sitä kautta paineet ylhäällä.
Huomenna katsastaan siirtokilvillä, josko ajaessa lämmöt pysyis kurissa ja sitä kautta paineet ylhäällä.

-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Osaako joku auttaa. Ei tästä tu mitään.
Ei se pätkiminen näköjään edes liity lämpöihin. Eli kun lähin ajaan konttorille, niin jonkun puoli kilsaa pääsin, kun ei tarvinnut polkee. Mut sit kun kerran paino kaasua vähän reippaammin, että pääsee kiihyttään tohon kaheksankympin asvalttitielle, niin alko vaan nykiin aivan järjettömästi. Kone oli tässä vaiheessa vielä aivan kylmä. Mihin ihmeeseen ne bensanpaineet katoo kun kiihyttää?
-EDIT- Niinja se vielä että tosiaankin kun auton sammuttaa hetkeksi, niin toimii taas jonkun aikaa.
-EDITEDIT- Ei tosta boxista pysty vikakoodeja lukeen? Joskin bpaineiden laskun ei kai pitäisi itse ruiskunohjaukseen/antureihin liittyä...

-EDIT- Niinja se vielä että tosiaankin kun auton sammuttaa hetkeksi, niin toimii taas jonkun aikaa.
-EDITEDIT- Ei tosta boxista pysty vikakoodeja lukeen? Joskin bpaineiden laskun ei kai pitäisi itse ruiskunohjaukseen/antureihin liittyä...
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Tsekkaa polttoainepumpun johtoliitokset. Löytyy muistaakseni takakontista. Ota vaikka se liitín pois välistä ja juota johdot yhteen. Sitten voi olla roskaa/ruostetta tankissa. Onhan polttoainesuodatin vaihdettu? Polttoainepumpulle tuleva jännite ok?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
- Paikkakunta: lempäälä
- Viesti:
juu lähtisin kyl ittekki ettii vikaa vielä sieltä pumpusta/suodattimesta vaikka paineet onki nyt kohallaan tyhjäkäynnillä.vanha pumppu kummiskii ni en luottas yhtään,ellei sit o perinteinen et suodatin tukossa tai tankissa kakkia ja tukkii lähtöö.Turbo_IS kirjoitti:Tsekkaa polttoainepumpun johtoliitokset. Löytyy muistaakseni takakontista. Ota vaikka se liitín pois välistä ja juota johdot yhteen. Sitten voi olla roskaa/ruostetta tankissa. Onhan polttoainesuodatin vaihdettu? Polttoainepumpulle tuleva jännite ok?
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Pumppu on uus ja tuntuis johtoliitokset olevan ok, koska silloin kun paineita vielä saadaan, niin tukkimalla paluuletku pumppu saa sen verta painetta järjestettyä että alkaa letkujen liitokset suihkiin bensaa ja mittari näyttää et 6bar. Tutkitaan nyt et oisko ihan vaikka tankilta pumpulle menevässä imuletkussa jotain. Bensansuodatintahan tästä ihmeestä ei löydy, ei oo ed. omistaja tekniikanvaihdon yhteydessä sellasta väsäilly. 

-
- Viestit: 166
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
- Paikkakunta: lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Nappas imuletkussa yhen liitoksen kautta ilmaa, niin sen tiivistäminen autto vähän, mut vielä saadaan nykiin. Pumpun tuotto riittää ja painetta saa aina ens alkuun, mutta ne paineet katoo maagisesti vähän ajan päästä. Jotenkin imuletkun vikoihin viittais. Sillon kun toimii paremmin, niin myös pumppu pitää pienenmpää ääntä, eli vaikuttas että se bensa kulkee imuletkun kautta sillon paremmin. Kattoo ny jos sais tuon toimiin vielä...
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Alkaako pumppu pitämään isompaa ääntä silloin kun nykiminen alkaa ?
Itellä oli tuossa cossussa tankin puolella tuo imu letku tukkeessa ja alkoi nykiä jos vähänkään yritti polkaista. Seisoi jonkun aikaa niin toimi hetken normaalisti ja sen jälkeen alkoi pumppu "korista" ja meno loppui lähes kokonaan.
Paineilmalla puhaltelin tulo letkusta jokun hetken ja tuon jälkeen on toiminut moitteettomasti.
Itellä oli tuossa cossussa tankin puolella tuo imu letku tukkeessa ja alkoi nykiä jos vähänkään yritti polkaista. Seisoi jonkun aikaa niin toimi hetken normaalisti ja sen jälkeen alkoi pumppu "korista" ja meno loppui lähes kokonaan.
Paineilmalla puhaltelin tulo letkusta jokun hetken ja tuon jälkeen on toiminut moitteettomasti.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Joo bensansuodatin on tulossa, kunhan nyt ensin toimiin sais. Tosiaan nyt pääsee ajaan ehkä kilsan ja aluks tehoo tuntuu löytyvän, mut yleensä siinä vaiheessa kun saa kolmosen pesään niin alkaa tehot katoon ja vähän myöhemmin rupee nykiin aika hervottomasti. Apauttiarallaa pari kilsaa pystyy ajaan, kunnes jo sammuu johonkin ylämäkeen. Tehot häviää tasan samaa tahtia, kuin pumpun korina ja kurnutus voimistuu, joten pitäsköhän sitä vaan luottaa että se imuletku on ongelmana. Sit kun saisi sitä paineilmaa vielä jostain. 

-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Bensaa on 15 litraa. Tankki on tosiaan 1.6 kaasarivehkeen tankki, niin myös imuputki/letku, joten tuli mieleen et noi putket/letkutkaan ei välttämättä riitä tolle koneelle. Onhan se vielä tähän asti toiminu, mutta jos sitä keksis isommat putket/letkut sinne ja ellei peräti hommais sen ruiskun tankin.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Kyllä se vaan ennen on 15 litralla hyvin toiminut, kyllähän sillä nyt ajaa vielä vaikka mihin, ohan se ny sentään neljäsosa tankillinen. Eikai tässä nyt sentään juuri ostettu 140euron pumppu ole menossa? En mä ainakaan usko että tossa pumpussa vikaa on.
Pumppu tosiaan kuulostaa hyvältä ja painettakin saa aikaseks, kunnes sitten kun kerran polkasee kunnolla niin liian pieni ellei peräti kasaan painuva imuletku ei päästä tarpeeks bensaa läpi ja pumppu suristaa vaikeroidessaan, kun painetta pitäs saada koneen päähän, mutta imuletkun puolella on liian kova alipaine?
Pumppu tosiaan kuulostaa hyvältä ja painettakin saa aikaseks, kunnes sitten kun kerran polkasee kunnolla niin liian pieni ellei peräti kasaan painuva imuletku ei päästä tarpeeks bensaa läpi ja pumppu suristaa vaikeroidessaan, kun painetta pitäs saada koneen päähän, mutta imuletkun puolella on liian kova alipaine?
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Juu noissahan on tuollainen ero noissa tankeissa ja jos ei muuten sa toimiin niin on pakko hommata ruiskun tankki ja putket. Tällähetkellä kikkaillaan vähän eri konsteilla, jotta sais nyt ainakin sen verta toimiin että tulis kilvet ja pääsis jollain autolla ens viikolla töihin.
Tässähän tää loma menee mukavasti. 


-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
ilmeisesti samanlainen suurinpiirtein kuin stokka turboissa oli. Paluu haaroitettu ,toinen tankkiin ja toinen pumpun "imu" puolelle.Ford is God kirjoitti:Nyt toimii.Keksittiin sellanen "jaettupaluujärjestelmä".
Piirrustukset tulee vielä kansan ihmeteltäväks.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer