Tuli ostettua työmatkakulkineeksi tuommoinen lavataunus:
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... _23941.jpg
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... _23951.jpg
http://i181.photobucket.com/albums/x244 ... _23961.jpg
No eihän tuolla jaksa työmatkaa ajella, on melkein yhtä laiska kuin edellinen liikutin (740 volovo). Eli mitäpä siinä miettimään, juntataan turpo kylykeen ja katellaan joku ruisku sille kaveriksi. Sierran EFI löytyi jo kaverilta. Toiselta kaverilta löytyi sopiva KKK:n turbo (130kW dieselistä). Bensapumppua ja muuta härveliä on myös hommailtu. 2WD cossun coolerikin löytyi minuutti sitten. Enää ei tarvitse siis kuin tehdä pakosarja ja -putki sekä öljyletkut, dumppi ja vähän muuta. Tarkkasilimäinen muuten voi kuvasta huomata että syyläriä on pudotettu edellisen omistajan toimesta sen verran että cooleri mahtuu kotiinsa. Vielä tarkkasilimäisempi saattaa huomata komeasti asennetun Mersun akun.

Mutta pari kaveria sanoi että EFI ei tule turbon kanssa toimimaan, yksi sanoi että on niitä muutkin tehnyt ja toimii. Ei tästä nyt mitään maalimanlopun vehjettä tarvitse tehdä (eikö se jo ole? toim. huom.


No se nyt on meleko simppeli homma tuo turbotus, kunhan vaan tietää ensin millä osilla sitä alkaa kasaamaan. Simppelipä on seuraavakin kysymys, eli mikäs mahtaa olla lavataunuksen pulttijako? 5x5.5" (140mm) arveli joku? No senpä nyt mittaileekin, mutta kirjatieto olisi tässä vaiheessa myös kiva, ettei satu olemaan sama homma kuin Mersun 112mm jako, joka on muutaman millin verran lähintä jenkkijakoa (114.3mm) pienempi.
Entäpä sitten ohjaus? Tuossa kun kääntyy renkaat kokonaista 20 astetta silmällä mitattuna.

