Sierra madallus

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jackass
Ylläpitäjä

Sierra madallus

Viesti Kirjoittaja Jackass » Ma Kesäkuu 26. 10:15:19 2006

Elikkäs sigussa näkyvään peliin madallusta (n.-40mm).

Jos alotetaan siitä että millasen jouset sierrassa on vakion siis lähinnä kaikki teknikset mitat?

Kannattaako samalla vaihtaa myös iskarit, jos niin millaset (kaasu vai neste)?

Entä tarvitseeko eteen tehtävän madalluksen jälkeen konehuoneeseen laittaa metallista tankoa iskaritolppien väliin?

Sit asennus vinkkejä, niin ja takanahan on rumpujarrut.

Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä ja kaikesta avusta. Näitä madalluksia on varmaan tehty ennenkin sierroihin että ehkä joku on viisaampi kuin minä ja haluais ehkä neuvoa hieman?

iegres
Viestit: 897
Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
Paikkakunta: Pks

Re: Sierra madallus

Viesti Kirjoittaja iegres » Ma Kesäkuu 26. 10:23:24 2006

Jackass kirjoitti:Entä tarvitseeko eteen tehtävän madalluksen jälkeen konehuoneeseen laittaa metallista tankoa iskaritolppien väliin?
Ei ole pakko. Tanko kulkee nimellä poikkituki.
Ei ole kuitenkaan huono idea sitä laittaa sinne...
Mondeo STW mk3

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ma Kesäkuu 26. 11:55:17 2006

minulla on madallettu se 40mm sierraani ja takapäästä kuuluu kolinaa kun iskarit liian pitkät
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

Jackass
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jackass » Su Heinäkuu 16. 19:58:26 2006

Voisko joku kertoa noista jousista että millaset sierrassa on vakiona ja millaset ne madalletut pitäis olla arvoiltaan?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Heinäkuu 16. 20:08:51 2006

Laita sinne Eibachin jouset niin ei tarvi miettiä enempää, iskarit ei muodosta ongelmaa, pituuden takia niitä ei tarvitse vaihtaa. Monroe sensatrac EI TOIMI madalluksen kanssa, eli on huonoin mahdollinen ratkaisu. Konin punaiset on hyvät.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

...

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ma Heinäkuu 17. 0:46:36 2006

eibach jouset ja Sachs Sport iskarit.
Toimii.


Jouset saat isoista autotarv. liikkeistä kuten myös iskarit. Kannattaa kysellä myös koko alustasarjan hintaa, esim KW, Koni, Bilstein jne. Saattaa olla että hinnassa ei juuri eroa jolloin on järkevää ottaa ns alustasarja jossa on mietitty jo valmiiksi iskarit ja jouset samaa settiin.

Alustasarjoja saa myös autotarv. liikkeistä ja myös ns VAUHTIPUTKISTA, esim autoracing, rallyrace, prostreet, completos, jm tech jne jne.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Heinäkuu 17. 7:34:21 2006

Laitat sinne esim. Spaxin 2wd cossun -25mm jouset,cossun iskarit eteen ja taakse (esim. koni,bilstein). Itse olen pulannut noiden alustojen kanssa sierrassa ja jos et laita cossun iskaria eteen niin syntyy tämä ns keulimis ilmiö,perä matalemmalla kun keula. Cossun iskari on lyhyempi kun normi sierran joten 2wd cosw. iskari + vakio olka-akseli on hyvä yhdistelmä. Sillä vältetään toi keuliminen. Laita sinne suosiolla kunnon paketti heti kättelyssä niin ei tarvitse repiä hiuksia päästä kun ei alusta toimikkaan.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Heinäkuu 15. 18:05:57 2007

Nostellaan topicia ylöspäin.

Eli pitäisi saada alustasarjaa omaan sedan riesaan. Eli jos eteen laittaisi cossun iskarin ja vakiojousen (eli silloin se -25mm perus sierraan nähden?) ja taakse sitten -40mm jouset? Ja mitkä iskarit? Sopiiko tuo cossun etuiskari suoraan perus sirpaankin?

Eli menee ostamaan uutena cossun etuiskarit (esim. koni tms.) ja cossun vakioetujouset, jolloin keula laskee 25mm ja perään sitten perus -40mm jouset ja vaikka ne konin iskarit myös?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Heinäkuu 15. 18:12:10 2007

Sultzi kirjoitti:Nostellaan topicia ylöspäin.

