EFI DOHC turbotus yms. viritys...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jassukka
Ylläpitäjä

EFI DOHC turbotus yms. viritys...

Viesti Kirjoittaja Jassukka » Ke Elokuu 29. 20:39:10 2007

Eli ois kiva tietää millasia osia kannattais käyttää ja mitä kannattais tehdä ja kannesta olis kiva saada mahdollisimman paljon kaiken näköistä nippelitietoo... kaikki vihjeet/neuvot olis ihan jees.
Ja pikku tietoruiske muutenkin kyseisestä koneesta tekis ihan hunajaa(2.0i dohc rieska)... :?: :roll:
Viimeksi muokannut Jassukka, Ke Elokuu 29. 20:42:19 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: EFI DOHC turbotus yms. viritys...

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Elokuu 29. 20:41:17 2007

Jos kyseessä Sierran 2.0 Dokki, niin hommaa suosiolla OHC. :wink: Tai zetecci tai joku muu oikee moottori.

Nojoo eivaas saa kaikkee yrittää jos hermot ja tilipussi kestää, kyllähän enkuissa jotkut hullut noita dokkejakin virittelee.

Ehkä joku osaa tääläkin auttaa?

Jassukka
Ylläpitäjä

Re: EFI DOHC turbotus yms. viritys...

Viesti Kirjoittaja Jassukka » Ke Elokuu 29. 20:44:23 2007

Ford is God kirjoitti:Jos kyseessä Sierran 2.0 Dokki, niin hommaa suosiolla OHC. :wink: Tai zetecci tai joku muu oikee moottori.

Nojoo eivaas saa kaikkee yrittää jos hermot ja tilipussi kestää, kyllähän enkuissa jotkut hullut noita dokkejakin virittelee.

Ehkä joku osaa tääläkin auttaa?
Joo olen kuullu kyllä että hankalaa tekee tommosen viritys ja rahallisesti tekee hubaa mut jotenki kiinnostais ku ei NIIN kauheesti kuitenkaan noita nää viritettynä...

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: EFI DOHC turbotus yms. viritys...

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Elokuu 29. 20:50:28 2007

Jassukka kirjoitti:
Ford is God kirjoitti:Jos kyseessä Sierran 2.0 Dokki, niin hommaa suosiolla OHC. :wink: Tai zetecci tai joku muu oikee moottori.

Nojoo eivaas saa kaikkee yrittää jos hermot ja tilipussi kestää, kyllähän enkuissa jotkut hullut noita dokkejakin virittelee.

Ehkä joku osaa tääläkin auttaa?
Joo olen kuullu kyllä että hankalaa tekee tommosen viritys ja rahallisesti tekee hubaa mut jotenki kiinnostais ku ei NIIN kauheesti kuitenkaan noita nää viritettynä...
Joo, jos tuohon joku ryhtyy niin kyllä muakin kiinnostaa seurata että mitä siitä tulee. passionford.com voit kokeilla kattoo jos tuolta löytäs jotain, hämärä muistikuva olis että siä olis noista jotain mainintaa... Joskin hämärää on myös peri-englantilaisten murre-pohjainen kirjotusasu.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Elokuu 29. 21:00:37 2007

Tossa vähä alempanaha on tää topic http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=91202

Jassukka
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jassukka » Ke Elokuu 29. 21:26:38 2007

henu kirjoitti:Tossa vähä alempanaha on tää topic http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=91202
Juu... Ajattelin vain että vois keräillä kokemuksia ja tietoa että mitä PITÄIS ja KANNATTAIS tehdä ettei tule niitä että "kuulin et yks on laittanu tota ja tätä"...

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: EFI DOHC turbotus yms. viritys...

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Elokuu 29. 22:31:28 2007

Jassukka kirjoitti:Eli ois kiva tietää millasia osia kannattais käyttää ja mitä kannattais tehdä ja kannesta olis kiva saada mahdollisimman paljon kaiken näköistä nippelitietoo... kaikki vihjeet/neuvot olis ihan jees.
Ja pikku tietoruiske muutenkin kyseisestä koneesta tekis ihan hunajaa(2.0i dohc rieska)... :?: :roll:
Mulla olis sulle se ohc jos ostat :lol:

Jassukka
Ylläpitäjä

Re: EFI DOHC turbotus yms. viritys...

