Sierraan nopeeta ohjausta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Sierraan nopeeta ohjausta

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Lokakuu 22. 22:28:09 2007

Tästäkin muistaakseni ollut joskus jotain keskustelua, mutta minä nyt en taas haulla mittään löytäny.

Eli kun tuossa Sierrassa on vakiona todella hermostuttavan hidas ohjaus, laidasta laitaa vartin päälle neljä kierrosta. Niin joku kaks kierrosta laidasta laitaan pitäs saada, on meinaan hermostuttavaa viedä autoo kun ohjaus on noin törkeen hidas. Eikös cossussa oo 2-kierrosta? Miten tommosen cossun ohjauksen sais Sierraan kiinni? Ja saako noita jostain pienelle budjetille? :roll: Myös muita tehostamattomia ja tehostettuja ohjausratkasuja saa Sierraan ehdottaa. Kyseessä siis '85 Sierra '89 Sierran OHC IS motilla.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Lokakuu 22. 22:58:34 2007

Nopea ohjausvaihde; Autoracing, Rally&Race jne. Omiin kuoriin, luokkaa 2,2-2,5 kierrosta
Cossu 2wd; käy paikoilleen "heittämällä, mutta tarvitset letkut, pumpun jne. mieluiten OHC:stä missä on ollut powerst. 2,5 kierr. Kaikissa tehostetuissa 2wd Sierroissa on autoosi sopiva 2,5 kierr. "cossun" ohjaus.
Myös Scorpion käy, vaihdat vaan raidetangot + päät Sierran versiosta. Näitä liikkuu purkuosina paljon, ja valmiiksi yleensä OHC -hilppeillä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ma Lokakuu 22. 23:06:12 2007

Eli oikestaan kannattaa vaan ruveta katteleen Sierran normaalia tehostettua ohjausta?

-EDIT- Jos tuon ohjauksen joskus hommaan, niin ei kukaan osais antaa jotain hyvää vaihe-vaiheelta ohjetta miten tehostamattomaan laitetaan tehostettu. Eniten kiinnostaa et minne ja miten se pumppu väkerretään.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Lokakuu 23. 22:37:20 2007

Eikö kukaan, joku kuitenkin on sen homman jo tehnyt? Googlekaan ei osannut auttaa.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Lokakuu 23. 22:41:03 2007

jjs kertoi sen jo tuossa ylempänä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ti Lokakuu 23. 22:49:40 2007

Otat koko raidetanko/putki ja letkuhässäkän jostain tehostetusta sierrasta ja pulttaat oman ohjauksesi pois ja sen tehostetun tilalle. Ohjaustehostimen pumppu tule laturin paikalle ja laturi siirtyy uuden kannakkeen myötä pumpun alapuolelle. Sitte vaan hihna kiinni, ilmaus ja kovaa ajoo.
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Lokakuu 23. 23:00:33 2007

Juippa kirjoitti:Otat koko raidetanko/putki ja letkuhässäkän jostain tehostetusta sierrasta ja pulttaat oman ohjauksesi pois ja sen tehostetun tilalle. Ohjaustehostimen pumppu tule laturin paikalle ja laturi siirtyy uuden kannakkeen myötä pumpun alapuolelle. Sitte vaan hihna kiinni, ilmaus ja kovaa ajoo.
Noniin kiitoksia, sieltä tuli tyhjentävä vastaus. Kahtellaan joku vuosi jos on varaa nuo hilut ostaa kun kaikkee muutakin pyörii mielessä... :)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Lokakuu 24. 0:22:01 2007

Mites jos laittaisit jostain tehostamattomasta dokkisierrasta hammastangon? Itsellä on pari tehostamatonta dokkia ollut, ja mun mielestä niissä oli tarkempi ohjaustuntuma kuin tehostimellisessa. Eli ei ainakaan tuntunut hitaalta. ja toisekseen, ainakin dokkilaisessa huomaa eron tehoissa jos ei ole tehostinta :wink:
Pedal tu tö metal!

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Lokakuu 24. 11:03:25 2007

Pitäis saada tietoo että kuinka dokissa on niitä kierroksia. Mulla ei ainakaan oo mitään tarvetta sille tehostimelle, jos vaan saa ohjauksesta nopeamman. Joku tehostamattoman dokin omistaja varmaan tietää että paljon kierroksia löytyy?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Lokakuu 24. 11:34:08 2007

Autoracing myy ainakin nopeeta myös sierraan. Sopii tehostamattomiin. Kierroksista ei puhuta mitään. Mun mielestä se tehostamattoman dokin ohjaus on aivan saatanan hidas. Kädet pyörii kun tynnyrin pesijällä ja kiire on koko ajan jos sladissa sitä pitäs viedä. Tehostettu ohjaus on kyllä niin iso plussa ettei sitä äkkiseltään uskokkaan. Laita nopeen sisuskalut tohon omaan ja sit sähkönen tehostin. Niin minä tekisin.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Lokakuu 24. 11:40:00 2007

Oli vaan tän hetkiselle budjetille kovan hintanen, mitä kattelin sitä jo. Jos tehostamattoman dokin ohjaus sit on niin hidas, niin pitäis varmaan hommata se perus tehostettu ohjaus. Kun tässä just säästetään turbohiluihin rahaa, niin en kyllä maksa 150 pelkistä ohjauksen sisuskaluista ja vielä tehostin päälle niin ei tu kesää, liian heikko rahatilanne. Ostakaa multa joku kamat pois tallista, kun niistä ilmon tein, et saa rahaa ja sit voi taas ostaa jotain pellin alle menevää. :)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Lokakuu 24. 11:52:26 2007

Ei mulle ainakaan tullut sellainen tunne viimesestä, 90 dokki laserista missä ei ollut tehostajaa. Oli jotenkin helppo viedä talvella ja tarkka se ohjaus, ja kun se vielä palautti nopeasti. Voisko olla, että niitä olis erilaisia? Tai sitten sinne oli joku laittanut nopean sisäkalut, seuraava omistaja laittoi siihen meinaan tehostajan heti oston jälkeen, kun sanoi ettei jaksa veivata, on niin raskas.
Pedal tu tö metal!

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ke Lokakuu 24. 11:56:14 2007

Ville K kirjoitti:Ei mulle ainakaan tullut sellainen tunne viimesestä, 90 dokki laserista missä ei ollut tehostajaa. Oli jotenkin helppo viedä talvella ja tarkka se ohjaus, ja kun se vielä palautti nopeasti. Voisko olla, että niitä olis erilaisia? Tai sitten sinne oli joku laittanut nopean sisäkalut, seuraava omistaja laittoi siihen meinaan tehostajan heti oston jälkeen, kun sanoi ettei jaksa veivata, on niin raskas.
Minulla oli vanhassa dokki sierrassa aivan järjettömän kevyt ohjaus ja ei ollut tehostajaa. Kierroksia siinä kyllä riitti mutta ei se silloin haitannut, jaksoi kesälläkin 205 leveetä rengasta kaupungissa käännellä
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Lokakuu 24. 13:46:19 2007

Mulla on kevyt ohjaus ja ei tehostinta ja mua ainakin haittaa toi ohjauksen hitaus, kauheeta veivaamista jos meinaa jotenkin autoa viedä sorapätkällä tahi asvaltilla. Nopeemmalla ohjauksella se auton "vieminen" kun on paljon hauskempaa. Mullakin on 205 leveet kesäkumit, tuolla ohjauksella onnistuu parkkeeraus vielä sen verta helposti, että kyllä se sillä hitaammallakin onnistuu. Saa siinä vähän ähkiä, mut se nyt on vaan pieni miinus. Ei mulla o mitään tarvetta mukavuuksille, ne on turhia semmoset.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Lokakuu 24. 22:57:03 2007

Mulla oli tehostamaton DOHC iS -90 muutaman päivän ajossa ja myöhemmin sen raidetanko P100:ssa, samalta välitykseltä se tuntui kuin muissakin normi Sierroissa.

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » To Lokakuu 25. 0:06:00 2007

Hommaat cossun raidetangon ja heität sillä tehostimella vesilintua, tai myyt mulle ainaski sen pumpun jalan. :wink: Kimppaostokset kanattaa.. :roll:
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » To Lokakuu 25. 2:42:39 2007

Jos se pelkkä cossun raidetanko riittää niin mikäpä siinä. Eikö sit ihan se tehostetunkin OHC:n raidetanko riittäis? Kyylhän mä aina tavaraa myyn jos sitä jää yli. ;)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Marraskuu 2. 21:20:45 2007

jjs kirjoitti:Cossu 2wd; käy paikoilleen "heittämällä, mutta tarvitset letkut, pumpun jne. mieluiten OHC:stä missä on ollut powerst. 2,5 kierr. Kaikissa tehostetuissa 2wd Sierroissa on autoosi sopiva 2,5 kierr. "cossun" ohjaus.
Empä oo moista ennen kuullu ja epäilen väitettä huhaaksi, kyllähän 2wd Cossun radetanko on ihan eri ku ohc Sierran tehostettu raidetanko tai ainakin väitän että Cossussa on nopeampi ohjaus.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Pe Marraskuu 2. 22:26:34 2007

tumppe kirjoitti:
jjs kirjoitti:Cossu 2wd; käy paikoilleen "heittämällä, mutta tarvitset letkut, pumpun jne. mieluiten OHC:stä missä on ollut powerst. 2,5 kierr. Kaikissa tehostetuissa 2wd Sierroissa on autoosi sopiva 2,5 kierr. "cossun" ohjaus.
Empä oo moista ennen kuullu ja epäilen väitettä huhaaksi, kyllähän 2wd Cossun radetanko on ihan eri ku ohc Sierran tehostettu raidetanko tai ainakin väitän että Cossussa on nopeampi ohjaus.
Ootko tyhmä kun väität jjs:älle vastaan?
Jäsen #1112

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Marraskuu 2. 22:56:54 2007

AnttiR kirjoitti:Ootko tyhmä kun väität jjs:älle vastaan?
Reps :lol: :lol:

Kyllä nyt itse ainakin oletan että jos on kaksi samaa autoa ja toisessa tekniikka ns sporttimallia niin kyllähän niissä yleensä osakokonaisuudet käy päikseen, tosin eri asia jos tavan sierran ja cossun hammastangon hiluja yrittää päikseen

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Pe Marraskuu 2. 23:30:51 2007

Alkuviikosta tuli rallyracelta paketti jossa muunmuassa nuo quaifen tekemät nopean ohjauksen sisäosat, jos kansiremontin jälkeen jää aikaa täytyy pukata noi kiinni täs viikonloppuna.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Marraskuu 3. 8:21:18 2007

onkos kukaan vertaillut kääntösädettä tehostamaton vs tehostettu "Cossun" ohjaus..
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Marraskuu 3. 20:02:13 2007

AnttiR kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
jjs kirjoitti:Cossu 2wd; käy paikoilleen "heittämällä, mutta tarvitset letkut, pumpun jne. mieluiten OHC:stä missä on ollut powerst. 2,5 kierr. Kaikissa tehostetuissa 2wd Sierroissa on autoosi sopiva 2,5 kierr. "cossun" ohjaus.
Empä oo moista ennen kuullu ja epäilen väitettä huhaaksi, kyllähän 2wd Cossun radetanko on ihan eri ku ohc Sierran tehostettu raidetanko tai ainakin väitän että Cossussa on nopeampi ohjaus.
Ootko tyhmä kun väität jjs:älle vastaan?
Sä oot vissiin tyhmä jos luulet ihmistä yliluonnolliseks jumalaks. :shock:
En väitä jjs.n tietoa vääräksikään, mutta SUURESTI EPÄILEN ja jos joku muu on samaa mieltä että noi raidetangot on identtiset, niin voi kuvin ja muiden faktojen kera todistella ennenku aletaan huuteleen.
Jos Cossun raidetanko olis ihan sama, niin miks kaikilla ois niin vaikeeta löytää osia niihin tai koko raidetankoa? :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » La Marraskuu 3. 20:30:02 2007

tumppe kirjoitti:
AnttiR kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Empä oo moista ennen kuullu ja epäilen väitettä huhaaksi, kyllähän 2wd Cossun radetanko on ihan eri ku ohc Sierran tehostettu raidetanko tai ainakin väitän että Cossussa on nopeampi ohjaus.
Ootko tyhmä kun väität jjs:älle vastaan?
Sä oot vissiin tyhmä jos luulet ihmistä yliluonnolliseks jumalaks. :shock:
En väitä jjs.n tietoa vääräksikään, mutta SUURESTI EPÄILEN ja jos joku muu on samaa mieltä että noi raidetangot on identtiset, niin voi kuvin ja muiden faktojen kera todistella ennenku aletaan huuteleen.
Jos Cossun raidetanko olis ihan sama, niin miks kaikilla ois niin vaikeeta löytää osia niihin tai koko raidetankoa? :roll:
jep kyllä se cossun HAMMASTANKO RAIDETANKOINEEN käy heittämällä paikoilleen ja kaikki sierran ja scorpion tehostetut hammastangot tais olla 2,4-2,6 kierrosta laidasta laitaan,että ei niissä sen suurempaa ero ole

suurimmat huutajat ei taida vissiin tietää mikä on hammastanko ja mikä on raidetanko :lol:
Timppa 24V

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Marraskuu 3. 21:30:43 2007

joo en oo vielä nähnyt sierrassa tehostettua raidetankoa :shock:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Marraskuu 4. 10:36:13 2007

