Dohc sierra sähkövikaa

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Dohc sierra sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Syyskuu 11. 17:23:50 2007

Missä lie vika kun käynnistäessä pitää käydä jonkin aikaa, ennenkuin valot, mankka, lämppärin moottori ja pyyhkijät herää?

Sitten taas kun sammuttaa, jää edellämainitut välillä päälle joksikin aikaa, joskus saa sammumaan kun kääntää virrat päälle ja pois, joskus ei.

Jumittaisiko joku rele tai vastaava? Auto siis käynnistyy ja sammuu ihan normaalisti.

Kyseessä -92 2.0l dohc.

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Syyskuu 11. 17:30:41 2007

Virtalukon pohja?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Syyskuu 11. 17:49:01 2007

Ainiin, sekin vielä. Poissuljin sen vain, kun auto sammuu normaalisti. :roll:

Mutta taitaa siinä jokin kohta siis olla rikki, lähteekö toisessa johdossa apulaittele virta ja moottoriboxille jostain toisesta, jonka takia sitten auto muuten toimii?

Ja keskuslukosta vain sen verran, jotta onko vain kuskinpuolen solenoidi huonosti säädetty, kun lukkoon ei tahdo saada siitä ovia (joskus saa lukkoon, kun voimakkaasti kääntää avainta lukossa), mutta auki saa jotenkin. Apparin puolelta toimii hienosti.

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Syyskuu 11. 19:12:20 2007

Sultzi kirjoitti:Ja keskuslukosta vain sen verran, jotta onko vain kuskinpuolen solenoidi huonosti säädetty, kun lukkoon ei tahdo saada siitä ovia (joskus saa lukkoon, kun voimakkaasti kääntää avainta lukossa), mutta auki saa jotenkin. Apparin puolelta toimii hienosti.
Osaa olla se mekaaninen avainpesähässäkkä niin kulunut ettei siksi toimi... Ainakin on minulla vastaan tullut Sierroja jossa lukkopesän kuluneisuuden takia keskuslukko ei toimi kunnolla. Tämä varsin normaali efekti jos autoon ei ole aikanaan asennettu kauko-ohjattavaa lukitusta.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Dohc sierra sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ti Syyskuu 11. 22:44:44 2007

Sultzi kirjoitti:Missä lie vika kun käynnistäessä pitää käydä jonkin aikaa, ennenkuin valot, mankka, lämppärin moottori ja pyyhkijät herää?

Sitten taas kun sammuttaa, jää edellämainitut välillä päälle joksikin aikaa, joskus saa sammumaan kun kääntää virrat päälle ja pois, joskus ei.

Jumittaisiko joku rele tai vastaava? Auto siis käynnistyy ja sammuu ihan normaalisti.

Kyseessä -92 2.0l dohc.

Mulla oli sama ja muistaakseni sulakeboxin (sinistä) relettä kun heilutin niin läks toimiin.En oo 100 varma väristä mut kumminkin niistä releistä kun heiluttaa niin lähtee toimiin...ainakin sillä kertaa kun heiluttaa... :roll:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Lokakuu 11. 15:52:44 2007

Ongelma ratkesi vaihtamalla pääreleen (ilmeisesti apulaitteiden päärele, tekniikan päärele erikseen vieressä).

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Joulukuu 19. 16:08:36 2007

minkä värinen se apulaite rele on? omaan dokki sierraan tuli sellanen vika että kun auton laittaa käyntiin niin valomuisti ei pelaa eikä puhallin eikä pyyhkijät.. kun katkaisijasta erikseen laittaa valot niin siitä toimii valot.

välillä taas kaikki toimii normaalisti.oisko joku rele vika?
mikä on valomuistin rele vai onko se puhaltimen ja pyyhkijöitten kans missään yhteydessä.. mistähän tuota vikaa alkas ettimään?,releet ja sulakkeet jo heiluttelin..

täytyy vielä kaivaa arkistoista noita releitä ja kokeilla vaihtaa.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Joulukuu 19. 18:07:08 2007

Sama vika kuin mullakin, se on musta iso takaosassa boxia, muistaakseni viimeinen rivi ja keskimmäinen. Vaikuttaa myös valomuistiin.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Joulukuu 19. 19:41:47 2007

Sultzi kirjoitti:Sama vika kuin mullakin, se on musta iso takaosassa boxia, muistaakseni viimeinen rivi ja keskimmäinen. Vaikuttaa myös valomuistiin.
ok. pitää kokeilla vaihtaa.
nyt teki jo pari kertaa sitäkin että kun laittaa käymään niin vähän ajan päästä alkaa pelaamaan valot ja muut.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » To Joulukuu 20. 19:00:31 2007

eipä vaikuttanu releen vaihto,pimeänä on. mitähän seuraavaksi, virtalukon pohjaa, sulakerasian pohja.. miten muute sulakerasian pohja on kiinni?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Joulukuu 20. 19:42:50 2007

Seuraava neuvo pätee kaikkiin sähkövikoihin. Mittaamalla osakokonaisuus kerrallaan että mihin tulee sähköä ja vertaamalla sitä kytkentäkaavoihin tai muuhun ennalta tiedossa olevaan. Amerikaksi niinkutsutti pin-point-testing. Kun löytyy katkos, mennään taakse päin ja suljetaan. Kaikki toimilaitteet tarvitsevat myös maata, joten sekin pitää tarkistaa.

Sähkö on vekkulia ja aina vekkulimmaksi menee mitä enemmän on jännitettä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Pe Joulukuu 21. 8:55:02 2007

MouTine kirjoitti: Sähkö on vekkulia ja aina vekkulimmaksi menee mitä enemmän on jännitettä.
Sähkö on sinistä ja suurina annoksina vaarallista!
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Re: Dohc sierra sähkövikaa

Viesti Kirjoittaja hilteri » To Joulukuu 27. 21:31:42 2007

Sultzi kirjoitti:Missä lie vika kun käynnistäessä pitää käydä jonkin aikaa, ennenkuin valot, mankka, lämppärin moottori ja pyyhkijät herää?

Sitten taas kun sammuttaa, jää edellämainitut välillä päälle joksikin aikaa, joskus saa sammumaan kun kääntää virrat päälle ja pois, joskus ei.

Jumittaisiko joku rele tai vastaava? Auto siis käynnistyy ja sammuu ihan normaalisti.

Kyseessä -92 2.0l dohc.
no joo.. nyt mullakin tekee sitä että kun sammuttaa niin jää valot ja puhaltimet päälle, ja sitä mustaa relettä kun heiluttaa niin sammuu.
eli siellä sulakerasin pohjassa taitaa nyt vikaa olla. miten lähtee purkautumaan?? onko kuinka vittumainen purettava..näyttäs ainakin olevan.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Joulukuu 27. 21:39:31 2007

Sulakerasian pohjahan on itse asiassa iso liitin, johon kaikki johdot on tökitty. Jos sulaneen pohjan haluaa vaihtaa, on kaikki piuhat napsittava siitä irti. Sehän ei ole homma eikä mikään.... :roll:
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Joulukuu 27. 21:58:58 2007

Itsellä siis korjaantui tuo vaiva ihan vaihtamalla ehjä rele tilalle.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Joulukuu 27. 22:35:44 2007

Ihan huoltotoimenpiteenä kannattaa ottaa kaikki releet ja nallit irti, suihkuttaa crctä tai weedee40istä liitoksiin. Vaikka sen kannen pitäisi olla tiivis, niin aina sinne jostain menee pölyä, joka sitten ajan kanssa heikentää kontaktia -->lämpiäminen alkaa.

Scorpion rasia oli kuin huussin alunen, elektroniikkaspraylla suhutin paskat pois ja sitten ärmättiä perään. Pitkien releen kohdalla oli jo alkavaa kyrvähtämistä, onneksi putsaamalla vielä selvisi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Vastaa Viestiin