Jakajan modaaminen

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Houbii
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
Paikkakunta: vanta

Jakajan modaaminen

Viesti Kirjoittaja Houbii » Ti Kesäkuu 26. 21:51:45 2007

Jakajan modaaminen kaasari turbo käyttöön?
mitä alipaine säädölle kuuluu tehdä?
# 1542

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Kesäkuu 26. 22:57:21 2007

Rajoita vaan sitä maksimiennakkoa tarpeen mukaan. Älä mieti painesäätöä turhaan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ti Kesäkuu 26. 23:01:40 2007

Vaihtaa siihen kakstoimisen kellon, millä saa sytkää myöhästettyä paineella. 1bar ylipainetta vaatii noin 10 astetta myöhäsemmän sytkän.

Tai yksinkertasempi mutta huonompi tapa on poistaa painesäätö ja rajata keskipakosäädin maksimiennakolle maksimipaineilla.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Kesäkuu 26. 23:19:17 2007

Niin ei tietenkään sitä alipainesäätöä kannata poistaa, antaa olla siellä vaan. Virallinen turbokoneen 2-toiminen kello on toimiva, jos sellaisen jostain löytää ja saa rakennettua omaan jakajaan sopivaksi. Tavallinen bmw/vw tyylinen kello ei siis toimi kunnolla.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Houbii
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
Paikkakunta: vanta

Viesti Kirjoittaja Houbii » Ke Kesäkuu 27. 16:14:51 2007

ohc boschilaiseen tällästä 2 toimista kelloa saa mistä?
# 1542

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Kesäkuu 27. 16:37:32 2007

mites eikös volvossa ole 240 sarjassa ainakin?

:roll:

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Kesäkuu 27. 18:36:59 2007

Houbii kirjoitti:ohc boschilaiseen tällästä 2 toimista kelloa saa mistä?
Turbosaabista löytyy ainakin, muistaakseni 900-sarjalaisesta.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Houbii
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
Paikkakunta: vanta

Viesti Kirjoittaja Houbii » Ke Kesäkuu 27. 19:24:39 2007

ja se saabin käy suoraan tohon jakajaan?
# 1542

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Kesäkuu 27. 21:22:18 2007

Siinä se jännitys piileekin että käykö. Tuossahan on ne sisäkalut tarkoitettu liikkumaan vain toiseen suuntaan, jonkinlaista perussäätöä sen kellon asentaminen vaatii että liikerataa jää myös sinne myöhäistyspuolelle. Vaikka jakaja onkin Bosch, on niissäkin eroja. Vaikka tässä tapauksessa merkityksellistä ei olekaan se, onko jakaja induktiivinen vai hall, voi jakajan rakenne poiketa paljonkin. Ainakin 9000 saabissa on hall jakaja, ja sinulla tuossa ohc koneessa induktiivinen.

Sovittelemallahan saa kyllä kaiken käymään, mutta suoraan en usko sopivan. Itse rakentelin mm. iS Sierran Motorcraft jakajaan boschin 2-toimisen kellon. Kello oli vapaastihengittävästä, joten toiminta ei ihan optimaalisinta ollut, mutta myöhästi se kuitenkin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Houbii
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
Paikkakunta: vanta

Viesti Kirjoittaja Houbii » Ke Kesäkuu 27. 22:08:43 2007

pistin tommosen saabin 900/9000 turbojakajan hakuun, ja nyt peukut pystyyn.
# 1542

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Kesäkuu 27. 22:12:25 2007

Jotenkin on muistikuva että jossain vaiheessa se saabin systeemi muuttuu niin, että se kello häviää siitä jakajasta. Vanhemmissa se ainakin on. Varmuudella en uskalla sanoa, joku ojahaukeen enemmän tutustunut voisi tietää paremmin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Houbii
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
Paikkakunta: vanta

Viesti Kirjoittaja Houbii » Ke Kesäkuu 27. 22:18:04 2007

Voi olla et iha uusimmis 9000 se on poistunu, vanhemmis alle -90 se löytyy varmasti.
# 1542

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Kesäkuu 27. 22:25:01 2007

Motonetista se säädin löytyy 900 saapin kohdalta hintaan 114e...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » To Kesäkuu 28. 16:17:28 2007

Volvon varaosatiskiltä kannattaa kysyä. Osaa olla osat yllättävän edullisia, tai sit ei. Hätätapauksessa saa vaparin kellostakin rakennettua toimivan. Vaihtaa sopivan jousen sisälle ja rajottaa liikkeen oikeeks.

Houbii
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
Paikkakunta: vanta

Viesti Kirjoittaja Houbii » Ti Heinäkuu 3. 19:14:10 2007

Tuli tossa mieleen että minkälainen systeemi on ollu stocka turboissa?
# 1542

Houbii
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
Paikkakunta: vanta

Viesti Kirjoittaja Houbii » Pe Heinäkuu 13. 15:53:12 2007

tuli mh:n kautta 9000 turbo saabin jakaja josta otin alipaine säätimen irti ja aloin sovitteleen sitä paikoilleen, ja kappas sopi TÄYDELLISESTI!!!!
Vielä ei oo hirveesti testailtu ku vedet ja ja öljyt tuli pellolle.
# 1542

Stockmann
Viestit: 67
Liittynyt: Su Heinäkuu 8. 17:20:43 2007
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Stockmann » Ti Heinäkuu 24. 22:56:40 2007

ilmottelehan kun olet testaillut että miten pelaa..
-E50 AMG
-9 Fordin kokemuksella...

"Suomalaiset on niin kateellista väkee et heti jos täällä on jollain vähänki massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu, vitun kommarit"

Houbii
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
Paikkakunta: vanta

Viesti Kirjoittaja Houbii » Ke Heinäkuu 25. 11:44:06 2007

Nyton testailtu ja toimii aika hyvin, ei oo uskaltanu vedätellä kauhiasti, et en tiiä miten yli 5000 toimii.
# 1542

Stockmann
Viestit: 67
Liittynyt: Su Heinäkuu 8. 17:20:43 2007
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Stockmann » Ke Heinäkuu 25. 18:36:54 2007

millainen kokoonpano tekniikkasi muilta osin on?
-E50 AMG
-9 Fordin kokemuksella...

"Suomalaiset on niin kateellista väkee et heti jos täällä on jollain vähänki massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu, vitun kommarit"

Houbii
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
Paikkakunta: vanta

Viesti Kirjoittaja Houbii » Su Heinäkuu 29. 13:11:50 2007

rempattu vakio 205 lohko, vakio kaasari kansi, vakio nokka, stockka turbosetti, garretin gt17, ilman väläriä, lumenition race sytkä, paineet 0,3-0,4bar
# 1542

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Heinäkuu 29. 14:38:06 2007

Houbii kirjoitti:rempattu vakio 205 lohko, vakio kaasari kansi, vakio nokka, stockka turbosetti, garretin gt17, ilman väläriä, lumenition race sytkä, paineet 0,3-0,4bar
Kaasarina ilmeisesti Stokkan "dat"ti ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Houbii
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
Paikkakunta: vanta

Viesti Kirjoittaja Houbii » Ma Heinäkuu 30. 19:08:35 2007

Kyllä on "datti"
# 1542

Vastaa Viestiin