Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Syyskuu 23. 21:55:48 2007

tumi kirjoitti:Otteessa lukee 122kw. Noista Megan arvoista voi myös yrittää arvioida jotain, ei ole penkitetty tällä kokoonpanolla.
Yhden taulukon mukaan mukavia lukemia tuolla pitäis olla :green: Toisilla on tuota tehoa!!!! :lol: :wink:
Toisilla jää 133.7kW:hen :( Tosin on vetoakseleilta....
Viimeksi muokannut Vesku, Ti Syyskuu 25. 6:22:52 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Syyskuu 24. 8:21:34 2007

Jallu kirjoitti:Hmm... Eihän vaan taunukseen ole tulossa? :?:
viistokeulaiseen Jallu se mene ja popi en "OO-1" joten ei mene sedaniin :)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Syyskuu 26. 18:30:00 2007

Nyt on 2.8i imusarja hommattu :) Eli sekin ongelma on pois päiväjärjestyksestä. Imusarja ilmeisesti saastemallista.

Kuinka hyvin tämä sarja virtaa?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Syyskuu 26. 18:37:13 2007

Sultzi kirjoitti:
Kuinka hyvin tämä sarja virtaa?
Kyllä se paineistettu ilma virtaa huonommassakin sarjassa.

...ja jos ei virtaa, lisää painetta. :wink: :lol:

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Syyskuu 26. 19:00:09 2007

Noinhan se on :lol:

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Syyskuu 26. 19:04:39 2007

Ainakin tasasemmat seokset eri pytyissä verrattuna k-jetin imukanteen. Ei niistä virtauksista kannata olla huolissaan. Isompaa venaa ja snurra vinkumaan. (mielellään joku ammattilainen) Kiikarit vois vähän isontaa sen jälkeen.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Lokakuu 15. 23:40:50 2007

Käykös tuohon 2.4 v6 koneeseen 2.6 tai 2.8 koneen kannet ja onko palotiloissa tilavuus eroja ?
2:9 kannethan ei vissii passaa.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Lokakuu 16. 8:04:20 2007

Ei passaa 2.0, 2.3, 2.6 eikä 2.8 kannet 2.4:een tai 2.9:iin, koska ensinmainituissa on eri venttiilijärjestys kuin 2.4:ssa ja 2.9:ssä. Ts. vaatisi eri nokan jne. Ennemmin kyllä lähtisin kaivelemaan noita 2.4:n kolmella pakokanavalla olevia kansia, kuin 2-reikäisiä.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Lokakuu 16. 8:28:29 2007

jouni kirjoitti:Ei passaa 2.0, 2.3, 2.6 eikä 2.8 kannet 2.4:een tai 2.9:iin, koska ensinmainituissa on eri venttiilijärjestys kuin 2.4:ssa ja 2.9:ssä. Ts. vaatisi eri nokan jne. Ennemmin kyllä lähtisin kaivelemaan noita 2.4:n kolmella pakokanavalla olevia kansia, kuin 2-reikäisiä.
No perkl, taas oon saanu väärää infoo :)
Eli siis 2.4 koneessako on sama venttiili järjestys ku 2.9 vai ?
Onkos 2.4 sit ketju jakopäällä vai suoraan rattailla

Hitto ees tieny et 2.4 koneita on 3 pakoaukolla :lol: Missäs niitä kolme aukkosii on käytetty ? scorpio?

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ti Lokakuu 16. 8:34:47 2007

henu kirjoitti: Hitto ees tieny et 2.4 koneita on 3 pakoaukolla :lol: Missäs niitä kolme aukkosii on käytetty ? scorpio?
Kaikki 2.4 on ketjulla ja kolmella pakokanavalla per puoli. Samaa perua ku 2.9 pienemmillä männillä, iskunpituutta en nyt muista, onko sama kummassakin.
Viimeksi muokannut ylimark, Ti Lokakuu 16. 8:36:15 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Lokakuu 16. 8:35:56 2007

2.4, 2.9 ja 4.0 on kutakuinkin samaa designia eli 3 pakokanavaa. Ei kai tuota 2.4:sta ole käytetty alunperin muissa kuin Scorpioissa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cologne_V6_engine
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Lokakuu 16. 9:19:32 2007

No nyt rupee olemaan ees nää peru jutut tiedossa, kiitosta vaan

Mut jatketaas sit, eli onkos joku hankkinu sit 2.4 myllyyn mäntiä ja kankia, onko jotain hyväks todettua pakettia olemassa, nii ja siis jos ajatellaan ahdettua versioo.
Kankina menis varmaan kutakuinki samalaiset ku mitä tuolla aikasemmin 2.9 koneessa oli porukka käyttäny vai oonko taas väärässä :lol:

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Lokakuu 16. 9:29:58 2007

No kyllä aika pitkälle pärjää hyväkuntoisilla vakiokamoillakin. Itse tekisin niin, että laittaisin ensin ehjään vakiokoneeseen ahtimen/ahtimet ja keskittäisin "paukut" ensialkuun moottorinohjauspuolelle ja kokoonpanon toimivuuteen suht miedoilla ahdoilla, esim. 0,5-0,6bar. Vasta sen jälkeen keskittyisin vahvempiin palikoihin, jos ja kun tulee tarvetta saada lisää tehoa.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ti Lokakuu 16. 17:39:22 2007

En yllytä ketään laittomuuksiin mutta itsellä olisi varmaan aika kova kiusaus tehdä se seuraava tehoversio suoraan 2.9 koneesta.

Ovat kuitenkin päältäpäin samannäköisiä 2.4n kanssa ja se koneaihio on kuitenkin lähes halvin osa tuollaisessa projektissa.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Lokakuu 19. 10:52:44 2007

Mites toi syttypuoli kannataa hoitaa jos jotain remmiä suunitelee ?
Perus jakajallako vai joku nykyaikasempi.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Lokakuu 19. 11:27:27 2007

Esim. Megasquirtin saa ohjaamaan suoraan tuota 2.4/2.9 TFI sytkää. Kyllä silläkin pärjää aika pitkälle.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Lokakuu 19. 11:30:47 2007

Asia selvä. Kiitokset taas jounille ja muillekii ku jaksatte valistaa tän "Voima" mootorin kanssa... en oo ennen pahemmin pelannu V koneiden kanssa ni vähä hakusessa :)

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » La Lokakuu 20. 2:04:12 2007

Sultzi kirjoitti:Nyt on 2.8i imusarja hommattu :) Eli sekin ongelma on pois päiväjärjestyksestä. Imusarja ilmeisesti saastemallista.

Kuinka hyvin tämä sarja virtaa?
Tuossa ei kyllä heti tuu virtausongelmaa vastaan,ja tuo on saastekoneesta peräsin kun mulla on sama ja siinä vaan pelkkä tuumasenkierteellä oleva "nippa" Mulle neuvottiin kansipajasta vaan poistaa isoimmat valupurskeet tuosta(jos sellasia löytyy) ja AVOT! Tohon omaan "mätchäsin" kanavat vaan kohdalleen kansien kanssa kunnolla ja sen pitäis kuulemma riittää.
Viimeksi muokannut Colognevsa, Ti Lokakuu 23. 15:35:07 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Lokakuu 20. 9:19:08 2007

Colognevsa kirjoitti:...ja AVOT! Tohon omaan "mätchäsin" kanavat vaan kohdalleen kansien kanssa kunnolla ja sen pitäis kuulemma riittää.
Ja a'vot, mätsasin tuon sun linkin tähän mun postaukseen kuntoon. Paisuntasäiliötä olisi syytä nostaa jonnin verran. Joko tuo Scorppi liikkuu!?!?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Lokakuu 20. 12:59:00 2007

Colognevsa kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Nyt on 2.8i imusarja hommattu :) Eli sekin ongelma on pois päiväjärjestyksestä. Imusarja ilmeisesti saastemallista.

Kuinka hyvin tämä sarja virtaa?
Tuossa ei kyllä heti tuu virtausongelmaa vastaan,ja tuo on saastekoneesta peräsin kun mulla on sama ja siinä vaan pelkkä tuumasenkierteellä oleva "nippa" Mulle neuvottiin kansipajasta vaan poistaa isoimmat valupurskeet tuosta(jos sellasia löytyy) ja AVOT! Tohon omaan "mätchäsin" kanavat vaan kohdalleen kansien kanssa kunnolla ja sen pitäis kuulemma riittää.
Siltä tuo kyllä kieltämättä näyttää, että on melko hyvän olonen virtaavuudeltaan. Menee siistissä kaaressa kanavat kansia kohden, tosin en ole tutkinut onko kannessa ja imusarjassa kulmat samat kanavilla.

Ens viikolla vien kannet laitettavaks, sanoin että talvi aikaa tehdä ne :lol:

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Tammikuu 5. 22:18:01 2008

Minkämoisia nokka-akseleita ootte käyttäneet 2.8:ssa? Onko tommonen v6t2 millanen tällasessä käytössä? Vaiko v6t21? :o

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » La Tammikuu 5. 23:37:36 2008

V6T21 on vissiin vielä ihan ok ahtokoneeseenkin. Näin ainakin valmistaja vakuutteli, kun joku vuosi sitten asiasta kyselin. Sporttiauton 2.3 V6 TT Cobrassa on muistaakseni vastaava kaasarimallin nokka.

Tumilla taisi olla Joensuussa hiottu speziaaaalinokka?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Tammikuu 6. 12:55:21 2008

Tuossa kaasarimallin (v6t2) nokassa seuraavia specsejä:
Alue 1500-6500, nosto venttiilillä imu 10.56mm pako 10.51mm, ajoitus nokilla 37/63 73/27 ja asteita 280.

Sitten ruiskumallisessa (v6t21) olis sama alue, asteita 276, nostot imu 10.08mm ja pako 10.51mm. Ajotuksessa sitten suurin ero 24/72 72/24.

Jos joku vois kertoa miten koneen käyntiin vaikuttaa nuo ajotuksien erot? Kiinnostaisi tietää, kun muuten ovat lähes samanlaiset.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Tammikuu 6. 13:14:38 2008

"ruisku" nokkien välinen kulma on suurempi kuin "kaasari" koneisen. esim. 104" kaasari ja 112" ruisku.
Näin saadaan vähennettyä ilman kulkua edestakaisin imusarjassa.
Nuo ilmamäärä,painetta mittaavat härvelit ei siedä suuria heittelyjä. Tyhjäkäynnin tasaiseksi saaminen voi olla mahdotonta kaasari nokalla puhumattakaan sitten vielä tyhjäkäynti päästöistä.
Jotenkin näin se vaan menee.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Su Tammikuu 6. 22:13:16 2008

jouni kirjoitti:V6T21 on vissiin vielä ihan ok ahtokoneeseenkin. Näin ainakin valmistaja vakuutteli, kun joku vuosi sitten asiasta kyselin. Sporttiauton 2.3 V6 TT Cobrassa on muistaakseni vastaava kaasarimallin nokka.

Tumilla taisi olla Joensuussa hiottu speziaaaalinokka?
VP Power Cams, Joensuu, hioi 2.9 vakionokasta:
Hydraulisille seuraajille
264 ast.
10.8 mm nostoa
111 astetta nokkien välinen kulma.
Vetoja mukavasti laajalla kierrosalueella, tekee hyvät alipaineet eli helppo säätää seokset ja sai nätin tyhjäkäynnin.
Meni leimalla päästömittauksesta suoraan läpi.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Ma Tammikuu 7. 1:59:46 2008

Ookkei tää poeka putos kärryiltä justiinsa. :shock:

Olis tossa itellä 4x4 scorppi 2.8i koneella ja tän triidin valoittamana kävi mielessä et jos siit hiukka lisää voimaa ottais ulos. tavoite vaikka siinä 200hp tuntumassa.

