Levyjarrut rumpujen tilalle sierraan
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Levyjarrut rumpujen tilalle sierraan
Siis tosta sigun pelistä kyse.
Mitä tarvii ottaa huomioon moiseen projektiin ryhdyttäessä?
Käsijarruvaijerit täytyy vissiin vaihtaa, mutta onko muuten ihan bolt on homma kun vaihtoon menee koko taka-akselisto?
Ja toinen kysymys heti perään, eteen tulee samalla 260mm levyt ja satulat, nämäkin vissiin menee ihan heittämällä?
Ja 2litrasen omat tehostin ja pääsylinteri riittävät? Jossain vaiheessa vaihtuu kyllä abs-mallin sähköiseen.
Mitä tarvii ottaa huomioon moiseen projektiin ryhdyttäessä?
Käsijarruvaijerit täytyy vissiin vaihtaa, mutta onko muuten ihan bolt on homma kun vaihtoon menee koko taka-akselisto?
Ja toinen kysymys heti perään, eteen tulee samalla 260mm levyt ja satulat, nämäkin vissiin menee ihan heittämällä?
Ja 2litrasen omat tehostin ja pääsylinteri riittävät? Jossain vaiheessa vaihtuu kyllä abs-mallin sähköiseen.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Leimamiehelle riittää kun jarrut pitää riittävästi ja tasaisesti. Mm. joissain matstassa, hondassa, mitsussa on vakionakin niin villin tuntuiset hillitsimet, että sen saa menemään lähes lattiaan. Samoin ransportterit ja vitot ja onhan noita. Silti ne pitää hyvin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Rumpujarrullisessahan tulee jarruputki rummun sylinterille. Millä olette laittanu sen jarrusatulaan kiinni? Sopiiko se putki suoraan levyjarrullisen satulaan tai jotain muuta? Täällä olisi tarkoitus laitella toinen perä ja jarrut niin olisi kiva tietää sopivuus etukäteen..
-Jukka-
-Jukka-
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Levyjarrut rumpujen tilalle sierraan
menevät heittämällä paikalleen joo ja 2litrasen tehostin ja pääsylinteri riittävät,ei juurikaan eroa käytössä.Ville K kirjoitti:Ja toinen kysymys heti perään, eteen tulee samalla 260mm levyt ja satulat, nämäkin vissiin menee ihan heittämällä?
Ja 2litrasen omat tehostin ja pääsylinteri riittävät?
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Itsellä on 1.6l tehostin ja sylinteri 260mm etulevyjen ja takalevyjen kanssa. Ei juurikaan kasvanut poljinliike vanhoihin verrattuna. Taakse ostin normi takalevyjarru sierran letkut ja tein pikkupätkän putkea uudestaan siitä tukivarteen tulevasta letkusta satulalle päin.
PS. Ville K. jos abs tehostin kiinnostaa, löytyis yks.
PS. Ville K. jos abs tehostin kiinnostaa, löytyis yks.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Mites tuommoiseen vanhempaan -86vm sierraan menee levyjarrut? Tukivarret vaihtoon ja bolt on? Ku ei tota perämurikkaa haluis vaihtaa, vaikka koko kelkan vaihto varmaan ois helpointa.
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Mites muuten, ku ei oo nää etujarrujen eroavaisuudet hallussa. Vaihoin omaan is:ssääni (-86) cossun etukelkan kaikkine hilppeineen, jarrut vain puuttuu. Minkä mallien satulat ja levyt menee tohon napaan kiinni? Mun 2.0l satulat ei ainakaan näyttäny passaavan paikoilleen. Saa tarjota privalla! (ot. Taakse levyjarruja kanssa...) 

Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Siis meneekö vain cosan jarrut tohon? Ei mitkään xr4i:n tai vast.?
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Jos on 2wd Cossun etunavat, niin niihin ei taida löytyä "budjetti" jarruja vaan taitaa ainoat sopivat olla 2wd Cossun omat hilut...Juippa kirjoitti:Siis meneekö vain cosan jarrut tohon? Ei mitkään xr4i:n tai vast.?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
mittailin, tutkailin ja ennenkaikkea otin kuvia -> http://www.netikka.net/samih/isproj2.html
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
samiharju kirjoitti:mittailin, tutkailin ja ennenkaikkea otin kuvia -> http://www.netikka.net/samih/isproj2.html
Siinä laakeripukissa alalaita ei ole niin pyöreä kuin ylälaita... Ylälaita siis nätti kaari (siis se osa joka tulee jarrukilpeä vasten) ja alalaitaa on suoristettu vähäsen. Näin ainakin minun muistini mukaan.Tuon Sierran laakeripukin pulttijako on sellainen että se sopii paikalleen vain yhdessä asennossa, ja nyt en sit muista onko pulttien etäisyys isompi ylhäällä vai alhaalla; saa antaa pikaisesti vinkkiä joka muistaa ettei tarvii vielä jarruja purkaa autosta tuon takia..
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Löytyskö sulla valmista kuvaa tosta takajarrujen laipasta? Tekis mieli tehä sama conversio. Varsinki ny ku on cosan reijitetyt levyt eessä niin noi 9" rummut takana on vähä pienet...samiharju kirjoitti:mittailin, tutkailin ja ennenkaikkea otin kuvia -> http://www.netikka.net/samih/isproj2.html

Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Jos viitit sitte ifoo nii oisin kiitollinen! 

Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
Nonnii, sain jarrut kasaan ja alko armoton ilmausrumba ku kaikki putket ollu tyhjänä nii tuli huomattua että pääsylkky paskana ja ku otin irti niin huomasin että oli ed. omistaja sitte tiivistäny sen jokkistahnalla ja tuulilasi mössöllä...
jarrunesteet pässy tehostimeen... Nyt kun oon vaihtanu eteen cossun jarrut, mietin että oisko samalla kannattanu vaihtaa isompaan pääsylkkyyn ku uuden sylkyn ajattelin kuiteski investoida tohon "budjetti" iS:ssään... Vai saako tommosen cossun sähkösen toimimaan tossa kuin helpolla? Ku sattuis oleen semmonen hyllyssä...
On budjetti ylitetty jo moneen kertaan, puuttuu vaan tehokas kone
... Nyt ois vaan kiire liukkaille, leiman kautta. 

Eli tarviiko toi hökötys vaan virran pumpulle ja maan. Virrat virtalukon takaa... Ku ei oo Abseja ja levytki ajattelin kumminkin laitta taakse jossain vaihessa..Ville K kirjoitti:Saattaspa kiinnostaakin. Onko johtosarjaakin mukana? Toi ratkaisuhan ei ymmärtääkseni tarvi sitä boksia, pelkän pumpun, liittimen ja pätkän johtosarjaa, että voi tehdä omat liitokset virralle ja maalle?
Kiinostaisko mikään mitä mulla on myytävänä vaihdossa...?
On budjetti ylitetty jo moneen kertaan, puuttuu vaan tehokas kone


Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Nyt aloin sitten vihdosta viimein itse tähän hommaan, eli laittamaan taaksekin levyjä. Näppärästi näytti sopivan levyjarrullisen napa rumpujarrullisen tukivarteen, kun ei kiinnostanut alkaa tukivartta vaihtamaan. Joutui vaan putsailemaan sen reiän mistä tumppi tulee läpi, kun rumpujarrullisen tumppi on siitä kohtaa halkaisijaltaan pienempi. Oli hyvin kertynyt paskaa ja reiän halkaisija pienentynyt.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Täysin nappiin. Aika syvälle menee, mutta jarruissa on tehoa kuitenkin. Kysymys, sopiiko V6-mallin pääsylinteri dokkilaisen tehostimeen, vaiko koko paketti vaihtoon? Vai kuinkas helppoa olikaan loppupeleissä laittaa se abs-mallin sähköinen, eli jos sellaisen ostaa, niin mitä tarvis olla mukana?Arska kirjoitti:Hiukan tuota riittävyyttä soppii eppäillä, tilavuus kasvaa sen verran joka pyörässä, että samanlaista poljintuntumaa on ihan turha haaveilla. Saattaa toimia, mutta tulee lisää liikerataa polkimeen jonkin verran.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Täällä ainakin toimii 2wd levyt, 4wd satulat edessä ja jäähdyttämättömät levyt takana. Tuntuma polkimessa on mielestäni aika herkkä ja poljin ei kovassakaan jarrutuksessa painu syvälle.Ville K kirjoitti:Täysin nappiin. Aika syvälle menee, mutta jarruissa on tehoa kuitenkin. Kysymys, sopiiko V6-mallin pääsylinteri dokkilaisen tehostimeen, vaiko koko paketti vaihtoon? Vai kuinkas helppoa olikaan loppupeleissä laittaa se abs-mallin sähköinen, eli jos sellaisen ostaa, niin mitä tarvis olla mukana?Arska kirjoitti:Hiukan tuota riittävyyttä soppii eppäillä, tilavuus kasvaa sen verran joka pyörässä, että samanlaista poljintuntumaa on ihan turha haaveilla. Saattaa toimia, mutta tulee lisää liikerataa polkimeen jonkin verran.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro