Sierran kojelaudat?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Sierran kojelaudat?

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Heinäkuu 2. 15:20:11 2007

Onko kukaan kikkaillu tollasen Sierran vanhemman mallin kojelaudan tilalle sellasta uudempaa '92-93 mallista kojelautaa?

Tuollanen uusi malli makaa tallissa odottamassa pääsyä paikoilleen vanhan tilalle, ja ajattelin vaihtaa sen samalla kun asentelee hälyttimen ja vaihtaa lattiamaton ym jne...

Kellään kokemuksia?

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Sierran kojelaudat?

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Heinäkuu 2. 16:40:15 2007

cruiseri kirjoitti:Onko kukaan kikkaillu tollasen Sierran vanhemman mallin kojelaudan tilalle sellasta uudempaa '92-93 mallista kojelautaa?

Tuollanen uusi malli makaa tallissa odottamassa pääsyä paikoilleen vanhan tilalle, ja ajattelin vaihtaa sen samalla kun asentelee hälyttimen ja vaihtaa lattiamaton ym jne...

Kellään kokemuksia?
Mun mielestä Stefa vaihto ainakin cossuunsa uudemman mallisen. Ei mikään ihan helppo homma mutta onnistuu kyllä. Taitaa olla useampikin vaihtanu, mutta kaippa tähän joku muukin vastaa..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Heinäkuu 2. 20:24:37 2007

Muistaakseni kun veli vaihtoi omaan sierraansa tuon uuden kojelaudan, joutui vaihtamaan lämppärin säätövivut ja keskikonsolin. Paikoillaan siinä oli pitkä ja matala malli, joka ei sitten enää mahtunut uudemman kojelaudan alaosan alle. Sumarin yms. katkaisijoista ei tainnut pystyä vaihtamaan sitä kehystä jos oikein muistan, eli nekin pitää vaihtaa.

Meniköhän oikein? Joku alaosan kiinnike saattoi olla ovien läheltä kans hiukan erikohdassa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Heinäkuu 2. 20:57:27 2007

Otin sillon talteen ne katkasijat ja kaikki, mutta lämppärin säätimiä en ottanu kun kaverilla oli kiire viedä auto parempaan kotiin :?

Pitänee se säätövipu käydä vielä hakemassa joskus, ja varmuuden vuoks ne lämppärin "letkut" jos joutuu jotain patenttia väsäämään...

Niin ja keskikonsoli on tallessa, kun sitä tuossa meitsin harraste-käyttiksessä ei ollu ostettaessa ollenkaan.

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ma Heinäkuu 2. 21:51:42 2007

Katkaisimissa ei pitäisi olla ongelmaa jos ennestäänkin autossa painonapit eikä linkkumalliset katkaisimet, eli Mk2 riesa. Toki ne joutuu vaihtamaan, mutta muistaakseni liittimetkin käy ihan nips-naps suoraan. :D

Sitten jos kyseessä olisi Mk1 johon tätä oltaisiin laittamassa pitäisi takalasin lämppäriä varten laittaa rele väliin. Siihenkin jos laittaa tavallisen releen joutuu modaamaan painonapin vaikkapa takasumarin napista että se "lukittuu" päälle. Jos käyttää alkuperäistä viivetoiminnon omaavaa relettä tätä ongelmaa ei ole.

Kiinnityspisteet on minun mielestäni ihan samat ja ylä/alaosia pystyy miksaamaan ristiin. Se viimoisin kojelauta on kyllä hienoin ja sellaisen omaankin nelikkorieskaani laittelen jossain välissä kun hyllystä ylimääräinen löytyy... Ainut huonopuoli minun mielestäni on vaikeampi huollettavuus, kun esimerkiksi mittariston irroittamista varten joutuu purkamaan enemmän ja sittenkin on todella tiukat väliköt näplätä nopeusmittarin vaijerin kanssa. Vanhanmallisessa mittariston saa jopa irti ilman että irroittaa rattia.

Samalla cruiseri kun virittelet, niin vaihda tilttimallinen rattiakseli. :wink:
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Heinäkuu 2. 22:00:32 2007

Saa uudemmallakin kojelaudalla mittariston irti rattia irroittamatta, ainakin jos on tiltti. Laskee sen vaan ala-asentoon. Mulla ei ainakaan ollut ongelmia mittariston irroituksessa, itseasiassa tuli vaihdettua koko kojelauta eriväriseen tuossa jokuaika sitten, ja rattia irroittamatta sekin.
Pedal tu tö metal!

