kellään BP 285 nokan käyttökokemuksia turbokäytössä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
kellään BP 285 nokan käyttökokemuksia turbokäytössä
eli pipercams bp285 270,290 11.81, ´+säädettävä nokkapyörä,jonka laitoin nyt nolla asentoon ku alko vituttaa,mulla 2.0ohc ruisku turbo HX-40 motorsport ja 8pesä,edellinen omistaja oli laittanut tollasen nokan ja vanhalla koneella/turbolla kone ei ikinä toiminu alle4000 ennenkun alko vetää,ja nyt uus kone(kantta lukuun ottamatta)ja ihan sama juttu,vaikka miten säätää,eli kysyn nyt onko toi nokka ihan susi mun käyttöön,vai liekö vaan megasquirtti nii ettei saa hollille tai sitten oma taidottomuus,mutta ku oli edellinen kone säädetty penkiss ja ei sekään ostohetkell jytänny kunnoll. niin ja mikä nokka sitt olis sopiva?
Viimeksi muokannut CCM1, La Heinäkuu 7. 22:09:11 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Mulla oli tuo nokka holset 54/58(16pesä)+cossun ruisku satsin kanssa. Paketti toimii ihan mukavasti jo 2000 jälkeen. Ainut tuossa oli että tyhjäkäynnillä katosivat alipaineet lähes kokonaan ja ruisku veti poskettoman rikkaalle.
Matka-ajossakin pystyi ajamaan ihan normaali kierroksilla isoimmissa mäissä veto 2000 kohdalla oli hieman ohutta 5:lla.
Tehoa jos hakee niin sitten tuo toimii ylhäällä(ainakin itellä) erittäin hyvin. Ite ei tullut tuota penkitettyä mutta vakio nokkaan kyllä eron huomasi kierroksilla helposti.
Matka-ajossakin pystyi ajamaan ihan normaali kierroksilla isoimmissa mäissä veto 2000 kohdalla oli hieman ohutta 5:lla.
Tehoa jos hakee niin sitten tuo toimii ylhäällä(ainakin itellä) erittäin hyvin. Ite ei tullut tuota penkitettyä mutta vakio nokkaan kyllä eron huomasi kierroksilla helposti.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Aivan paska nokka.
En suosittele missään nimessä jos ei ole:
A) todellista tarvetta yli 400hp:lle
B) Tarkoitettu radalle
C) Et omista säädettävää ruiskua.
Alavääntö aivan surkea mm. ruuhka-ajossa.
Suosittelen 266 Burtonia/Kent-camsia.
Asiaan liittymättä sen enempää, oma nokka meni paskaksi noin 24 tkm jälkeen. Öljynvaihtoväli noin 7000km, Castrol tws 10w60 että sillai.
En suosittele missään nimessä jos ei ole:
A) todellista tarvetta yli 400hp:lle
B) Tarkoitettu radalle
C) Et omista säädettävää ruiskua.
Alavääntö aivan surkea mm. ruuhka-ajossa.
Suosittelen 266 Burtonia/Kent-camsia.
Asiaan liittymättä sen enempää, oma nokka meni paskaksi noin 24 tkm jälkeen. Öljynvaihtoväli noin 7000km, Castrol tws 10w60 että sillai.
-
- Ylläpitäjä
nukkka
entinen omistaja oli ton 285 laittanu siihe kanteen,vaik en ymmärrä miks,ku olis saannu turbo nokkaa samall hinnall,mielestäni kans iha paska,tehoja tulee olee yli 400 viel,säädetävä megasquirt paska on.. mikä vaihtuuu koht kunnon moottoriohjauksee,nii ei se enää rassaa luteita
ai nii tääkin nokka iha naarmuiss vaikkei varmaa ajettu ku reilu 10tkm...
hyvii tekeleitä
ai nii tääkin nokka iha naarmuiss vaikkei varmaa ajettu ku reilu 10tkm...
hyvii tekeleitä

-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Re: nukkka
Vaiha se vaan Burtonin/Kent kamsin 266 nokkaan ainakin aluks. Se riittää yli 300hp kuiteskin. Huomaat nokan vaihdon jälkeen sen puuttuneen alaväännön tulleen takaisin - ja todella selkeästi.CCM1 kirjoitti:entinen omistaja oli ton 285 laittanu siihe kanteen,vaik en ymmärrä miks,ku olis saannu turbo nokkaa samall hinnall,mielestäni kans iha paska,tehoja tulee olee yli 400 viel,säädetävä megasquirt paska on.. mikä vaihtuuu koht kunnon moottoriohjauksee,nii ei se enää rassaa luteita
ai nii tääkin nokka iha naarmuiss vaikkei varmaa ajettu ku reilu 10tkm...
hyvii tekeleitä
Mulla kans alko menee naarmuille ja sit sen jälkeen ei venan sädöt ei pysyny, kokoajan sai säätää ja säätää. Nokkarasvaa yms oli. Keinuvivut ihan koloilla ja paskana. Keinuvivut oli uusia "tarkistettuja" Piperin vivut - ne "kunnolliset". Öljynkierto nokalle tarkistettu.
Sitt lopulta nokan vaihto ja nyt ajettu 15tkm sen jälkeen ja venan säädöt toleransseissa - ei oo tarvinnu koskee säätöihin. Varmuudeksi 3 kertaa jo tolla välillä avannu ja mitannu välykset. Keinuvivut ostin alkuperäiset Fordilta (180e etc makso).
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
keinuvipuihin kannattaa just panostaa. Voortin on hyvät niinkun newis kirjotti ja cranen myös. Vakio keinut saattaa katketa jos kierättelee vakio venajousilla paljoa ja pääsee "leijumaan". Kent camsin seuraajat jos laittaa niin kannattaa ensin mittailla ja säädellä venan pituudet kohdilleen että keinut on suorassa. Tuolla hyllyssä on uudenkarheat kent camsit jos joku haluu kikkailla, ite pistän mieluummin tasamittaiset.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: kellään BP 285 nokan käyttökokemuksia turbokäytössä
Kysympä jotain ihan muuta, eli ootkos ihan varma että tuo ahdin HX40?CCM1 kirjoitti:eli pipercams bp285 270,290 11.81, ´+säädettävä nokkapyörä,jonka laitoin nyt nolla asentoon ku alko vituttaa,mulla 2.0ohc ruisku turbo HX-40 motorsport ja 8pesä,edellinen omistaja oli laittanut tollasen nokan ja vanhalla koneella/turbolla kone ei ikinä toiminu alle4000 ennenkun alko vetää,ja nyt uus kone(kantta lukuun ottamatta)ja ihan sama juttu,vaikka miten säätää,eli kysyn nyt onko toi nokka ihan susi mun käyttöön,vai liekö vaan megasquirtti nii ettei saa hollille tai sitten oma taidottomuus,mutta ku oli edellinen kone säädetty penkiss ja ei sekään ostohetkell jytänny kunnoll. niin ja mikä nokka sitt olis sopiva?
Luulempa kumminkin että kyseessä on esim HX35 tai vastaava, HX40 kun ei mun tietääkseni saa 8 pakopesällä ja toisekseen mulla taitaa olla samanlainen ahdin hyllyssä kun tuo sun oma...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Re: ahdin..
Runko on siis holsetin hx40 ja loput mitä mistäkin.CCM1 kirjoitti:se joka myi sen sanoi että hx40...mut se on joku proturbon "motorsport" eli kompura koppa ja pakopesä niitten tekemiä..valussa myös motorsport textit,
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Mulla on ollu just tollanen nokka turbokäytössä.
Mulla se pelas hienosti, koneessa oli cossun alakerta portattu kansi 44,5 imu 38 pako, hestec ja is imusarja, garretin T04 pakopesä 0,84ar 65 siipi ja kompura RS500 57mm, jaettu sykejärjestyksen mukainen suht.pitkä pakosarja.
Lähti vetään 3000 rpm ja täys rähinä 4000-8000, painetta pidin 1.8bar.
Minusta erittäin helppo ajettava ei tarvinnu paukkuja eikä mitään kikkailuja kun vaan latas kaasun lattiaan niin alko tapahtua.
Lentokentällä ajoin varttimailin tuolla paketilla 245/60/14 mh:lla, 1,65 60jalkaa 11.0/204.
Tuolla kombinaatiolla suti kadulla 225/50/15 renkailla nelosellakin niin pitkään kun uskalsi kaasua pitään lattiassa
Mulla se pelas hienosti, koneessa oli cossun alakerta portattu kansi 44,5 imu 38 pako, hestec ja is imusarja, garretin T04 pakopesä 0,84ar 65 siipi ja kompura RS500 57mm, jaettu sykejärjestyksen mukainen suht.pitkä pakosarja.
Lähti vetään 3000 rpm ja täys rähinä 4000-8000, painetta pidin 1.8bar.
Minusta erittäin helppo ajettava ei tarvinnu paukkuja eikä mitään kikkailuja kun vaan latas kaasun lattiaan niin alko tapahtua.
Lentokentällä ajoin varttimailin tuolla paketilla 245/60/14 mh:lla, 1,65 60jalkaa 11.0/204.
Tuolla kombinaatiolla suti kadulla 225/50/15 renkailla nelosellakin niin pitkään kun uskalsi kaasua pitään lattiassa

-
- Ylläpitäjä
hyrsky..
juu runko holset hx40 kompura koppa ja pakopesä proturbon tekeleitä...
mulla myös täydellinen cossu 205 alakerta,kansi lievästi portattu ja palotiloja vähä modattu..is imusarja,.pakosarjassa yhtäpitkät putket joka sylinterist 1+4 ja 3+2 menee kollektoriin,ja mega-ruiskis säätönä,mikä nyt luultavasti on se isoin ongelma joka varmaa vaihtuu koht,paljonkohan vaikutusta on kun säätää ihan tarkalleen nokkapörän?ku nyt vedin takas nolla asentoon,ettei se häslää siinä,edellinen omistajan jäljiltä oli säädetty aikasempaa suuntaan.
mulla myös täydellinen cossu 205 alakerta,kansi lievästi portattu ja palotiloja vähä modattu..is imusarja,.pakosarjassa yhtäpitkät putket joka sylinterist 1+4 ja 3+2 menee kollektoriin,ja mega-ruiskis säätönä,mikä nyt luultavasti on se isoin ongelma joka varmaa vaihtuu koht,paljonkohan vaikutusta on kun säätää ihan tarkalleen nokkapörän?ku nyt vedin takas nolla asentoon,ettei se häslää siinä,edellinen omistajan jäljiltä oli säädetty aikasempaa suuntaan.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Muistatko oliko sulla tyhjäkäynnillä kuinka ali painetta ?TVR kirjoitti:Mulla on ollu just tollanen nokka turbokäytössä.
Mulla se pelas hienosti, koneessa oli cossun alakerta portattu kansi 44,5 imu 38 pako, hestec ja is imusarja, garretin T04 pakopesä 0,84ar 65 siipi ja kompura RS500 57mm, jaettu sykejärjestyksen mukainen suht.pitkä pakosarja.
Lähti vetään 3000 rpm ja täys rähinä 4000-8000, painetta pidin 1.8bar.
Minusta erittäin helppo ajettava ei tarvinnu paukkuja eikä mitään kikkailuja kun vaan latas kaasun lattiaan niin alko tapahtua.
Lentokentällä ajoin varttimailin tuolla paketilla 245/60/14 mh:lla, 1,65 60jalkaa 11.0/204.
Tuolla kombinaatiolla suti kadulla 225/50/15 renkailla nelosellakin niin pitkään kun uskalsi kaasua pitään lattiassa
Mulla tuon kanssa tyhjäkäynnillä alipaineet hävis melkein kokonaan (alle 1100rmp).
Täys rähinä oli myös tuossa mun koneessa noin 4000 paikkeilla. Mutta paketti oli kohtuullisen lähellä tuota sun vastaavaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
En muista alipaineita mutta se pelas alaallakin kuin vakio 2,0 vapari.Aksu kirjoitti:Muistatko oliko sulla tyhjäkäynnillä kuinka ali painetta ?TVR kirjoitti:Mulla on ollu just tollanen nokka turbokäytössä.
Mulla se pelas hienosti, koneessa oli cossun alakerta portattu kansi 44,5 imu 38 pako, hestec ja is imusarja, garretin T04 pakopesä 0,84ar 65 siipi ja kompura RS500 57mm, jaettu sykejärjestyksen mukainen suht.pitkä pakosarja.
Lähti vetään 3000 rpm ja täys rähinä 4000-8000, painetta pidin 1.8bar.
Minusta erittäin helppo ajettava ei tarvinnu paukkuja eikä mitään kikkailuja kun vaan latas kaasun lattiaan niin alko tapahtua.
Lentokentällä ajoin varttimailin tuolla paketilla 245/60/14 mh:lla, 1,65 60jalkaa 11.0/204.
Tuolla kombinaatiolla suti kadulla 225/50/15 renkailla nelosellakin niin pitkään kun uskalsi kaasua pitään lattiassa
Mulla tuon kanssa tyhjäkäynnillä alipaineet hävis melkein kokonaan (alle 1100rmp).
Täys rähinä oli myös tuossa mun koneessa noin 4000 paikkeilla. Mutta paketti oli kohtuullisen lähellä tuota sun vastaavaa.
Täytys kattoo incar videoo sillä nokalla ajeluista jos näkis ahtomittarista alipineet, kun vaan löytäs ne filmit jostain...

Tähän hätään ei oo kun kuvia... kolme seuraavaa kuvaa siitä kisasta missä meni sen 11.0 http://www.tvracing.net/galleria/index.php?id=376
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Re: hyrsky..
Ja vika varmasti nimenomaan tuossa megasquirtissa, ei säätäjässä...?CCM1 kirjoitti:...ja mega-ruiskis säätönä,mikä nyt luultavasti on se isoin ongelma joka varmaa vaihtuu kohta...

/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Ylläpitäjä
mega
en halua turhaa megaa haukkua,mutt en ole vaa saannu sitä konetta ikinä toimii,eikä kaverikaan mikä on perfect powerilla paljon säätäny ja haltechill,se kokoajan siitä valittaa että pitäs vaihtaa johki toisee ohjaukseen,paras olis ku joku mikä tosiaan osaa megan kattois ne sääädöt+anturit ja kaikki perus,nii tietäs mikä mättää..ku sehän on aika monest kii,
-
- Ylläpitäjä
nokka
JesseT kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, voisitko vähän täsmentää tuon että kone "ei toimi" alle 4000rpm?
ku kengittää nii herää ku laiska imukone 4000asti ja sitten alkaa vasta vetää,ja ihan kunnoll vasta viell korkeemmall..vanhall koneella"sama kansi ja nokka ja megasquirt" mutta to3 ahtimell teki ihan saman,ku edellinen omistaja oli sen säätäny,mutta silloi oli ahdin iha loppu kanss,mutt nyt uudell ahtimell sama juttu..eikä mitenkää halua saada säätöihin,
_________________
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Ylläpitäjä
....
ai nii,unohdin mainita,ahdot nousee kyllä ennenkuin alkaa herää?ja jatkaa nousua viellä sitt..nyt en ennakkoja muista ku se on vähä säädön alla,mikä ei ihan helppoa megalla ku välill tuntuu ku se ei muuttaisi mitää..nokan ennakn lisääminen on nyt työn alla,kunhan saan uuden jäähdyttimen kii,JesseT kirjoitti:Nouseeko ahdot jo hyvin ennen tuota 4000rpm vai johtuuko tehon puute ahtojen puutteesta? Olet varmaan kokeillut nokan ennakon lisäämistä? Millaiset seossuhteet ja ennakot on valittu tuonne heräämisalueelle?
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Jotain samaa luokkaa oli jurikin mulla. Ja tuosta taas ei ruisku(cossun) tykännyt vaan tyhjäkäynnillä n1200rmp meni kohtuullisen paksulle.Newis kirjoitti:Mulla ainakin oli alipaineet sillon jotain 285 nokalla -0.3 bar - 0.1 bar väliltä.
266 nokalla sitt semmonen -0.5 baria suoraan kokoajan.
Paremmin tuolla nokalla mulla ainakin veti jo 4000 kohdalla kuin vakiolla.
Päästöjä tuolla sitten taitaa olla mahdottomuus saada otettua.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Elä Aksu ota tätä ittees vaan tää on kaikille:Aksu kirjoitti:Jotain samaa luokkaa oli jurikin mulla. Ja tuosta taas ei ruisku(cossun) tykännyt vaan tyhjäkäynnillä n1200rmp meni kohtuullisen paksulle.Newis kirjoitti:Mulla ainakin oli alipaineet sillon jotain 285 nokalla -0.3 bar - 0.1 bar väliltä.
266 nokalla sitt semmonen -0.5 baria suoraan kokoajan.
Paremmin tuolla nokalla mulla ainakin veti jo 4000 kohdalla kuin vakiolla.
Päästöjä tuolla sitten taitaa olla mahdottomuus saada otettua.
Kylmä fakta on se, että mistään vedon paremmuudesta on mun mielestä todella turha puhua silloin, jos käytetään jotain cossun ruiskua OHC koneessa, jonka sytkä kaaviot ja ruiskutusajat ovat "päin honkia" OHC koneeseen.
Vertailukohta nokan yms paremmuudesta on täysin kiinni siitä, kuinka hyvää ruiskua käytetään. Cossun vakio ruisku ei tod. ole sieltä parhaimmasta päästä OHC koneeseen, vaikka onkin "hyvä" - vaan huipputason säädettävällä saadaan tälläisetkin ongelmat aika pitkälle jo säädettyä ja parannettua.
Se miksi en suosittele tätä 285 nokkaa on se, että siviiliajossa sen kanssa ei vaan tule mitään. On todella paljon parempi ajaa 266 nokalla siviiliajoa liikenteessä kuin 285:ella. Kyseessä täyssäädettävä ruisku omalla kohdalla ja molemmat nenät ollu samassa koneessa.
Jossain oli omalla kohdalla pakko tehdä kompromissi, mutta meitä on moneksi ja jokainen saa tehdä omat valintansa.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Ei oteta nenille. Itse vain laiton tuon kun sain sen muutaman sata km ajettuna halvalla kun ei päästoistä ollut mennyt läpi vapari is:ssä ja jotain vakiota parempaa kaipaili.Newis kirjoitti:Elä Aksu ota tätä ittees vaan tää on kaikille:Aksu kirjoitti:Jotain samaa luokkaa oli jurikin mulla. Ja tuosta taas ei ruisku(cossun) tykännyt vaan tyhjäkäynnillä n1200rmp meni kohtuullisen paksulle.Newis kirjoitti:Mulla ainakin oli alipaineet sillon jotain 285 nokalla -0.3 bar - 0.1 bar väliltä.
266 nokalla sitt semmonen -0.5 baria suoraan kokoajan.
Paremmin tuolla nokalla mulla ainakin veti jo 4000 kohdalla kuin vakiolla.
Päästöjä tuolla sitten taitaa olla mahdottomuus saada otettua.
Kylmä fakta on se, että mistään vedon paremmuudesta on mun mielestä todella turha puhua silloin, jos käytetään jotain cossun ruiskua OHC koneessa, jonka sytkä kaaviot ja ruiskutusajat ovat "päin honkia" OHC koneeseen.
Vertailukohta nokan yms paremmuudesta on täysin kiinni siitä, kuinka hyvää ruiskua käytetään. Cossun vakio ruisku ei tod. ole sieltä parhaimmasta päästä OHC koneeseen, vaikka onkin "hyvä" - vaan huipputason säädettävällä saadaan tälläisetkin ongelmat aika pitkälle jo säädettyä ja parannettua.
Se miksi en suosittele tätä 285 nokkaa on se, että siviiliajossa sen kanssa ei vaan tule mitään. On todella paljon parempi ajaa 266 nokalla siviiliajoa liikenteessä kuin 285:ella. Kyseessä täyssäädettävä ruisku omalla kohdalla ja molemmat nenät ollu samassa koneessa.
Jossain oli omalla kohdalla pakko tehdä kompromissi, mutta meitä on moneksi ja jokainen saa tehdä omat valintansa.
Mulla oli tuo silloin jonkun aikaa myös megan kanssa valjastettuna mutta en päässyt töitten kiireiltä sitä koskaan niin hyvin säätämään että olisi toiminut paremmin kuin cossun ruiskuilla.
Autossa oli 3.64 perä, 235/45-17" niin 5:lla 100km/h muistaakseen oli jossain 2500rmp tuntumassa,ei tarvinnut tiputella mäissä yhtään pienennälle mutta ei sillä tarvinnut ruveta ohittelemaan kyllä 5:lla kun ei puhallin ollut viellä noilla kierroksilla mukana. 3500 alkoi vetämään kunnolla ja +4000 oli täysi toiminta päällä(tuokin on siten mitä kukakin pitää parempana vetona ihan yksilön mielessä)
Kaupunki liikenteessä se toimi ihan kohtuullisesti 1500 ylöspäin mutta paikoiltaan lähtö vain alkoi olla hieman kierroksia vativaa kun v-pyörä+asetelma+levy oli hieman alle 10kg.
Nokaa ajoittamalla sai alas mukaan tuloa huomattavasti lisää,koskaan edes yrittänyt hakea keski/korkeille kierroksille nokkaa kohdalle.
Mutta jos haluaa seuraavasta leimasta päästä läpi niin tuosta kannattaa luopua. Päästöistä ei kokemuksilla tunnu pääsevän läpi oli is,cossun tai säädettävä ruisku.
266 vetää kyllä jo tyhjäkäynniltä paremmin kuin tuo 285:n ja menee yli 300 pienillä kierroksilla (alle 6000)
Tästä on ollut montaa mieltä mutta kun itellä Alastarossa putki irtosi liitoksesta kepin kohdalta niin silloin eron huomasi todella selvästi kuinka heikko veto tuon nokan kanssa oli ennenkuin puhallin alkoi tulla mukaan. Ennen tuota 3500 kun paineet eivät olleeet viellä "tapissa" niin vetoa ei ollut kuin nimeksi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Itsellä on tuossa ohc turbossa megaruutan kanssa ilmeisesti (myyjän mukaan kun kannen ostin) blf134 nokka joka on kai aika samanlainen kuin tuo bp285? Päästöt kävin just hakemassa, TODELLA tarkkaan sai säätää että saatiin muutamaksi kymmeneksi sekunniksi päästöt kuntoon. Ei tällasta ruljanssia jaksais joka kerta, siksi olis hyvä löytää joku kunnollinen nokka jolla päästöt ei oo ongelma. Eli ilmeisesti tuo mainostettu 266 olis passeli? Tehot pyörii iloisesti alle 300hv ja auto oliskin tarkotus olla käyttöauto. Kannattaako ostaa pelkkä nokka ja hakea fordilta seuraajat?
Edit: yritin googlata mutten kyllä löytänyt mitään 266 nokkaa, vain 270, joka lienee varmaan sama asia?
Edit: yritin googlata mutten kyllä löytänyt mitään 266 nokkaa, vain 270, joka lienee varmaan sama asia?
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Tossa.Sultzi kirjoitti:
Edit: yritin googlata mutten kyllä löytänyt mitään 266 nokkaa, vain 270, joka lienee varmaan sama asia?
http://www.rallyracefin.fi/ford-erikois ... %20OHC.pdf
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Tuolla Rally Racella on se burtonin bf134 jossa on sen 266° 11,68mm nostoo, sillä ei mulla ainakaan oo ollu päästöjen kanssa ongelmaa ekkerissä.Sultzi kirjoitti:Puusilmä kun on, niin mikä sen malli on? Piper Camsin 134? Vai burtonin bf134? Päästöt kun sais mahdollisimman hyviks, tietysti vakio nokallahan sais kivasti käytettävyyttä
Soita sinne ja kysy, aika moneen ahettuun oli niitä myyny.
Vakiossa 2,0 nokassa oli muistaakseni 260° ja 10,1mm nostoo ja nokkienvälinen kulma 110° sama kulma pitäs olla burttonissa.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola