Is imusarjan tiiviste vs kaasari

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Is imusarjan tiiviste vs kaasari

Viesti Kirjoittaja pablo » Pe Marraskuu 2. 20:33:28 2007

Huomasinpa tossa kun painekoteloa sovitin paikalleen et mulla on kaasarimallin imusarjan tiiviste.. Mallasin sitä imusarjan laippaan suutin paikallaan niin kestääköhän se tiiviste turbo käytössä jos loveis siihen pienen kolon :roll: ? Ja mitenköhän paljon sitä tarvii ottaa? Riittääkö et suuttimen pää pilkistää kokonaan sen takaa. Eikös se suutin suihkuta kuitenkin joka suuntaan ni ei varmaan ole hyväksi jos sumu tökkää tiivisteen reunaan. Onkos kukaan viritellyt moista?

Kansi siis IS ja imusarjan laippa IS:stä

EDIT: Siis onhan noissa ero :roll: :?:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Marraskuu 2. 22:35:02 2007

On siis ruiskukoneen kansi ja imusarja, miksi tiiviste pitää ottaa kaasarikoneesta? :shock:

Perinteisestä suuttimesta lähtee viuhka noin 5 asteen kulmassa, eli koko heppi ei tarvitse näkyä jos on riittävän lähellä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Pe Marraskuu 2. 23:15:19 2007

Arska kirjoitti:On siis ruiskukoneen kansi ja imusarja, miksi tiiviste pitää ottaa kaasarikoneesta? :shock:

Perinteisestä suuttimesta lähtee viuhka noin 5 asteen kulmassa, eli koko heppi ei tarvitse näkyä jos on riittävän lähellä.
Siksi pitää ottaa kun sellainen näky paketissa olevan.. Joskus tullut tiivistesarjassa tms.. Sillä vaan kysäsin et laitanko ton vai hommaanko suosiolla is:n tiivisteen.

Melkein kiinni tulee siitin siihen imusarjan tasopintaan.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Pe Marraskuu 2. 23:45:38 2007

Kerran oli yhdessä Sierrassa toisinpäin, eli kaasari-imusarjaan laitettu ruiskun imusarjantiiviste. Ihmeteltiin käyntiongelmia tovi ennenkuin huomattiin asia.

Paljonko maksaa uusi oikea tiiviste? Ehkä kannattaa tässä kohtaa investoida tai sitten varautua tiivisteen vaihtoon myöhemmin. Saattaa se toki toimiakin.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Marraskuu 2. 23:54:15 2007

Onhan se 4 euron luokkaa, mutta tuon kaasarikoneen tiivisteen voi saada myytyä jollekin vaikka kahdella eurolla, niin eihän tuo sitten enää paha olisi...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » La Marraskuu 3. 0:28:04 2007

Arska kirjoitti:Onhan se 4 euron luokkaa, mutta tuon kaasarikoneen tiivisteen voi saada myytyä jollekin vaikka kahdella eurolla, niin eihän tuo sitten enää paha olisi...
Säästö se on pienikin säästö ja pennissä voi olla miljoonan alku :wink: :wink: .. Arska ostatko jos myyn sen entisen 1,89e :roll: :?:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » La Marraskuu 3. 0:33:34 2007

Eihän siihen jää oikein yhtään tiivistävää pintaa, ei se riitä että suuttimen pää näkyy tiivisteen takaa, sen tiivisteen on oltava imusarjan ja kannen välissä...
Ja se tiiviste ei ole paha naputella metritavara pahvista, jos kerran senttiä venytetään :roll:

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » La Marraskuu 3. 0:55:13 2007

Ei tässä kyllä tämän takia enään senttiä venytetä.. Sen verran paalua palanut tohon mutterikasaan.. Sillä vaan ajattelin et oisin heittänyt painekotelon v-loppuna kiinni mut huomenna pyhä niin jää ens viikkoon. Kait niitä saa ihan perus varaosaputkasta kun motonetin sivuilla tunsi vaan kaasarimallin.. Vai meneekö foordin tilaukseksi ja hinta pompsahti :wink: ..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Petehri
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Tammikuu 13. 0:14:58 2004
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri » La Marraskuu 3. 1:23:02 2007

Kyllä is:n tiivisteen saa ihan tarvikeliikkeestä eikä ole kallis.
Ford P100

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Marraskuu 3. 10:38:39 2007

Ehkäpä tärkein tiiviste koko koneessa, ja siitä meinaat säästää?? :shock: :?:

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » La Marraskuu 3. 15:53:57 2007

Bootsi kirjoitti:Ehkäpä tärkein tiiviste koko koneessa, ja siitä meinaat säästää?? :shock: :?:
Ja kannattas lukea v-ä-h-ä-n tarkemmin.. "Sillä vaan ajattelin et oisin heittänyt painekotelon v-loppuna kiinni mut huomenna pyhä niin jää ens viikkoon. " :twisted: :twisted:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Marraskuu 6. 21:20:12 2007

Nyt ois tiiviste(et) hommattu. Varaosakirja tunnisti 2 erilaista ja hintaero noilla 0,40e. Mikähän ero niillä on kun toisen pinnassa on sellanen "kiille" missä näkyy kirjotuksia jne ja toisen pinta sellanen tumman harmaa. Molemmat kuitenkin identtisiä malliltaan ja toi jälkimmäisempi vaikuttaa vähä vetkummalta.. Otin molemmat talteen ja ei ole varmaan väliä kumman noista heittää väliin :roll: :?: :?:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Vastaa Viestiin