Sierra madallus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Sierra madallus
Elikkäs sigussa näkyvään peliin madallusta (n.-40mm).
Jos alotetaan siitä että millasen jouset sierrassa on vakion siis lähinnä kaikki teknikset mitat?
Kannattaako samalla vaihtaa myös iskarit, jos niin millaset (kaasu vai neste)?
Entä tarvitseeko eteen tehtävän madalluksen jälkeen konehuoneeseen laittaa metallista tankoa iskaritolppien väliin?
Sit asennus vinkkejä, niin ja takanahan on rumpujarrut.
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä ja kaikesta avusta. Näitä madalluksia on varmaan tehty ennenkin sierroihin että ehkä joku on viisaampi kuin minä ja haluais ehkä neuvoa hieman?
Jos alotetaan siitä että millasen jouset sierrassa on vakion siis lähinnä kaikki teknikset mitat?
Kannattaako samalla vaihtaa myös iskarit, jos niin millaset (kaasu vai neste)?
Entä tarvitseeko eteen tehtävän madalluksen jälkeen konehuoneeseen laittaa metallista tankoa iskaritolppien väliin?
Sit asennus vinkkejä, niin ja takanahan on rumpujarrut.
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä ja kaikesta avusta. Näitä madalluksia on varmaan tehty ennenkin sierroihin että ehkä joku on viisaampi kuin minä ja haluais ehkä neuvoa hieman?
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
- Paikkakunta: Pks
Re: Sierra madallus
Ei ole pakko. Tanko kulkee nimellä poikkituki.Jackass kirjoitti:Entä tarvitseeko eteen tehtävän madalluksen jälkeen konehuoneeseen laittaa metallista tankoa iskaritolppien väliin?
Ei ole kuitenkaan huono idea sitä laittaa sinne...
Mondeo STW mk3
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
...
eibach jouset ja Sachs Sport iskarit.
Toimii.
Jouset saat isoista autotarv. liikkeistä kuten myös iskarit. Kannattaa kysellä myös koko alustasarjan hintaa, esim KW, Koni, Bilstein jne. Saattaa olla että hinnassa ei juuri eroa jolloin on järkevää ottaa ns alustasarja jossa on mietitty jo valmiiksi iskarit ja jouset samaa settiin.
Alustasarjoja saa myös autotarv. liikkeistä ja myös ns VAUHTIPUTKISTA, esim autoracing, rallyrace, prostreet, completos, jm tech jne jne.
Toimii.
Jouset saat isoista autotarv. liikkeistä kuten myös iskarit. Kannattaa kysellä myös koko alustasarjan hintaa, esim KW, Koni, Bilstein jne. Saattaa olla että hinnassa ei juuri eroa jolloin on järkevää ottaa ns alustasarja jossa on mietitty jo valmiiksi iskarit ja jouset samaa settiin.
Alustasarjoja saa myös autotarv. liikkeistä ja myös ns VAUHTIPUTKISTA, esim autoracing, rallyrace, prostreet, completos, jm tech jne jne.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Laitat sinne esim. Spaxin 2wd cossun -25mm jouset,cossun iskarit eteen ja taakse (esim. koni,bilstein). Itse olen pulannut noiden alustojen kanssa sierrassa ja jos et laita cossun iskaria eteen niin syntyy tämä ns keulimis ilmiö,perä matalemmalla kun keula. Cossun iskari on lyhyempi kun normi sierran joten 2wd cosw. iskari + vakio olka-akseli on hyvä yhdistelmä. Sillä vältetään toi keuliminen. Laita sinne suosiolla kunnon paketti heti kättelyssä niin ei tarvitse repiä hiuksia päästä kun ei alusta toimikkaan.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Nostellaan topicia ylöspäin.
Eli pitäisi saada alustasarjaa omaan sedan riesaan. Eli jos eteen laittaisi cossun iskarin ja vakiojousen (eli silloin se -25mm perus sierraan nähden?) ja taakse sitten -40mm jouset? Ja mitkä iskarit? Sopiiko tuo cossun etuiskari suoraan perus sirpaankin?
Eli menee ostamaan uutena cossun etuiskarit (esim. koni tms.) ja cossun vakioetujouset, jolloin keula laskee 25mm ja perään sitten perus -40mm jouset ja vaikka ne konin iskarit myös?
Eli pitäisi saada alustasarjaa omaan sedan riesaan. Eli jos eteen laittaisi cossun iskarin ja vakiojousen (eli silloin se -25mm perus sierraan nähden?) ja taakse sitten -40mm jouset? Ja mitkä iskarit? Sopiiko tuo cossun etuiskari suoraan perus sirpaankin?
Eli menee ostamaan uutena cossun etuiskarit (esim. koni tms.) ja cossun vakioetujouset, jolloin keula laskee 25mm ja perään sitten perus -40mm jouset ja vaikka ne konin iskarit myös?
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Edellisessä viestissähän se lukee selkokielellä.Sultzi kirjoitti:Nostellaan topicia ylöspäin.
Eli pitäisi saada alustasarjaa omaan sedan riesaan. Eli jos eteen laittaisi cossun iskarin ja vakiojousen (eli silloin se -25mm perus sierraan nähden?) ja taakse sitten -40mm jouset? Ja mitkä iskarit? Sopiiko tuo cossun etuiskari suoraan perus sirpaankin?
Eli menee ostamaan uutena cossun etuiskarit (esim. koni tms.) ja cossun vakioetujouset, jolloin keula laskee 25mm ja perään sitten perus -40mm jouset ja vaikka ne konin iskarit myös?
Cossun Bilsteinit ja vaikkapa cossun spaxit jousiks (-25mm). Toimii. Unohda noi sekasikiö hommat heti kättelyssä..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Sultzi kirjoitti:Nostellaan topicia ylöspäin.
Eli pitäisi saada alustasarjaa omaan sedan riesaan. Eli jos eteen laittaisi cossun iskarin ja vakiojousen (eli silloin se -25mm perus sierraan nähden?) ja taakse sitten -40mm jouset? Ja mitkä iskarit? Sopiiko tuo cossun etuiskari suoraan perus sirpaankin?
Eli menee ostamaan uutena cossun etuiskarit (esim. koni tms.) ja cossun vakioetujouset, jolloin keula laskee 25mm ja perään sitten perus -40mm jouset ja vaikka ne konin iskarit myös?
Eihän ainakaan 2WD cosan iskarit mee vakkari sierran etunapoihin, eli käsittääkseni joutuu vaihtaan sitten myös navat jos laittaa cossun etuiskut?
Oikaiskaa viisaammat jos olen väärässä, mutta ite laitoin noilla vinkeillä joskus omaani alustasarjan ja jätin tuosta syystä laittamasta cossun etuiksut.
(Olikos se nyt 4mm paksumpi se iskari sierraan nähden?)
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
2wd:n _menee_. Mitään olka-akseleita ei tartte vaihtaa.Dokki-90 kirjoitti: Eihän ainakaan 2WD cosan iskarit mee vakkari sierran etunapoihin, eli käsittääkseni joutuu vaihtaan sitten myös navat jos laittaa cossun etuiskut?
Nelikon iskari ei mene.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Eli samantien siis cossun vakio iskarit ja jouset, esim. bilsteinin tai jonkun muun valmistamana eteen ja taakse, niin laskee sen -25mm nykyiseen? En välttämättä haluis ihan sitä -40mm madaltaa tuota omaa, siksi olisi tuo -25mm hyvä 
Edit: joo niin olitkin sanonut, en vaan lukenut sitä ajatuksella niin en tajunnut

Edit: joo niin olitkin sanonut, en vaan lukenut sitä ajatuksella niin en tajunnut

-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Juuri noin. Ainut ero 2wd cossun tolpassa on että jousi lautanen on alempana kuin perus sierrojen.Hesus kirjoitti:2wd:n _menee_. Mitään olka-akseleita ei tartte vaihtaa.Dokki-90 kirjoitti: Eihän ainakaan 2WD cosan iskarit mee vakkari sierran etunapoihin, eli käsittääkseni joutuu vaihtaan sitten myös navat jos laittaa cossun etuiskut?
Nelikon iskari ei mene.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Et löydä cossu vakio iskareita enää. 2wd cosan Bilstein B6 sportit alle vaan. Maksaa paljon mutta on hintansa väärti. Bsdg:llä oli muistaakseni 580e / eteen ja taakse iskarit. Avolta löytyy std mittasia cossun jousia.Sultzi kirjoitti:Eli samantien siis cossun vakio iskarit ja jouset, esim. bilsteinin tai jonkun muun valmistamana eteen ja taakse, niin laskee sen -25mm nykyiseen? En välttämättä haluis ihan sitä -40mm madaltaa tuota omaa, siksi olisi tuo -25mm hyvä
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Aksu kirjoitti:Juuri noin. Ainut ero 2wd cossun tolpassa on että jousi lautanen on alempana kuin perus sierrojen.Hesus kirjoitti:2wd:n _menee_. Mitään olka-akseleita ei tartte vaihtaa.Dokki-90 kirjoitti: Eihän ainakaan 2WD cosan iskarit mee vakkari sierran etunapoihin, eli käsittääkseni joutuu vaihtaan sitten myös navat jos laittaa cossun etuiskut?
Nelikon iskari ei mene.
No ainahan sitä sitten kumminkin viisastuu

