Sierrassa jälkikäyntiä

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Sierrassa jälkikäyntiä

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Syyskuu 9. 20:21:43 2007

Mistäs se nyt taas johtukaan jos kone jää vielä hetkeks rykimään vaikka kääntää virrat pois? sytkää jo käänsi vähän myöhäsemmälle jollon ongelma oikeestaan hävis mut yhen kerran rykäs ihan vähän viel vastaan(noin 1kerta kuudesta).

Paljonkos sitä ennakkoo pitäs tyhjäkäynnillä olla? eli mille viivalle siin hihnapyörällä sen merkin pitäs osua?

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Syyskuu 9. 21:02:19 2007

Itse olen käyttänyt siinä asteikon puolessavälissä tai vähän aikaisemmalle, asteikolla kuitenkin, en nyt muista mitä oli ohjearvot ja mitä mikäkin viiva oli

Jälkikäyntiin vaikuttaa jos on paljon karstaa kertynyt tulppaan tai palotilaan, matalaoktaanista bensaa, väärän lämpöarvon tulpat ymsyms

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Syyskuu 9. 21:10:31 2007

joo pitänee huomenna tarkastaa noi tulpat ja ruiskia vähän vettä koneeseen. mitenkäs paljon sitä vettä tohtii sinne ruiskia? semmosella suihkepullolla tietenkin kuinkas paljon? ja mistä sen sitten tietää et homma on ''valmis''?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Syyskuu 9. 21:16:18 2007

1.5 litraa kun liruttelee varovasti, suoraan pullosta, pitäen sormea siinä pullon suulla ettei tule yliannostusta... Kierroksia saa pistää pikkusen lisää siinä juottovaiheessakin. Sitten vaan reipasta maantieajoa, kunnolla kierroksia ja vaikka vähän jarrulla pistää hanttiin että kuormittuu kunnolla. Järki siinäkin hommassa ettei tule jarruremonttia.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Syyskuu 9. 22:12:13 2007

joo tuo on tosiaan uudesta asti ollu vanhalla papparaisella ja sen jälkeen vuoden seisonu autoliikkeessä ja parisenkuukautta ollu keski-ikäsellä sällillä ja nyt tuli mulle niin voi hyvinkin olla karstaa koneessa.

Mut sekin kiinnostas et mitä asteita ne mikin viiva siin hihnapyörässä meinaa ja paljonko sen ennakon pitäs olla. kun autodatasta ei oikeen ottanu selvää.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Syyskuu 9. 22:15:59 2007

Leveät viivat on 4 asteen välein.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Syyskuu 9. 22:47:01 2007

Arska kirjoitti:Leveät viivat on 4 asteen välein.
mikäs on nollakohta

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Syyskuu 9. 22:57:07 2007

Pyörimissuunnassa viimeinen, eli vasemmanpuoleisin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Syyskuu 10. 17:03:47 2007

Kaasarissa taitaa olla myös joku solenoidi, jonka pitäisi katkaista bensansyöttö, kun virrat on pois, se ei varmaan toimi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Syyskuu 11. 11:58:07 2007

suuremmalti tähän liittymättä, niin pystyykös tosta sähkösestä orkkis weberistä säätämään tyhjäkäyntinopeutta?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Syyskuu 11. 12:34:49 2007

Musta kyllä tuntuu, että se jälkikäynti on enemmänkin ominaisuus tuossa sähköweberissä. Oman ´86 Laserin kanssa tappelin mitä ihmeellisempien ongelmien kanssa, milloin oli jälkikäyntiä, milloin ei ollut tyhjäkäyntiä, joskus ei mennyt ryyppy päälle, eikä kärsinyt koskea yhtään kaasuun kylmänä, kävi sellaisia ihme pyrähdyksiä kunnes lämpeni hieman ja jäi käyntiin. Yhtä vikaa etsin todella kauan; kaasu auki kiihdytyksissä se sammui, ihan kuin olis bensa loppunut, eikä lähtenyt käymään kuin 5 minuutin sahaamisella. Siinähän on kanssa joku takaisin kierrätys systeemi ylimääräiselle polttoaineelle. Sen kun keksin tukkia, niin alkoi pelaamaan. Lopulta kyllästyin ja laitoin taunuksen kaasarin, kaikki ongelmat loppui siihen.
Pedal tu tö metal!

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Syyskuu 11. 13:01:17 2007

Joo eipä noi sähkökaasarit taida vanhemmiten mitään kaikkein varmimpia pelejä olla :)
Tosin mulla toi toimii kyllä muuten ihan pirun hyvin mitä nyt välillä jää tyhjäkäynti hetkeks 1500-2000rpm vaik on lämpönen kone. esim valoihin tulee yms. niin esiintyy joskus tommosta.
joskus kun asiaa tutkiskelin niin se systeemi mikä sitä kaasuläppää itekseen avaa niin sevaan jostainsyystä jättää sitä vähäksaikaa auki ennen kun sit laskee normaaliks, sillon kun vaikka vapaalla vähän kierrättelee sitä.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Syyskuu 11. 14:34:50 2007

se "tappi" mikä säätää joutavaakäyntiä jumittuu useasti niissä.

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Syyskuu 11. 16:52:50 2007

Se sähkökaasari toimii mulla ilman tyhmäkäynnin säätöä. Vaan kohta joutaapi vaihtaa koko hökötyksen vai pitäisikö kirjoittaa häkätyksen, kun ei oikein pelitä.

Vastaa Viestiin