TIMPPA24V6 kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
AnttiR kirjoitti: Ootko tyhmä kun väität jjs:älle vastaan?
Sä oot vissiin tyhmä jos luulet ihmistä yliluonnolliseks jumalaks. :shock:
En väitä jjs.n tietoa vääräksikään, mutta SUURESTI EPÄILEN ja jos joku muu on samaa mieltä että noi raidetangot on identtiset, niin voi kuvin ja muiden faktojen kera todistella ennenku aletaan huuteleen.
Jos Cossun raidetanko olis ihan sama, niin miks kaikilla ois niin vaikeeta löytää osia niihin tai koko raidetankoa? :roll:
jep kyllä se cossun HAMMASTANKO RAIDETANKOINEEN käy heittämällä paikoilleen ja kaikki sierran ja scorpion tehostetut hammastangot tais olla 2,4-2,6 kierrosta laidasta laitaan,että ei niissä sen suurempaa ero ole

suurimmat huutajat ei taida vissiin tietää mikä on hammastanko ja mikä on raidetanko :lol:
Kylhän ne keskenään käy vaihdella, mut on niis eroja osien yms. suhteen kyllä ja tuokin ois mielenkiintonen asia saada selville että montako erilaista tehostettua hammastankoa on Sierroissa ja Scorpioissa ja mitä eroja niissä on.
Ja tääkin väittely näyttää olevan ihan yhtä tyhjän kans ku kaikki puhuu taas eriasioista, eli ite en puhunu sopivuudesta vaan vastaavuudesta ja kirjoittihan jjs jo että (sit on "cossun"...), eli ei suoranaisesti tarkottanu niiden olevan samoja, mutta lähes vastaavia ilmeisesti... :D
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Su Marraskuu 4. 13:06:13 2007

Täytyypä itsekin korjata että tosiaan sitä hammastankoo tarviin, ettei vaan tyhmäksi luulla. :roll:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Marraskuu 4. 18:07:58 2007

No joo, eiköhän täälä kumminki kaikki puhu samasta palikasta, toisia vaan joskus lapsettaa ja pitää nusasta pilkkuja...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Marraskuu 4. 20:58:42 2007

AnttiR kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
jjs kirjoitti:Cossu 2wd; käy paikoilleen "heittämällä, mutta tarvitset letkut, pumpun jne. mieluiten OHC:stä missä on ollut powerst. 2,5 kierr. Kaikissa tehostetuissa 2wd Sierroissa on autoosi sopiva 2,5 kierr. "cossun" ohjaus.
Empä oo moista ennen kuullu ja epäilen väitettä huhaaksi, kyllähän 2wd Cossun radetanko on ihan eri ku ohc Sierran tehostettu raidetanko tai ainakin väitän että Cossussa on nopeampi ohjaus.
Ootko tyhmä kun väität jjs:älle vastaan?
Saa, ja pitää kinata :) Aina oppii uutta jos sen on valmis ottamaan vastaan, itse ainakin yritän, edes tällä iällä ei kai ole liian vanha oppimaan lisää. Ketään ei saa eikä kannata pitää jalustalla. Allekirjoittanutkin on levittänyt kuuluisaa bullshittiä, yleensä kuitenkin pyrin mainitsemaan jos tieto on oletus tai en ole varma muuten vaan. Harrastus ja vanha ammatti tämä autonropaus on.

Toki turhauttaa jos väitetään turhaan ilman perusteita "musta tuntuu / epäilen" -periaatteella, hyvät väittelyt perusteluineen on asia erikseen, tyyliin classic-> brenda, tap, bootsi jne. Karmeeta vääntöä kun verrataan tietoa ja hieman ei-niin-varmaa-tietoa 8)

Kenellekään tästä ei pitäisi jäädä näin hienosta harrasteesta p*skanmaku suuhun. Alkaa kohta muistuttamaan vanhoja jenkkimiesten puuhia; onko Mopar parempi kuin Chevy.
Off topicissa tai jäsenkeskusteluissa voi sitten jäädä kampeamaan jos on pakko, nyt menee hyvät tekniikkaosiot turhan takia v*tuiksi (itsekin -nyt- tähän syyllinen). Näillä kun on myös se tarkoitus että saa tietoa muutkin eikä pelkästään itselle.
Kannattanee selvittää ainakin -miksi- epäilee. Tässä tapauksessa on jopa termistöt osalla porukkaa sekaisin, ei liene kohtuutonta pyytää että tietää edes teknisen laitteen nimen mistä saatua tietoa kyseenalaistaa.

Cut the Crap, asiaan:
Sierran tankoja on muistaakseni 3 erilaista, siis valmistajaltaan; Cam Gears, TRW, ja olisiko ollut ZF. Teknisiltä ominaisuuksiltaan samanlaisia.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Marraskuu 5. 9:38:39 2007

No, joo, itelläkin oli "pari kuppia" pohjilla kun noi pari viestiä kirjotin ja ehkä joku sai vääriä käsityksiäkin, mutta pääpiirteittäin asia on nyt selvä, eli ne hammastangot on lähes samanlaisia, mutta niitä on kumminkin siis ainakin 3 mallia...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ma Marraskuu 5. 17:39:24 2007

Kerronpa omiakin kokemuksia aiheesta.

Eka tehostettu hammastanko omaan Sierraani tuli ainakin myyjän puheiden mukaan XR4Istä, oli 3.5 kierrosta laidasta laitaan. Nykyinen tanko on noin -86 Scorpio 2.0sta, kierroksia reilu kaksi ja puoli, muistaakseni ZF merkiltään. Edellinen oli ulkonäöltään hieman erilainen mutta mitoiltaan ja kiinnityksiltään samanlaisia, raidetangot Scorpiossa vaan pidemmät.

Sitten mutu osuus :wink:

Cossun tangon liikematkassa ja välityksessä ja kääntövarsien pituudessa taitaa olla jotain eroja tavis malleihin nähden koska muistikuvani mukaan Cossu on kömpelömpi kääntymään ahtaissa paikoissa, varmaan pyörät kääntyy vähemmän.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ma Marraskuu 5. 17:46:40 2007

tumi kirjoitti:
Sitten mutu osuus :wink:

Cossun tangon liikematkassa ja välityksessä ja kääntövarsien pituudessa taitaa olla jotain eroja tavis malleihin nähden koska muistikuvani mukaan Cossu on kömpelömpi kääntymään ahtaissa paikoissa, varmaan pyörät kääntyy vähemmän.
Yhdyn tuohon mutu osuuteen, omassa nyt kaikki kuut etupään kilkkeet cossusta paitsi hammastanko(ja raidepäät) ja kierroksia ei oo tullu laskettua mutta renkaat ottaa sisäreunoistaan kiinni vakaajaan ja sisälokareihin. Vanteinakin siis cossun orkkikset ja 205 kumilla.

Saako tuota millään modattua niin ettei ottaisi kiinni vai pitääkö alkaa etsiä toista tankoa tai eri ET:llä olevia vanteita. Nuohan on ET40, jos jostain löytyisi muuten samaa kokoa mutta esim ET25, saisi jo muutaman millin lisää tilaa.

Onko kellään ollu samaa ongelmaa? Riittääkö astetta kapeampi rengas tuolle vanteelle, eli tietääkö kukaan montako milliä pitäisi tilaa saada? Talvirenkaiksi olisi tarjolla 195 kumi cossun vanteella, riittääkö tuo 5mm?

Nimim. Leimalle pitäisi viedä
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Marraskuu 5. 21:59:54 2007

Tai patentoit: Sorvaa sisempien raidetankojen nivelien taakse holkki minkä lukitset kuusiokolo ruuveilla. ~20mm leveät.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Marraskuu 5. 22:37:31 2007

Corleone kirjoitti:
tumi kirjoitti:
Sitten mutu osuus :wink:

Cossun tangon liikematkassa ja välityksessä ja kääntövarsien pituudessa taitaa olla jotain eroja tavis malleihin nähden koska muistikuvani mukaan Cossu on kömpelömpi kääntymään ahtaissa paikoissa, varmaan pyörät kääntyy vähemmän.
Yhdyn tuohon mutu osuuteen, omassa nyt kaikki kuut etupään kilkkeet cossusta paitsi hammastanko(ja raidepäät) ja kierroksia ei oo tullu laskettua mutta renkaat ottaa sisäreunoistaan kiinni vakaajaan ja sisälokareihin. Vanteinakin siis cossun orkkikset ja 205 kumilla.

Saako tuota millään modattua niin ettei ottaisi kiinni vai pitääkö alkaa etsiä toista tankoa tai eri ET:llä olevia vanteita. Nuohan on ET40, jos jostain löytyisi muuten samaa kokoa mutta esim ET25, saisi jo muutaman millin lisää tilaa.

Onko kellään ollu samaa ongelmaa? Riittääkö astetta kapeampi rengas tuolle vanteelle, eli tietääkö kukaan montako milliä pitäisi tilaa saada? Talvirenkaiksi olisi tarjolla 195 kumi cossun vanteella, riittääkö tuo 5mm?

Nimim. Leimalle pitäisi viedä
Niin tarkasti ei ole 2wd cossun kumpaakaan napatyyppiä (on niitä tasan kaksi erilaista) tullut tutkittua että olisi havainnut kääntövarren pituudessa eroa. Paljoa ole jos lainkaan.

Muut vaikuttavat tekijät:
Tuohon kiinniottamiseen vaikuttavia seikkoja on mm. napojen "offset" jota on muutama milli enemmän Cossussa (on!). Samoin navan ja tukivarsien muuten erilainen geometria mm. KPI:n osalta (ovat erilaiset).

Tuota puuhiksen mainitsemaa liikkeenrajoitinta (/ohjauksen "nopeuttajaa", hähä) sai Fordilta Ison Vihan aikaan. Tarkoitettu rajoittamaan esim. 7x15-17 Fordin omien RS-pyörien asennuksen yhteydessä ilmeneviä korikosketuksia.

3,5 kierroksista tehostettua Sierra-Scorppi hammastankoa ei ole kävellyt vielä vastaan. Ehkä kaikkineen 50-60 tehostettua tullut korjattua tai ajettua, ja aina päädytty 2,4-2,6 lukemiin.
Ei tyrmätä, katsotaan jos joku sellaisen meille näyttää :) Olisi oikeasti ekat tyypit :shock:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ma Marraskuu 5. 23:46:59 2007

Joo 4wd cossun kamoja siellä nyt siis on.

Minkälainen tuo liikkeenrajoitin on, eli saisikos semmosen/set teetettyä jollain metallimiehellä ja mihin se sinne laitetaan?

Itse kun olen tuommoisesta suojakumin viimeksi irroittanut joskus yli 5v sitten, ei ole kauheasti muistikuvia minkälaiselta kumin alla näyttää, saako sinne asenneltua jotain.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Marraskuu 6. 18:57:33 2007

Onko tuo dohc sierran hammastanko tosiaan vain kahdella pultilla kiinni etukelkassa? En muita nopeasti pimeällä katsoessani nähnyt.

Voiko dohc vaihteen kanssa käyttää jotain toista pumppua, vai tarviiko olla juuri dohc:sta myös pumppu?

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ti Marraskuu 6. 20:05:00 2007

Sultzi kirjoitti:Onko tuo dohc sierran hammastanko tosiaan vain kahdella pultilla kiinni etukelkassa? En muita nopeasti pimeällä katsoessani nähnyt.

Voiko dohc vaihteen kanssa käyttää jotain toista pumppua, vai tarviiko olla juuri dohc:sta myös pumppu?
Ei ole kiinni kuin kahdella pultilla. Itellä on ainakin XR:n oma tanko ja scorppari cossun pumppu, hyvin toimii sen osalta.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Marraskuu 6. 20:32:49 2007

Onkos joku jo selvittäny, mitä eroja on OHC Sierran ja Scorpion tehostetuilla hammastangoilla ja siis "täydellisenä"?
Ilmeisesti ainakin raidetangon päät on eri, mutta onko muuta eroa/eroja?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ke Marraskuu 7. 18:24:11 2007

jjs kirjoitti:
Corleone kirjoitti:
tumi kirjoitti:
Sitten mutu osuus :wink:

Cossun tangon liikematkassa ja välityksessä ja kääntövarsien pituudessa taitaa olla jotain eroja tavis malleihin nähden koska muistikuvani mukaan Cossu on kömpelömpi kääntymään ahtaissa paikoissa, varmaan pyörät kääntyy vähemmän.
Yhdyn tuohon mutu osuuteen, omassa nyt kaikki kuut etupään kilkkeet cossusta paitsi hammastanko(ja raidepäät) ja kierroksia ei oo tullu laskettua mutta renkaat ottaa sisäreunoistaan kiinni vakaajaan ja sisälokareihin. Vanteinakin siis cossun orkkikset ja 205 kumilla.

Saako tuota millään modattua niin ettei ottaisi kiinni vai pitääkö alkaa etsiä toista tankoa tai eri ET:llä olevia vanteita. Nuohan on ET40, jos jostain löytyisi muuten samaa kokoa mutta esim ET25, saisi jo muutaman millin lisää tilaa.

Onko kellään ollu samaa ongelmaa? Riittääkö astetta kapeampi rengas tuolle vanteelle, eli tietääkö kukaan montako milliä pitäisi tilaa saada? Talvirenkaiksi olisi tarjolla 195 kumi cossun vanteella, riittääkö tuo 5mm?

Nimim. Leimalle pitäisi viedä
Niin tarkasti ei ole 2wd cossun kumpaakaan napatyyppiä (on niitä tasan kaksi erilaista) tullut tutkittua että olisi havainnut kääntövarren pituudessa eroa. Paljoa ole jos lainkaan.

Muut vaikuttavat tekijät:
Tuohon kiinniottamiseen vaikuttavia seikkoja on mm. napojen "offset" jota on muutama milli enemmän Cossussa (on!). Samoin navan ja tukivarsien muuten erilainen geometria mm. KPI:n osalta (ovat erilaiset).

Tuota puuhiksen mainitsemaa liikkeenrajoitinta (/ohjauksen "nopeuttajaa", hähä) sai Fordilta Ison Vihan aikaan. Tarkoitettu rajoittamaan esim. 7x15-17 Fordin omien RS-pyörien asennuksen yhteydessä ilmeneviä korikosketuksia.

3,5 kierroksista tehostettua Sierra-Scorppi hammastankoa ei ole kävellyt vielä vastaan. Ehkä kaikkineen 50-60 tehostettua tullut korjattua tai ajettua, ja aina päädytty 2,4-2,6 lukemiin.
Ei tyrmätä, katsotaan jos joku sellaisen meille näyttää :) Olisi oikeasti ekat tyypit :shock:
Muistaakseni tuo noin 3.5 kierroksen tanko on Joensuussa kaverini Sierrassa paikallaan, tervetuloa ihmettelemään :lol:

Muutaman kerran kyllä itsekkin pyörittelin tuota laidasta laitaan ennenkuin uskoin. Pumpulta tulevat letkut oli myös erilaisilla liitoksilla kuin normaalisti.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Marraskuu 7. 21:33:05 2007

jjs kirjoitti:3,5 kierroksista tehostettua Sierra-Scorppi hammastankoa ei ole kävellyt vielä vastaan. Ehkä kaikkineen 50-60 tehostettua tullut korjattua tai ajettua, ja aina päädytty 2,4-2,6 lukemiin.
Ei tyrmätä, katsotaan jos joku sellaisen meille näyttää :) Olisi oikeasti ekat tyypit :shock:
mulla on molemmissa 2wd 2.8 Sierroissa 3.5 kierroksen tehostettu hammastanko paikallaan,toinen orkkis XR4i -84 ja toinen tekniikanvaihto 2.8 jossa -83/-84 XR4i:n ohjaus,tyypit tarjoan Tampereella kun kalusto on nyt talviseisonnassa,ensi kesänä sitten jossain miitissäkin saa käännellä :wink: :lol:
joo en tiedä miten yleisiä ovat mutta kun aikanaan n.10vuotta sitten useampaa XR:ää kääntelin niin lähes kaikissa oli 3.5 kierroksen hammastankoja,siis takavedoissa,4*4 tuntuu olevan toi 2.5 kierrosta.

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ke Marraskuu 7. 23:34:55 2007

Sierra XR kirjoitti:
jjs kirjoitti:3,5 kierroksista tehostettua Sierra-Scorppi hammastankoa ei ole kävellyt vielä vastaan. Ehkä kaikkineen 50-60 tehostettua tullut korjattua tai ajettua, ja aina päädytty 2,4-2,6 lukemiin.
Ei tyrmätä, katsotaan jos joku sellaisen meille näyttää :) Olisi oikeasti ekat tyypit :shock:
mulla on molemmissa 2wd 2.8 Sierroissa 3.5 kierroksen tehostettu hammastanko paikallaan,toinen orkkis XR4i -84 ja toinen tekniikanvaihto 2.8 jossa -83/-84 XR4i:n ohjaus,tyypit tarjoan Tampereella kun kalusto on nyt talviseisonnassa,ensi kesänä sitten jossain miitissäkin saa käännellä :wink: :lol:
joo en tiedä miten yleisiä ovat mutta kun aikanaan n.10vuotta sitten useampaa XR:ää kääntelin niin lähes kaikissa oli 3.5 kierroksen hammastankoja,siis takavedoissa,4*4 tuntuu olevan toi 2.5 kierrosta.
Tuo minun auto on -91 XR4X4 ja tänään laskin kierroksia ja sain sen kolmipuolasen ratin puolan verran vajaa kolme kierrosta laidasta laitaan, eli jokatapauksessa enemmän ku 2,6 kierrosta.

Otin suojakumin auki ja mietin hetken, nyt tiedän minkälainen sen rajoittimen pitää olla ja huomenna käyn semmoset jostai kaupasta etsimässä, hintakaan ei varmaan päätä huimaa. Totesin myös että ET:tä muuttamalla tuo minun ongelma ei poistu kun siihen lokasuojaan ottaa kulutuspinta eikä renkaan kylki, eli renkaat oikeasti kääntyy...

XR:n omalla palkilla ja navoilla ei tuota ongelmaa ollut eli jokin niissä cossun olkatuissa tuon aiheuttaa koska ottivat kiinni jo ennen cossun palkin vaihtoa.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Marraskuu 16. 17:10:44 2007

Kysytään täällä, saako dohcin tankoon lyhyempiä raidetankoja? Jotain 5cm luokkaa per puoli. Samat kierteet pitäis kuitenkin olla?

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » To Joulukuu 6. 20:33:39 2007

Jatketaampa taas tästä.

Mulla olis nyt mahdollisesti tiedossa tehostetun Sierran hammastanko, jos tuon hommaan niin tietty kiinnostas kuulla että miten tommonen vaihetaan. :roll: Tommonen Alfamerin korjausopaskin on tullut joskus hommattua, mut on kyllä varsin heikko teos, kun ohjausvaihteen purkamisesta / kokoamisestakaan ei neuvota muuta kun kuinka irrotetaan raidetangot hammastangosta ja sit sanotaan et muu purkaminen ei sovellu normaaleille tee-se-itse miehille ja vaatii erikoistyökaluja yms. :? Onnistuuko tommonen kotikonstein ollenkaan? Vai pitääkö mun odottaa et keväällä jatkuu amistelu ja sit koulun autopuolella tehä tuo homma kun löytyy työkaluja ja vehkeet millä aurauskulmatkin pystyy mittaamaan.
Eli jos toi kotikonstein käy, niin oisko jollakulla hyvää ohjetta antaa tohon hommaan?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Joulukuu 6. 21:09:42 2007

Hammastangon vaihto onnistuu parkkipaikallakin noin puolessa tunnissa. Mitään erikoistyökaluja ei tarvita.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » To Joulukuu 6. 21:16:15 2007

Arska kirjoitti:Hammastangon vaihto onnistuu parkkipaikallakin noin puolessa tunnissa. Mitään erikoistyökaluja ei tarvita.
No ompas kummallisen huono toi Alfamerin opas, kun muista tuttujen autoista on niin hyvät neuvot et urpokin osaa jo tehö mitä vaan niillä ohjeilla. :shock:

Mut mut kyselin lisätietoja myyjältä ja taitaakin olla ihan kokonainen ohjausvaihde ja löytyy pumput ym. kamat joten tommonen pakettihan nyt vaihtuu ihan heittämällä. Tietty tehostimen nestettä varten pitää joku säiliö hommata...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Joulukuu 8. 19:33:16 2007

Mites tuo tehostetun tangon toiminta ajossa, itsellä on yks tehostettu sierra ollut, eikä se kovin mukava ole nopeissa tilanteissa. Tehostus lakkaa juuri kun sitä eniten tarvitaan. Olikohan siinä vikaa pumpussa?

Samalla tavalla on käyttäytynyt muutama muu tehostetulla hammastangolla varustettu sierain/escort jolla olen ajanut.

Oma sierra oli ainakin aika kamala tuolla mutkasilla mettäteillä räppäillessä. Koneessa piti olla reilusti laulua että pysty oleen varma ettei tehostus katoa yhtäkkiä.
Jäsen #606

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » La Joulukuu 8. 20:04:40 2007

Ei kyllä kauheen hyvältä kuulosta. Idealiinen ohjaustehostinhan olis semmonen että se on päällä ainostaan kun ajetaan jotain alle 5km/h ja muutoin sitten olis niinkun normaali tehostamatonta vastaava ohjaus. Pitääköhän sitä kuitenkin vaan vaihtaa se pelkkä hammastanko ja heittää ite tehostimella vesilintua? :D

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Joulukuu 8. 20:08:07 2007

Tätä oon miettinyt itsekin, eli, mites toimis jos laittais johonkin tavalliseen hitaan ohjauksen omaavaan sierraan, esim 1,6 cvh ruisku, ton 2 litrasen tehostetun tangon putkien lähdöt tulpattuna, niin kauanko se toimis, mitä sinne laittais sisään vai ATFfää? Ja ennenkaikkea, jaksaisko sillä ajaa? Sillä ei olis väliä jaksaisko sitä veivata ruutuun, mutta esim. ihan normiajossa, olisko raskaampi kuin normaali nopea ohjaus?
Pedal tu tö metal!

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » La Joulukuu 8. 20:11:05 2007

Eikö se tehostetun hammastanko vaan kannattais purkaa siitä omasta ohjausvaihteestaan ja vaihtaa se tehostamattoman Sierran ohjausvaihteen sisään? Toki jos on hyvä tollain et on se tehostettu ohjausvaihde ilman tehostinta tukittuna niin helpompihan se on tehdä.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Joulukuu 8. 20:30:17 2007

Ford is God kirjoitti:Eikö se tehostetun hammastanko vaan kannattais purkaa siitä omasta ohjausvaihteestaan ja vaihtaa se tehostamattoman Sierran ohjausvaihteen sisään? Toki jos on hyvä tollain et on se tehostettu ohjausvaihde ilman tehostinta tukittuna niin helpompihan se on tehdä.
Ajattelin vaan, kun jossain vaiheessa varmaan tulee talviautoksi ehkä hurja 1,6cvh, niin ihan budjettiratkaisuna heittäis siihen valmiiksi nurkista löytyvän tehostetun tulpattuna, olis helpompi sitten sitä vähän "viedä" :wink:
Pedal tu tö metal!

Vastaa Viestiin