Nelivetotekniikan istuttaminen pikkuautoon.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Nelivetotekniikan istuttaminen pikkuautoon.

Viesti Kirjoittaja kemes » Ma Joulukuu 3. 23:56:43 2007

Näin talven kynnyksellä alkaa taas mielessä pyöriä tulevat projektit. Nyt kiinnostaisi kovasti pieni, kevyt ja tehokas neliveto. Maailmalla ja netissä on kaiken maailman rakennelmia, mutta nyt kaipaisin niitä parhaita juttuja netistä. Eli jos tiedät jonkun hyvän projektisivun tms. ni linkkiä vaa tähän.

Puhutaan siis kokoluokasta Fiesta + nelivetotekniikka. Meinaan esim. Fiesta maustettuna audin luotettavalla 5-mukisella 4wd tekniikalla vois olla aika tulinen. En sitte tiedä miten tommosessa alkaa menee painojakaumat ym. ei varmasti mikään kevyin moottorivaihtoehto. Pienesssä autossa olisi varmasti myös paljon vähemmän murheita voimansiirron kanssa.

Mielessä pyörii siis ihan puhdas ratapeli jolla olisi kiva päästellä niin kesän asfalteilla kuin talven jääratapäivilläkin.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Joulukuu 4. 1:28:49 2007

Subaru Justy Turbo(lla) ?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 4. 7:55:28 2007

Kerran osui kohdalle jonkun britin projektisivut (ei löytynyt just tähän hätään) missä oli Fiestaan (mk3?) laitettu zetecin kaveriksi A3 tai S3 quattro audin vaihteisto ja takavetosysteemit. Tuossa kuva lootasta ihan vaan ebaystä:
http://i19.ebayimg.com/06/i/000/b1/db/17c0_1.JPG
http://i15.ebayimg.com/03/i/000/b1/db/1892_1.JPG

Startissa ja kytkimessä lienee jonkin verran ratkaistavaa, mutta mikään ei estä laittamasta koko 1.8t konettakin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Ti Joulukuu 4. 8:08:21 2007

Juurikin tän tyyppisiä taka-ajatuksia mistä Jesse kirjoitti. Eli sais varmasti aika luotettavan voimansiirron.

Mutta miten istuttaminen. Kannattaako leikata tekniikanluovuttaja-autosta pellit mukaan vai muokata vastaanottajakorin pellit istumaan uudelle tekniikalle.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Joulukuu 4. 9:29:42 2007

Helpointa varmaan on, jos pääsee tekniikanluovuttajasta laikkaamaan vaihteistojen ja akselistojen kiinnityskohdat ainakin mukaan. Mitä noita joitain sivuja oon seuraillut, niin yleisin tapa on ollut käyttää koko pohjalevyä, ja laikata korista pohja irti ja sovitella se pohjalevyn ja tekniikan päälle, ja rakennella tulipellit sun muut sitten sen mukaan, itse ainakin tekisin niin jos olis aikaa rakennella. Ideana ihan hauska ja itsekkin monasti miettinyt vastaavia. Viimeksi on ollut mielessä ottaa jostain tehokkaasta etuvetosesta esim. peugeot mi16 koko etukelkka tekniikkoineen ja istuttaa se fiestan takapenkin tilalle, mutta jotenkin toi perheellisen elämä rajoittaa kaikkia hullujen ideoiden toteuttamisia..

Classicford lehdessä oli joskus vanha anglia, johon oli laitettu lyhennetty Scorpion pohjalevy 2,9 4x4 tekniikalla, ja koria oli levitetty keskeltä. Ei kyllä päällepäin huomannut mitään. Ja tais olla uudempikin anglia joskus jollain subarun 4x4 tekniikalla.
Pedal tu tö metal!

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » Ti Joulukuu 4. 12:33:43 2007

Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Joulukuu 4. 15:51:11 2007

Itsekin olen välillä miettinyt jos vaikka siirtäis ton tekniikan pienempään autoon (fiesta), mutta kun kattelee korin mittoja niin eipä siinä paljon säästä.

Kyllähän noista tosiaan kannattaa pohjalevyä käyttää hyväksi, toisaalta jos kaikki iskareista lähtien tulee uutta niin kiinnikekohdat ei käy kuitenkaan, joten :roll: .
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Joulukuu 4. 17:34:16 2007

Veljen kanssa olisi tarkoitus rakentaa 4x4 fiesta sierran hiluilla, eli pohjaa auki ja sitä rataa. Tekniikka on vielä auki, dokki/ohc olisi helpompia koska niihin saisi öljypohjia valmiina, tosin taitaapa etuperä tulla kiinni alapalkkiin :roll:

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Ti Joulukuu 4. 23:58:53 2007

4x4 Cossun tekniikan istuttaminen on melko kallis ratkaisu ja sitten taas DOHC sierra ei tarjoa suoraan sitä kaivattua performanssia. Oisko muilta automerkeiltä jotain potenttiaalisia tekniikanluovuttajia. Torsenit ois mukavat ja vaikka 4-mukinen turbokattila.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Joulukuu 5. 11:32:17 2007

kemes kirjoitti:4x4 Cossun tekniikan istuttaminen on melko kallis ratkaisu ja sitten taas DOHC sierra ei tarjoa suoraan sitä kaivattua performanssia. Oisko muilta automerkeiltä jotain potenttiaalisia tekniikanluovuttajia. Torsenit ois mukavat ja vaikka 4-mukinen turbokattila.
kyllähä se dokkikin jotain menoa antaa, tälläkin foorumilla yli 300hp sellanen on. Dokin öljypohjaa voi hyödyntää esim sit rs2000 koneen kanssa. Nettiautossa oli myynnissä mk5 escortti subaru leonen tekniikalla. Sellanenkin on yksi vaihtoehto eikä subarut ole kovin hinnoissaan.

Arto65FB
Ylläpitäjä

Re: Nelivetotekniikan istuttaminen pikkuautoon.

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ke Joulukuu 5. 12:33:55 2007

kemes kirjoitti:Puhutaan siis kokoluokasta Fiesta + nelivetotekniikka. .
Jossain englannin foordilehdessä taisi olla Anglia koppa ja Subarun alusta.

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nelivetotekniikan istuttaminen pikkuautoon.

Viesti Kirjoittaja kemes » Ke Joulukuu 5. 13:17:26 2007

Arto65FB kirjoitti:
kemes kirjoitti:Puhutaan siis kokoluokasta Fiesta + nelivetotekniikka. .
Jossain englannin foordilehdessä taisi olla Anglia koppa ja Subarun alusta.
http://www.my105e.com/?page_id=28
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Joulukuu 5. 13:28:44 2007

audi a3 quatro ja siitä sitten jalostamaan. :lol: ei vaan.
Viimeksi muokannut Mikitic, Ke Joulukuu 5. 13:29:58 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Ke Joulukuu 5. 13:29:29 2007

Mikitic kirjoitti:audi a3 quatro ja siitä sitten jalostamaan.
Tietysti jos hinta ei ole ongelma :)
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Ke Joulukuu 5. 13:32:44 2007

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1647772

Tommosesta pääsis halvalla liikkeelle, mutta sitten kokonaan toinen asia on ton tekniikan taso. ~300hp, tuskin luonnistuu ilman uudelleen rakentamista.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Joulukuu 5. 16:00:00 2007

mikäs noissa on vetosuhde?

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Ke Joulukuu 5. 17:11:05 2007

Mikitic kirjoitti:mikäs noissa on vetosuhde?
Tarkkaa tietoa en nopeasti löytänyt mutta "hieman takapainoisesta" puhuttiin parilla nettisivulla.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Joulukuu 5. 18:28:21 2007

subaruissa on tainnu aina olla 50/50 suhde, mitä nyt nää uudet jakaa vetoa miten haluaa :roll:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 5. 18:59:05 2007

