Eli mitäs tohon omaan iS sierraan laittaa virinenä. Ohc kone siis. Vein GT-motorsille yhen OHC vakionokan ja sanoine että imu/pako asteet 263 ja nostoa imu:12.67 ja pako:12.31. Noi kyseiset arvot kopioitu suoraan kent kamssin valikoimista ja autoracingin luottelosta, FR34 nopea katu (ruisku). Tarkoituksena ois saaha vähä jerkkuu lisää talveksi, kannesta en vielä tiedä onko laskettu vai ei, edellinen omistaja jotain kai sille kuiteski tehny? Mutta jos kanntta ei laskettu nii meinasin samalla otta 1,5mm pois, jostain luin että tällä sais puristukset koilleen. Säädettävä nokkapyöräkin löytyy jo.
Mutta asiaan eli ongelmaan. Kävin tänään hakemassa nokan niin sain sen takas ja astelevyssä oli lukemat: Nosto, imu:6.75 pako:6.75 ja Asteet, imu:288 ja pako 290. Kyselin että mitäs tää meinaa? Sano ukko että pojat teki tollasen, maltillinen virinokka kuulemma. Kattelin vähä noitten nokkasasjojen arvoja, lähinnä ilmoitettuja nostoja. Nii kaikki päältä 10mm ja tossa mun nokassa nyt "vaan" n.7mm
Pitäskö mun nyt viedä toi nokka takas ja sanoo sille ukolle että hei ihan oikeesti, semmonen ku sanoin. Vai toimiiko tuo, päästöistä pitäs mennä läpi koska leima edessä. Eikö se niin ole että asteita tossa ei paljoo sais olla jotta päästöt olis sallittavat vielä ruiskumallissa? Ja nostolla kompensoidaan sitä että venat auki vähemmän aikaa?
Ja tää koko auto/virittely on sitte puoliksi pieni budjetti juttu, tiedän että olis koko nokkasarja pinäny ostaa jotta saa oikeet kilkkeet etc. Mutta mulle riittää et toi kone menee päästöjen osalta leimasta läpi ja saan sillä talven yli luisussa ajaa!