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Heinäkuu 2. 22:49:53 2007

Jep, tiltillisessä saa mittariston pois ratti paikallaan, tiltittömässä ei sitten mitenkään, tuota tuli kokeiltua edellisessä autossa :lol:

MK2 '88:aan tämä siis on menossa, joten kuulostaa aika helpolta hommalta...

Onhan toi uusin vähän modernimman näköinen vanhaan verrattuna, ja toi mun cossu kun on tekniikanvaihto eikä orkkis, niin ei pääse pussihousutkaan v**tuilemaan että oisin pilannu jotain :P


Samalla vois tohon cosaan vaihtaa sen tiltillisen rattiputkenkin, ja sen hälyttimen laittaa, ja samalla vois lattiamaton vaihtaa, ja penkit, ja.... Ei helevetti, pitää vissiin varata viikko aikaa että saa kaikki tehtyä :lol:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Heinäkuu 2. 22:56:16 2007

cruiseri kirjoitti:Jep, tiltillisessä saa mittariston pois ratti paikallaan, tiltittömässä ei sitten mitenkään, tuota tuli kokeiltua edellisessä autossa :lol:

MK2 '88:aan tämä siis on menossa, joten kuulostaa aika helpolta hommalta...
Siis tä? Nyt en varmaan hiffannut ihan kaikkea? Mittaristo kyllä lähtee tiltittömässä MK2 Sierrassa pois ilman ratin irroitusta. Olen ottanut mittariston pois ilman ratin irroitusta niin monta kertaa eri sedaneissa ja muutamissa farkuissakin että en ole voinut untakaan nähdä :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Heinäkuu 2. 23:20:15 2007

Jep, mutta facelift mallissa upi... :D
Pedal tu tö metal!

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Heinäkuu 2. 23:35:31 2007

Niin, vanhasta toki tulee mittaristo, mutta tuossa pihalla varmaan 15min facelift mallissa kääntelin sitä mittaristoa, ennen kun jasoin laahustaa tallille hakemaan avainta että saa ratin pois tieltä :lol:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Heinäkuu 2. 23:57:13 2007

Ville K kirjoitti:Jep, mutta facelift mallissa upi... :D
Onkos niitä faceliftillisiä ilman tilttiäkin? En tosiaan ole tuollaista viimeisintä kojelautaa tutkaillut mutta jotenkin kuvittelin että mikäli uusimman mallin vaihtaa niin samalla tulee tilttirattikin jonka kuvittelin olevan vakiona viimeisissä Sierroissa :D

Ehkäpä taas erehdyin :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Heinäkuu 2. 23:59:20 2007

No tarkemmin asiaa ajateltuani, en mäkään kyllä ole ikinä nähnyt facelift-kojelautaa ilman tilttirattia... :oops:
Pedal tu tö metal!

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Heinäkuu 3. 8:22:10 2007

ukormi kirjoitti:Onkos niitä faceliftillisiä ilman tilttiäkin? En tosiaan ole tuollaista viimeisintä kojelautaa tutkaillut mutta jotenkin kuvittelin että mikäli uusimman mallin vaihtaa niin samalla tulee tilttirattikin jonka kuvittelin olevan vakiona viimeisissä Sierroissa :D

Ehkäpä taas erehdyin :D
Ei niitä ainakaan minun tietääkseni ole ilman tilttiä... Mutta kun nuo uuden malliset kojelaudat saattavat löytää tiensä vanhempiin katiskoihin joissa ei ole tilttiä ja samainen kyläseppä joka vaihtaa kojelaudan ei vaihdakaan rattiakselia. Eli voidaankin yleistäen sanoa että lämpimästi suositellaan myös rattiakselin vaihtoa kojelaudan vaihdon yhteydessä jos siinä ei ennestään ole tilttiä. :)
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Heinäkuu 3. 19:22:51 2007

Kyllä niitä ilman tilttiäkin on, tai ainakin se meitsin edellinen automaatti oli ilman dilttiä...
Enkä usko että siihen ois mitään vaihettu, oli ihan orkkishenkinen :roll:

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Pe Heinäkuu 6. 19:56:24 2007

Dödii, uus kojelauta on paikallaan, ainakin osittain....

Alaosa piti jättää vanha, kun cossussa on noita prkleen boxeja niin paljon, ettei mahtunu uus alaosa paikoilleen, ois pitäny johtoja ja boxeja vedellä eri paikkoihin :evil:
Lämmönsäätimet tosiaan ei sattunu kohilleen, ja a-pilarin muovit on vähä erilaiset, muutoin toi oli melkeen bolt-on...

Vastaa Viestiin