Kuulin vaan silloin juttua kun ite noita cosan jarrui eteen ym. hommailin/ laitoin et ei mene suoraan et on eroa...

Ja tällöin tuli myös tuosta iskari erosta juttuu...

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Joo siis cosan jarruthan ei mene sit vakio olka-akseleihin koska satulan kiinnitysreikien jako on eri kun normi sierrassa. Adapterit joutuu tekemään. Nelikon satula menee sit taas paremmin/helpommin vakio 2wd sierran olka-akseliin.Dokki-90 kirjoitti:Aksu kirjoitti:Juuri noin. Ainut ero 2wd cossun tolpassa on että jousi lautanen on alempana kuin perus sierrojen.Hesus kirjoitti: 2wd:n _menee_. Mitään olka-akseleita ei tartte vaihtaa.
Nelikon iskari ei mene.
No ainahan sitä sitten kumminkin viisastuu![]()
Kuulin vaan silloin juttua kun ite noita cosan jarrui eteen ym. hommailin/ laitoin et ei mene suoraan et on eroa...![]()
Ja tällöin tuli myös tuosta iskari erosta juttuu...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Ei tarvitse mitään adapteriaHesus kirjoitti:Joo siis cosan jarruthan ei mene sit vakio olka-akseleihin koska satulan kiinnitysreikien jako on eri kun normi sierrassa. Adapterit joutuu tekemään. Nelikon satula menee sit taas paremmin/helpommin vakio 2wd sierran olka-akseliin.Dokki-90 kirjoitti:Aksu kirjoitti: Juuri noin. Ainut ero 2wd cossun tolpassa on että jousi lautanen on alempana kuin perus sierrojen.
No ainahan sitä sitten kumminkin viisastuu![]()
Kuulin vaan silloin juttua kun ite noita cosan jarrui eteen ym. hommailin/ laitoin et ei mene suoraan et on eroa...![]()
Ja tällöin tuli myös tuosta iskari erosta juttuu...

Satulasta muutama milli pois kiinitys pisteen kohdalta ja poraa reijät 12mm kierteille niin saa ilman mitään väli palaa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Jeps, noi jarrut meni ihan heittämällä (4wd:n satulat ja 2wd:n levyt)Hesus kirjoitti:Joo siis cosan jarruthan ei mene sit vakio olka-akseleihin koska satulan kiinnitysreikien jako on eri kun normi sierrassa. Adapterit joutuu tekemään. Nelikon satula menee sit taas paremmin/helpommin vakio 2wd sierran olka-akseliin.Dokki-90 kirjoitti:Aksu kirjoitti: Juuri noin. Ainut ero 2wd cossun tolpassa on että jousi lautanen on alempana kuin perus sierrojen.
No ainahan sitä sitten kumminkin viisastuu![]()
Kuulin vaan silloin juttua kun ite noita cosan jarrui eteen ym. hommailin/ laitoin et ei mene suoraan et on eroa...![]()
Ja tällöin tuli myös tuosta iskari erosta juttuu...
Tosin voi olla et tää keneltä noi iskut ostin niin tarkottikin tuota jousilautasta ettei meinaan sovi cossuun tai sit tarkoitti 4wd cossuu...

Sanos vaan meinaan ettei sovi ja jossain tuolla projekstiosiossa oli juttuu et iskarin alapää on paksumpi kun vakkari sierran...Siitä vaan muistin et oli eroa...
No tiiämpä ainakin nyt sit ite mitkä iskut seuraavaksi vaihtuu alle kun tulee aika uusia

Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Nelikon iskari on ~4mm paksumpi joten se ei mene 2wd:n / normi sierran olka-akseliin. 2wd cosan menee heittämällä.Dokki-90 kirjoitti: Jeps, noi jarrut meni ihan heittämällä (4wd:n satulat ja 2wd:n levyt)
Tosin voi olla et tää keneltä noi iskut ostin niin tarkottikin tuota jousilautasta ettei meinaan sovi cossuun tai sit tarkoitti 4wd cossuu...![]()
Sanos vaan meinaan ettei sovi ja jossain tuolla projekstiosiossa oli juttuu et iskarin alapää on paksumpi kun vakkari sierran...Siitä vaan muistin et oli eroa...
No tiiämpä ainakin nyt sit ite mitkä iskut seuraavaksi vaihtuu alle kun tulee aika uusia
Suurin ero 2wd cosw vs. normi 2wd sierra alustassa (etupää) on olka-akseli. 2wd cosan tolppassa on kiinnityspiste korkeemmalla kun normi sierrassa. Se madaltaa siks enemmän jos sen laittaa normi sierran olka-akseliin koska se uppoaa syvemmälle kun normi sierraan tarkoitettu iskari.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
15 sierran ( ja kaikki 2 litrasia) kokemuksella väitän, että 2wd coosunkaan etuiskarit ei mene heittämällä kuin 90 ja uudempiin. Mulla on tossa 92 2,0 dohcissa alla 2wd cossun iskarit ja siihen ne meni heittämällä, mutta samaan aikaan kun ne omaani laitoin oli purussa 90 alkupään pitkälippasella konepellillä alkuperäiskuntoinen IS Dohc-koneella ja siinä oli ohuemmat etuiskarit. Samoin kaikissa vanhemmissa sierroissa olen vain sellaisia nähnyt, näissä uudemmissa sitten on paksummat kuten 2wd cossussa. Eli Hesukselle tiedoksi, että ei ne vaan niin heittämällä kaikkiin mene!
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Niin ja vielä tohon iskari asiaan, toi 2wd iskari ja normisierran olka-akseli on ihan toimiva ratkaisu. Mutta rengasasioissa saa sitten olla tarkkana, mulla rapsaisee toisinaan 195/55/15 kaareen kiinni 7" RS-vanteella jossa sierraan tarkoitettu offset, muistaakseni 35. Talvipyörissä mulla on 185/65/14 jollain fondmetalin alulla ja vissiin 30 offsetillä, eikä voi kuvitellakkaan ajavansa monttuun tai rotvallin yli pyörä käännettynä, kaari on heti rutussa... Ja tämä siis 2wd cossun vakiojousella ja iskarilla. Perä on mun autossa korkeella, tosin täys tankki tasoittaa eroa juuri sopivaksi. Kuvia löytyy ainakin sigusta ja http://i128.photobucket.com/albums/p195 ... C02566.jpg
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
- Paikkakunta: P-Pohj.
Itellä on -87 ja alunperin kaasari 2.0 sierra ja siihen meni kyllä ihan heittämällä 2wd cossun iskarit...Ville K kirjoitti:15 sierran ( ja kaikki 2 litrasia) kokemuksella väitän, että 2wd coosunkaan etuiskarit ei mene heittämällä kuin 90 ja uudempiin. Mulla on tossa 92 2,0 dohcissa alla 2wd cossun iskarit ja siihen ne meni heittämällä, mutta samaan aikaan kun ne omaani laitoin oli purussa 90 alkupään pitkälippasella konepellillä alkuperäiskuntoinen IS Dohc-koneella ja siinä oli ohuemmat etuiskarit. Samoin kaikissa vanhemmissa sierroissa olen vain sellaisia nähnyt, näissä uudemmissa sitten on paksummat kuten 2wd cossussa. Eli Hesukselle tiedoksi, että ei ne vaan niin heittämällä kaikkiin mene!
#976
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
No ainakin kahteen vm.89 1.6:seen sedaniin on menny heittämällä.Ville K kirjoitti:15 sierran ( ja kaikki 2 litrasia) kokemuksella väitän, että 2wd coosunkaan etuiskarit ei mene heittämällä kuin 90 ja uudempiin. Mulla on tossa 92 2,0 dohcissa alla 2wd cossun iskarit ja siihen ne meni heittämällä, mutta samaan aikaan kun ne omaani laitoin oli purussa 90 alkupään pitkälippasella konepellillä alkuperäiskuntoinen IS Dohc-koneella ja siinä oli ohuemmat etuiskarit. Samoin kaikissa vanhemmissa sierroissa olen vain sellaisia nähnyt, näissä uudemmissa sitten on paksummat kuten 2wd cossussa. Eli Hesukselle tiedoksi, että ei ne vaan niin heittämällä kaikkiin mene!
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
AVO:lta kun saa cosworth 2wd std korkuisen Road Sport kitin, niin tuon kun iskee tavis sierraan, laskee sen -25mm? Tuo kitti siis sisältää AVO:n iskarit ja jouset.
Edit: Tosin 4x4 cossuun on sama tilauskoodi tuolle setille, joten onko etuiskareissa eroa?
Edit2: Eihän se kitti siis sisällä kuin pelkät iskarit, tarkemmin katsottuna
Mutta ei olleet pahanhintaiset ne cossun vakio jouset, n. 100e+vat. Mittasivat niistä omista iskareistaan, niin 45mm oli ulkohalkaisija.
Edit: Tosin 4x4 cossuun on sama tilauskoodi tuolle setille, joten onko etuiskareissa eroa?

