Ohc virinokkaa...

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Juippa

Ohc virinokkaa...

Viesti Kirjoittaja Juippa » Pe Marraskuu 9. 17:09:52 2007

Edit:tuli väärään topicciin, vois siirtää tonne muu tekniikka osioon.

Eli mitäs tohon omaan iS sierraan laittaa virinenä. Ohc kone siis. Vein GT-motorsille yhen OHC vakionokan ja sanoine että imu/pako asteet 263 ja nostoa imu:12.67 ja pako:12.31. Noi kyseiset arvot kopioitu suoraan kent kamssin valikoimista ja autoracingin luottelosta, FR34 nopea katu (ruisku). Tarkoituksena ois saaha vähä jerkkuu lisää talveksi, kannesta en vielä tiedä onko laskettu vai ei, edellinen omistaja jotain kai sille kuiteski tehny? Mutta jos kanntta ei laskettu nii meinasin samalla otta 1,5mm pois, jostain luin että tällä sais puristukset koilleen. Säädettävä nokkapyöräkin löytyy jo.

Mutta asiaan eli ongelmaan. Kävin tänään hakemassa nokan niin sain sen takas ja astelevyssä oli lukemat: Nosto, imu:6.75 pako:6.75 ja Asteet, imu:288 ja pako 290. Kyselin että mitäs tää meinaa? Sano ukko että pojat teki tollasen, maltillinen virinokka kuulemma. Kattelin vähä noitten nokkasasjojen arvoja, lähinnä ilmoitettuja nostoja. Nii kaikki päältä 10mm ja tossa mun nokassa nyt "vaan" n.7mm

Pitäskö mun nyt viedä toi nokka takas ja sanoo sille ukolle että hei ihan oikeesti, semmonen ku sanoin. Vai toimiiko tuo, päästöistä pitäs mennä läpi koska leima edessä. Eikö se niin ole että asteita tossa ei paljoo sais olla jotta päästöt olis sallittavat vielä ruiskumallissa? Ja nostolla kompensoidaan sitä että venat auki vähemmän aikaa?

Ja tää koko auto/virittely on sitte puoliksi pieni budjetti juttu, tiedän että olis koko nokkasarja pinäny ostaa jotta saa oikeet kilkkeet etc. Mutta mulle riittää et toi kone menee päästöjen osalta leimasta läpi ja saan sillä talven yli luisussa ajaa! :twisted:
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

wex4
CRSC jäsen 2015

Viesti Kirjoittaja wex4 » La Marraskuu 10. 6:24:43 2007

Eikö ohc.ssa ole vipu suhde jotain 1.6??
1.6x6.75=10.8mm.
Muuten koneistamoitten omatoimisuuteen puuttumatta.

Juippa

Viesti Kirjoittaja Juippa » La Marraskuu 10. 11:23:39 2007

Nii just! Enhän mä tota ajatellukkaan! :shock: Ku ei näitten asioiden kaa oo käytännössä nii paljoo tullu pelattuu... No mut sitten asia ihan eri, ainoo et noi asteet vähän vaivaa mua. Ihan kuultua ja jostain luettua toi että asteita liikaa tohon käyttöön/vehkeeseen. Kai se pitää luotta et pojat on osannu asiasa tehä. Oli vaan se työn vastanottaja nii jäinen sälli et ei sitä tienny tajusko se edes ett sile puhu. :D Kaipa se on ranetettava kiinni ja katottava et mitä viddua? Köyhäll ei oo varaa valitta... 8)
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Sultzi

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Marraskuu 10. 11:56:16 2007

Joo, ainakin kent camsin sivuilla ilmoitetaan nosto nokalta sekä nosto venttiililtä :wink:

Vastaa Viestiin