Sierran kojelaudat?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2457
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
- Paikkakunta: Vaajakoski
Sierran kojelaudat?
Onko kukaan kikkaillu tollasen Sierran vanhemman mallin kojelaudan tilalle sellasta uudempaa '92-93 mallista kojelautaa?
Tuollanen uusi malli makaa tallissa odottamassa pääsyä paikoilleen vanhan tilalle, ja ajattelin vaihtaa sen samalla kun asentelee hälyttimen ja vaihtaa lattiamaton ym jne...
Kellään kokemuksia?
Tuollanen uusi malli makaa tallissa odottamassa pääsyä paikoilleen vanhan tilalle, ja ajattelin vaihtaa sen samalla kun asentelee hälyttimen ja vaihtaa lattiamaton ym jne...
Kellään kokemuksia?
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Re: Sierran kojelaudat?
Mun mielestä Stefa vaihto ainakin cossuunsa uudemman mallisen. Ei mikään ihan helppo homma mutta onnistuu kyllä. Taitaa olla useampikin vaihtanu, mutta kaippa tähän joku muukin vastaa..cruiseri kirjoitti:Onko kukaan kikkaillu tollasen Sierran vanhemman mallin kojelaudan tilalle sellasta uudempaa '92-93 mallista kojelautaa?
Tuollanen uusi malli makaa tallissa odottamassa pääsyä paikoilleen vanhan tilalle, ja ajattelin vaihtaa sen samalla kun asentelee hälyttimen ja vaihtaa lattiamaton ym jne...
Kellään kokemuksia?
Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Muistaakseni kun veli vaihtoi omaan sierraansa tuon uuden kojelaudan, joutui vaihtamaan lämppärin säätövivut ja keskikonsolin. Paikoillaan siinä oli pitkä ja matala malli, joka ei sitten enää mahtunut uudemman kojelaudan alaosan alle. Sumarin yms. katkaisijoista ei tainnut pystyä vaihtamaan sitä kehystä jos oikein muistan, eli nekin pitää vaihtaa.
Meniköhän oikein? Joku alaosan kiinnike saattoi olla ovien läheltä kans hiukan erikohdassa.
Meniköhän oikein? Joku alaosan kiinnike saattoi olla ovien läheltä kans hiukan erikohdassa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 2457
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
- Paikkakunta: Vaajakoski
Otin sillon talteen ne katkasijat ja kaikki, mutta lämppärin säätimiä en ottanu kun kaverilla oli kiire viedä auto parempaan kotiin
Pitänee se säätövipu käydä vielä hakemassa joskus, ja varmuuden vuoks ne lämppärin "letkut" jos joutuu jotain patenttia väsäämään...
Niin ja keskikonsoli on tallessa, kun sitä tuossa meitsin harraste-käyttiksessä ei ollu ostettaessa ollenkaan.

Pitänee se säätövipu käydä vielä hakemassa joskus, ja varmuuden vuoks ne lämppärin "letkut" jos joutuu jotain patenttia väsäämään...
Niin ja keskikonsoli on tallessa, kun sitä tuossa meitsin harraste-käyttiksessä ei ollu ostettaessa ollenkaan.
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Katkaisimissa ei pitäisi olla ongelmaa jos ennestäänkin autossa painonapit eikä linkkumalliset katkaisimet, eli Mk2 riesa. Toki ne joutuu vaihtamaan, mutta muistaakseni liittimetkin käy ihan nips-naps suoraan.
Sitten jos kyseessä olisi Mk1 johon tätä oltaisiin laittamassa pitäisi takalasin lämppäriä varten laittaa rele väliin. Siihenkin jos laittaa tavallisen releen joutuu modaamaan painonapin vaikkapa takasumarin napista että se "lukittuu" päälle. Jos käyttää alkuperäistä viivetoiminnon omaavaa relettä tätä ongelmaa ei ole.
Kiinnityspisteet on minun mielestäni ihan samat ja ylä/alaosia pystyy miksaamaan ristiin. Se viimoisin kojelauta on kyllä hienoin ja sellaisen omaankin nelikkorieskaani laittelen jossain välissä kun hyllystä ylimääräinen löytyy... Ainut huonopuoli minun mielestäni on vaikeampi huollettavuus, kun esimerkiksi mittariston irroittamista varten joutuu purkamaan enemmän ja sittenkin on todella tiukat väliköt näplätä nopeusmittarin vaijerin kanssa. Vanhanmallisessa mittariston saa jopa irti ilman että irroittaa rattia.
Samalla cruiseri kun virittelet, niin vaihda tilttimallinen rattiakseli.

Sitten jos kyseessä olisi Mk1 johon tätä oltaisiin laittamassa pitäisi takalasin lämppäriä varten laittaa rele väliin. Siihenkin jos laittaa tavallisen releen joutuu modaamaan painonapin vaikkapa takasumarin napista että se "lukittuu" päälle. Jos käyttää alkuperäistä viivetoiminnon omaavaa relettä tätä ongelmaa ei ole.
Kiinnityspisteet on minun mielestäni ihan samat ja ylä/alaosia pystyy miksaamaan ristiin. Se viimoisin kojelauta on kyllä hienoin ja sellaisen omaankin nelikkorieskaani laittelen jossain välissä kun hyllystä ylimääräinen löytyy... Ainut huonopuoli minun mielestäni on vaikeampi huollettavuus, kun esimerkiksi mittariston irroittamista varten joutuu purkamaan enemmän ja sittenkin on todella tiukat väliköt näplätä nopeusmittarin vaijerin kanssa. Vanhanmallisessa mittariston saa jopa irti ilman että irroittaa rattia.
Samalla cruiseri kun virittelet, niin vaihda tilttimallinen rattiakseli.

Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Saa uudemmallakin kojelaudalla mittariston irti rattia irroittamatta, ainakin jos on tiltti. Laskee sen vaan ala-asentoon. Mulla ei ainakaan ollut ongelmia mittariston irroituksessa, itseasiassa tuli vaihdettua koko kojelauta eriväriseen tuossa jokuaika sitten, ja rattia irroittamatta sekin.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 2457
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
- Paikkakunta: Vaajakoski
Jep, tiltillisessä saa mittariston pois ratti paikallaan, tiltittömässä ei sitten mitenkään, tuota tuli kokeiltua edellisessä autossa
MK2 '88:aan tämä siis on menossa, joten kuulostaa aika helpolta hommalta...
Onhan toi uusin vähän modernimman näköinen vanhaan verrattuna, ja toi mun cossu kun on tekniikanvaihto eikä orkkis, niin ei pääse pussihousutkaan v**tuilemaan että oisin pilannu jotain
Samalla vois tohon cosaan vaihtaa sen tiltillisen rattiputkenkin, ja sen hälyttimen laittaa, ja samalla vois lattiamaton vaihtaa, ja penkit, ja.... Ei helevetti, pitää vissiin varata viikko aikaa että saa kaikki tehtyä

MK2 '88:aan tämä siis on menossa, joten kuulostaa aika helpolta hommalta...
Onhan toi uusin vähän modernimman näköinen vanhaan verrattuna, ja toi mun cossu kun on tekniikanvaihto eikä orkkis, niin ei pääse pussihousutkaan v**tuilemaan että oisin pilannu jotain

Samalla vois tohon cosaan vaihtaa sen tiltillisen rattiputkenkin, ja sen hälyttimen laittaa, ja samalla vois lattiamaton vaihtaa, ja penkit, ja.... Ei helevetti, pitää vissiin varata viikko aikaa että saa kaikki tehtyä

-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Siis tä? Nyt en varmaan hiffannut ihan kaikkea? Mittaristo kyllä lähtee tiltittömässä MK2 Sierrassa pois ilman ratin irroitusta. Olen ottanut mittariston pois ilman ratin irroitusta niin monta kertaa eri sedaneissa ja muutamissa farkuissakin että en ole voinut untakaan nähdäcruiseri kirjoitti:Jep, tiltillisessä saa mittariston pois ratti paikallaan, tiltittömässä ei sitten mitenkään, tuota tuli kokeiltua edellisessä autossa![]()
MK2 '88:aan tämä siis on menossa, joten kuulostaa aika helpolta hommalta...

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Onkos niitä faceliftillisiä ilman tilttiäkin? En tosiaan ole tuollaista viimeisintä kojelautaa tutkaillut mutta jotenkin kuvittelin että mikäli uusimman mallin vaihtaa niin samalla tulee tilttirattikin jonka kuvittelin olevan vakiona viimeisissä SierroissaVille K kirjoitti:Jep, mutta facelift mallissa upi...

Ehkäpä taas erehdyin

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Ei niitä ainakaan minun tietääkseni ole ilman tilttiä... Mutta kun nuo uuden malliset kojelaudat saattavat löytää tiensä vanhempiin katiskoihin joissa ei ole tilttiä ja samainen kyläseppä joka vaihtaa kojelaudan ei vaihdakaan rattiakselia. Eli voidaankin yleistäen sanoa että lämpimästi suositellaan myös rattiakselin vaihtoa kojelaudan vaihdon yhteydessä jos siinä ei ennestään ole tilttiä.ukormi kirjoitti:Onkos niitä faceliftillisiä ilman tilttiäkin? En tosiaan ole tuollaista viimeisintä kojelautaa tutkaillut mutta jotenkin kuvittelin että mikäli uusimman mallin vaihtaa niin samalla tulee tilttirattikin jonka kuvittelin olevan vakiona viimeisissä Sierroissa
Ehkäpä taas erehdyin

Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 2457
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
- Paikkakunta: Vaajakoski
Dödii, uus kojelauta on paikallaan, ainakin osittain....
Alaosa piti jättää vanha, kun cossussa on noita prkleen boxeja niin paljon, ettei mahtunu uus alaosa paikoilleen, ois pitäny johtoja ja boxeja vedellä eri paikkoihin
Lämmönsäätimet tosiaan ei sattunu kohilleen, ja a-pilarin muovit on vähä erilaiset, muutoin toi oli melkeen bolt-on...
Alaosa piti jättää vanha, kun cossussa on noita prkleen boxeja niin paljon, ettei mahtunu uus alaosa paikoilleen, ois pitäny johtoja ja boxeja vedellä eri paikkoihin

Lämmönsäätimet tosiaan ei sattunu kohilleen, ja a-pilarin muovit on vähä erilaiset, muutoin toi oli melkeen bolt-on...