Eli pitäisi saada alustasarjaa omaan sedan riesaan. Eli jos eteen laittaisi cossun iskarin ja vakiojousen (eli silloin se -25mm perus sierraan nähden?) ja taakse sitten -40mm jouset? Ja mitkä iskarit? Sopiiko tuo cossun etuiskari suoraan perus sirpaankin?

Eli menee ostamaan uutena cossun etuiskarit (esim. koni tms.) ja cossun vakioetujouset, jolloin keula laskee 25mm ja perään sitten perus -40mm jouset ja vaikka ne konin iskarit myös?
Edellisessä viestissähän se lukee selkokielellä.

Cossun Bilsteinit ja vaikkapa cossun spaxit jousiks (-25mm). Toimii. Unohda noi sekasikiö hommat heti kättelyssä..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Su Heinäkuu 15. 18:13:56 2007

Sultzi kirjoitti:Nostellaan topicia ylöspäin.

Eli pitäisi saada alustasarjaa omaan sedan riesaan. Eli jos eteen laittaisi cossun iskarin ja vakiojousen (eli silloin se -25mm perus sierraan nähden?) ja taakse sitten -40mm jouset? Ja mitkä iskarit? Sopiiko tuo cossun etuiskari suoraan perus sirpaankin?

Eli menee ostamaan uutena cossun etuiskarit (esim. koni tms.) ja cossun vakioetujouset, jolloin keula laskee 25mm ja perään sitten perus -40mm jouset ja vaikka ne konin iskarit myös?

Eihän ainakaan 2WD cosan iskarit mee vakkari sierran etunapoihin, eli käsittääkseni joutuu vaihtaan sitten myös navat jos laittaa cossun etuiskut?

Oikaiskaa viisaammat jos olen väärässä, mutta ite laitoin noilla vinkeillä joskus omaani alustasarjan ja jätin tuosta syystä laittamasta cossun etuiksut.
(Olikos se nyt 4mm paksumpi se iskari sierraan nähden?)
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Heinäkuu 15. 18:18:37 2007

Dokki-90 kirjoitti: Eihän ainakaan 2WD cosan iskarit mee vakkari sierran etunapoihin, eli käsittääkseni joutuu vaihtaan sitten myös navat jos laittaa cossun etuiskut?
2wd:n _menee_. Mitään olka-akseleita ei tartte vaihtaa.
Nelikon iskari ei mene.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Heinäkuu 15. 19:00:42 2007

Eli samantien siis cossun vakio iskarit ja jouset, esim. bilsteinin tai jonkun muun valmistamana eteen ja taakse, niin laskee sen -25mm nykyiseen? En välttämättä haluis ihan sitä -40mm madaltaa tuota omaa, siksi olisi tuo -25mm hyvä :)

Edit: joo niin olitkin sanonut, en vaan lukenut sitä ajatuksella niin en tajunnut :lol:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Heinäkuu 15. 19:03:19 2007

Hesus kirjoitti:
Dokki-90 kirjoitti: Eihän ainakaan 2WD cosan iskarit mee vakkari sierran etunapoihin, eli käsittääkseni joutuu vaihtaan sitten myös navat jos laittaa cossun etuiskut?
2wd:n _menee_. Mitään olka-akseleita ei tartte vaihtaa.
Nelikon iskari ei mene.
Juuri noin. Ainut ero 2wd cossun tolpassa on että jousi lautanen on alempana kuin perus sierrojen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Heinäkuu 15. 19:04:39 2007

Sultzi kirjoitti:Eli samantien siis cossun vakio iskarit ja jouset, esim. bilsteinin tai jonkun muun valmistamana eteen ja taakse, niin laskee sen -25mm nykyiseen? En välttämättä haluis ihan sitä -40mm madaltaa tuota omaa, siksi olisi tuo -25mm hyvä :)
Et löydä cossu vakio iskareita enää. 2wd cosan Bilstein B6 sportit alle vaan. Maksaa paljon mutta on hintansa väärti. Bsdg:llä oli muistaakseni 580e / eteen ja taakse iskarit. Avolta löytyy std mittasia cossun jousia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Su Heinäkuu 15. 19:11:02 2007

Aksu kirjoitti:
Hesus kirjoitti:
Dokki-90 kirjoitti: Eihän ainakaan 2WD cosan iskarit mee vakkari sierran etunapoihin, eli käsittääkseni joutuu vaihtaan sitten myös navat jos laittaa cossun etuiskut?
2wd:n _menee_. Mitään olka-akseleita ei tartte vaihtaa.
Nelikon iskari ei mene.
Juuri noin. Ainut ero 2wd cossun tolpassa on että jousi lautanen on alempana kuin perus sierrojen.

No ainahan sitä sitten kumminkin viisastuu :lol:
Kuulin vaan silloin juttua kun ite noita cosan jarrui eteen ym. hommailin/ laitoin et ei mene suoraan et on eroa... :?
Ja tällöin tuli myös tuosta iskari erosta juttuu... :?:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Heinäkuu 15. 19:15:22 2007

Dokki-90 kirjoitti:
Aksu kirjoitti:
Hesus kirjoitti: 2wd:n _menee_. Mitään olka-akseleita ei tartte vaihtaa.
Nelikon iskari ei mene.
Juuri noin. Ainut ero 2wd cossun tolpassa on että jousi lautanen on alempana kuin perus sierrojen.

No ainahan sitä sitten kumminkin viisastuu :lol:
Kuulin vaan silloin juttua kun ite noita cosan jarrui eteen ym. hommailin/ laitoin et ei mene suoraan et on eroa... :?
Ja tällöin tuli myös tuosta iskari erosta juttuu... :?:
Joo siis cosan jarruthan ei mene sit vakio olka-akseleihin koska satulan kiinnitysreikien jako on eri kun normi sierrassa. Adapterit joutuu tekemään. Nelikon satula menee sit taas paremmin/helpommin vakio 2wd sierran olka-akseliin.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Heinäkuu 15. 19:19:37 2007

Hesus kirjoitti:
Dokki-90 kirjoitti:
Aksu kirjoitti: Juuri noin. Ainut ero 2wd cossun tolpassa on että jousi lautanen on alempana kuin perus sierrojen.

No ainahan sitä sitten kumminkin viisastuu :lol:
Kuulin vaan silloin juttua kun ite noita cosan jarrui eteen ym. hommailin/ laitoin et ei mene suoraan et on eroa... :?
Ja tällöin tuli myös tuosta iskari erosta juttuu... :?:
Joo siis cosan jarruthan ei mene sit vakio olka-akseleihin koska satulan kiinnitysreikien jako on eri kun normi sierrassa. Adapterit joutuu tekemään. Nelikon satula menee sit taas paremmin/helpommin vakio 2wd sierran olka-akseliin.
Ei tarvitse mitään adapteria :wink:
Satulasta muutama milli pois kiinitys pisteen kohdalta ja poraa reijät 12mm kierteille niin saa ilman mitään väli palaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Su Heinäkuu 15. 19:21:20 2007

Hesus kirjoitti:
Dokki-90 kirjoitti:
Aksu kirjoitti: Juuri noin. Ainut ero 2wd cossun tolpassa on että jousi lautanen on alempana kuin perus sierrojen.

No ainahan sitä sitten kumminkin viisastuu :lol:
Kuulin vaan silloin juttua kun ite noita cosan jarrui eteen ym. hommailin/ laitoin et ei mene suoraan et on eroa... :?
Ja tällöin tuli myös tuosta iskari erosta juttuu... :?:
Joo siis cosan jarruthan ei mene sit vakio olka-akseleihin koska satulan kiinnitysreikien jako on eri kun normi sierrassa. Adapterit joutuu tekemään. Nelikon satula menee sit taas paremmin/helpommin vakio 2wd sierran olka-akseliin.
Jeps, noi jarrut meni ihan heittämällä (4wd:n satulat ja 2wd:n levyt)
Tosin voi olla et tää keneltä noi iskut ostin niin tarkottikin tuota jousilautasta ettei meinaan sovi cossuun tai sit tarkoitti 4wd cossuu... :?:
Sanos vaan meinaan ettei sovi ja jossain tuolla projekstiosiossa oli juttuu et iskarin alapää on paksumpi kun vakkari sierran...Siitä vaan muistin et oli eroa...

No tiiämpä ainakin nyt sit ite mitkä iskut seuraavaksi vaihtuu alle kun tulee aika uusia 8)
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Heinäkuu 15. 19:28:19 2007

Dokki-90 kirjoitti: Jeps, noi jarrut meni ihan heittämällä (4wd:n satulat ja 2wd:n levyt)
Tosin voi olla et tää keneltä noi iskut ostin niin tarkottikin tuota jousilautasta ettei meinaan sovi cossuun tai sit tarkoitti 4wd cossuu... :?:
Sanos vaan meinaan ettei sovi ja jossain tuolla projekstiosiossa oli juttuu et iskarin alapää on paksumpi kun vakkari sierran...Siitä vaan muistin et oli eroa...

No tiiämpä ainakin nyt sit ite mitkä iskut seuraavaksi vaihtuu alle kun tulee aika uusia 8)
Nelikon iskari on ~4mm paksumpi joten se ei mene 2wd:n / normi sierran olka-akseliin. 2wd cosan menee heittämällä.

Suurin ero 2wd cosw vs. normi 2wd sierra alustassa (etupää) on olka-akseli. 2wd cosan tolppassa on kiinnityspiste korkeemmalla kun normi sierrassa. Se madaltaa siks enemmän jos sen laittaa normi sierran olka-akseliin koska se uppoaa syvemmälle kun normi sierraan tarkoitettu iskari.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Heinäkuu 15. 20:30:00 2007

15 sierran ( ja kaikki 2 litrasia) kokemuksella väitän, että 2wd coosunkaan etuiskarit ei mene heittämällä kuin 90 ja uudempiin. Mulla on tossa 92 2,0 dohcissa alla 2wd cossun iskarit ja siihen ne meni heittämällä, mutta samaan aikaan kun ne omaani laitoin oli purussa 90 alkupään pitkälippasella konepellillä alkuperäiskuntoinen IS Dohc-koneella ja siinä oli ohuemmat etuiskarit. Samoin kaikissa vanhemmissa sierroissa olen vain sellaisia nähnyt, näissä uudemmissa sitten on paksummat kuten 2wd cossussa. Eli Hesukselle tiedoksi, että ei ne vaan niin heittämällä kaikkiin mene!
Pedal tu tö metal!

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Heinäkuu 15. 20:36:51 2007

Niin ja vielä tohon iskari asiaan, toi 2wd iskari ja normisierran olka-akseli on ihan toimiva ratkaisu. Mutta rengasasioissa saa sitten olla tarkkana, mulla rapsaisee toisinaan 195/55/15 kaareen kiinni 7" RS-vanteella jossa sierraan tarkoitettu offset, muistaakseni 35. Talvipyörissä mulla on 185/65/14 jollain fondmetalin alulla ja vissiin 30 offsetillä, eikä voi kuvitellakkaan ajavansa monttuun tai rotvallin yli pyörä käännettynä, kaari on heti rutussa... Ja tämä siis 2wd cossun vakiojousella ja iskarilla. Perä on mun autossa korkeella, tosin täys tankki tasoittaa eroa juuri sopivaksi. Kuvia löytyy ainakin sigusta ja http://i128.photobucket.com/albums/p195 ... C02566.jpg
Pedal tu tö metal!

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Heinäkuu 15. 21:10:46 2007

No jos joku vaikka mittais sen 2wd cossun iskarin halkaisijan, niin voin tarkistaa.

Edit: jotain muuta tapaa madaltaa -25mm?

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Viesti Kirjoittaja LasseK » Su Heinäkuu 15. 22:17:52 2007

Ville K kirjoitti:15 sierran ( ja kaikki 2 litrasia) kokemuksella väitän, että 2wd coosunkaan etuiskarit ei mene heittämällä kuin 90 ja uudempiin. Mulla on tossa 92 2,0 dohcissa alla 2wd cossun iskarit ja siihen ne meni heittämällä, mutta samaan aikaan kun ne omaani laitoin oli purussa 90 alkupään pitkälippasella konepellillä alkuperäiskuntoinen IS Dohc-koneella ja siinä oli ohuemmat etuiskarit. Samoin kaikissa vanhemmissa sierroissa olen vain sellaisia nähnyt, näissä uudemmissa sitten on paksummat kuten 2wd cossussa. Eli Hesukselle tiedoksi, että ei ne vaan niin heittämällä kaikkiin mene!
Itellä on -87 ja alunperin kaasari 2.0 sierra ja siihen meni kyllä ihan heittämällä 2wd cossun iskarit...
#976

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Heinäkuu 15. 22:22:57 2007

Jep, ja motonetti myy sierraan vaan yhtä iskarimallia sopivuus 84-93. Mutta kun tuo 90 IS ei ole ainoa missä olen törmännyt varreltaan ohuempaan iskariin niin onko muilla samansuuntaisia kokemuksia?
Pedal tu tö metal!