Viesti Kirjoittaja Jassukka » Ke Elokuu 29. 22:34:58 2007

Mikitic kirjoitti:
Jassukka kirjoitti:Eli ois kiva tietää millasia osia kannattais käyttää ja mitä kannattais tehdä ja kannesta olis kiva saada mahdollisimman paljon kaiken näköistä nippelitietoo... kaikki vihjeet/neuvot olis ihan jees.
Ja pikku tietoruiske muutenkin kyseisestä koneesta tekis ihan hunajaa(2.0i dohc rieska)... :?: :roll:
Mulla olis sulle se ohc jos ostat :lol:
hahha.. tuli semmonen päähänpisto taas... mää kattelen tota dohcia ja tutkailen ja säädän ja ihmettelen ja tuun sit ostaan sulta sen ohc:n :lol:

Jassukka
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jassukka » Ke Elokuu 29. 22:36:45 2007

Hesus kirjoitti:Vuosmalli oli?
Jos on meinaan vähäpäästöinen dokki niin pikkubudjetilla sitä ei ahdeta. Tarvii mittauttaa vtt:llä. Katitonta ruiskudokkia ei vissiin oo tehtaalta tullu..?
-90 koriltaan mut koneesta en osaa varmaks mennä sanomaan kun on kuulemma otettu skorpiosta... (edellinen omistaja oli amish joka luuli tietävänsä jotai tai sit puhu vaan lämpimikseen..)

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Elokuu 30. 7:38:36 2007

Jassukka kirjoitti:
Hesus kirjoitti:Vuosmalli oli?
Jos on meinaan vähäpäästöinen dokki niin pikkubudjetilla sitä ei ahdeta. Tarvii mittauttaa vtt:llä. Katitonta ruiskudokkia ei vissiin oo tehtaalta tullu..?
-90 koriltaan mut koneesta en osaa varmaks mennä sanomaan kun on kuulemma otettu skorpiosta... (edellinen omistaja oli amish joka luuli tietävänsä jotai tai sit puhu vaan lämpimikseen..)
eihän se ole dokki alunperin ollutkaan. eikös tuo ole ohc ollutkin vakiona ja ei ole kattia nytkään.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Elokuu 30. 8:49:23 2007

Eikös tuo rekisteriotteesta selviä... Jos lukee "vähäpäästöinen", ni hankalaksihan se menee.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Elokuu 30. 9:51:58 2007

Kyllähän niitä dohc:ja on ilman kattiakin tehty. eli is 125 heppaa kun pelkkä i katilla 120.
Ja voihan siitä rekisteriotteessa lukea että katalysaattori mutta vähänpäästöisestä ei mainintaa. Onhan tästä keskusteltu muissakin topiceissa.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Elokuu 30. 11:15:19 2007

hoopee kirjoitti:Kyllähän niitä dohc:ja on ilman kattiakin tehty. eli is 125 heppaa kun pelkkä i katilla 120.
Ja voihan siitä rekisteriotteessa lukea että katalysaattori mutta vähänpäästöisestä ei mainintaa. Onhan tästä keskusteltu muissakin topiceissa.
Joo niinhän se tais olla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Elokuu 30. 20:48:47 2007

hoopee kirjoitti:Kyllähän niitä dohc:ja on ilman kattiakin tehty. eli is 125 heppaa kun pelkkä i katilla 120.
Ja voihan siitä rekisteriotteessa lukea että katalysaattori mutta vähänpäästöisestä ei mainintaa. Onhan tästä keskusteltu muissakin topiceissa.
Mulla on ollut 3-ovinen ritilämaskilla/lyhyellä pellillä varustettu 2.0i CLX DOHC, 92kW, Ei ollut vähäpäästöinen. Vuosimalli 1990. Ei mainintaa sanallakaan otteessa että pitäis olla katalysaattori. Eikä sellasta kyllä ollut.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin