VooDoo kirjoitti:Kerroppas mullekkin miten se sytkä oikeaoppisesti pitäis säätää? ei muista enään.. Ja sitten, valehteleeko mun jenkakello vai onko scorpiossa rajotin aikasemmin kun sierrassa, ei meinaan kierrä kun mittarin mukaan apaut 5000rpm ja lyö rajottimeen.
Itellä oli sama vika kun sytkä oli pielessä. Eli 5000rpm kohassa rötäs niinku rajottimeen iskis. Tosin ku paino silti hetken kaasua ni nous 6000 asti. Mut ihan ku olis joku välirajotin siin 5k kohassa.
Ja kattoo nyt miten sanallisesti sen sytkän säädön osaa selittää.
Mutta. Tää on siis ainaki kutoskoneiseen. 4 koneissa eri asteet ainaki.
Eli homma tehään kone seis. Virranjakajasta kansi pois. Sitten pyörität konetta niin että se hihnapyörän ajotusmerkki on 12 asteen kohalla siinä ajotuslaatassa JA että virranjakajassa pyörijä osoittaa about ykköstulpanjohdon paikkaa.
Sitten näkemistä auttaa kun nappaa sen pyörijän muovisen osan pois. Nyt näkyy ne ajotusmitkälie "hampaat". yhden hampaan pitäis olla juuri menossa sisään mustaan "porttiin". kun hihnapyörä on 12ast kohalla niin hampaan etureunan pitäisi olla tasan portin keskikohdan kanssa (siin on sellanen korkee "jyvä"). Jollei ole niin sitten pyörität jakajaa niin että on.
Ton toimenpiteen jälkeen sytkä on tehdasasetuksessa 12ast perusennakkoa.
Nii ja toki kannattaa pistää osat paikalleen ja kiristellä pultit.
edit: Nii ja mainitaan vielä että säädön jälkeen kiertää aivan puhtaasti punaselle asti ilman mitää rötäämistä. Ainakin itellä siis näin teki.
Et suosittelen säätöä / tarkistusta.
edit2: Näemmä ohjeissa on myös että iha lampulla kattois säädön. Ite tosin tein kuten mainitsin ja lampulla kattoen säätö osui juur siihen.