Stefa kirjoitti:Subaru Justy Turbo(lla) ?
Tuommoinen turbo ic saattaisi olla tutulla myynnissä (kytkinvamma, yllättäen). :idea: Vaihtaa siihen sen Fiestan kopan päälle :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Pe Joulukuu 7. 11:03:51 2007

leonessa on paria eri laatikkoa jatkuva neliveto 50/50 suhteella en muista oliko alennusvaihdetta ja näissä tais osassa olla sähkö lukkoa taka akselille.
etuveto/kepistä neliveto/neliveto alennusvaihteella takana ei pitäis olla lukkoa. etuveto/napista neliveto.

ps. kaverilla olis myytävänä tuolla keppinelivedolla oleva voimansiirto/koko alusta akseleineen kaikkineen ja olis melko halpa
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » Pe Joulukuu 7. 14:14:53 2007

Itsellä ei ole Leonesta kokemusta kuin etuvetosen ykskutosen verran. Joskus meinasin 1.8 turbonelikon ostaa, mutta kaveri pisti kapuloita rattaisiin, sanoi että se kone ei kestä mitään (viritettynä). En kyllä muista mikä siinä oli heikko lenkki, mutta sen verran vakuuttava oli selitys, että jäi urabus ostamatta. :?

Mitenkäs 1.5-litranen Tojota Tercel? Liekö siinä sama kone kuin Liteacessa? Jos on, niin jopas alkoi viritysosia löytymään, niitähän ne isot pojat rallissa kutittelee. Voimansiirrosta en sitten mitään tiedäkään.

No Golfista ainakin pitäisi tehoa saada. Niitähän on nelikkona Syncro ja Country (vai mitäneoli?). Jälleen tietämykseni loppuu siihen, että Golfin koneesta kyllä saa tehoa, voimansiirron toimintaa ja kestävyyttä en osaa edes arvailla.
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Joulukuu 7. 14:35:47 2007

Subarussa on ainakin todella rimpulan oloinen taka-akselisto, kaverilla oli tollanen Leone hetken aikaa, ja käytiin sillä rässimässä metsäautoteillä. Ei sitä rikki saatu, jos ei ehkä yritettykkään, mutta mitä alle katselin, niin kaikki oli jotain sormenvahvusta tavaraa.
Pedal tu tö metal!

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Pe Joulukuu 7. 15:46:37 2007

Sivonen kirjoitti:Itsellä ei ole Leonesta kokemusta kuin etuvetosen ykskutosen verran. Joskus meinasin 1.8 turbonelikon ostaa, mutta kaveri pisti kapuloita rattaisiin, sanoi että se kone ei kestä mitään (viritettynä). En kyllä muista mikä siinä oli heikko lenkki, mutta sen verran vakuuttava oli selitys, että jäi urabus ostamatta. :?
Suben koneesta pettää kannet ekana, koska pakosarja on alunperin todella surkea, eikä siinä ole cooleria vakiona -> hirveä lämpökuorma. Oleellisesti kestävämmän koneen saa tekemällä uuden pakosarjan ja asentamalla coolerin. Seuraava heikko lenkki onkin sitten kytkin.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » La Joulukuu 8. 12:27:57 2007

JesseT kirjoitti:Kerran osui kohdalle jonkun britin projektisivut (ei löytynyt just tähän hätään) missä oli Fiestaan (mk3?) laitettu zetecin kaveriksi A3 tai S3 quattro audin vaihteisto ja takavetosysteemit. Tuossa kuva lootasta ihan vaan ebaystä:
http://i19.ebayimg.com/06/i/000/b1/db/17c0_1.JPG
http://i15.ebayimg.com/03/i/000/b1/db/1892_1.JPG

Startissa ja kytkimessä lienee jonkin verran ratkaistavaa, mutta mikään ei estä laittamasta koko 1.8t konettakin.
Tästä jutusta ilmeisesti kyse? Tota kun silmäilee niin "helpointa" olisi istuttaa RS2000 nelivetotekniikka mk3 Fiestaan. Tosin osia joutuu hieman jatkojalostaa jos aikoo ajella hieman argressiivisemmin, varmaan ekana antautuu jakolaatikko.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Joulukuu 8. 12:41:13 2007

ylimark kirjoitti:
Sivonen kirjoitti:Itsellä ei ole Leonesta kokemusta kuin etuvetosen ykskutosen verran. Joskus meinasin 1.8 turbonelikon ostaa, mutta kaveri pisti kapuloita rattaisiin, sanoi että se kone ei kestä mitään (viritettynä). En kyllä muista mikä siinä oli heikko lenkki, mutta sen verran vakuuttava oli selitys, että jäi urabus ostamatta. :?
Suben koneesta pettää kannet ekana, koska pakosarja on alunperin todella surkea, eikä siinä ole cooleria vakiona -> hirveä lämpökuorma. Oleellisesti kestävämmän koneen saa tekemällä uuden pakosarjan ja asentamalla coolerin. Seuraava heikko lenkki onkin sitten kytkin.
ja kytkimeksi kävi joku vw:n lt:n kytkin jolla sitten pitää hyvin.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Pistetään tännekkin vielä nelivetoa

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Joulukuu 11. 20:56:46 2007

Mahtavaa rakentamista !

Jossain oli juttu Wanhakoppa Esco 68-74 joka oli roverin kasilla. Laatikko oli Lada Nivasta ja etupään hilppeet etuveto escosta.
Takakseli tais olla peräti takapotku escon oma jossa lukkoperä.
tietysti 15" vanteet. jos en väärin muista Suomessa ja kaikin puolin katsastettu siviilikäyttöön.

talvella liikennevalolähdöt kaikinpuolin hauskoja miljoona bemut ja mersut jäi pyöritteleen pipoa mahtoiko ajaa testivoittaja talvirenkailla HEH.

Maavaraa on tietysti vakiota enemmän myöskin pääsee käymään hillassa jne.

Osien hinnat ainakin kohdallaan harrastajahinta löytyy joka romikselta hiilikuiturakentajat erikseen.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Joulukuu 11. 22:54:06 2007

Tommonen pyöri ainakin Häijäässä (mouhijärvi) vielä muutama vuosi sitten. Kasista en tiedä, mutta neliveto ja korkealla alustalla. Tosin kasikoneesta joku muukin joskus puhui, että olisko ollut sama auto.
Pedal tu tö metal!

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

neliveto Mk1 68-74 eskon selvyys

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Joulukuu 12. 16:51:52 2007

Eiköhän tuo talven mittaan selviä. kiinnostaa vaan kovasti kun sattuu tuo MK1 Esco löytymään anttilan pahvilaatikosta. jos tollainen olis viel mahdollista rakentaa tämänpäivän luvilla. ainaski rosentti asiat ilmeisesti on muuttunu harrastajan eduksi.

Jos oikein omistajan luvalla sais tänne tekniikan puolesta selvityksen lupa yms. asiat niin alkais nelivetoja löytyy enemmälti. Joka tuntee ja tietää auton niin tietoa jos mahdollista.

kovat paketit parhaita nelivetopaketti kerkee viel aatoksi.

T:Reke
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Joulukuu 12. 17:37:26 2007

Ensinäkin tommonen muutos vaatii vetotavan muutosluvan ja kasia sinne ei saa laillisesti mitenkään. Tai no,erikoisluvalla mut niitä ei puissa kasva. Prossien puitteissa se saattais olla mahdollista mutta muuten on kyllä aika tuhoon tuomittu ajatus ainakin jos se kadulle pitäis saada.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Joulukuu 12. 20:05:00 2007

Taitaapa olla se nelikko mk1 ekkeri tehty Roverin rungolle, eli ekkeristä on vaan koriste rungon päällä.

Elikkäs tähän tyyliin.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1652670

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Joulukuu 12. 21:11:23 2007

ytte kirjoitti:Taitaapa olla se nelikko mk1 ekkeri tehty Roverin rungolle, eli ekkeristä on vaan koriste rungon päällä.

Elikkäs tähän tyyliin.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1652670
Ei varsinaisesti. Kyseisessä mk1 Escortissa on Escon oma kori/runko, lisäksi alustassa on putkipalkista tehty apurunko johon akselistot ovat osittain kiinnitetty.

Kannattaa varmaan etsiä kyseinen Spinneri, siinä taisi tekniikkakin olla selvitetty kohtuullisen hyvin.


Kyllähän sen poikkeusluvan todennäköisesti saa vetotavan vaihtoon, kunhan homma pysyy jossakin järkevissä rajoissa ja hakemus on asiallinen.

Kinsky
Viestit: 3618
Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
Paikkakunta: Tampere #376

Viesti Kirjoittaja Kinsky » To Helmikuu 14. 12:20:15 2008

Mites tämmöinen Mazda toimis aihiona?? Tollaista itseasiassa mietin toissa talvena talviautoksi...

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » To Helmikuu 14. 17:37:00 2008

Kinsky kirjoitti:Mites tämmöinen Mazda toimis aihiona?? Tollaista itseasiassa mietin toissa talvena talviautoksi...
Tollanen ois pähee! Minkäköhänlainen voimansiirto + muu tekniikka tossa on. Noita näyttäs nettiautossa olevan GTi mallina. Rallipelejäkin muutama.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

Kinsky
Viestit: 3618
Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
Paikkakunta: Tampere #376

Viesti Kirjoittaja Kinsky » To Helmikuu 14. 18:41:09 2008

kemes kirjoitti:
Kinsky kirjoitti:Mites tämmöinen Mazda toimis aihiona?? Tollaista itseasiassa mietin toissa talvena talviautoksi...
Tollanen ois pähee! Minkäköhänlainen voimansiirto + muu tekniikka tossa on. Noita näyttäs nettiautossa olevan GTi mallina. Rallipelejäkin muutama.
Eikös H.Mikkola tälläisellä ajanu??

Kyll toi leikkikaluksi mullekki kelpais.. Harvoin noita on myynnissä. Tosiaan 1.6 turbo, saanu joko etu-(gt-s)/nelivetoisena(gt-x). Hiukka alle 150heppaa vakiona.. Ohan noista +200heppaa revitty...

Muutama linkki..

http://www.snowmoose.com/motorsports/323gtx.html
http://home.hetnet.nl/~pzj70/

Joku viisaampi tarkentakoot...

EDIT: kuva

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 14. 19:08:57 2008

Noiden mazdojen vaihdelaatikot/jakolootat ovat ilmeisesti yhtä heikkoja kuin RS2000 4x4:ssä. Jo uutena.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Helmikuu 14. 19:39:06 2008

mul oli tommone 1.6t. joku 240hp oli kuulemma tehoa. iha kiva vekotin kyllä oli, ajokilometrejä ei kyllä tullut kuin vähän yli 100 kilsaa, sillä perustein oli ihan kiva peli ja liikku suht rivakasti. 4" downpipe ja 3" suora putki, metelistä vähän miinusta :D
http://irc-galleria.net/view.php?nick=j ... d=57180870
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

FroZ
Viestit: 146
Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja FroZ » La Helmikuu 16. 20:06:55 2008

Mites GTI-R Sunny? Pulsarina myös tunnettu...
-> http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1695374

Ois 200sx s14 autoista tunnettu SR20DET pellin alla, neliveto jne... Ei tartteis kun skuuppi heittää mäkeen :lol:
Saksasta löytyy "oikeen" puoleisella ohjauksella...

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Helmikuu 16. 20:37:59 2008

jjs kirjoitti:Noiden mazdojen vaihdelaatikot/jakolootat ovat ilmeisesti yhtä heikkoja kuin RS2000 4x4:ssä. Jo uutena.
Juu eivät ole kovinkaan kestävää tekoa. Etuperä porsii noista yleensä ensimmäisenä ja sen jälkeen kyllä pystyy ajelemaan ihan takavetoisenakin kun laittaa keskilukon kiinni.
Kohtuullisen vinkeitä ilmeitä sain aikaiseksi kun ajelin yhden talven tuollaisella(1,6L GTX) taka tupparina :lol:
Käytin jopa leimalla silloin kun etuperä vainaa.
No loppui se leikki sitten aikanaan kun laatikko narahti 200km/h jumiin.

Toi R taisi jo olla hieman vahvempaa tekoa laatikon osalta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin