4x4 ohc?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

4x4 ohc?

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Joulukuu 3. 18:42:38 2007

EI OLE TULOSSA TIELIIKENTEESEEN... onkos kukaan tutkinut/Rakentanut xr4x4 kutosen tilalle ohc pataa? ongelmaksi vissiin koituu ainakin se vetari mikä suklaa ö-pohjan lävitse. tuohon jää nelikkoon nyt suunnitteilla joko v6 tuplaurpoilla tai sit yksinkertaisesti ohc. kutosen kestävyys vaan mietittää.
niin ja mites ne menee ne kytkinakselit v6 ja ohc kesken?
Viimeksi muokannut Mikitic, Ti Joulukuu 4. 0:54:32 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Joulukuu 3. 19:19:25 2007

Oivalsihan joku muukin tämän :)
Keräsin romppeita tuollaiseen kokoonpanoon 4v sitten (OHC turbo), jäi "yllättäen" pöydälle kun ostin muutaman XR4x4:n.

Helpoin tapa, joskaan ei taloudellisin:
-DOHC:n tai cossun MT75 4x4
-4x4 XR:n tai cossun taka-akselisto
-4x4 XR:n tai 4x4 cossun etuakselisto
-4x4 Cossun öljypohja + perä (sama kuin XR:n)
-XR:n vauhtipyörä + kytkin (tai cossun)
-startti lienee rakennettava V6, cossu, Ohc jne osista
-moottorikorvat cossu 4x4

Vaihteiston jos haluaa halvemman (?...), rakentaa XR T9:n kuoriin OHC:n sisuskaluja (kytkinakseliero), mutta sitten kytkinkoppa-startti -ongelma on vaativampi.

Vastaus ei ole nyt 100% kysymykseen, mutta samat perushässäkät...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Joulukuu 3. 19:30:46 2007

multa löytyy tuo kokonainen xr4x4 jo mitä pitäis vaan lähteä muuntelemaan :wink: eli tarvisi siis haeskella 4x4 cosan ö-pohja saa kaupata viallistakin siksi siis halpaa ja koneenkorvat väännän kyllä itse. suunnittelu asteelle siis :lol:

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Ti Joulukuu 4. 0:04:06 2007

Mitä etuja tämmösellä saavutetaan? Ihanko rakentamisen ilosta? vai miksi ei ostaa suoraan 4wd sierraa (oli sitten cossu tai dohc)? ja jos haluaa jalostaa niin alkais niistä rakentamaan.

ej yjmmarra.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Joulukuu 4. 0:25:44 2007

Ei mun mielestä mitään etua saavuteta. Ihanko tosissaan Mikitic murehtii kutosen kestävyyttä?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Joulukuu 4. 0:47:45 2007

ohhohhoijjakkaa :| xr4x4 löytyy mutta monelta 4x4 ohc? tarkoitushan on ehkäpä jopa joskus sprinttiä tällä ajaa. KOSSUUN EI OLE VARAA! dokilla ei tee mitään. eli eikö ohc ole ihan hyvä vaihtoehto? :wink: ja Moutine kyllä vähän epäilen. Ps:Kaavoihin kangistuminen on perseestä Eikös vaan?

Paljonko painaa v6? paljonko painaa ohc? kumpi halvempi rakentaa kestämään esim 250hv jatkuvaa? järki peliin. minun mielipide :-s

voi olla et pysytään tossa kutosessakin jo sen takia et aika ei riitä

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Joulukuu 4. 7:19:03 2007

Mikitic kirjoitti: Paljonko painaa v6? paljonko painaa ohc? kumpi halvempi rakentaa kestämään esim 250hv jatkuvaa? järki peliin. minun mielipide :-s
Aina sama itkuvirsi että kutonen painaa. Mielestäni 30kg painoero ei ole paskaakaan. Ei sitä moottoria tyhjästä luoda.

Vanhasta Colognesta otetaan se vajaa 200hp vaparina luotettavasti. Pienillä paineilla 250 no'prob. No, pian tulee joku OHC-guru esittämään melko samanmoisia lukemia. Kun lähetään vertailemaan tämmösten rakennelmien teho- ja vääntökäyriä OHC:tä vasten, on eroa. Ainut plussa OHC:lle on että sen rakentaminen on halvempaa ja nopeampaa. Mutta juurihan itse puolustelit kaavoihin kangistumisella? Jos joku on kaavoihin kangistumista, niin Turbo-OHC:n rakentaminen nyky-yhteiskunnassa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Joulukuu 4. 8:33:32 2007

Luehan nyt mikitic ensin tuolta:

http://www.sporttiauto.fi/projektit/fi_FI/cobra/

ja mieti sen jälkeen, joutaako joku kuppainen oohoosee-ajatus työntää huitin v***uun. :wink:

Ainakin joissain keskusteluissa Janne väitti moottorin olevan hyvinkin vakiorojuilla tehty.

EDIT.

Juu, vakiomännät, kanget ja pultit.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Joulukuu 4. 14:43:06 2007

MouTine kirjoitti:
Mikitic kirjoitti: Paljonko painaa v6? paljonko painaa ohc? kumpi halvempi rakentaa kestämään esim 250hv jatkuvaa? järki peliin. minun mielipide :-s
Aina sama itkuvirsi että kutonen painaa. Mielestäni 30kg painoero ei ole paskaakaan. Ei sitä moottoria tyhjästä luoda.

Vanhasta Colognesta otetaan se vajaa 200hp vaparina luotettavasti. Pienillä paineilla 250 no'prob. No, pian tulee joku OHC-guru esittämään melko samanmoisia lukemia. Kun lähetään vertailemaan tämmösten rakennelmien teho- ja vääntökäyriä OHC:tä vasten, on eroa. Ainut plussa OHC:lle on että sen rakentaminen on halvempaa ja nopeampaa. Mutta juurihan itse puolustelit kaavoihin kangistumisella? Jos joku on kaavoihin kangistumista, niin Turbo-OHC:n rakentaminen nyky-yhteiskunnassa.
Kysyn edelleen montako 4x4 ohcta on? ja joo tän kettingin voi sulkea tais mennä vähän ohi taasen. onneksi elämässä on muutakin kuin v6

ilehmus
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ilehmus » Ti Joulukuu 4. 14:57:17 2007

Mulla rupee olee pikkuhiljaa osat kasassa 4x4 ohc sierraa varten.. puuttuu vaan aikaa, paikka ja rahaa että sais tehtyäkin asialle jotain. Ja lopullinen päätös tietysti, että lähteäkö yrittämään josko se voortin neliveto kestäisi myös jonkin verran tehoja vai olisiko sittenkin syytä pysytellä takavedon parissa...
Kyllä liika on liikaa mutta kohtuus on ihan liian vähän.

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ti Joulukuu 4. 16:45:52 2007

Mikitic kirjoitti:
Kysyn edelleen montako 4x4 ohcta on? ja joo tän kettingin voi sulkea tais mennä vähän ohi taasen. onneksi elämässä on muutakin kuin v6
Ainakin yksi cossu pohjainen, Ohc kannella,leimalla 16v.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Joulukuu 4. 16:56:55 2007

Jaha, työntötankovelmut iskee jälleen. Ei oohooceen mahtia voi uhmata :)

Kerrotaan nyt paha välivaihe omasta "projektista"; ostin sen aidon 3-ovisen XR4x4:n, ja suunnittelin hetken tekeväni siihen ko. sydämen vaihdon.
Perusteet (ettei mene täysin off-topiciksi):
-paino
-teho; V6 n.135hv todellista (ei kinata tästä) vs. OHC perusturbo 160-175hv hyvällä väännöllä
-polttoaineen kulutus, tieto kokemuksesta V6 13-15 vs. 8-15 ajotavoista riippuen.
-DOHC; valmiina saa, mutta on aina vähäpäästöinen ja vaurioherkkä, tehoton.

