Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Pe Marraskuu 2. 20:33:28 2007
Huomasinpa tossa kun painekoteloa sovitin paikalleen et mulla on kaasarimallin imusarjan tiiviste.. Mallasin sitä imusarjan laippaan suutin paikallaan niin kestääköhän se tiiviste turbo käytössä jos loveis siihen pienen kolon

? Ja mitenköhän paljon sitä tarvii ottaa? Riittääkö et suuttimen pää pilkistää kokonaan sen takaa. Eikös se suutin suihkuta kuitenkin joka suuntaan ni ei varmaan ole hyväksi jos sumu tökkää tiivisteen reunaan. Onkos kukaan viritellyt moista?
Kansi siis IS ja imusarjan laippa IS:stä
EDIT: Siis onhan noissa ero

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Pe Marraskuu 2. 22:35:02 2007
On siis ruiskukoneen kansi ja imusarja, miksi tiiviste pitää ottaa kaasarikoneesta?
Perinteisestä suuttimesta lähtee viuhka noin 5 asteen kulmassa, eli koko heppi ei tarvitse näkyä jos on riittävän lähellä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Pe Marraskuu 2. 23:15:19 2007
Arska kirjoitti:On siis ruiskukoneen kansi ja imusarja, miksi tiiviste pitää ottaa kaasarikoneesta?
Perinteisestä suuttimesta lähtee viuhka noin 5 asteen kulmassa, eli koko heppi ei tarvitse näkyä jos on riittävän lähellä.
Siksi pitää ottaa kun sellainen näky paketissa olevan.. Joskus tullut tiivistesarjassa tms.. Sillä vaan kysäsin et laitanko ton vai hommaanko suosiolla is:n tiivisteen.
Melkein kiinni tulee siitin siihen imusarjan tasopintaan.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Viesti
Kirjoittaja Turbo_IS » Pe Marraskuu 2. 23:45:38 2007
Kerran oli yhdessä Sierrassa toisinpäin, eli kaasari-imusarjaan laitettu ruiskun imusarjantiiviste. Ihmeteltiin käyntiongelmia tovi ennenkuin huomattiin asia.
Paljonko maksaa uusi oikea tiiviste? Ehkä kannattaa tässä kohtaa investoida tai sitten varautua tiivisteen vaihtoon myöhemmin. Saattaa se toki toimiakin.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Pe Marraskuu 2. 23:54:15 2007
Onhan se 4 euron luokkaa, mutta tuon kaasarikoneen tiivisteen voi saada myytyä jollekin vaikka kahdella eurolla, niin eihän tuo sitten enää paha olisi...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » La Marraskuu 3. 0:28:04 2007
Arska kirjoitti:Onhan se 4 euron luokkaa, mutta tuon kaasarikoneen tiivisteen voi saada myytyä jollekin vaikka kahdella eurolla, niin eihän tuo sitten enää paha olisi...
Säästö se on pienikin säästö ja pennissä voi olla miljoonan alku

.. Arska ostatko jos myyn sen entisen 1,89e

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » La Marraskuu 3. 0:33:34 2007
Eihän siihen jää oikein yhtään tiivistävää pintaa, ei se riitä että suuttimen pää näkyy tiivisteen takaa, sen tiivisteen on oltava imusarjan ja kannen välissä...
Ja se tiiviste ei ole paha naputella metritavara pahvista, jos kerran senttiä venytetään

-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » La Marraskuu 3. 0:55:13 2007
Ei tässä kyllä tämän takia enään senttiä venytetä.. Sen verran paalua palanut tohon mutterikasaan.. Sillä vaan ajattelin et oisin heittänyt painekotelon v-loppuna kiinni mut huomenna pyhä niin jää ens viikkoon. Kait niitä saa ihan perus varaosaputkasta kun motonetin sivuilla tunsi vaan kaasarimallin.. Vai meneekö foordin tilaukseksi ja hinta pompsahti

..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Petehri
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti Tammikuu 13. 0:14:58 2004
- Paikkakunta: Loimaa
Viesti
Kirjoittaja Petehri » La Marraskuu 3. 1:23:02 2007
Kyllä is:n tiivisteen saa ihan tarvikeliikkeestä eikä ole kallis.
Ford P100
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » La Marraskuu 3. 10:38:39 2007
Ehkäpä tärkein tiiviste koko koneessa, ja siitä meinaat säästää??

-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » La Marraskuu 3. 15:53:57 2007
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Ti Marraskuu 6. 21:20:12 2007
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..