Kanavien täyttäminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Kanavien täyttäminen
Millä tahnalla noita on täytetty noiden kansipajojen toimesta, kun rohkeimmat kuulemma pläästii lasikuitukittiä ja kalvaa siitä. Täytyisi noita dieselin kanavia vähän täyttää, on sen verran erikoisen muotoset.
Pyörrekammiokone vielä niin ei tarvita mitään ilman pyörteilyjä sylintereissä, vaan tuutin täydeltä ilmaa. Ei viittis ihan senttiä täyttää hitsaamalla, kun en halua vettä kanaviin vuotavaa kantta.
"Ongelmakohta" näkyy tässä kuvassa kanavan loppupäässä alareunassa. Kanava menee lievästi venttiilin "yli" ja ohi. Mitä tolle kannattas tehdä?
Pyörrekammiokone vielä niin ei tarvita mitään ilman pyörteilyjä sylintereissä, vaan tuutin täydeltä ilmaa. Ei viittis ihan senttiä täyttää hitsaamalla, kun en halua vettä kanaviin vuotavaa kantta.
"Ongelmakohta" näkyy tässä kuvassa kanavan loppupäässä alareunassa. Kanava menee lievästi venttiilin "yli" ja ohi. Mitä tolle kannattas tehdä?
Jäsen #606
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Joo en ole, sitä pitäs varmana vähäsen isontaakkin. Jos sitä täyttää vähänkään nykyisestä, niin se menee umpeen ja käy niinkuin siinä poliisivitsissä, eli pakoputkesta tuleekin tanko.JesseT kirjoitti:Niin paljon paskaa, että ei imukanavaksi uskoisi. Ja pakokanavaa toivottavasti et ole kitillä täyttämässä?

Paskaa on koska koneessa on ollut imupuolen paskantaja, eli EGR. Noita on puhdistettukin.

Jäsen #606
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Ainakin omissa kansissa mitä on värkkäilty(siis OHC patarauta) on imu puolella pysyny ihan hyvin kemiallinen metalli. Pakokanavissa ainoa vaihtoehto joka kestäny on ollu hitsi. Ja tuokin hitsaaminen on vähän ylihankalaksi minusta puhuttu. Pitäis esi lämmittää yms... hyvin näytti onnistuvan kun suoraa vetelin migillä saumaa. Siis korjauksen syynä oli liika porttaus ja pakokanavan puhkeaminen vesitilaan.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Täällä on jotain aiheesta http://kotisivu.suomi.net/parkkila/index.htm
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Aikoinaan vinguttelin innoissani OHC:n kaasarikanteen imukanaviin suuttimille koloja. Vesitilaan astihan se piti tietenkin puhkaista...
Avasin kyseisen reiän kunnolla auki sinne vesitilaan ja sitten täytin reiän POR15 -epoksikitillä.
Koneella ajettu sen jälkeen 4 kesää joista pari viimeistä ahdettuna ja ainakin toistaiseksi on kestänyt....
- Kimmo
Avasin kyseisen reiän kunnolla auki sinne vesitilaan ja sitten täytin reiän POR15 -epoksikitillä.
Koneella ajettu sen jälkeen 4 kesää joista pari viimeistä ahdettuna ja ainakin toistaiseksi on kestänyt....
- Kimmo
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kyllä kannattaaolafu kirjoitti:Mitä raati on mieltä, kannattaako noita täytellä vai ei? Omasta mielestäni kyllä..
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Yleensä vastaus on että tutki oikeassa toimivassa virtauspenkissä ja neuvottele samalla luotettavan hattuexpertin kanssa ennenkuin teet mitään. Mutta tuota kanavaa kun katsoo niin....olafu kirjoitti:Mitä raati on mieltä, kannattaako noita täytellä vai ei? Omasta mielestäni kyllä..

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
mulla oli muinoin "kemiallista metallia" ohc:n paskan lyhyen imusatsin ja kannen imusatsin pahemmissa kulmissa.
Kivasti ampu pakoputkesta ,kun nelospytyn laastit lähti liikenteeseen. Hiukan yskäsi konekkin reilussa 190KM/h vauhdissa.
Pinta tarvii olla tosi karhea ja koloinen ,jotta noi stuffit pysyy niissä kiin ja silti ei välttämättä pysy.
Mutta onneksi toi ei ole ongelma nykyään ,kun hitsausvehkeet on keksitty ja olen kuullut joidenkin lukiopohjalta peräisin olevien nörttienkin osaavan hitsata
Kivasti ampu pakoputkesta ,kun nelospytyn laastit lähti liikenteeseen. Hiukan yskäsi konekkin reilussa 190KM/h vauhdissa.
Pinta tarvii olla tosi karhea ja koloinen ,jotta noi stuffit pysyy niissä kiin ja silti ei välttämättä pysy.
Mutta onneksi toi ei ole ongelma nykyään ,kun hitsausvehkeet on keksitty ja olen kuullut joidenkin lukiopohjalta peräisin olevien nörttienkin osaavan hitsata

-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
kuvasta on huono saada käsitystä kanavasta. mutta kaveri meinas näkemänsä perusteella, että toimii pikkunostoilla alle 8mm. ja pienillä kierroksilla. kierrosalueen yläpäässä alkaa tukkeutumaan.
virtausongelmat tulee suuremmilla nostoilla.
Arvioi, ettei täyttämisestä ole haittaa, jättää noin millin levennykset ton sentin sijasta, niin pitäis toimia kohtuullisesti sekä pienillä ja suurilla nostoilla.
virtausongelmat tulee suuremmilla nostoilla.
Arvioi, ettei täyttämisestä ole haittaa, jättää noin millin levennykset ton sentin sijasta, niin pitäis toimia kohtuullisesti sekä pienillä ja suurilla nostoilla.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Niin, valurautakansi tuo onkin. Tinaa itsekkin ajattelin. Mutta pitäs kansi vissii laittaa uuniin että pääsee ensin lähelle oikeita lämpötiloja ja sitten vasta tinailee?MikkoT kirjoitti:Valurautakansiin ainakin käy tina, mutta en sitten tiedä, miten käyttäytyisi tossa alumiinissa.
Alumiinikansiin pitäisi käydä ihan kemiallinenmetalli. Ainakin yhden tollaisen olen nähnyt ja siinä ei ollut mitään ongelmia (vapari) eli tavara pysyi ihan hyvin paikallaan.
Yks vaihtoehto on tietysti että isontaa venttiiliä, niin ei tarvi täyttää niin paljoa


Jäsen #606
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
Lasikuitukitti pysyi alumiinilätsän kanavissa aina jonkin aikaa, pari kisaa maks. Tosin kaasarivehkeessä se bensa pehmittää ja irroittaa monet täyteaineet.
Mikkihitsi on pysynyt nätisti ohc:n kanavissa, joten ehkä sellaistakin voisi laittaa.
Mutta ongelman ytimeen, siis Diesel... c'moon, diesel=diesel=köh diesel ja sitä ei saa pensakoneeksi vaikka osaisi taikoa ja kiihtymään sitä ei saa vaikka kuusta pudottaisi.
Virittäisit ennemmin vaikka ruohoreiskan strattonia, siinäkin on enemmän järkeä.
p.
ps. olen portannut meidän leikkurin kanavat kun oli tylsää
Mikkihitsi on pysynyt nätisti ohc:n kanavissa, joten ehkä sellaistakin voisi laittaa.
Mutta ongelman ytimeen, siis Diesel... c'moon, diesel=diesel=köh diesel ja sitä ei saa pensakoneeksi vaikka osaisi taikoa ja kiihtymään sitä ei saa vaikka kuusta pudottaisi.
Virittäisit ennemmin vaikka ruohoreiskan strattonia, siinäkin on enemmän järkeä.
p.
ps. olen portannut meidän leikkurin kanavat kun oli tylsää

-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
No mitäs jos osaa oikein rajusti noitua ja ei edes yritä tehdä siitä "bensakonetta" vaan antaa sen olla ihan diesel köh dieselinä, niin josko sen sitten sais kiihtymäänpau kirjoitti:Lasikuitukitti pysyi alumiinilätsän kanavissa aina jonkin aikaa, pari kisaa maks. Tosin kaasarivehkeessä se bensa pehmittää ja irroittaa monet täyteaineet.
Mikkihitsi on pysynyt nätisti ohc:n kanavissa, joten ehkä sellaistakin voisi laittaa.
Mutta ongelman ytimeen, siis Diesel... c'moon, diesel=diesel=köh diesel ja sitä ei saa pensakoneeksi vaikka osaisi taikoa ja kiihtymään sitä ei saa vaikka kuusta pudottaisi.
Virittäisit ennemmin vaikka ruohoreiskan strattonia, siinäkin on enemmän järkeä.
p.
ps. olen portannut meidän leikkurin kanavat kun oli tylsää

Jäsen #606
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
kannattaa pistää lasten päähän peltorit ennen projektin aloitusta...
Kemiallinen metalli oli noissa amerikkalaisissa kova sana. Monesta paikkaa olen lukenut kun ovat nostaneet sillä kanavanpohjia, tosin mitä - on - se maaginen kemiallinen metalli.
Myös puikolla joskus korjattiin yksi lätsä. Liian ahnas kaivuu kostautui ja kaveri pisti kuumaksi koko kannen ensin ( sähkökiukaan päällä ) ja sitten jollain lisäaineistetulla puikolla täytti. On pysynyt, eikä revennyt irti.
dieselin virittäminen on vähän kuin nollalla jakamista...
( tätä en ole ennen julkisesti myöntänyt, mutta omistan 1,8td mondeon jolla kuljen töihin. En kyllä kehtaa tankata sitä salossa, ainakaan päivänvalossa )
p.
Kemiallinen metalli oli noissa amerikkalaisissa kova sana. Monesta paikkaa olen lukenut kun ovat nostaneet sillä kanavanpohjia, tosin mitä - on - se maaginen kemiallinen metalli.
Myös puikolla joskus korjattiin yksi lätsä. Liian ahnas kaivuu kostautui ja kaveri pisti kuumaksi koko kannen ensin ( sähkökiukaan päällä ) ja sitten jollain lisäaineistetulla puikolla täytti. On pysynyt, eikä revennyt irti.
dieselin virittäminen on vähän kuin nollalla jakamista...
( tätä en ole ennen julkisesti myöntänyt, mutta omistan 1,8td mondeon jolla kuljen töihin. En kyllä kehtaa tankata sitä salossa, ainakaan päivänvalossa )
p.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Puhutko mulle? Escorttiin tulossa tuo moottoriArska kirjoitti:Ja mondeo on kyllä ihan tosipaska vehje, siis oikeesti.

Super Belzona. Pistetään korvan taakse.
Nyt on puoli kiloa Locktite 3479A ja B tekstejä kantavat purkit. Alumiinin ja valuraudan korjaukseen tarkoitettu, kestää 190°C, voi hioa, koneistaa ja kierteyttää yms. Täytyy kattoo nyt, hitsaamallakin sitä kohtaa kyllä pystyy täyttämään. Virtauspenkissä kun tutkittiin niin kanava ei virtaa yläreunasta yhtään. Kuitenkin "141hp" 10mm nostolla ilman muutoksia, 37mm venttiili. 10mm jälkeen ei nosto enää paljoakaan lisää virtausta. Millistä kolmeen milliin virtaus on aika huono.
Jäsen #606