4x4 ohc?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
4x4 ohc?
EI OLE TULOSSA TIELIIKENTEESEEN... onkos kukaan tutkinut/Rakentanut xr4x4 kutosen tilalle ohc pataa? ongelmaksi vissiin koituu ainakin se vetari mikä suklaa ö-pohjan lävitse. tuohon jää nelikkoon nyt suunnitteilla joko v6 tuplaurpoilla tai sit yksinkertaisesti ohc. kutosen kestävyys vaan mietittää.
niin ja mites ne menee ne kytkinakselit v6 ja ohc kesken?
niin ja mites ne menee ne kytkinakselit v6 ja ohc kesken?
Viimeksi muokannut Mikitic, Ti Joulukuu 4. 0:54:32 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Oivalsihan joku muukin tämän
Keräsin romppeita tuollaiseen kokoonpanoon 4v sitten (OHC turbo), jäi "yllättäen" pöydälle kun ostin muutaman XR4x4:n.
Helpoin tapa, joskaan ei taloudellisin:
-DOHC:n tai cossun MT75 4x4
-4x4 XR:n tai cossun taka-akselisto
-4x4 XR:n tai 4x4 cossun etuakselisto
-4x4 Cossun öljypohja + perä (sama kuin XR:n)
-XR:n vauhtipyörä + kytkin (tai cossun)
-startti lienee rakennettava V6, cossu, Ohc jne osista
-moottorikorvat cossu 4x4
Vaihteiston jos haluaa halvemman (?...), rakentaa XR T9:n kuoriin OHC:n sisuskaluja (kytkinakseliero), mutta sitten kytkinkoppa-startti -ongelma on vaativampi.
Vastaus ei ole nyt 100% kysymykseen, mutta samat perushässäkät...

Keräsin romppeita tuollaiseen kokoonpanoon 4v sitten (OHC turbo), jäi "yllättäen" pöydälle kun ostin muutaman XR4x4:n.
Helpoin tapa, joskaan ei taloudellisin:
-DOHC:n tai cossun MT75 4x4
-4x4 XR:n tai cossun taka-akselisto
-4x4 XR:n tai 4x4 cossun etuakselisto
-4x4 Cossun öljypohja + perä (sama kuin XR:n)
-XR:n vauhtipyörä + kytkin (tai cossun)
-startti lienee rakennettava V6, cossu, Ohc jne osista
-moottorikorvat cossu 4x4
Vaihteiston jos haluaa halvemman (?...), rakentaa XR T9:n kuoriin OHC:n sisuskaluja (kytkinakseliero), mutta sitten kytkinkoppa-startti -ongelma on vaativampi.
Vastaus ei ole nyt 100% kysymykseen, mutta samat perushässäkät...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ei mun mielestä mitään etua saavuteta. Ihanko tosissaan Mikitic murehtii kutosen kestävyyttä?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
ohhohhoijjakkaa
xr4x4 löytyy mutta monelta 4x4 ohc? tarkoitushan on ehkäpä jopa joskus sprinttiä tällä ajaa. KOSSUUN EI OLE VARAA! dokilla ei tee mitään. eli eikö ohc ole ihan hyvä vaihtoehto?
ja Moutine kyllä vähän epäilen. Ps:Kaavoihin kangistuminen on perseestä Eikös vaan?
Paljonko painaa v6? paljonko painaa ohc? kumpi halvempi rakentaa kestämään esim 250hv jatkuvaa? järki peliin. minun mielipide
voi olla et pysytään tossa kutosessakin jo sen takia et aika ei riitä


Paljonko painaa v6? paljonko painaa ohc? kumpi halvempi rakentaa kestämään esim 250hv jatkuvaa? järki peliin. minun mielipide

voi olla et pysytään tossa kutosessakin jo sen takia et aika ei riitä
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Aina sama itkuvirsi että kutonen painaa. Mielestäni 30kg painoero ei ole paskaakaan. Ei sitä moottoria tyhjästä luoda.Mikitic kirjoitti: Paljonko painaa v6? paljonko painaa ohc? kumpi halvempi rakentaa kestämään esim 250hv jatkuvaa? järki peliin. minun mielipide![]()
Vanhasta Colognesta otetaan se vajaa 200hp vaparina luotettavasti. Pienillä paineilla 250 no'prob. No, pian tulee joku OHC-guru esittämään melko samanmoisia lukemia. Kun lähetään vertailemaan tämmösten rakennelmien teho- ja vääntökäyriä OHC:tä vasten, on eroa. Ainut plussa OHC:lle on että sen rakentaminen on halvempaa ja nopeampaa. Mutta juurihan itse puolustelit kaavoihin kangistumisella? Jos joku on kaavoihin kangistumista, niin Turbo-OHC:n rakentaminen nyky-yhteiskunnassa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Luehan nyt mikitic ensin tuolta:
http://www.sporttiauto.fi/projektit/fi_FI/cobra/
ja mieti sen jälkeen, joutaako joku kuppainen oohoosee-ajatus työntää huitin v***uun.
Ainakin joissain keskusteluissa Janne väitti moottorin olevan hyvinkin vakiorojuilla tehty.
EDIT.
Juu, vakiomännät, kanget ja pultit.
http://www.sporttiauto.fi/projektit/fi_FI/cobra/
ja mieti sen jälkeen, joutaako joku kuppainen oohoosee-ajatus työntää huitin v***uun.

Ainakin joissain keskusteluissa Janne väitti moottorin olevan hyvinkin vakiorojuilla tehty.
EDIT.
Juu, vakiomännät, kanget ja pultit.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Kysyn edelleen montako 4x4 ohcta on? ja joo tän kettingin voi sulkea tais mennä vähän ohi taasen. onneksi elämässä on muutakin kuin v6MouTine kirjoitti:Aina sama itkuvirsi että kutonen painaa. Mielestäni 30kg painoero ei ole paskaakaan. Ei sitä moottoria tyhjästä luoda.Mikitic kirjoitti: Paljonko painaa v6? paljonko painaa ohc? kumpi halvempi rakentaa kestämään esim 250hv jatkuvaa? järki peliin. minun mielipide![]()
Vanhasta Colognesta otetaan se vajaa 200hp vaparina luotettavasti. Pienillä paineilla 250 no'prob. No, pian tulee joku OHC-guru esittämään melko samanmoisia lukemia. Kun lähetään vertailemaan tämmösten rakennelmien teho- ja vääntökäyriä OHC:tä vasten, on eroa. Ainut plussa OHC:lle on että sen rakentaminen on halvempaa ja nopeampaa. Mutta juurihan itse puolustelit kaavoihin kangistumisella? Jos joku on kaavoihin kangistumista, niin Turbo-OHC:n rakentaminen nyky-yhteiskunnassa.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
- Paikkakunta: Espoo
Mulla rupee olee pikkuhiljaa osat kasassa 4x4 ohc sierraa varten.. puuttuu vaan aikaa, paikka ja rahaa että sais tehtyäkin asialle jotain. Ja lopullinen päätös tietysti, että lähteäkö yrittämään josko se voortin neliveto kestäisi myös jonkin verran tehoja vai olisiko sittenkin syytä pysytellä takavedon parissa...
Kyllä liika on liikaa mutta kohtuus on ihan liian vähän.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Jaha, työntötankovelmut iskee jälleen. Ei oohooceen mahtia voi uhmata
Kerrotaan nyt paha välivaihe omasta "projektista"; ostin sen aidon 3-ovisen XR4x4:n, ja suunnittelin hetken tekeväni siihen ko. sydämen vaihdon.
Perusteet (ettei mene täysin off-topiciksi):
-paino
-teho; V6 n.135hv todellista (ei kinata tästä) vs. OHC perusturbo 160-175hv hyvällä väännöllä
-polttoaineen kulutus, tieto kokemuksesta V6 13-15 vs. 8-15 ajotavoista riippuen.
-DOHC; valmiina saa, mutta on aina vähäpäästöinen ja vaurioherkkä, tehoton.
Ja myös tuo ei oo muilla -lisäjännitys ja tein sen itse -kokeilunhalu
Mutta kyllä kutosestakin tykkään kovasti...
Jakkari kouraan vaan Mikitic

Kerrotaan nyt paha välivaihe omasta "projektista"; ostin sen aidon 3-ovisen XR4x4:n, ja suunnittelin hetken tekeväni siihen ko. sydämen vaihdon.
Perusteet (ettei mene täysin off-topiciksi):
-paino
-teho; V6 n.135hv todellista (ei kinata tästä) vs. OHC perusturbo 160-175hv hyvällä väännöllä
-polttoaineen kulutus, tieto kokemuksesta V6 13-15 vs. 8-15 ajotavoista riippuen.
-DOHC; valmiina saa, mutta on aina vähäpäästöinen ja vaurioherkkä, tehoton.
Ja myös tuo ei oo muilla -lisäjännitys ja tein sen itse -kokeilunhalu
Mutta kyllä kutosestakin tykkään kovasti...
Jakkari kouraan vaan Mikitic

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Se on juurikin se akseli mikä menee 4x4 cossun öljypohjan läpi.. Eli johtaa voiman etuperältä öljypohjan toiselle puolelle.. Eli muistaakseni vasemmalle etupyörälle.Mikitic kirjoitti:Mikääh väliakseli?pablo kirjoitti:Multa saat "sponssina" cossun öljypohjan sisään tulevan väliakselin jos tarvista..![]()
![]()
![]()
Siis tietty et Ohc on voimanlähteenäauttaako se asiassa jos teen tosta vakio ö-pohjasta tyyliin putki läpi ö-pohjan? jep ohc ja kaikki kelpaa
kirjootetaanko auton kylkeen pablo?
No perkele kirjotetaan voan


Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tutkiessani asiaa näytti sille että RS2000:n koppa modifioimalla (oik.puol. starttipotero etukardaanin tieltä pois) on ainoa järkevä. Siinä on siis startinpotero mol. puolella.
OHC:n omassa (esim. Sierra) on starttipotero juuri etukardaanin linjalla.
Kytkinakseli; varma en ole kun en käytännössä ole kokeillut noin päin. Eli OHC -kytkinaks. sopii väliholkilla V6 -malmin perään, mutta epäilen että V6:n kytkinakselissa taas ei riitä varat luotettavaan toteutukseen (lyhennys, spoori loppuu laatikon päästä kesken?).
Sopiva spacerilevy RS:n kopan ja T9-V6:n väliin.
Mutta jos joutuu irroittamaan V6-kytkinakselin sorvausyritystä varten, liki samalla vaivalla survoo myös neloskoneisen ryhmäpyörästön ja 1:n, 2:n, 3:n rattaat sisälle. Kytkinakseli on -ensiövedoltaan erilainen- noissa keskenään joten ryhmäpyörästö & co. menee vaihtoon kimpassa.
OHC:n omassa (esim. Sierra) on starttipotero juuri etukardaanin linjalla.
Kytkinakseli; varma en ole kun en käytännössä ole kokeillut noin päin. Eli OHC -kytkinaks. sopii väliholkilla V6 -malmin perään, mutta epäilen että V6:n kytkinakselissa taas ei riitä varat luotettavaan toteutukseen (lyhennys, spoori loppuu laatikon päästä kesken?).

Mutta jos joutuu irroittamaan V6-kytkinakselin sorvausyritystä varten, liki samalla vaivalla survoo myös neloskoneisen ryhmäpyörästön ja 1:n, 2:n, 3:n rattaat sisälle. Kytkinakseli on -ensiövedoltaan erilainen- noissa keskenään joten ryhmäpyörästö & co. menee vaihtoon kimpassa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Onneksi niitä kuitenkin on muitakin kuin V6, suurempia ja isompia. Ei noita V6:sta pienempiä jätteitä.Sierra XR kirjoitti:EI OLE!Mikitic kirjoitti: onneksi elämässä on muutakin kuin v6![]()
![]()
![]()
![]()
btw:eikös ton V6:n T9:n voi muuttaa ohc:hen sopivaksi kytkinakselia lyhentämällä ja vaihtamalla ohc:n kytkinkopan?eihän se muuta tarvitse
Asiaan... Akselin lyhennys ei luonaa. Boritus on eri kohdassa suhteessa akselia. Jos Voima-laatikosta lyhenät sen tarvittavan pari senttiä, ei käytännössä boorin päässä silmälaakerille jää paljon mitään. Sama homma jätejokkis-laatikossa... Jos holkilla jatkat, niin kytkinlevy on jommassa kummassa asennossa (En muista kummassa) aivan boorin reunalla.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
T9 4x4 laatikoista oli joskus aiemminkin juttua
Korjasin yhden laatikko vikaisen 4x4 T9:n jonkin aikaa sitten OHC:n sisäkaluilla. Tarkoituksena oli(on edelleen
) laittaa se OHC:n perään. 4x4 cossun öljypohjaa on tarkoitus käyttää. Kytkin kopaksi on tarkoitus pistää 2wd cossun koppa. Brittien (oik ohjattavissa) T9:ssä on startti ja kytkinvaijeri vastakkaisilla puolilla kuin vas. ohjattavissa. Em. kytkinkoppa saattaisi olla myös sopiva. Mulla oli joskus tollanen britti kytkinkoppa mutta nakkasin sen romulaatikkoon kun en silloin keksinyt sille käyttöä. 
Korjasin yhden laatikko vikaisen 4x4 T9:n jonkin aikaa sitten OHC:n sisäkaluilla. Tarkoituksena oli(on edelleen


-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
tai jollain pikkukikkailulla. Pitäähän rakennettu olla tehdyn näköinen
Ja jos haluaa vahvan, ja kilpa-autoksi olikin topicin auto menossa, niin sinne voi työntää takavedon T9:n (4syl) ratassarjan. Sitten kestää huomattavasti enemmän, ja välitykset on oikeat. T9:ssä (V6/4syl) on vakiona välitykset erittäin huonot edes "sporttikäyttöön", saatika kisaan.

Ja jos haluaa vahvan, ja kilpa-autoksi olikin topicin auto menossa, niin sinne voi työntää takavedon T9:n (4syl) ratassarjan. Sitten kestää huomattavasti enemmän, ja välitykset on oikeat. T9:ssä (V6/4syl) on vakiona välitykset erittäin huonot edes "sporttikäyttöön", saatika kisaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
jep välitykset on suolesta mutta täytyy perehtyä niihin sit kun saa ensin todettua muutoksen toimivaksi. tänään kävin hakemassa kytkinkopan+välilaipan+startin+teräsvauhtipyörän made by pasi ojennus+cosan kytkinasetelman. kuvia niistä vähän myöhemmin rojekti topicciin.jjs kirjoitti:tai jollain pikkukikkailulla. Pitäähän rakennettu olla tehdyn näköinen![]()
Ja jos haluaa vahvan, ja kilpa-autoksi olikin topicin auto menossa, niin sinne voi työntää takavedon T9:n (4syl) ratassarjan. Sitten kestää huomattavasti enemmän, ja välitykset on oikeat. T9:ssä (V6/4syl) on vakiona välitykset erittäin huonot edes "sporttikäyttöön", saatika kisaan.
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Homma Kuopattu! PipariMÄTÄ! Melki 99% tod näköisyydellä Kardaani ottaa vauhtipyörään kiinni ja kytkin koppa. piti olla v6 kytkin koppa mikä nyt sit ei ollutkaan vaan varmaankin transitin kk ja siihen tehdasvalmisteinen välilaippa ohc:koneelle. eli homma meni uusiin puihin. huomenna mietiskely jatkuu kun selviää tuo pää oluesta. sit 2wd perkules jos ei muuta



-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tai suosiolla laitat Voima-moottorin ja ahdat sen miten päin vaan ja ajat onnellisena auringon laskuun.Mikitic kirjoitti:Homma Kuopattu! PipariMÄTÄ! Melki 99% tod näköisyydellä Kardaani ottaa vauhtipyörään kiinni ja kytkin koppa. piti olla v6 kytkin koppa mikä nyt sit ei ollutkaan vaan varmaankin transitin kk ja siihen tehdasvalmisteinen välilaippa ohc:koneelle. eli homma meni uusiin puihin. huomenna mietiskely jatkuu kun selviää tuo pää oluesta. sit 2wd perkules jos ei muuta![]()

Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
- Paikkakunta: Jämsänkoski City
- Viesti:
Tuupas Miki Cantterilla käymään ja vie tuo Mersunraato mennessäs.. Jos näyttää siltä että takavetosen joudut tekemään, niin viskaa Mersusta kone sammakkoon ja turbo kylkeen (puristus 9:1 ja takomännät, eli pitäs vähän kestää painettakin)... Olisipahan ainakin erilainen ratkaisu.
ps.

ps.

MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
4x4 Wanhakoppa Esco
hienot neliveto projektit tsemppiä !
hieman asian vierestä mut jossain oli Mk1 68-74 Esco Roverin V8 koneella Lada nivasta oli vaihteistopuoli ja etuveto Escortista etupään hilppeet. Taka-akseli taisi olla peräti Escon oma ?.
ei mikään hipo mut osien hinnat ainaski kohdallaan. Ja vetää joka pyörällä takana tietysti lukkoperä. Ettei vaan suomessa peräti pahus tuota muistia.
hieman asian vierestä mut jossain oli Mk1 68-74 Esco Roverin V8 koneella Lada nivasta oli vaihteistopuoli ja etuveto Escortista etupään hilppeet. Taka-akseli taisi olla peräti Escon oma ?.
ei mikään hipo mut osien hinnat ainaski kohdallaan. Ja vetää joka pyörällä takana tietysti lukkoperä. Ettei vaan suomessa peräti pahus tuota muistia.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: 4x4 Wanhakoppa Esco
on suomesta ja muistaakseni spinnerissä esiteltyFomococars kirjoitti:hienot neliveto projektit tsemppiä !
hieman asian vierestä mut jossain oli Mk1 68-74 Esco Roverin V8 koneella Lada nivasta oli vaihteistopuoli ja etuveto Escortista etupään hilppeet. Taka-akseli taisi olla peräti Escon oma ?.
ei mikään hipo mut osien hinnat ainaski kohdallaan. Ja vetää joka pyörällä takana tietysti lukkoperä. Ettei vaan suomessa peräti pahus tuota muistia.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: 4x4 Wanhakoppa Esco
Puntahymyssä oli artikkeli aikoinaan. Mokoma hökötys oli sen mukaan ainakin silloin vieläpä kilvissä.JP kirjoitti:on suomesta ja muistaakseni spinnerissä esiteltyFomococars kirjoitti:hienot neliveto projektit tsemppiä !
hieman asian vierestä mut jossain oli Mk1 68-74 Esco Roverin V8 koneella Lada nivasta oli vaihteistopuoli ja etuveto Escortista etupään hilppeet. Taka-akseli taisi olla peräti Escon oma ?.
ei mikään hipo mut osien hinnat ainaski kohdallaan. Ja vetää joka pyörällä takana tietysti lukkoperä. Ettei vaan suomessa peräti pahus tuota muistia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Re: 4x4 Wanhakoppa Esco
On kilvissä edelleenkin, tunnen omistajan ja monasti on tullut konepellin alle katseltua. Samalla herralla on myöskin mk5 automaatti-turbodisel Escort, 4x4 tekniikalla tottakai...MouTine kirjoitti:Puntahymyssä oli artikkeli aikoinaan. Mokoma hökötys oli sen mukaan ainakin silloin vieläpä kilvissä.JP kirjoitti:on suomesta ja muistaakseni spinnerissä esiteltyFomococars kirjoitti:hienot neliveto projektit tsemppiä !
hieman asian vierestä mut jossain oli Mk1 68-74 Esco Roverin V8 koneella Lada nivasta oli vaihteistopuoli ja etuveto Escortista etupään hilppeet. Taka-akseli taisi olla peräti Escon oma ?.
ei mikään hipo mut osien hinnat ainaski kohdallaan. Ja vetää joka pyörällä takana tietysti lukkoperä. Ettei vaan suomessa peräti pahus tuota muistia.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: 4x4 Wanhakoppa Esco
Kerro lisää.Tinde kirjoitti:Samalla herralla on myöskin mk5 automaatti-turbodisel Escort, 4x4 tekniikalla tottakai...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
4x4 Mk1 Eskosta lisää
YEP hienoa että en ollut unta nähnyt.
Tinde voitko selvittää Mk1 neliveto Escon tekniikka puolen yms. lupa härdelliasiat jos mahdollista.
Jos sais autosta tänne selvityksen omistajan luvallla tietysti.
jos vaik oma Mk1 ekkeri muuttuis aina talveksi nelivetoautoksi ei yhtään hassumpi idea.
T:Reke
Tinde voitko selvittää Mk1 neliveto Escon tekniikka puolen yms. lupa härdelliasiat jos mahdollista.
Jos sais autosta tänne selvityksen omistajan luvallla tietysti.
jos vaik oma Mk1 ekkeri muuttuis aina talveksi nelivetoautoksi ei yhtään hassumpi idea.
T:Reke
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com