Sierra DOHCn MT 75 PIUHAT?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Sierra DOHCn MT 75 PIUHAT?
mitäs johtoja tonne oikein menee,muutakin kuin pakkivalo katkaisija.
koneena on 2.0i Dohc. auto on sierra -93 ..kaverille pitäs kertoa..
mutten löytänyt tähän hätään varmaa tietoa mistään.
koneena on 2.0i Dohc. auto on sierra -93 ..kaverille pitäs kertoa..
mutten löytänyt tähän hätään varmaa tietoa mistään.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
sitähän minäkin, mutta väitti että on vaijerilla?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431
Just selailin Haynes´in englanninkielistä Sierran korjausopasta ja siinä väitetään että siellä on ´speed sensorin wiring plug (fuel injection models)´ eli nopeusanturin töpseli johon kuvan mukaan menee 2 johtoa. Sierroissahan nopeusmittari toimii kyllä vaijerilla, mutta tarvitseeko sitten EEC-IV moottorinohjausjärjestelmä jotain tietoa nopeudesta MT-75-laatikosta..?
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
tuota kans ite epäilin,mutta ei ollut mitää opusta.Ghia-mies kirjoitti:Just selailin Haynes´in englanninkielistä Sierran korjausopasta ja siinä väitetään että siellä on ´speed sensorin wiring plug (fuel injection models)´ eli nopeusanturin töpseli johon kuvan mukaan menee 2 johtoa. Sierroissahan nopeusmittari toimii kyllä vaijerilla, mutta tarvitseeko sitten EEC-IV moottorinohjausjärjestelmä jotain tietoa nopeudesta MT-75-laatikosta..?
Kiitoksia!
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
olis tommonen 120tkm ajettu mt75 kökötellyt tallin nurkassa jo vuosia, otin joskus talteen kun oli niin puhdas ja kuiva. Nyt sille tuli käyttöä, kun ajattelin sen laittaa tuon 2,3:n perään. No, ongelmana on nyt se, että pakkivalon ja nopeusanturin liittimet on erilaiset kun autossa. Pakkivalon mokkulan voi helposti vaihtaa uudemman malliseksi, mutta miten tuo nopeusanturi irtoaa? kellään kokemusta? Toi laatikko on 90 IS:stä ja siinä on pyöreät liittimet. Vai olisko helpompaa pätkästä ja liittää toisiin johtoihin..
Sitten OT:tä yritin hakuakin mutten löytänyt sillä mitään, mitäs öljyä tonne pitäs laittaa? muisti sanois että atf:n tapaista jotain, mutta voortilta sanottiin ettei sitä mt75:n öljyä enää saa, siihen on tilalle vaihtunut joku muu (oliko 80w90 tai jotain) kuulemma samaa mitä laitetaan BC-5:een. Kauhistuttaa vaan jo valmiiksi talvi jos sinne sellasta laittaa, kun on poikkeuksetta aika kankeita noi seiskavitoset tupannu olevan...
Sitten OT:tä yritin hakuakin mutten löytänyt sillä mitään, mitäs öljyä tonne pitäs laittaa? muisti sanois että atf:n tapaista jotain, mutta voortilta sanottiin ettei sitä mt75:n öljyä enää saa, siihen on tilalle vaihtunut joku muu (oliko 80w90 tai jotain) kuulemma samaa mitä laitetaan BC-5:een. Kauhistuttaa vaan jo valmiiksi talvi jos sinne sellasta laittaa, kun on poikkeuksetta aika kankeita noi seiskavitoset tupannu olevan...
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Sierrassa mittari on vaijerilla, mutta nopeustieto menee myös boxille. Syytä en tiedä, ehkä ajotietokonetta varten niinkuin facelift korppioissa esim. Koskaan en ole sierrassa minkäänlaista fuel kompuutteria kyllä nähnyt. Kuulemma niitä on jopa mk1 malleissa erillisella flow sensorilla, eli kai niitä on jossain uudemmissakin.
ATF käy erinomaisesti myös mt-75 laatikkoon.
ATF käy erinomaisesti myös mt-75 laatikkoon.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
EEC (IV) V haluaa nopeustiedon mm. tietääkseen liikkuuko auto vai ei:
- tyhjäkäyntisäätö; liikkuessa enemmän kierroksia
- kuormataso (vaikka on map ja maf) ; esim. madellessa tyhjäkäyntikierroksilla
- jne...
Pete, ÄLÄ HUUDA. Caps LOCK siinä vasemmassa reunassa.
- tyhjäkäyntisäätö; liikkuessa enemmän kierroksia
- kuormataso (vaikka on map ja maf) ; esim. madellessa tyhjäkäyntikierroksilla
- jne...
Pete, ÄLÄ HUUDA. Caps LOCK siinä vasemmassa reunassa.

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Eli näissäkin on jo tuo systeemi sotkemassa muutenkin kehnoa tyhjäkäynnin ohjausta. Mite ihmeessä esim. kenttikoneet yleensäkään pystyi toimimaan, kun ei tullut tietoa ford lv kaasarille millo auto on liikkeellä?jjs kirjoitti:EEC (IV) V haluaa nopeustiedon mm. tietääkseen liikkuuko auto vai ei:
- tyhjäkäyntisäätö; liikkuessa enemmän kierroksia
- kuormataso (vaikka on map ja maf) ; esim. madellessa tyhjäkäyntikierroksilla
- jne...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
RepsArska kirjoitti:Mite ihmeessä esim. kenttikoneet yleensäkään pystyi toimimaan, kun ei tullut tietoa ford lv kaasarille millo auto on liikkeellä?

Eikai EEC-IV mitään tietoja halua, joka siis sierroissa yms. Eikös EEC-V ole sitten noissa uudemmissa mk5 escot yms ja niissä on sitten kaikkea mahdollista turhaa, lambda, map, ymsyms
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Kyllä se haluaa ja silloin sen täytyy myös sitä saada. Yksi tärkeimmistä, polttoaineensyötön katkaisu moottorijarrutuksessa. Ilman tietoa, ajaminen tyhjäkäynnillä ei tahdo onnistua.VesQ kirjoitti:RepsArska kirjoitti:Mite ihmeessä esim. kenttikoneet yleensäkään pystyi toimimaan, kun ei tullut tietoa ford lv kaasarille millo auto on liikkeellä?![]()
Eikai EEC-IV mitään tietoja halua, joka siis sierroissa yms. Eikös EEC-V ole sitten noissa uudemmissa mk5 escot yms ja niissä on sitten kaikkea mahdollista turhaa, lambda, map, ymsyms
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Öö, mitä itsellä oli ohc ruisku EEC-IV boksilla niin ei siinä kyllä mitään tuollaisia ollut, imuilman lämpö, moottorin lämpö, ilmamäärämittari, kaasuläpän asento, kierrostieto, eipä se muuta halua tietää eikä johtojakaan sen enempää ole.
Eikai se moottori kahdella nokalla sen suurempaa rakettitiedettä ole
Ainakin tuo katkaisee syötön moottorijarrutuksella kun kierrokset yli jonkun rajan (~2000rpm) ja kaasuläppä kiinni ja kyllä tuolla ihan normaalisti pystyi ajamaan sekä ryömimään parkkipaikalla vaikka kilometrin oikea jalka ylhänä, onhan siinä tuo mahtava tyhjäkäyntiventtiili joka nostaa kierroksia jos ne laskee/tulee kuormaa lisää tiettyyn pisteeseen asti (tai ainakin pitäisi jos sattuu toimimaan)
Eikai se moottori kahdella nokalla sen suurempaa rakettitiedettä ole
Ainakin tuo katkaisee syötön moottorijarrutuksella kun kierrokset yli jonkun rajan (~2000rpm) ja kaasuläppä kiinni ja kyllä tuolla ihan normaalisti pystyi ajamaan sekä ryömimään parkkipaikalla vaikka kilometrin oikea jalka ylhänä, onhan siinä tuo mahtava tyhjäkäyntiventtiili joka nostaa kierroksia jos ne laskee/tulee kuormaa lisää tiettyyn pisteeseen asti (tai ainakin pitäisi jos sattuu toimimaan)

-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
No, usko tai älä, mutta kyllä tuolla dokissa vaan sellainen nopeusanturi on ja siitä piuhatkin lähtee. Jos haluat kuvia todisteeksi, niin löytyy, sekä vaihdelaatikon piuhasarjasta, että laatikon häntäpäästä jossa se anturi sijaitsee. Ja näitä on jokunen purettu, kaikissa on ollut.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Jep korjataampa hieman lausuntoa
Katselin autodatan piirikaavioita ja sekä ohc että doch koneisissa sierroissa on EEC-IV mutta dohc versiossa on kuin onkin tuo liiketunnistin sekä map anturi
Sitä edelleen ihmettelen että mitä hittoa varten nuo map ja liiketunnistin on dohc koneisessa jos kerran sama moottorin ohjaus ja toimii ohcssä ihan yhtä hyvin ilmankin
Mutta sorry väärässä olin
Katselin autodatan piirikaavioita ja sekä ohc että doch koneisissa sierroissa on EEC-IV mutta dohc versiossa on kuin onkin tuo liiketunnistin sekä map anturi
Sitä edelleen ihmettelen että mitä hittoa varten nuo map ja liiketunnistin on dohc koneisessa jos kerran sama moottorin ohjaus ja toimii ohcssä ihan yhtä hyvin ilmankin
Mutta sorry väärässä olin

-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
- Paikkakunta: haapavesi/oulu
Jep, kyllä se nopeustieto vaikuttaa moottorinohjaukseen. Ainakin dokin EEC-IV nostaa tyhjäkäyntiä auton liikkuessa reiluun tonniin ja pysähtyessä laskee normaaliin. Muuta eroa ei huomannut ilman anturia ajaessa. Jos perustyhjäkäynti on väärin säädetty, saattaa joskus melkein sammua kun nostaa kaasun ja rullaa vapaalla, ennenkuin tyhjäkäyntiventtiili nostaa kierroksia. Tämä siis ilman tuota anturia.
Ford Sierra 4x4 DOHC -90
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Minä luulin että tuo on vaan näiden tsetekkien omituisuuksia, sitä kerran kirosin että miksi helvetissä pitää olla tyhjäkäynnin säätöön nopeutieto ja vielä kytkinpolkimellakin joku katkaisija. Ilmankin toimii eikä tule näitä "painampa kytkimen pohjaan ja huomaan että kierroksia on yhtäkkiä 3500" ilmiöitä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5