Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Houbii
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
- Paikkakunta: vanta
Viesti
Kirjoittaja Houbii » Ti Kesäkuu 26. 21:51:45 2007
Jakajan modaaminen kaasari turbo käyttöön?
mitä alipaine säädölle kuuluu tehdä?
# 1542
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ti Kesäkuu 26. 22:57:21 2007
Rajoita vaan sitä maksimiennakkoa tarpeen mukaan. Älä mieti painesäätöä turhaan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
rikke
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Viesti
Kirjoittaja rikke » Ti Kesäkuu 26. 23:01:40 2007
Vaihtaa siihen kakstoimisen kellon, millä saa sytkää myöhästettyä paineella. 1bar ylipainetta vaatii noin 10 astetta myöhäsemmän sytkän.
Tai yksinkertasempi mutta huonompi tapa on poistaa painesäätö ja rajata keskipakosäädin maksimiennakolle maksimipaineilla.
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ti Kesäkuu 26. 23:19:17 2007
Niin ei tietenkään sitä alipainesäätöä kannata poistaa, antaa olla siellä vaan. Virallinen turbokoneen 2-toiminen kello on toimiva, jos sellaisen jostain löytää ja saa rakennettua omaan jakajaan sopivaksi. Tavallinen bmw/vw tyylinen kello ei siis toimi kunnolla.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Houbii
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
- Paikkakunta: vanta
Viesti
Kirjoittaja Houbii » Ke Kesäkuu 27. 16:14:51 2007
ohc boschilaiseen tällästä 2 toimista kelloa saa mistä?
# 1542
-
Mikitic
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mikitic » Ke Kesäkuu 27. 16:37:32 2007
mites eikös volvossa ole 240 sarjassa ainakin?

-
Hartza
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hartza » Ke Kesäkuu 27. 18:36:59 2007
Houbii kirjoitti:ohc boschilaiseen tällästä 2 toimista kelloa saa mistä?
Turbosaabista löytyy ainakin, muistaakseni 900-sarjalaisesta.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
Houbii
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
- Paikkakunta: vanta
Viesti
Kirjoittaja Houbii » Ke Kesäkuu 27. 19:24:39 2007
ja se saabin käy suoraan tohon jakajaan?
# 1542
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ke Kesäkuu 27. 21:22:18 2007
Siinä se jännitys piileekin että käykö. Tuossahan on ne sisäkalut tarkoitettu liikkumaan vain toiseen suuntaan, jonkinlaista perussäätöä sen kellon asentaminen vaatii että liikerataa jää myös sinne myöhäistyspuolelle. Vaikka jakaja onkin Bosch, on niissäkin eroja. Vaikka tässä tapauksessa merkityksellistä ei olekaan se, onko jakaja induktiivinen vai hall, voi jakajan rakenne poiketa paljonkin. Ainakin 9000 saabissa on hall jakaja, ja sinulla tuossa ohc koneessa induktiivinen.
Sovittelemallahan saa kyllä kaiken käymään, mutta suoraan en usko sopivan. Itse rakentelin mm. iS Sierran Motorcraft jakajaan boschin 2-toimisen kellon. Kello oli vapaastihengittävästä, joten toiminta ei ihan optimaalisinta ollut, mutta myöhästi se kuitenkin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Houbii
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
- Paikkakunta: vanta
Viesti
Kirjoittaja Houbii » Ke Kesäkuu 27. 22:08:43 2007
pistin tommosen saabin 900/9000 turbojakajan hakuun, ja nyt peukut pystyyn.
# 1542
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ke Kesäkuu 27. 22:12:25 2007
Jotenkin on muistikuva että jossain vaiheessa se saabin systeemi muuttuu niin, että se kello häviää siitä jakajasta. Vanhemmissa se ainakin on. Varmuudella en uskalla sanoa, joku ojahaukeen enemmän tutustunut voisi tietää paremmin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Houbii
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
- Paikkakunta: vanta
Viesti
Kirjoittaja Houbii » Ke Kesäkuu 27. 22:18:04 2007
Voi olla et iha uusimmis 9000 se on poistunu, vanhemmis alle -90 se löytyy varmasti.
# 1542
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ke Kesäkuu 27. 22:25:01 2007
Motonetista se säädin löytyy 900 saapin kohdalta hintaan 114e...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
rikke
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Viesti
Kirjoittaja rikke » To Kesäkuu 28. 16:17:28 2007
Volvon varaosatiskiltä kannattaa kysyä. Osaa olla osat yllättävän edullisia, tai sit ei. Hätätapauksessa saa vaparin kellostakin rakennettua toimivan. Vaihtaa sopivan jousen sisälle ja rajottaa liikkeen oikeeks.
-
Houbii
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
- Paikkakunta: vanta
Viesti
Kirjoittaja Houbii » Ti Heinäkuu 3. 19:14:10 2007
Tuli tossa mieleen että minkälainen systeemi on ollu stocka turboissa?
# 1542
-
Houbii
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
- Paikkakunta: vanta
Viesti
Kirjoittaja Houbii » Pe Heinäkuu 13. 15:53:12 2007
tuli mh:n kautta 9000 turbo saabin jakaja josta otin alipaine säätimen irti ja aloin sovitteleen sitä paikoilleen, ja kappas sopi TÄYDELLISESTI!!!!
Vielä ei oo hirveesti testailtu ku vedet ja ja öljyt tuli pellolle.
# 1542
-
Stockmann
- Viestit: 67
- Liittynyt: Su Heinäkuu 8. 17:20:43 2007
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja Stockmann » Ti Heinäkuu 24. 22:56:40 2007
ilmottelehan kun olet testaillut että miten pelaa..
-E50 AMG
-9 Fordin kokemuksella...
"Suomalaiset on niin kateellista väkee et heti jos täällä on jollain vähänki massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu, vitun kommarit"
-
Houbii
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
- Paikkakunta: vanta
Viesti
Kirjoittaja Houbii » Ke Heinäkuu 25. 11:44:06 2007
Nyton testailtu ja toimii aika hyvin, ei oo uskaltanu vedätellä kauhiasti, et en tiiä miten yli 5000 toimii.
# 1542
-
Stockmann
- Viestit: 67
- Liittynyt: Su Heinäkuu 8. 17:20:43 2007
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja Stockmann » Ke Heinäkuu 25. 18:36:54 2007
millainen kokoonpano tekniikkasi muilta osin on?
-E50 AMG
-9 Fordin kokemuksella...
"Suomalaiset on niin kateellista väkee et heti jos täällä on jollain vähänki massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu, vitun kommarit"
-
Houbii
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
- Paikkakunta: vanta
Viesti
Kirjoittaja Houbii » Su Heinäkuu 29. 13:11:50 2007
rempattu vakio 205 lohko, vakio kaasari kansi, vakio nokka, stockka turbosetti, garretin gt17, ilman väläriä, lumenition race sytkä, paineet 0,3-0,4bar
# 1542
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Su Heinäkuu 29. 14:38:06 2007
Houbii kirjoitti:rempattu vakio 205 lohko, vakio kaasari kansi, vakio nokka, stockka turbosetti, garretin gt17, ilman väläriä, lumenition race sytkä, paineet 0,3-0,4bar
Kaasarina ilmeisesti Stokkan "dat"ti ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
Houbii
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma Marraskuu 6. 14:47:23 2006
- Paikkakunta: vanta
Viesti
Kirjoittaja Houbii » Ma Heinäkuu 30. 19:08:35 2007
Kyllä on "datti"
# 1542