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Heinäkuu 15. 22:27:06 2007

Ville K kirjoitti:15 sierran ( ja kaikki 2 litrasia) kokemuksella väitän, että 2wd coosunkaan etuiskarit ei mene heittämällä kuin 90 ja uudempiin. Mulla on tossa 92 2,0 dohcissa alla 2wd cossun iskarit ja siihen ne meni heittämällä, mutta samaan aikaan kun ne omaani laitoin oli purussa 90 alkupään pitkälippasella konepellillä alkuperäiskuntoinen IS Dohc-koneella ja siinä oli ohuemmat etuiskarit. Samoin kaikissa vanhemmissa sierroissa olen vain sellaisia nähnyt, näissä uudemmissa sitten on paksummat kuten 2wd cossussa. Eli Hesukselle tiedoksi, että ei ne vaan niin heittämällä kaikkiin mene!
No ainakin kahteen vm.89 1.6:seen sedaniin on menny heittämällä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Heinäkuu 16. 19:15:35 2007

AVO:lta kun saa cosworth 2wd std korkuisen Road Sport kitin, niin tuon kun iskee tavis sierraan, laskee sen -25mm? Tuo kitti siis sisältää AVO:n iskarit ja jouset.

Edit: Tosin 4x4 cossuun on sama tilauskoodi tuolle setille, joten onko etuiskareissa eroa? :?

Edit2: Eihän se kitti siis sisällä kuin pelkät iskarit, tarkemmin katsottuna :D Mutta ei olleet pahanhintaiset ne cossun vakio jouset, n. 100e+vat. Mittasivat niistä omista iskareistaan, niin 45mm oli ulkohalkaisija.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Heinäkuu 22. 20:54:19 2007

Mitenköhän asettuisi auto jos laittaa cossun vakiojouset ja jotkut tavis sierran spaxit tai vastaavat? Tai jotkin muut perus iskarit?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Heinäkuu 22. 21:01:46 2007

Pikkuisen jää perä ylemmäs, mutta ihan hyvä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Heinäkuu 22. 21:38:32 2007

Mielummin niin päin, kuin että perä alempana kuin keula. Ja varmistetaan vielä kerran, tämä toiminpide laskee autoa n. 25mm?

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Su Heinäkuu 22. 22:39:03 2007

http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... 1185132925

Kuvatus sierran takapäästä cossun jousella ja spaxin -40mm alustasarjan iskarilla, renkaana 195/55-15.

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ma Heinäkuu 23. 10:15:27 2007

Sultzi kirjoitti:Edit2: Eihän se kitti siis sisällä kuin pelkät iskarit, tarkemmin katsottuna :D Mutta ei olleet pahanhintaiset ne cossun vakio jouset, n. 100e+vat. Mittasivat niistä omista iskareistaan, niin 45mm oli ulkohalkaisija.
Kyllä tuo KIT sisältää sekä jouset että iskarit. Näin ainakin mulle tuli.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Heinäkuu 23. 11:17:38 2007

dexta kirjoitti:http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... 1185132925

Kuvatus sierran takapäästä cossun jousella ja spaxin -40mm alustasarjan iskarilla, renkaana 195/55-15.
Minkä näköinen on keula tuossa vehkeessä? Vai mikä iskari siellä on?

Jekki: Aijaa, luulin että olisi vain iskarit tullu. Tosin en tarvitsisi säädettäviä iskareita :?

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ma Heinäkuu 23. 11:53:41 2007

Sultzi kirjoitti:
dexta kirjoitti:http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... 1185132925

Kuvatus sierran takapäästä cossun jousella ja spaxin -40mm alustasarjan iskarilla, renkaana 195/55-15.
Minkä näköinen on keula tuossa vehkeessä? Vai mikä iskari siellä on?

Jekki: Aijaa, luulin että olisi vain iskarit tullu. Tosin en tarvitsisi säädettäviä iskareita :?
http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... 1185180154

No tuossa olis eessä cossun jousi ja spaxin iskari, takana muistaaksein vakiojousi ja spaxin iskari. Renkaina 185/65-14. Sellasta kuvaa ei oo missä olis olis cossun jouset eessä ja takana.

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ma Heinäkuu 23. 14:46:08 2007

Tässä juttua aiemmin kun Hesus hoiti kimppatilauksen. Heti eka sivulla alkupuoliskolla on vastaus Hesukselta tuohon "KIT" sarjaan. Ja muutaki joka voi asiaa valaista.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Heinäkuu 23. 16:18:52 2007

dexta kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:
dexta kirjoitti:http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... 1185132925

Kuvatus sierran takapäästä cossun jousella ja spaxin -40mm alustasarjan iskarilla, renkaana 195/55-15.
Minkä näköinen on keula tuossa vehkeessä? Vai mikä iskari siellä on?

Jekki: Aijaa, luulin että olisi vain iskarit tullu. Tosin en tarvitsisi säädettäviä iskareita :?
http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... 1185180154

No tuossa olis eessä cossun jousi ja spaxin iskari, takana muistaaksein vakiojousi ja spaxin iskari. Renkaina 185/65-14. Sellasta kuvaa ei oo missä olis olis cossun jouset eessä ja takana.
Eli onko nähtävästi pientä keulimista noilla normi spaxeilla ja cossun jousilla? Vai onko suorassa?

LLehto
Viestit: 7
Liittynyt: La Kesäkuu 26. 12:04:05 2004
Paikkakunta: koria/imatra

Viesti Kirjoittaja LLehto » Ti Heinäkuu 24. 10:12:02 2007

Kuvan värkissä cossun jouset ja spax sport iskarit.....
http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=6594

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ti Heinäkuu 24. 10:38:42 2007

Sultzi kirjoitti:
dexta kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Minkä näköinen on keula tuossa vehkeessä? Vai mikä iskari siellä on?

Jekki: Aijaa, luulin että olisi vain iskarit tullu. Tosin en tarvitsisi säädettäviä iskareita :?
http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... 1185180154

No tuossa olis eessä cossun jousi ja spaxin iskari, takana muistaaksein vakiojousi ja spaxin iskari. Renkaina 185/65-14. Sellasta kuvaa ei oo missä olis olis cossun jouset eessä ja takana.
Eli onko nähtävästi pientä keulimista noilla normi spaxeilla ja cossun jousilla? Vai onko suorassa?
Vähän keuli joo.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Heinäkuu 26. 19:12:20 2007

Sopiiko nuo AVO:lla myytävät 2wd cossun jouset myös -86 malliseen lahnafarkkuun? Siellä kun on takana iskari jousen keskellä, vaikuttaako asiaan? Kaverille kyselen.

Edit: Itselle päädyin ostamaan iskareiks Sachs Advance:t. Tässä ei olla mitään erikoista ajokkia tekemässä, joten halvempikin kelpaa.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Heinäkuu 26. 19:47:06 2007

Sultzi kirjoitti:Sopiiko nuo AVO:lla myytävät 2wd cossun jouset myös -86 malliseen lahnafarkkuun? Siellä kun on takana iskari jousen keskellä, vaikuttaako asiaan? Kaverille kyselen.

Edit: Itselle päädyin ostamaan iskareiks Sachs Advance:t. Tässä ei olla mitään erikoista ajokkia tekemässä, joten halvempikin kelpaa.
Farkussa on ihan eri jouset takana ainaki mun käsityksen mukaan.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Heinäkuu 26. 20:06:42 2007

Näin ajattelinkin, taitaa olla koko takaripustus erilainen?

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ti Elokuu 14. 4:15:10 2007

Mistäs kandeis kysellä noita AVO:n road sport kittejä? Siis ihan suomen puolelta... Just tota 2wd cosan sarjaa mietin tohon omaan mk1 IS sierraan..
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Elokuu 14. 15:53:46 2007

Ite tilailin tutun autokorjaajan kautta. Pari päivää aiemmin kun olisit sanonu, niin varmasti olis tilannu sullekin :roll:

isierras
Viestit: 28
Liittynyt: To Maaliskuu 1. 18:57:18 2007
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja isierras » Pe Elokuu 17. 15:27:16 2007

Juippa kirjoitti:Mistäs kandeis kysellä noita AVO:n road sport kittejä? Siis ihan suomen puolelta... Just tota 2wd cosan sarjaa mietin tohon omaan mk1 IS sierraan..
Ainakin tuolta löytyy, sijaitsee Tampereella. Itte olin yhteydessä Paavo Mäkiseen: "Paavo Mäkinen" <varaosavarasto@gmail.com

VARAOSAVARASTO by Quantum Motoris Oy
Palvelevaa nettikauppaa autoharrastajille ja ammattilaisille
Puhelin ma-la klo 10-18 045 6388506


AVO Performance Suspension alustasarjat ja kilpa-alustat
NATIONAL -tuning jarrulevyt ja kytkimet
BGA -moottorin tiivisteet ja varaosat
SUPERSPORT -alustasarjat ja pakoputkistot
In-Pro Dynaride alustasarjat
In-Pro hiilikuituiset korinosat
MaxxTune tuningosat
Di.Pa. Sport -tuningboxit
GT-Power -turbosarjat, välijäähdyttimet

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Su Elokuu 19. 3:06:42 2007

Kiitos vastauksista, ilmottelen tanne kun saan hinnan... (tiedoksi muille.)
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ti Elokuu 21. 2:20:17 2007

No, kallista hupia... karvan alta 800e olis pitany AVO:n Road Sport kitista koyhtya. :evil: En vaita etteiko sarja olisi hintansa varti, mutta jos kellaan on tiedossa joku alustasarja sis iskarit ja jouset alta 500e:n niin olisi kiva saada vinkki paikasta. Kun nyt itella sattuu olemaan kaksi harrasteautoa ja crossi nii ei kayttiksen laittamiseen enaa paljoo rahaa jaa.... :cry:
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Elokuu 21. 8:42:05 2007

Jotain weitecin sarjaa sai noin 600€ sierraan joskus 4 vuotta sit tääläpäin....Tiiä sit nykyhintoja :?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Elokuu 21. 10:19:35 2007

Juippa kirjoitti:No, kallista hupia... karvan alta 800e olis pitany AVO:n Road Sport kitista koyhtya. :evil: En vaita etteiko sarja olisi hintansa varti, mutta jos kellaan on tiedossa joku alustasarja sis iskarit ja jouset alta 500e:n niin olisi kiva saada vinkki paikasta. Kun nyt itella sattuu olemaan kaksi harrasteautoa ja crossi nii ei kayttiksen laittamiseen enaa paljoo rahaa jaa.... :cry:
Ootkos soitellu Rally Raceen? Spaxin setin saattaa saada just tohon hintaan.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ke Elokuu 22. 1:59:17 2007

Pitaa soitella... Tarjosivat sielta varaosamaailmasta GTS Sportin iskarisarjaa 305e ja AVO:n 25mm jousisarjaa 155e... Ei toikaan paha. Mutta oli sierraan meneva sarja, ei cossuun. Ja ku noi cosan etuiskarithan pitas just saada..
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

isierras
Viestit: 28
Liittynyt: To Maaliskuu 1. 18:57:18 2007
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja isierras » Ke Elokuu 22. 8:04:35 2007

Arska kirjoitti:Pikkuisen jää perä ylemmäs, mutta ihan hyvä.
Eikös alemmaks? Eikös just cossun iskareilla saada keulaa laskemaan koska olka-akselin ja jousilautasen väli on lyhyempi kuin normi sierrassa.. ts. cossun iskari menee "syvemmälle" normi olka-akseliin. Mikäli oikein olen ymmärtänyt.

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ke Elokuu 22. 18:30:37 2007

isierras kirjoitti:
Arska kirjoitti:Pikkuisen jää perä ylemmäs, mutta ihan hyvä.
Eikös alemmaks? Eikös just cossun iskareilla saada keulaa laskemaan koska olka-akselin ja jousilautasen väli on lyhyempi kuin normi sierrassa.. ts. cossun iskari menee "syvemmälle" normi olka-akseliin. Mikäli oikein olen ymmärtänyt.
Siis nain maki ymmarsin... Mutta, nakee sitt. varmaan taivun tohon gts/avo settiin jos en kompastu parempaan... Nuiss cosan osiss ku ain tahtoo olla se maaginen cosa lisa. :roll:
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Vastaa Viestiin