Sierra DOHCn MT 75 PIUHAT?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Sierra DOHCn MT 75 PIUHAT?

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Syyskuu 26. 15:43:46 2004

mitäs johtoja tonne oikein menee,muutakin kuin pakkivalo katkaisija.
koneena on 2.0i Dohc. auto on sierra -93 ..kaverille pitäs kertoa..
mutten löytänyt tähän hätään varmaa tietoa mistään.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Su Syyskuu 26. 16:17:46 2004

sähköselle nopeusmittarille on anturi
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Syyskuu 26. 19:59:28 2004

sitähän minäkin, mutta väitti että on vaijerilla?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Su Syyskuu 26. 20:41:07 2004

Just selailin Haynes´in englanninkielistä Sierran korjausopasta ja siinä väitetään että siellä on ´speed sensorin wiring plug (fuel injection models)´ eli nopeusanturin töpseli johon kuvan mukaan menee 2 johtoa. Sierroissahan nopeusmittari toimii kyllä vaijerilla, mutta tarvitseeko sitten EEC-IV moottorinohjausjärjestelmä jotain tietoa nopeudesta MT-75-laatikosta..?
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Syyskuu 26. 21:13:03 2004

mt 75 scorpissa on ainakin sähkösellä anturilla ,,,,, takaveto versio siis
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Su Syyskuu 26. 21:29:02 2004

Jep, Scorpiossa on MT75 laatikon yhteydessä sähköinen nopeusmittari, mutta Sierrassa mittari toimii poikkeuksetta vaijerilla.
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Syyskuu 26. 22:34:58 2004

Ghia-mies kirjoitti:Just selailin Haynes´in englanninkielistä Sierran korjausopasta ja siinä väitetään että siellä on ´speed sensorin wiring plug (fuel injection models)´ eli nopeusanturin töpseli johon kuvan mukaan menee 2 johtoa. Sierroissahan nopeusmittari toimii kyllä vaijerilla, mutta tarvitseeko sitten EEC-IV moottorinohjausjärjestelmä jotain tietoa nopeudesta MT-75-laatikosta..?
tuota kans ite epäilin,mutta ei ollut mitää opusta.
Kiitoksia!
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Syyskuu 11. 19:40:28 2007

olis tommonen 120tkm ajettu mt75 kökötellyt tallin nurkassa jo vuosia, otin joskus talteen kun oli niin puhdas ja kuiva. Nyt sille tuli käyttöä, kun ajattelin sen laittaa tuon 2,3:n perään. No, ongelmana on nyt se, että pakkivalon ja nopeusanturin liittimet on erilaiset kun autossa. Pakkivalon mokkulan voi helposti vaihtaa uudemman malliseksi, mutta miten tuo nopeusanturi irtoaa? kellään kokemusta? Toi laatikko on 90 IS:stä ja siinä on pyöreät liittimet. Vai olisko helpompaa pätkästä ja liittää toisiin johtoihin..

Sitten OT:tä yritin hakuakin mutten löytänyt sillä mitään, mitäs öljyä tonne pitäs laittaa? muisti sanois että atf:n tapaista jotain, mutta voortilta sanottiin ettei sitä mt75:n öljyä enää saa, siihen on tilalle vaihtunut joku muu (oliko 80w90 tai jotain) kuulemma samaa mitä laitetaan BC-5:een. Kauhistuttaa vaan jo valmiiksi talvi jos sinne sellasta laittaa, kun on poikkeuksetta aika kankeita noi seiskavitoset tupannu olevan...
Pedal tu tö metal!

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Syyskuu 11. 21:32:47 2007

Sierrassa mittari on vaijerilla, mutta nopeustieto menee myös boxille. Syytä en tiedä, ehkä ajotietokonetta varten niinkuin facelift korppioissa esim. Koskaan en ole sierrassa minkäänlaista fuel kompuutteria kyllä nähnyt. Kuulemma niitä on jopa mk1 malleissa erillisella flow sensorilla, eli kai niitä on jossain uudemmissakin.

ATF käy erinomaisesti myös mt-75 laatikkoon.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Syyskuu 11. 21:55:06 2007

Arska kirjoitti:Koskaan en ole sierrassa minkäänlaista fuel kompuutteria kyllä nähnyt. Kuulemma niitä on jopa mk1 malleissa
XR4i:ssä lisävarusteena löytyy kyllä.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Syyskuu 11. 22:21:04 2007

EEC (IV) V haluaa nopeustiedon mm. tietääkseen liikkuuko auto vai ei:
- tyhjäkäyntisäätö; liikkuessa enemmän kierroksia
- kuormataso (vaikka on map ja maf) ; esim. madellessa tyhjäkäyntikierroksilla
- jne...

Pete, ÄLÄ HUUDA. Caps LOCK siinä vasemmassa reunassa. :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Syyskuu 11. 22:40:11 2007

jjs kirjoitti:EEC (IV) V haluaa nopeustiedon mm. tietääkseen liikkuuko auto vai ei:
- tyhjäkäyntisäätö; liikkuessa enemmän kierroksia
- kuormataso (vaikka on map ja maf) ; esim. madellessa tyhjäkäyntikierroksilla
- jne...
Eli näissäkin on jo tuo systeemi sotkemassa muutenkin kehnoa tyhjäkäynnin ohjausta. Mite ihmeessä esim. kenttikoneet yleensäkään pystyi toimimaan, kun ei tullut tietoa ford lv kaasarille millo auto on liikkeellä?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Syyskuu 12. 16:18:30 2007

Arska kirjoitti:Mite ihmeessä esim. kenttikoneet yleensäkään pystyi toimimaan, kun ei tullut tietoa ford lv kaasarille millo auto on liikkeellä?
Reps :D

Eikai EEC-IV mitään tietoja halua, joka siis sierroissa yms. Eikös EEC-V ole sitten noissa uudemmissa mk5 escot yms ja niissä on sitten kaikkea mahdollista turhaa, lambda, map, ymsyms

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Syyskuu 12. 16:28:34 2007

Kyllä noissa sierroissa vaan sellainen anturi on ja piuhat menee moottorin johtosarjaan, sitä en sitten tiedä mitä se sillä tiedolla tekee, vaiko ei mitään.
Pedal tu tö metal!

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » To Syyskuu 13. 0:34:44 2007

VesQ kirjoitti:
Arska kirjoitti:Mite ihmeessä esim. kenttikoneet yleensäkään pystyi toimimaan, kun ei tullut tietoa ford lv kaasarille millo auto on liikkeellä?
Reps :D

Eikai EEC-IV mitään tietoja halua, joka siis sierroissa yms. Eikös EEC-V ole sitten noissa uudemmissa mk5 escot yms ja niissä on sitten kaikkea mahdollista turhaa, lambda, map, ymsyms
Kyllä se haluaa ja silloin sen täytyy myös sitä saada. Yksi tärkeimmistä, polttoaineensyötön katkaisu moottorijarrutuksessa. Ilman tietoa, ajaminen tyhjäkäynnillä ei tahdo onnistua.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Syyskuu 13. 20:08:48 2007

Öö, mitä itsellä oli ohc ruisku EEC-IV boksilla niin ei siinä kyllä mitään tuollaisia ollut, imuilman lämpö, moottorin lämpö, ilmamäärämittari, kaasuläpän asento, kierrostieto, eipä se muuta halua tietää eikä johtojakaan sen enempää ole.

Eikai se moottori kahdella nokalla sen suurempaa rakettitiedettä ole

Ainakin tuo katkaisee syötön moottorijarrutuksella kun kierrokset yli jonkun rajan (~2000rpm) ja kaasuläppä kiinni ja kyllä tuolla ihan normaalisti pystyi ajamaan sekä ryömimään parkkipaikalla vaikka kilometrin oikea jalka ylhänä, onhan siinä tuo mahtava tyhjäkäyntiventtiili joka nostaa kierroksia jos ne laskee/tulee kuormaa lisää tiettyyn pisteeseen asti (tai ainakin pitäisi jos sattuu toimimaan) :D

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Syyskuu 13. 20:14:19 2007

No, usko tai älä, mutta kyllä tuolla dokissa vaan sellainen nopeusanturi on ja siitä piuhatkin lähtee. Jos haluat kuvia todisteeksi, niin löytyy, sekä vaihdelaatikon piuhasarjasta, että laatikon häntäpäästä jossa se anturi sijaitsee. Ja näitä on jokunen purettu, kaikissa on ollut.
Pedal tu tö metal!

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Syyskuu 13. 20:21:38 2007

Jep korjataampa hieman lausuntoa

Katselin autodatan piirikaavioita ja sekä ohc että doch koneisissa sierroissa on EEC-IV mutta dohc versiossa on kuin onkin tuo liiketunnistin sekä map anturi

Sitä edelleen ihmettelen että mitä hittoa varten nuo map ja liiketunnistin on dohc koneisessa jos kerran sama moottorin ohjaus ja toimii ohcssä ihan yhtä hyvin ilmankin

Mutta sorry väärässä olin :D

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » To Syyskuu 13. 20:26:10 2007

Jep, kyllä se nopeustieto vaikuttaa moottorinohjaukseen. Ainakin dokin EEC-IV nostaa tyhjäkäyntiä auton liikkuessa reiluun tonniin ja pysähtyessä laskee normaaliin. Muuta eroa ei huomannut ilman anturia ajaessa. Jos perustyhjäkäynti on väärin säädetty, saattaa joskus melkein sammua kun nostaa kaasun ja rullaa vapaalla, ennenkuin tyhjäkäyntiventtiili nostaa kierroksia. Tämä siis ilman tuota anturia.
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Syyskuu 13. 20:40:26 2007

Minä luulin että tuo on vaan näiden tsetekkien omituisuuksia, sitä kerran kirosin että miksi helvetissä pitää olla tyhjäkäynnin säätöön nopeutieto ja vielä kytkinpolkimellakin joku katkaisija. Ilmankin toimii eikä tule näitä "painampa kytkimen pohjaan ja huomaan että kierroksia on yhtäkkiä 3500" ilmiöitä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Syyskuu 13. 20:42:05 2007

Zetecciä tosiaan joskus vaivas tuo kierrokset 3500:aan ilmiö esim. liikennevaloihin pysähtyessä... :D
Pedal tu tö metal!

Vastaa Viestiin