kellään BP 285 nokan käyttökokemuksia turbokäytössä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

CCM1
Ylläpitäjä

kellään BP 285 nokan käyttökokemuksia turbokäytössä

Viesti Kirjoittaja CCM1 » La Heinäkuu 7. 15:01:09 2007

eli pipercams bp285 270,290 11.81, ´+säädettävä nokkapyörä,jonka laitoin nyt nolla asentoon ku alko vituttaa,mulla 2.0ohc ruisku turbo HX-40 motorsport ja 8pesä,edellinen omistaja oli laittanut tollasen nokan ja vanhalla koneella/turbolla kone ei ikinä toiminu alle4000 ennenkun alko vetää,ja nyt uus kone(kantta lukuun ottamatta)ja ihan sama juttu,vaikka miten säätää,eli kysyn nyt onko toi nokka ihan susi mun käyttöön,vai liekö vaan megasquirtti nii ettei saa hollille tai sitten oma taidottomuus,mutta ku oli edellinen kone säädetty penkiss ja ei sekään ostohetkell jytänny kunnoll. niin ja mikä nokka sitt olis sopiva?
Viimeksi muokannut CCM1, La Heinäkuu 7. 22:09:11 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Heinäkuu 7. 15:42:37 2007

mulla oli kaasari turbossa BP285, toimi hyvin.
kaverilla vapari vakio IS:ssä, ei toiminut hyvin alakierroksilla.
mulla oli imuventtiili täysin auki (max noston keskikohta) 108º JYKK

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Heinäkuu 7. 19:46:05 2007

Mulla oli tuo nokka holset 54/58(16pesä)+cossun ruisku satsin kanssa. Paketti toimii ihan mukavasti jo 2000 jälkeen. Ainut tuossa oli että tyhjäkäynnillä katosivat alipaineet lähes kokonaan ja ruisku veti poskettoman rikkaalle.
Matka-ajossakin pystyi ajamaan ihan normaali kierroksilla isoimmissa mäissä veto 2000 kohdalla oli hieman ohutta 5:lla.
Tehoa jos hakee niin sitten tuo toimii ylhäällä(ainakin itellä) erittäin hyvin. Ite ei tullut tuota penkitettyä mutta vakio nokkaan kyllä eron huomasi kierroksilla helposti.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ma Heinäkuu 9. 13:03:38 2007

Aivan paska nokka.

En suosittele missään nimessä jos ei ole:

A) todellista tarvetta yli 400hp:lle
B) Tarkoitettu radalle
C) Et omista säädettävää ruiskua.

Alavääntö aivan surkea mm. ruuhka-ajossa.

Suosittelen 266 Burtonia/Kent-camsia.

Asiaan liittymättä sen enempää, oma nokka meni paskaksi noin 24 tkm jälkeen. Öljynvaihtoväli noin 7000km, Castrol tws 10w60 että sillai.

CCM1
Ylläpitäjä

nukkka

Viesti Kirjoittaja CCM1 » Ma Heinäkuu 9. 17:14:38 2007

entinen omistaja oli ton 285 laittanu siihe kanteen,vaik en ymmärrä miks,ku olis saannu turbo nokkaa samall hinnall,mielestäni kans iha paska,tehoja tulee olee yli 400 viel,säädetävä megasquirt paska on.. mikä vaihtuuu koht kunnon moottoriohjauksee,nii ei se enää rassaa luteita
ai nii tääkin nokka iha naarmuiss vaikkei varmaa ajettu ku reilu 10tkm...
hyvii tekeleitä ;)

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Re: nukkka

Viesti Kirjoittaja Newis » Ma Heinäkuu 9. 19:10:20 2007

CCM1 kirjoitti:entinen omistaja oli ton 285 laittanu siihe kanteen,vaik en ymmärrä miks,ku olis saannu turbo nokkaa samall hinnall,mielestäni kans iha paska,tehoja tulee olee yli 400 viel,säädetävä megasquirt paska on.. mikä vaihtuuu koht kunnon moottoriohjauksee,nii ei se enää rassaa luteita
ai nii tääkin nokka iha naarmuiss vaikkei varmaa ajettu ku reilu 10tkm...
hyvii tekeleitä ;)
Vaiha se vaan Burtonin/Kent kamsin 266 nokkaan ainakin aluks. Se riittää yli 300hp kuiteskin. Huomaat nokan vaihdon jälkeen sen puuttuneen alaväännön tulleen takaisin - ja todella selkeästi.

Mulla kans alko menee naarmuille ja sit sen jälkeen ei venan sädöt ei pysyny, kokoajan sai säätää ja säätää. Nokkarasvaa yms oli. Keinuvivut ihan koloilla ja paskana. Keinuvivut oli uusia "tarkistettuja" Piperin vivut - ne "kunnolliset". Öljynkierto nokalle tarkistettu.

Sitt lopulta nokan vaihto ja nyt ajettu 15tkm sen jälkeen ja venan säädöt toleransseissa - ei oo tarvinnu koskee säätöihin. Varmuudeksi 3 kertaa jo tolla välillä avannu ja mitannu välykset. Keinuvivut ostin alkuperäiset Fordilta (180e etc makso).

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Heinäkuu 10. 11:58:15 2007

keinuvipuihin kannattaa just panostaa. Voortin on hyvät niinkun newis kirjotti ja cranen myös. Vakio keinut saattaa katketa jos kierättelee vakio venajousilla paljoa ja pääsee "leijumaan". Kent camsin seuraajat jos laittaa niin kannattaa ensin mittailla ja säädellä venan pituudet kohdilleen että keinut on suorassa. Tuolla hyllyssä on uudenkarheat kent camsit jos joku haluu kikkailla, ite pistän mieluummin tasamittaiset.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: kellään BP 285 nokan käyttökokemuksia turbokäytössä

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Heinäkuu 18. 0:38:27 2007

CCM1 kirjoitti:eli pipercams bp285 270,290 11.81, ´+säädettävä nokkapyörä,jonka laitoin nyt nolla asentoon ku alko vituttaa,mulla 2.0ohc ruisku turbo HX-40 motorsport ja 8pesä,edellinen omistaja oli laittanut tollasen nokan ja vanhalla koneella/turbolla kone ei ikinä toiminu alle4000 ennenkun alko vetää,ja nyt uus kone(kantta lukuun ottamatta)ja ihan sama juttu,vaikka miten säätää,eli kysyn nyt onko toi nokka ihan susi mun käyttöön,vai liekö vaan megasquirtti nii ettei saa hollille tai sitten oma taidottomuus,mutta ku oli edellinen kone säädetty penkiss ja ei sekään ostohetkell jytänny kunnoll. niin ja mikä nokka sitt olis sopiva?
Kysympä jotain ihan muuta, eli ootkos ihan varma että tuo ahdin HX40?
Luulempa kumminkin että kyseessä on esim HX35 tai vastaava, HX40 kun ei mun tietääkseni saa 8 pakopesällä ja toisekseen mulla taitaa olla samanlainen ahdin hyllyssä kun tuo sun oma... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

CCM1
Ylläpitäjä

ahdin..

Viesti Kirjoittaja CCM1 » To Heinäkuu 19. 0:59:19 2007

se joka myi sen sanoi että hx40...mut se on joku proturbon "motorsport" eli kompura koppa ja pakopesä niitten tekemiä..valussa myös motorsport textit,

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: ahdin..

Viesti Kirjoittaja ytte » To Heinäkuu 19. 9:25:38 2007

CCM1 kirjoitti:se joka myi sen sanoi että hx40...mut se on joku proturbon "motorsport" eli kompura koppa ja pakopesä niitten tekemiä..valussa myös motorsport textit,
Runko on siis holsetin hx40 ja loput mitä mistäkin.

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » To Heinäkuu 19. 10:39:51 2007

Mulla on ollu just tollanen nokka turbokäytössä.
Mulla se pelas hienosti, koneessa oli cossun alakerta portattu kansi 44,5 imu 38 pako, hestec ja is imusarja, garretin T04 pakopesä 0,84ar 65 siipi ja kompura RS500 57mm, jaettu sykejärjestyksen mukainen suht.pitkä pakosarja.
Lähti vetään 3000 rpm ja täys rähinä 4000-8000, painetta pidin 1.8bar.
Minusta erittäin helppo ajettava ei tarvinnu paukkuja eikä mitään kikkailuja kun vaan latas kaasun lattiaan niin alko tapahtua.
Lentokentällä ajoin varttimailin tuolla paketilla 245/60/14 mh:lla, 1,65 60jalkaa 11.0/204.
Tuolla kombinaatiolla suti kadulla 225/50/15 renkailla nelosellakin niin pitkään kun uskalsi kaasua pitään lattiassa :wink:

CCM1
Ylläpitäjä

hyrsky..

Viesti Kirjoittaja CCM1 » Pe Heinäkuu 20. 0:35:57 2007

juu runko holset hx40 kompura koppa ja pakopesä proturbon tekeleitä...
mulla myös täydellinen cossu 205 alakerta,kansi lievästi portattu ja palotiloja vähä modattu..is imusarja,.pakosarjassa yhtäpitkät putket joka sylinterist 1+4 ja 3+2 menee kollektoriin,ja mega-ruiskis säätönä,mikä nyt luultavasti on se isoin ongelma joka varmaa vaihtuu koht,paljonkohan vaikutusta on kun säätää ihan tarkalleen nokkapörän?ku nyt vedin takas nolla asentoon,ettei se häslää siinä,edellinen omistajan jäljiltä oli säädetty aikasempaa suuntaan.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Heinäkuu 20. 9:30:50 2007

Ihan mielenkiinnosta, voisitko vähän täsmentää tuon että kone "ei toimi" alle 4000rpm?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Heinäkuu 20. 11:23:19 2007

TVR kirjoitti:Mulla on ollu just tollanen nokka turbokäytössä.
Mulla se pelas hienosti, koneessa oli cossun alakerta portattu kansi 44,5 imu 38 pako, hestec ja is imusarja, garretin T04 pakopesä 0,84ar 65 siipi ja kompura RS500 57mm, jaettu sykejärjestyksen mukainen suht.pitkä pakosarja.
Lähti vetään 3000 rpm ja täys rähinä 4000-8000, painetta pidin 1.8bar.
Minusta erittäin helppo ajettava ei tarvinnu paukkuja eikä mitään kikkailuja kun vaan latas kaasun lattiaan niin alko tapahtua.
Lentokentällä ajoin varttimailin tuolla paketilla 245/60/14 mh:lla, 1,65 60jalkaa 11.0/204.
Tuolla kombinaatiolla suti kadulla 225/50/15 renkailla nelosellakin niin pitkään kun uskalsi kaasua pitään lattiassa :wink:
Muistatko oliko sulla tyhjäkäynnillä kuinka ali painetta ?
Mulla tuon kanssa tyhjäkäynnillä alipaineet hävis melkein kokonaan (alle 1100rmp).
Täys rähinä oli myös tuossa mun koneessa noin 4000 paikkeilla. Mutta paketti oli kohtuullisen lähellä tuota sun vastaavaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Pe Heinäkuu 20. 11:32:40 2007

Aksu kirjoitti:
TVR kirjoitti:Mulla on ollu just tollanen nokka turbokäytössä.
Mulla se pelas hienosti, koneessa oli cossun alakerta portattu kansi 44,5 imu 38 pako, hestec ja is imusarja, garretin T04 pakopesä 0,84ar 65 siipi ja kompura RS500 57mm, jaettu sykejärjestyksen mukainen suht.pitkä pakosarja.
Lähti vetään 3000 rpm ja täys rähinä 4000-8000, painetta pidin 1.8bar.
Minusta erittäin helppo ajettava ei tarvinnu paukkuja eikä mitään kikkailuja kun vaan latas kaasun lattiaan niin alko tapahtua.
Lentokentällä ajoin varttimailin tuolla paketilla 245/60/14 mh:lla, 1,65 60jalkaa 11.0/204.
Tuolla kombinaatiolla suti kadulla 225/50/15 renkailla nelosellakin niin pitkään kun uskalsi kaasua pitään lattiassa :wink:
Muistatko oliko sulla tyhjäkäynnillä kuinka ali painetta ?
Mulla tuon kanssa tyhjäkäynnillä alipaineet hävis melkein kokonaan (alle 1100rmp).
Täys rähinä oli myös tuossa mun koneessa noin 4000 paikkeilla. Mutta paketti oli kohtuullisen lähellä tuota sun vastaavaa.
En muista alipaineita mutta se pelas alaallakin kuin vakio 2,0 vapari.
Täytys kattoo incar videoo sillä nokalla ajeluista jos näkis ahtomittarista alipineet, kun vaan löytäs ne filmit jostain... :roll:
Tähän hätään ei oo kun kuvia... kolme seuraavaa kuvaa siitä kisasta missä meni sen 11.0 http://www.tvracing.net/galleria/index.php?id=376

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Re: hyrsky..