Ja myös tuo ei oo muilla -lisäjännitys ja tein sen itse -kokeilunhalu
Mutta kyllä kutosestakin tykkään kovasti...

Jakkari kouraan vaan Mikitic :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Joulukuu 4. 17:17:15 2007

Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. :wink:

Ihan jo fiilispohjalta...
Onhan se nyt ihan erinlaista käskettää kireää OHC:tä kuin V6:sta... niissä on eroa, vaikka olisivat suurinpiirtein saman tehoisia. 8)

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ti Joulukuu 4. 20:54:14 2007

Laitahan Mikitic sitten juttua palikoista millä se onnistuu, kunhan oot ne sovittanu et varmasti käy :wink:
Onko scorpparin 2,4 ja 2,9 vauhtipyörän pulttijako sama kun OHC:n?

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Joulukuu 4. 21:14:28 2007

Tääl on suunniteltu 4x4 ohc iS turboa. Osat ollu nurkissa jo monta vuotta mut kun aika ei vaan riitä tähän(kään) projektiin. jäärata-autoks tulis..
#350

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Joulukuu 4. 22:55:44 2007

Jep eli osat on tiedossa kiitos siitä TVR:lle :D ps:se loota oli sillä t9 kun sille soitin eli kaikki kunnossa. öljypohjansuunnittelu alkaa tässä lähiaikoina kunhan vaan ehtii ellein sitten 4x4 cosan pohjaa jostain järkevään hintaan löydy.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Joulukuu 4. 23:42:48 2007

Multa saat "sponssina" cossun öljypohjan sisään tulevan väliakselin jos tarvista.. :wink: :D :D

Siis tietty et Ohc on voimanlähteenä :wink:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Joulukuu 5. 0:04:07 2007

pablo kirjoitti:Multa saat "sponssina" cossun öljypohjan sisään tulevan väliakselin jos tarvista.. :wink: :D :D

Siis tietty et Ohc on voimanlähteenä :wink:
Mikääh väliakseli? :shock: auttaako se asiassa jos teen tosta vakio ö-pohjasta tyyliin putki läpi ö-pohjan? jep ohc ja kaikki kelpaa :D kirjootetaanko auton kylkeen pablo? :lol:

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Joulukuu 5. 14:37:38 2007

Mikitic kirjoitti:
pablo kirjoitti:Multa saat "sponssina" cossun öljypohjan sisään tulevan väliakselin jos tarvista.. :wink: :D :D

Siis tietty et Ohc on voimanlähteenä :wink:
Mikääh väliakseli? :shock: auttaako se asiassa jos teen tosta vakio ö-pohjasta tyyliin putki läpi ö-pohjan? jep ohc ja kaikki kelpaa :D kirjootetaanko auton kylkeen pablo? :lol:
Se on juurikin se akseli mikä menee 4x4 cossun öljypohjan läpi.. Eli johtaa voiman etuperältä öljypohjan toiselle puolelle.. Eli muistaakseni vasemmalle etupyörälle.

No perkele kirjotetaan voan :D :D
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Joulukuu 5. 15:56:47 2007

taitaa tulla koko 4x4 cosan ö-pohja. jos ei tule niin palaan asiaan.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Joulukuu 5. 21:01:25 2007

Mikitic kirjoitti: onneksi elämässä on muutakin kuin v6
EI OLE! :lol: :lol: :lol: :lol:
btw:eikös ton V6:n T9:n voi muuttaa ohc:hen sopivaksi kytkinakselia lyhentämällä ja vaihtamalla ohc:n kytkinkopan?eihän se muuta tarvitse

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Joulukuu 6. 0:11:30 2007

Tutkiessani asiaa näytti sille että RS2000:n koppa modifioimalla (oik.puol. starttipotero etukardaanin tieltä pois) on ainoa järkevä. Siinä on siis startinpotero mol. puolella.
OHC:n omassa (esim. Sierra) on starttipotero juuri etukardaanin linjalla.

Kytkinakseli; varma en ole kun en käytännössä ole kokeillut noin päin. Eli OHC -kytkinaks. sopii väliholkilla V6 -malmin perään, mutta epäilen että V6:n kytkinakselissa taas ei riitä varat luotettavaan toteutukseen (lyhennys, spoori loppuu laatikon päästä kesken?). :idea: Sopiva spacerilevy RS:n kopan ja T9-V6:n väliin.
Mutta jos joutuu irroittamaan V6-kytkinakselin sorvausyritystä varten, liki samalla vaivalla survoo myös neloskoneisen ryhmäpyörästön ja 1:n, 2:n, 3:n rattaat sisälle. Kytkinakseli on -ensiövedoltaan erilainen- noissa keskenään joten ryhmäpyörästö & co. menee vaihtoon kimpassa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Joulukuu 6. 10:37:17 2007

Sierra XR kirjoitti:
Mikitic kirjoitti: onneksi elämässä on muutakin kuin v6
EI OLE! :lol: :lol: :lol: :lol:
btw:eikös ton V6:n T9:n voi muuttaa ohc:hen sopivaksi kytkinakselia lyhentämällä ja vaihtamalla ohc:n kytkinkopan?eihän se muuta tarvitse
Onneksi niitä kuitenkin on muitakin kuin V6, suurempia ja isompia. Ei noita V6:sta pienempiä jätteitä.

Asiaan... Akselin lyhennys ei luonaa. Boritus on eri kohdassa suhteessa akselia. Jos Voima-laatikosta lyhenät sen tarvittavan pari senttiä, ei käytännössä boorin päässä silmälaakerille jää paljon mitään. Sama homma jätejokkis-laatikossa... Jos holkilla jatkat, niin kytkinlevy on jommassa kummassa asennossa (En muista kummassa) aivan boorin reunalla.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » To Joulukuu 6. 14:56:04 2007

T9 4x4 laatikoista oli joskus aiemminkin juttua

Korjasin yhden laatikko vikaisen 4x4 T9:n jonkin aikaa sitten OHC:n sisäkaluilla. Tarkoituksena oli(on edelleen :-)) laittaa se OHC:n perään. 4x4 cossun öljypohjaa on tarkoitus käyttää. Kytkin kopaksi on tarkoitus pistää 2wd cossun koppa. Brittien (oik ohjattavissa) T9:ssä on startti ja kytkinvaijeri vastakkaisilla puolilla kuin vas. ohjattavissa. Em. kytkinkoppa saattaisi olla myös sopiva. Mulla oli joskus tollanen britti kytkinkoppa mutta nakkasin sen romulaatikkoon kun en silloin keksinyt sille käyttöä. :-(

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Joulukuu 6. 21:52:27 2007

Sama kävi mielessä Teron kanssa; brittikoppa. Mutta pistin hylkyyn kun näytti sille että kytkinkäpälä ja etukardaani ovat solmussa keskenään. Tarkkaa mittausta en tehnyt.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Joulukuu 6. 23:07:42 2007

tää tekniikka on mulla britti xr4x4jästä.

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Pe Joulukuu 7. 11:36:33 2007

jjs kirjoitti:Sama kävi mielessä Teron kanssa; brittikoppa. Mutta pistin hylkyyn kun näytti sille että kytkinkäpälä ja etukardaani ovat solmussa keskenään. Tarkkaa mittausta en tehnyt.
Erittäin todennäköistä tosiaan on että kytkinkäpälä on tiellä. Nestekytkimellä voisi kiertää tuon ongelman.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Joulukuu 7. 17:41:01 2007

tai jollain pikkukikkailulla. Pitäähän rakennettu olla tehdyn näköinen :)

Ja jos haluaa vahvan, ja kilpa-autoksi olikin topicin auto menossa, niin sinne voi työntää takavedon T9:n (4syl) ratassarjan. Sitten kestää huomattavasti enemmän, ja välitykset on oikeat. T9:ssä (V6/4syl) on vakiona välitykset erittäin huonot edes "sporttikäyttöön", saatika kisaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Joulukuu 7. 20:25:41 2007

jjs kirjoitti:tai jollain pikkukikkailulla. Pitäähän rakennettu olla tehdyn näköinen :)

Ja jos haluaa vahvan, ja kilpa-autoksi olikin topicin auto menossa, niin sinne voi työntää takavedon T9:n (4syl) ratassarjan. Sitten kestää huomattavasti enemmän, ja välitykset on oikeat. T9:ssä (V6/4syl) on vakiona välitykset erittäin huonot edes "sporttikäyttöön", saatika kisaan.
jep välitykset on suolesta mutta täytyy perehtyä niihin sit kun saa ensin todettua muutoksen toimivaksi. tänään kävin hakemassa kytkinkopan+välilaipan+startin+teräsvauhtipyörän made by pasi ojennus+cosan kytkinasetelman. kuvia niistä vähän myöhemmin rojekti topicciin.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Joulukuu 8. 16:05:07 2007

ainoan muutoksen minkä tod näk joutuu tekemään on etukardaanin väliin laippa joka samanvahvuinen kuin tuo lootan ja moottorin välinen laippa ja koneenkorvat. oottekos ottanut koneen aina irti etuperän kanssa vai?

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Joulukuu 9. 3:31:42 2007

Homma Kuopattu! PipariMÄTÄ! Melki 99% tod näköisyydellä Kardaani ottaa vauhtipyörään kiinni ja kytkin koppa. piti olla v6 kytkin koppa mikä nyt sit ei ollutkaan vaan varmaankin transitin kk ja siihen tehdasvalmisteinen välilaippa ohc:koneelle. eli homma meni uusiin puihin. huomenna mietiskely jatkuu kun selviää tuo pää oluesta. sit 2wd perkules jos ei muuta :burn :burn

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Joulukuu 9. 11:17:13 2007

Mikitic kirjoitti:Homma Kuopattu! PipariMÄTÄ! Melki 99% tod näköisyydellä Kardaani ottaa vauhtipyörään kiinni ja kytkin koppa. piti olla v6 kytkin koppa mikä nyt sit ei ollutkaan vaan varmaankin transitin kk ja siihen tehdasvalmisteinen välilaippa ohc:koneelle. eli homma meni uusiin puihin. huomenna mietiskely jatkuu kun selviää tuo pää oluesta. sit 2wd perkules jos ei muuta :burn :burn
Tai suosiolla laitat Voima-moottorin ja ahdat sen miten päin vaan ja ajat onnellisena auringon laskuun. :lol:
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » Su Joulukuu 9. 14:13:51 2007

Tuupas Miki Cantterilla käymään ja vie tuo Mersunraato mennessäs.. Jos näyttää siltä että takavetosen joudut tekemään, niin viskaa Mersusta kone sammakkoon ja turbo kylkeen (puristus 9:1 ja takomännät, eli pitäs vähän kestää painettakin)... Olisipahan ainakin erilainen ratkaisu. :idea:

ps. :lol:
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Joulukuu 9. 14:23:37 2007

Kyllä tuo kutonen on niin kyrpä ottaa poiskin että en varmasti laita sitä yhtään mihinkään jos pienempi parempi saatavilla. makuasia. sivonen: ei kiitoos.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

4x4 Wanhakoppa Esco

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Joulukuu 11. 20:48:29 2007

hienot neliveto projektit tsemppiä !

hieman asian vierestä mut jossain oli Mk1 68-74 Esco Roverin V8 koneella Lada nivasta oli vaihteistopuoli ja etuveto Escortista etupään hilppeet. Taka-akseli taisi olla peräti Escon oma ?.

ei mikään hipo mut osien hinnat ainaski kohdallaan. Ja vetää joka pyörällä takana tietysti lukkoperä. Ettei vaan suomessa peräti pahus tuota muistia.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: 4x4 Wanhakoppa Esco

Viesti Kirjoittaja JP » Ti Joulukuu 11. 21:32:33 2007

Fomococars kirjoitti:hienot neliveto projektit tsemppiä !

hieman asian vierestä mut jossain oli Mk1 68-74 Esco Roverin V8 koneella Lada nivasta oli vaihteistopuoli ja etuveto Escortista etupään hilppeet. Taka-akseli taisi olla peräti Escon oma ?.

ei mikään hipo mut osien hinnat ainaski kohdallaan. Ja vetää joka pyörällä takana tietysti lukkoperä. Ettei vaan suomessa peräti pahus tuota muistia.
on suomesta ja muistaakseni spinnerissä esitelty

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 4x4 Wanhakoppa Esco

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Joulukuu 11. 22:02:30 2007

JP kirjoitti:
Fomococars kirjoitti:hienot neliveto projektit tsemppiä !

hieman asian vierestä mut jossain oli Mk1 68-74 Esco Roverin V8 koneella Lada nivasta oli vaihteistopuoli ja etuveto Escortista etupään hilppeet. Taka-akseli taisi olla peräti Escon oma ?.

ei mikään hipo mut osien hinnat ainaski kohdallaan. Ja vetää joka pyörällä takana tietysti lukkoperä. Ettei vaan suomessa peräti pahus tuota muistia.
on suomesta ja muistaakseni spinnerissä esitelty
Puntahymyssä oli artikkeli aikoinaan. Mokoma hökötys oli sen mukaan ainakin silloin vieläpä kilvissä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: 4x4 Wanhakoppa Esco

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Joulukuu 12. 6:39:36 2007

MouTine kirjoitti:
JP kirjoitti:
Fomococars kirjoitti:hienot neliveto projektit tsemppiä !

hieman asian vierestä mut jossain oli Mk1 68-74 Esco Roverin V8 koneella Lada nivasta oli vaihteistopuoli ja etuveto Escortista etupään hilppeet. Taka-akseli taisi olla peräti Escon oma ?.

ei mikään hipo mut osien hinnat ainaski kohdallaan. Ja vetää joka pyörällä takana tietysti lukkoperä. Ettei vaan suomessa peräti pahus tuota muistia.
on suomesta ja muistaakseni spinnerissä esitelty
Puntahymyssä oli artikkeli aikoinaan. Mokoma hökötys oli sen mukaan ainakin silloin vieläpä kilvissä.
On kilvissä edelleenkin, tunnen omistajan ja monasti on tullut konepellin alle katseltua. Samalla herralla on myöskin mk5 automaatti-turbodisel Escort, 4x4 tekniikalla tottakai...

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 4x4 Wanhakoppa Esco

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Joulukuu 12. 7:18:40 2007

Tinde kirjoitti:Samalla herralla on myöskin mk5 automaatti-turbodisel Escort, 4x4 tekniikalla tottakai...
Kerro lisää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

4x4 Mk1 Eskosta lisää

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Joulukuu 12. 16:38:30 2007

YEP hienoa että en ollut unta nähnyt.

Tinde voitko selvittää Mk1 neliveto Escon tekniikka puolen yms. lupa härdelliasiat jos mahdollista.

Jos sais autosta tänne selvityksen omistajan luvallla tietysti.

jos vaik oma Mk1 ekkeri muuttuis aina talveksi nelivetoautoksi ei yhtään hassumpi idea.

T:Reke
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin