Mut itse asiaan siinä oli myös (yhtä vahvojen muistikuvien mukaan


Valvoja: CRSC Hallitus
esko kirjoitti:No way jjs, mähän sanoin että type 49 meillä kaikilla on.
Eikä mun tarvii kaikkea tietää kun sinä olet täälläse riittää ainakin mulle. Jos mä en tiedä jotain niin, vola soitampa jjs:lle
kuinka ensimmäiset ? varmuudella pystyn sanomaan, että kaverin 05/68 Halewood koppa on HD.jjs kirjoitti:-Suomeen tuodut kaikki Export-HD -koreja paitsi ensimmäiset -68 ei-Genk -valmisteiset (lue britit) etupitkittäistangoilla
Tarkkaa pvm:ää tuosta ei ole ainakaan mulla. Harvinaisia ei-HD:t on kylläBrenda kirjoitti:kuinka ensimmäiset ? varmuudella pystyn sanomaan, että kaverin 05/68 Halewood koppa on HD.jjs kirjoitti:-Suomeen tuodut kaikki Export-HD -koreja paitsi ensimmäiset -68 ei-Genk -valmisteiset (lue britit) etupitkittäistangoilla
olikos type49:ssä takapenkin alla vahvipelti pakoputken kannattimen kohdalla ?
Hallelujaa! Näin minäkin sen asian sisäistin joskus 10-15 vuotta sitten kun aloin escojen kanssa puuhaamaan. Silloin joku vanha patu mulle selitti, että kannattaa etsiä 74 sportti jos haluaa rakentaa isolla tekniikalla escon, pääsee pienimmillä muutoksilla.TAp kirjoitti: Jos type 49 oli vuonna 68 lähinnä GT:tä,
niin RS kori 74 oli ehkä lähinnä HD-Sport koria.
Ne tehtiinkin kuulemma GT:stä. Eli Halewoodissa "jossain nurkassa"Brenda kirjoitti:ensimmäiset ennen AVO-tehdasta Halewoodissa valmistetut TC:t oli myös BB48 merkinnällä....
huhu kertoo ettei pikku-sakuperän valmistuslinja ollut jostain syystä valmis, ja väliaikaisratkaisuna sovellettiin metritanarin atlas akseleita. en tiedä oliko valumurikka putkitettu escortin mittaisilla putkilla, vai oliko tanarin akselista muokattu. vetarit lienee vaan koneistettu lyhyemmiksi ja neljälle pyöränpultille. en kyllä tiedä mikä on leveys ero metritanarin ja escon välillä.SHR kirjoitti:Mikä muuten on "todellinen" syy tähän iso Atlas kent vanhakoppaan?
Tarkennuksena:Ville K kirjoitti:Hallelujaa! Näin minäkin sen asian sisäistin joskus 10-15 vuotta sitten kun aloin escojen kanssa puuhaamaan. Silloin joku vanha patu mulle selitti, että kannattaa etsiä 74 sportti jos haluaa rakentaa isolla tekniikalla escon, pääsee pienimmillä muutoksilla.TAp kirjoitti: Jos type 49 oli vuonna 68 lähinnä GT:tä,
niin RS kori 74 oli ehkä lähinnä HD-Sport koria.
takalattia/iskari kiinnitys muuttui 11/73. RS2000:sta on molemmilla lattioilla (RS2000 valmistus alkoi 03/73), joten eipä sillä nyt oo merkitystä onko sportti 73 vai 74...jjs kirjoitti:Tarkennuksena:Ville K kirjoitti:Hallelujaa! Näin minäkin sen asian sisäistin joskus 10-15 vuotta sitten kun aloin escojen kanssa puuhaamaan. Silloin joku vanha patu mulle selitti, että kannattaa etsiä 74 sportti jos haluaa rakentaa isolla tekniikalla escon, pääsee pienimmillä muutoksilla.TAp kirjoitti: Jos type 49 oli vuonna 68 lähinnä GT:tä,
niin RS kori 74 oli ehkä lähinnä HD-Sport koria.
Suomessa kun kaikki ovat HD-hylsyjä, patu lienee tarkoittanut leveitä etuloksuja ja isoa mittaristoa. Muuta oleellista eroa ei liene.
Kumpikaan kirjoista ei tunne kuin enkkuperän.Miten TAp sun raamatuissa on akselit/akselikuoret eritelty ?
uskoisin sakukorien olevan paremmin tehtyjä, hitsausten ja osien sovitusten osaltamonet "vanhat patut" luulee koreissa olevan myös peltivahvuus eroja.
järki sanoo, että meikäläisen olisi parempi pysyä hiljaa, kun todelliset alan miehet keskustelevat...jjs kirjoitti: TAp:n listaan huomio; viimeiset TC:tkin olivat pyöreillä umpioilla. Päivämäärärajaa en ole saanut selville.
Brenda kirjoitti:monet "vanhat patut" luulee koreissa olevan myös peltivahvuus eroja.
esse kirjoitti:muistini mukaan paksumpi rintapelti.
1100, 1300 ja 1300gt 02/69-08/69esse kirjoitti: Joskus laitettiin isoja atlaksia myös 1,1 koneelliseen tehtaalla.
_täysin_ samaa mieltä. mikä olisi se mk1(/2)kysymys, joka saisi nuo ukot täyteen vauhtiin....(?)SHR kirjoitti:Antakaas jjs tap brenda oikeen palaa huolella ilman estoja. Otatte kaapista reilun iltayömyssyn ja tykitätte kaiken mitä tiedätte mk1/2 escortista. Tulee taatusti kiinnostavampi topicci kuin nää joutavat mitä pongasit mistäkin nettiautosta tms johon tää porukka jaksaa postaa 500000 viestiä (hymiö jossa silmät pyörii)...
Tästähän olis voinu alottaa uuden rajankäyntitopicin;mulla 1300 gt rekisteröity 2.2.70 valmistenumero GBATJE XXXXX valmistettu saksassa 10/69, valmistenumero sen kertoo, GB alkunen saksalainen, BB alkunen britti,
annetan mennä ohi.esko kirjoitti:Myös pikkusen ohi aiheen jos sallitte.
Mä oon etsiny pätkäpuskureita.
t,esko
mulla on tollaiset pätkät+takapuskuri, niissä ei ole ainakaan mitään valittamista. lupasit alennusta ostajalle,kun mainitsee mun nimen tilauksen yhteydessä. tuskin muistavat mitä ovat luvanneet.Brenda kirjoitti:annetan mennä ohi.esko kirjoitti:Myös pikkusen ohi aiheen jos sallitte.
Mä oon etsiny pätkäpuskureita.
t,esko
onko kenelläkään kokemusta näistä rosteri puskureista, ei ainakaan oo pahan hintaisia
http://www.groupharrington.com/shine/escort.htm