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Heinäkuu 20. 13:22:10 2007

CCM1 kirjoitti:...ja mega-ruiskis säätönä,mikä nyt luultavasti on se isoin ongelma joka varmaa vaihtuu kohta...
Ja vika varmasti nimenomaan tuossa megasquirtissa, ei säätäjässä...? :roll:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

CCM1
Ylläpitäjä

mega

Viesti Kirjoittaja CCM1 » Pe Heinäkuu 20. 14:14:07 2007

en halua turhaa megaa haukkua,mutt en ole vaa saannu sitä konetta ikinä toimii,eikä kaverikaan mikä on perfect powerilla paljon säätäny ja haltechill,se kokoajan siitä valittaa että pitäs vaihtaa johki toisee ohjaukseen,paras olis ku joku mikä tosiaan osaa megan kattois ne sääädöt+anturit ja kaikki perus,nii tietäs mikä mättää..ku sehän on aika monest kii,

CCM1
Ylläpitäjä

nokka

Viesti Kirjoittaja CCM1 » Pe Heinäkuu 20. 14:21:15 2007

JesseT kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, voisitko vähän täsmentää tuon että kone "ei toimi" alle 4000rpm?

ku kengittää nii herää ku laiska imukone 4000asti ja sitten alkaa vasta vetää,ja ihan kunnoll vasta viell korkeemmall..vanhall koneella"sama kansi ja nokka ja megasquirt" mutta to3 ahtimell teki ihan saman,ku edellinen omistaja oli sen säätäny,mutta silloi oli ahdin iha loppu kanss,mutt nyt uudell ahtimell sama juttu..eikä mitenkää halua saada säätöihin,
_________________

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Heinäkuu 20. 15:26:48 2007

Nouseeko ahdot jo hyvin ennen tuota 4000rpm vai johtuuko tehon puute ahtojen puutteesta? Olet varmaan kokeillut nokan ennakon lisäämistä? Millaiset seossuhteet ja ennakot on valittu tuonne heräämisalueelle?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

CCM1
Ylläpitäjä

....

Viesti Kirjoittaja CCM1 » Pe Heinäkuu 20. 16:15:45 2007

JesseT kirjoitti:Nouseeko ahdot jo hyvin ennen tuota 4000rpm vai johtuuko tehon puute ahtojen puutteesta? Olet varmaan kokeillut nokan ennakon lisäämistä? Millaiset seossuhteet ja ennakot on valittu tuonne heräämisalueelle?
ai nii,unohdin mainita,ahdot nousee kyllä ennenkuin alkaa herää?ja jatkaa nousua viellä sitt..nyt en ennakkoja muista ku se on vähä säädön alla,mikä ei ihan helppoa megalla ku välill tuntuu ku se ei muuttaisi mitää..nokan ennakn lisääminen on nyt työn alla,kunhan saan uuden jäähdyttimen kii,

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Pe Heinäkuu 20. 18:13:38 2007

Mulla ainakin oli alipaineet sillon jotain 285 nokalla -0.3 bar - 0.1 bar väliltä.

266 nokalla sitt semmonen -0.5 baria suoraan kokoajan.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Heinäkuu 20. 20:33:15 2007

Newis kirjoitti:Mulla ainakin oli alipaineet sillon jotain 285 nokalla -0.3 bar - 0.1 bar väliltä.

266 nokalla sitt semmonen -0.5 baria suoraan kokoajan.
Jotain samaa luokkaa oli jurikin mulla. Ja tuosta taas ei ruisku(cossun) tykännyt vaan tyhjäkäynnillä n1200rmp meni kohtuullisen paksulle.
Paremmin tuolla nokalla mulla ainakin veti jo 4000 kohdalla kuin vakiolla.
Päästöjä tuolla sitten taitaa olla mahdottomuus saada otettua.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Pe Heinäkuu 20. 23:34:41 2007

Aksu kirjoitti:
Newis kirjoitti:Mulla ainakin oli alipaineet sillon jotain 285 nokalla -0.3 bar - 0.1 bar väliltä.

266 nokalla sitt semmonen -0.5 baria suoraan kokoajan.
Jotain samaa luokkaa oli jurikin mulla. Ja tuosta taas ei ruisku(cossun) tykännyt vaan tyhjäkäynnillä n1200rmp meni kohtuullisen paksulle.
Paremmin tuolla nokalla mulla ainakin veti jo 4000 kohdalla kuin vakiolla.
Päästöjä tuolla sitten taitaa olla mahdottomuus saada otettua.
Elä Aksu ota tätä ittees vaan tää on kaikille:

Kylmä fakta on se, että mistään vedon paremmuudesta on mun mielestä todella turha puhua silloin, jos käytetään jotain cossun ruiskua OHC koneessa, jonka sytkä kaaviot ja ruiskutusajat ovat "päin honkia" OHC koneeseen.

Vertailukohta nokan yms paremmuudesta on täysin kiinni siitä, kuinka hyvää ruiskua käytetään. Cossun vakio ruisku ei tod. ole sieltä parhaimmasta päästä OHC koneeseen, vaikka onkin "hyvä" - vaan huipputason säädettävällä saadaan tälläisetkin ongelmat aika pitkälle jo säädettyä ja parannettua.

Se miksi en suosittele tätä 285 nokkaa on se, että siviiliajossa sen kanssa ei vaan tule mitään. On todella paljon parempi ajaa 266 nokalla siviiliajoa liikenteessä kuin 285:ella. Kyseessä täyssäädettävä ruisku omalla kohdalla ja molemmat nenät ollu samassa koneessa.

Jossain oli omalla kohdalla pakko tehdä kompromissi, mutta meitä on moneksi ja jokainen saa tehdä omat valintansa.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Heinäkuu 22. 1:14:07 2007

Newis kirjoitti:
Aksu kirjoitti:
Newis kirjoitti:Mulla ainakin oli alipaineet sillon jotain 285 nokalla -0.3 bar - 0.1 bar väliltä.

266 nokalla sitt semmonen -0.5 baria suoraan kokoajan.
Jotain samaa luokkaa oli jurikin mulla. Ja tuosta taas ei ruisku(cossun) tykännyt vaan tyhjäkäynnillä n1200rmp meni kohtuullisen paksulle.
Paremmin tuolla nokalla mulla ainakin veti jo 4000 kohdalla kuin vakiolla.
Päästöjä tuolla sitten taitaa olla mahdottomuus saada otettua.
Elä Aksu ota tätä ittees vaan tää on kaikille:

Kylmä fakta on se, että mistään vedon paremmuudesta on mun mielestä todella turha puhua silloin, jos käytetään jotain cossun ruiskua OHC koneessa, jonka sytkä kaaviot ja ruiskutusajat ovat "päin honkia" OHC koneeseen.

Vertailukohta nokan yms paremmuudesta on täysin kiinni siitä, kuinka hyvää ruiskua käytetään. Cossun vakio ruisku ei tod. ole sieltä parhaimmasta päästä OHC koneeseen, vaikka onkin "hyvä" - vaan huipputason säädettävällä saadaan tälläisetkin ongelmat aika pitkälle jo säädettyä ja parannettua.

Se miksi en suosittele tätä 285 nokkaa on se, että siviiliajossa sen kanssa ei vaan tule mitään. On todella paljon parempi ajaa 266 nokalla siviiliajoa liikenteessä kuin 285:ella. Kyseessä täyssäädettävä ruisku omalla kohdalla ja molemmat nenät ollu samassa koneessa.

Jossain oli omalla kohdalla pakko tehdä kompromissi, mutta meitä on moneksi ja jokainen saa tehdä omat valintansa.
Ei oteta nenille. Itse vain laiton tuon kun sain sen muutaman sata km ajettuna halvalla kun ei päästoistä ollut mennyt läpi vapari is:ssä ja jotain vakiota parempaa kaipaili.
Mulla oli tuo silloin jonkun aikaa myös megan kanssa valjastettuna mutta en päässyt töitten kiireiltä sitä koskaan niin hyvin säätämään että olisi toiminut paremmin kuin cossun ruiskuilla.
Autossa oli 3.64 perä, 235/45-17" niin 5:lla 100km/h muistaakseen oli jossain 2500rmp tuntumassa,ei tarvinnut tiputella mäissä yhtään pienennälle mutta ei sillä tarvinnut ruveta ohittelemaan kyllä 5:lla kun ei puhallin ollut viellä noilla kierroksilla mukana. 3500 alkoi vetämään kunnolla ja +4000 oli täysi toiminta päällä(tuokin on siten mitä kukakin pitää parempana vetona ihan yksilön mielessä)
Kaupunki liikenteessä se toimi ihan kohtuullisesti 1500 ylöspäin mutta paikoiltaan lähtö vain alkoi olla hieman kierroksia vativaa kun v-pyörä+asetelma+levy oli hieman alle 10kg.
Nokaa ajoittamalla sai alas mukaan tuloa huomattavasti lisää,koskaan edes yrittänyt hakea keski/korkeille kierroksille nokkaa kohdalle.
Mutta jos haluaa seuraavasta leimasta päästä läpi niin tuosta kannattaa luopua. Päästöistä ei kokemuksilla tunnu pääsevän läpi oli is,cossun tai säädettävä ruisku.
266 vetää kyllä jo tyhjäkäynniltä paremmin kuin tuo 285:n ja menee yli 300 pienillä kierroksilla (alle 6000)

Tästä on ollut montaa mieltä mutta kun itellä Alastarossa putki irtosi liitoksesta kepin kohdalta niin silloin eron huomasi todella selvästi kuinka heikko veto tuon nokan kanssa oli ennenkuin puhallin alkoi tulla mukaan. Ennen tuota 3500 kun paineet eivät olleeet viellä "tapissa" niin vetoa ei ollut kuin nimeksi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Tammikuu 3. 12:53:13 2008

Itsellä on tuossa ohc turbossa megaruutan kanssa ilmeisesti (myyjän mukaan kun kannen ostin) blf134 nokka joka on kai aika samanlainen kuin tuo bp285? Päästöt kävin just hakemassa, TODELLA tarkkaan sai säätää että saatiin muutamaksi kymmeneksi sekunniksi päästöt kuntoon. Ei tällasta ruljanssia jaksais joka kerta, siksi olis hyvä löytää joku kunnollinen nokka jolla päästöt ei oo ongelma. Eli ilmeisesti tuo mainostettu 266 olis passeli? Tehot pyörii iloisesti alle 300hv ja auto oliskin tarkotus olla käyttöauto. Kannattaako ostaa pelkkä nokka ja hakea fordilta seuraajat?

Edit: yritin googlata mutten kyllä löytänyt mitään 266 nokkaa, vain 270, joka lienee varmaan sama asia?

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » To Tammikuu 3. 13:38:34 2008

Sultzi kirjoitti:
Edit: yritin googlata mutten kyllä löytänyt mitään 266 nokkaa, vain 270, joka lienee varmaan sama asia?
Tossa.
http://www.rallyracefin.fi/ford-erikois ... %20OHC.pdf

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Tammikuu 3. 13:52:58 2008

Puusilmä kun on, niin mikä sen malli on? Piper Camsin 134? Vai burtonin bf134? Päästöt kun sais mahdollisimman hyviks, tietysti vakio nokallahan sais kivasti käytettävyyttä :roll:

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » To Tammikuu 3. 16:35:44 2008

Sultzi kirjoitti:Puusilmä kun on, niin mikä sen malli on? Piper Camsin 134? Vai burtonin bf134? Päästöt kun sais mahdollisimman hyviks, tietysti vakio nokallahan sais kivasti käytettävyyttä :roll:
Tuolla Rally Racella on se burtonin bf134 jossa on sen 266° 11,68mm nostoo, sillä ei mulla ainakaan oo ollu päästöjen kanssa ongelmaa ekkerissä.
Soita sinne ja kysy, aika moneen ahettuun oli niitä myyny.
Vakiossa 2,0 nokassa oli muistaakseni 260° ja 10,1mm nostoo ja nokkienvälinen kulma 110° sama kulma pitäs olla burttonissa.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Tammikuu 3. 16:41:22 2008

Muistatko mitä ne päästöt sulla oli tuolla bf134?

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » To Tammikuu 3. 16:46:24 2008

Sultzi kirjoitti:Muistatko mitä ne päästöt sulla oli tuolla bf134?
En muista mut helposti sai tuplilla säädettyä mitä -78 vaatii.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Tammikuu 3. 18:34:17 2008

Joo, itellä kun on tää välimallin seosrajat. Vanhoihin rajoihin menis nätisti, mutta näihin välimallin tekee tiukkaa. hc:n saa nätisti 700 ja co:n 4 mutta siitä alle on vaikee saada pysymään. Mutta pitää vaihtaa paineensäädin ensin normaaliin ruiskumalliseen.

Vastaa Viestiin