Edit2: Eihän se kitti siis sisällä kuin pelkät iskarit, tarkemmin katsottuna

-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... 1185132925
Kuvatus sierran takapäästä cossun jousella ja spaxin -40mm alustasarjan iskarilla, renkaana 195/55-15.
Kuvatus sierran takapäästä cossun jousella ja spaxin -40mm alustasarjan iskarilla, renkaana 195/55-15.
-
- Viestit: 834
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
- Paikkakunta: Kauhava
Kyllä tuo KIT sisältää sekä jouset että iskarit. Näin ainakin mulle tuli.Sultzi kirjoitti:Edit2: Eihän se kitti siis sisällä kuin pelkät iskarit, tarkemmin katsottunaMutta ei olleet pahanhintaiset ne cossun vakio jouset, n. 100e+vat. Mittasivat niistä omista iskareistaan, niin 45mm oli ulkohalkaisija.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Minkä näköinen on keula tuossa vehkeessä? Vai mikä iskari siellä on?dexta kirjoitti:http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... 1185132925
Kuvatus sierran takapäästä cossun jousella ja spaxin -40mm alustasarjan iskarilla, renkaana 195/55-15.
Jekki: Aijaa, luulin että olisi vain iskarit tullu. Tosin en tarvitsisi säädettäviä iskareita

-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... 1185180154Sultzi kirjoitti:Minkä näköinen on keula tuossa vehkeessä? Vai mikä iskari siellä on?dexta kirjoitti:http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... 1185132925
Kuvatus sierran takapäästä cossun jousella ja spaxin -40mm alustasarjan iskarilla, renkaana 195/55-15.
Jekki: Aijaa, luulin että olisi vain iskarit tullu. Tosin en tarvitsisi säädettäviä iskareita
No tuossa olis eessä cossun jousi ja spaxin iskari, takana muistaaksein vakiojousi ja spaxin iskari. Renkaina 185/65-14. Sellasta kuvaa ei oo missä olis olis cossun jouset eessä ja takana.
-
- Viestit: 834
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
- Paikkakunta: Kauhava
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Eli onko nähtävästi pientä keulimista noilla normi spaxeilla ja cossun jousilla? Vai onko suorassa?dexta kirjoitti:http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... 1185180154Sultzi kirjoitti:Minkä näköinen on keula tuossa vehkeessä? Vai mikä iskari siellä on?dexta kirjoitti:http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... 1185132925
Kuvatus sierran takapäästä cossun jousella ja spaxin -40mm alustasarjan iskarilla, renkaana 195/55-15.
Jekki: Aijaa, luulin että olisi vain iskarit tullu. Tosin en tarvitsisi säädettäviä iskareita
No tuossa olis eessä cossun jousi ja spaxin iskari, takana muistaaksein vakiojousi ja spaxin iskari. Renkaina 185/65-14. Sellasta kuvaa ei oo missä olis olis cossun jouset eessä ja takana.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: La Kesäkuu 26. 12:04:05 2004
- Paikkakunta: koria/imatra
Kuvan värkissä cossun jouset ja spax sport iskarit.....
http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=6594
http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=6594
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Vähän keuli joo.Sultzi kirjoitti:Eli onko nähtävästi pientä keulimista noilla normi spaxeilla ja cossun jousilla? Vai onko suorassa?dexta kirjoitti:http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... 1185180154Sultzi kirjoitti:Minkä näköinen on keula tuossa vehkeessä? Vai mikä iskari siellä on?
Jekki: Aijaa, luulin että olisi vain iskarit tullu. Tosin en tarvitsisi säädettäviä iskareita
No tuossa olis eessä cossun jousi ja spaxin iskari, takana muistaaksein vakiojousi ja spaxin iskari. Renkaina 185/65-14. Sellasta kuvaa ei oo missä olis olis cossun jouset eessä ja takana.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Farkussa on ihan eri jouset takana ainaki mun käsityksen mukaan.Sultzi kirjoitti:Sopiiko nuo AVO:lla myytävät 2wd cossun jouset myös -86 malliseen lahnafarkkuun? Siellä kun on takana iskari jousen keskellä, vaikuttaako asiaan? Kaverille kyselen.
Edit: Itselle päädyin ostamaan iskareiks Sachs Advance:t. Tässä ei olla mitään erikoista ajokkia tekemässä, joten halvempikin kelpaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Mistäs kandeis kysellä noita AVO:n road sport kittejä? Siis ihan suomen puolelta... Just tota 2wd cosan sarjaa mietin tohon omaan mk1 IS sierraan..
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Maaliskuu 1. 18:57:18 2007
- Paikkakunta: Jkl
Ainakin tuolta löytyy, sijaitsee Tampereella. Itte olin yhteydessä Paavo Mäkiseen: "Paavo Mäkinen" <varaosavarasto@gmail.comJuippa kirjoitti:Mistäs kandeis kysellä noita AVO:n road sport kittejä? Siis ihan suomen puolelta... Just tota 2wd cosan sarjaa mietin tohon omaan mk1 IS sierraan..
VARAOSAVARASTO by Quantum Motoris Oy
Palvelevaa nettikauppaa autoharrastajille ja ammattilaisille
Puhelin ma-la klo 10-18 045 6388506
AVO Performance Suspension alustasarjat ja kilpa-alustat
NATIONAL -tuning jarrulevyt ja kytkimet
BGA -moottorin tiivisteet ja varaosat
SUPERSPORT -alustasarjat ja pakoputkistot
In-Pro Dynaride alustasarjat
In-Pro hiilikuituiset korinosat
MaxxTune tuningosat
Di.Pa. Sport -tuningboxit
GT-Power -turbosarjat, välijäähdyttimet
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Kiitos vastauksista, ilmottelen tanne kun saan hinnan... (tiedoksi muille.)
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
No, kallista hupia... karvan alta 800e olis pitany AVO:n Road Sport kitista koyhtya.
En vaita etteiko sarja olisi hintansa varti, mutta jos kellaan on tiedossa joku alustasarja sis iskarit ja jouset alta 500e:n niin olisi kiva saada vinkki paikasta. Kun nyt itella sattuu olemaan kaksi harrasteautoa ja crossi nii ei kayttiksen laittamiseen enaa paljoo rahaa jaa.... 


Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Ootkos soitellu Rally Raceen? Spaxin setin saattaa saada just tohon hintaan.Juippa kirjoitti:No, kallista hupia... karvan alta 800e olis pitany AVO:n Road Sport kitista koyhtya.En vaita etteiko sarja olisi hintansa varti, mutta jos kellaan on tiedossa joku alustasarja sis iskarit ja jouset alta 500e:n niin olisi kiva saada vinkki paikasta. Kun nyt itella sattuu olemaan kaksi harrasteautoa ja crossi nii ei kayttiksen laittamiseen enaa paljoo rahaa jaa....
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Pitaa soitella... Tarjosivat sielta varaosamaailmasta GTS Sportin iskarisarjaa 305e ja AVO:n 25mm jousisarjaa 155e... Ei toikaan paha. Mutta oli sierraan meneva sarja, ei cossuun. Ja ku noi cosan etuiskarithan pitas just saada..
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Maaliskuu 1. 18:57:18 2007
- Paikkakunta: Jkl
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Siis nain maki ymmarsin... Mutta, nakee sitt. varmaan taivun tohon gts/avo settiin jos en kompastu parempaan... Nuiss cosan osiss ku ain tahtoo olla se maaginen cosa lisa.isierras kirjoitti:Eikös alemmaks? Eikös just cossun iskareilla saada keulaa laskemaan koska olka-akselin ja jousilautasen väli on lyhyempi kuin normi sierrassa.. ts. cossun iskari menee "syvemmälle" normi olka-akseliin. Mikäli oikein olen ymmärtänyt.Arska kirjoitti:Pikkuisen jää perä ylemmäs, mutta ihan hyvä.

Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)