Mitä nyt jotain sain selville niin tän vois saada tehtyä jopa ihan vakioruiskulla? Jos sais niin olis aivan loistavaa kun ei millään jaksais väkertää mitää megaruuttaa. toinen rojekti mis on jo ihan tarpeeks runnottavaa.

Eli. se mikälieihme motkula piti ottaa jostai saabista tms? :oops:

Sitte jotai minimaalisen pieniä rumpeloahtimia vois pari laittaa. tai no yks kävis kans mut eihä se V koneesee passaa. Eli mitä joku rs escon ahtimia pari vai?

Ja mites käytännös noit sit "kytketään"? eli pistetää urpot imemään ilmamäärämittarien läpi ja sit puhkumaan sarjaan ni toimii?

Ja sekin kävi mielessä et jos on soppa pienestä kiinni niin hiukan saa säädettyä bensanpaineen avulla lisää keittoa. Näin joku kerto. Siis ei mitää oikeesti paljoa mut säätö on säätöä.

Eli, mitä raati sanoo? :?
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ti Tammikuu 8. 19:06:54 2008

Ei riitä vakioruiskun bensantuotto mihinkään ahtokäyttöön, vähintään jotain lisäsuutinsysteemiä kehiin.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Ti Tammikuu 8. 20:57:30 2008

pööh. lissää painetta sitten. :twisted:
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Helmikuu 9. 22:38:19 2008

Onko jollain antaa tehtaan ilmoittamat mitat 2.8l kiertokankien alakauloille? Eli halkaisija ilman laakeria sekä leveys? Kun pitäisi joskus viedä nuo eaglen kanget muokattaviks, vai antaako vakio kanki malliksi? Ja joku sanoi käyttäneensä 2.9l laakereita kyseisellä yhdistelmällä, miksei 2.8l omia?

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » La Helmikuu 9. 23:16:58 2008

Sultzi kirjoitti:Onko jollain antaa tehtaan ilmoittamat mitat 2.8l kiertokankien alakauloille? Eli halkaisija ilman laakeria sekä leveys? Kun pitäisi joskus viedä nuo eaglen kanget muokattaviks, vai antaako vakio kanki malliksi? Ja joku sanoi käyttäneensä 2.9l laakereita kyseisellä yhdistelmällä, miksei 2.8l omia?
sama laakeri jos en nyt ihan väärin muista.

-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Maaliskuu 11. 20:48:18 2008

Mille dekkikorkeudelle kannattaa männät laittaa tuossa 2.8 koneessa? Kun pitäis osata laskee sopiva puristuskorkeus uusille männille. Ja mihin vakio männät jää dekkitasosta? Tosin paras olis itse katsoa tuosta lohkosta mihin jää mäntä ja siitä laskee sitten uudelle männälle puristuskorkeuden, huomioiden pidemmät kanget.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja henu » To Tammikuu 8. 20:22:16 2009

Millasia venajousia oote käyttäny 2.8 koneessa?, tossa jossainvälissä tod näkösesti käytän kannet pikku huollossa ni aattelin et jos vaihtas nekii samalla vähän jämäkämpiin.
edit: käykö jostain suoraan ?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Tammikuu 13. 22:04:02 2009

Oisko jollain ehdotuksia noista jousista ?

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ti Tammikuu 13. 22:12:24 2009

Jos kierrosalue pysyy jotakuinkin vakiona, ei niitä jousia kannata jäykempiin vaihtaa. Nokka kuluu vaan nopsemmin. Eikä tota maamoottoria saa oikein kierroksia kestämään niin miksi vaihtaa?
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Tammikuu 13. 22:32:35 2009

Nii no aattelin siinä mielessä et ku se nyt palasina on ni olis samalla vaihtanu vanhat uusiin ja jämäkämpiin.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Tammikuu 13. 22:34:12 2009

Jäykempien jousien kanssa olisi hyvä käyttää metallisia nokkarattaita.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Tammikuu 13. 22:40:01 2009

MouTine kirjoitti:Jäykempien jousien kanssa olisi hyvä käyttää metallisia nokkarattaita.
Löytyy jo.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja olafu » La Tammikuu 17. 20:04:51 2009

Mikä sieltä koneesta paukahtaa sitten kierroksilla?
Jäsen #606

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja ylimark » Su Tammikuu 18. 10:22:21 2009

olafu kirjoitti:Mikä sieltä koneesta paukahtaa sitten kierroksilla?
Isot pojat on kertonu, että lohko pettää kierroksilla. BOAn tai BOBin lohko kestää tietty paremmin.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Tammikuu 18. 17:07:46 2009

ylimark kirjoitti:
olafu kirjoitti:Mikä sieltä koneesta paukahtaa sitten kierroksilla?
Isot pojat on kertonu, että lohko pettää kierroksilla. BOAn tai BOBin lohko kestää tietty paremmin.
Kertonut? Kertomuksiakin on monenlaisia. Minäpä kerron ettei sieltä mikään hajoa. Nyt voitte sitten kertoa eteenpäin tuota.
:lol: No joo, mulla ei ole v6 kierroskoneista kokemuksia, mutta kyllä se 2,8 reilut7000 kiekui turbojen kanssa eikä siihen ainakaan heti kuollut. Tosin se rpm tietokin oli auton omalta mittaristolta,ettei siihenkään ole luottamista 100%.
Onko jossain tietoa minkä kierros lukeman ylitettyään tuo lohko sitten hajoaa? Miten se muuten ilmenee?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja taneli » Su Tammikuu 18. 18:52:49 2009

puuhapete kirjoitti:
ylimark kirjoitti:
olafu kirjoitti:Mikä sieltä koneesta paukahtaa sitten kierroksilla?
Isot pojat on kertonu, että lohko pettää kierroksilla. BOAn tai BOBin lohko kestää tietty paremmin.
Kertonut? Kertomuksiakin on monenlaisia. Minäpä kerron ettei sieltä mikään hajoa. Nyt voitte sitten kertoa eteenpäin tuota.
:lol: No joo, mulla ei ole v6 kierroskoneista kokemuksia, mutta kyllä se 2,8 reilut7000 kiekui turbojen kanssa eikä siihen ainakaan heti kuollut. Tosin se rpm tietokin oli auton omalta mittaristolta,ettei siihenkään ole luottamista 100%.
Onko jossain tietoa minkä kierros lukeman ylitettyään tuo lohko sitten hajoaa? Miten se muuten ilmenee?
yli 11000 kierrosta ei kestä.. kokeiltu on, tosin moottori piti ohjata hellästi kierroksille liian pienen vaihteen kanssa. :lol: kaik män, männät, venttinit, kannet..
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Tammikuu 18. 20:13:50 2009

Briteissä rakentelevat öljypohjan läpi pultattavaa laakeripukkien niskaan tulevaa jäykistettä, jota tulisi käyttää jos kierrätetään yli 7000rpm:n. Nyt täytyy muistaa että tämäkään ei ole omakohtaista tutkimusta ja varsinkin Timppa saattaa älähtää siteerattaessa Brittien tutkimuksia. =) Ja mikä sen oikeastaan rikkoo, kierokset vai liika voima? Toisaalta... Kun koneen alakertaa tutkii, niin eipä sielä oikein muuta ole kuin nuo pienet runkolaakerit jotka tuntuvat vähän heppoisilta.

EDIT: Ai niin... Mikä vittu siinä on että jotain pitää hudattaa yli 7000rpm:n? Keinotekoista ja homoilua!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Jari H » Su Tammikuu 18. 20:27:30 2009

taneli kirjoitti: kaik män, männät, venttinit, kannet..
Mut lohko säily ehjänä?

Moutine varmaan viittaa tän yhden britin ratakäytössä särkemään 24V koneeseen??
Siinä tais kuitenkin ensin särkyä se kevennetty orkkis valurauta vauhtis ja sitten vasta ratkesi runkopukit lohkosta irti. Veikkaisin.
Vaikka kaikki yhteen ääneen julistikin BOA:n lohkon ihan paskaksi.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Tammikuu 18. 20:35:46 2009

Jari H kirjoitti:Moutine varmaan viittaa tän yhden britin ratakäytössä särkemään 24V koneeseen??
Siinä tais kuitenkin ensin särkyä se kevennetty orkkis valurauta vauhtis ja sitten vasta ratkesi runkopukit lohkosta irti. Veikkaisin.
Vaikka kaikki yhteen ääneen julistikin BOA:n lohkon ihan paskaksi.
Tämmösestä en ole kuullutkaan, ei hajua. En ole seurannut koo'oo forumeita aikoihin. Kuulostaisi tosin tämän Top Boss kaverin puuhilta, vai mikä se ny oli.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja ylimark » Su Tammikuu 18. 20:53:37 2009

Jari H kirjoitti:
taneli kirjoitti: kaik män, männät, venttinit, kannet..
Mut lohko säily ehjänä?

Moutine varmaan viittaa tän yhden britin ratakäytössä särkemään 24V koneeseen??
Siinä tais kuitenkin ensin särkyä se kevennetty orkkis valurauta vauhtis ja sitten vasta ratkesi runkopukit lohkosta irti. Veikkaisin.
Vaikka kaikki yhteen ääneen julistikin BOA:n lohkon ihan paskaksi.

En tähän hätään löytäny kuvia, mutta jollain brittifoorumilla oli juttua vapari 12v mosasta, josta oli lohko revenny totaalisesti. Siinä oli kireempää nokkaa, parempaa kankea yms, mutta lohko petti vaikka piti olla tasapainotettu.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Tammikuu 18. 21:06:16 2009

MouTine kirjoitti: EDIT: Ai niin... Mikä v**** siinä on että jotain pitää hudattaa yli 7000rpm:n? Keinotekoista ja homoilua!
Katsos kun teho on momentti*kierrosluku. Vapaastihengittäviin vehkeisiin vihkiytyneenä sinun Moutine pitäisi tietää, että jos haluaa tehoa on lisättävä käyttökelpoista kierrosaluetta. Momentin lisäys kun ei noissa vehkeissä oikein helposti onnistu. Eli teho on kierroksia.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja taneli » Su Tammikuu 18. 23:18:01 2009

Mut lohko säily ehjänä? ..joo, lohko säily ehjänä kyllä. vain kaikki rahanarvoinen hajos. :lol:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Tammikuu 18. 23:26:06 2009

Tuo norjalainen sälli jonka kanssa olen jutellut, ei ole kyllä valittanut että lohko olisi heikko, kun ei ole edes itse käyttänyt betonia vielä koskaan. Rakentaa asiakkailleen 400-500hv 12v koneita, mutta myös 24v. Mutta käyttää kyllä tuota runkopukkien tukea, kovilla kierroksilla pääsevät joustamaan vakiona ja paineet katoaa sieltä joka aiheuttaa sitten mitä aiheuttaa. Tämä siis vain sen mukaan mitä tuo sälli on mulle kertonut kokemuksiaan, itsellä ei VIELÄ kokemusta.

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ma Tammikuu 19. 12:02:51 2009

Sultzi kirjoitti:Tuo norjalainen sälli jonka kanssa olen jutellut, ei ole kyllä valittanut että lohko olisi heikko, kun ei ole edes itse käyttänyt betonia vielä koskaan. Rakentaa asiakkailleen 400-500hv 12v koneita, mutta myös 24v. Mutta käyttää kyllä tuota runkopukkien tukea, kovilla kierroksilla pääsevät joustamaan vakiona ja paineet katoaa sieltä joka aiheuttaa sitten mitä aiheuttaa. Tämä siis vain sen mukaan mitä tuo sälli on mulle kertonut kokemuksiaan, itsellä ei VIELÄ kokemusta.
Ei se betonia tartte, sylinteriputket kestää kyllä, mutta nimenomaan runkopukit on heikko kohta. BOAssa ja BOBissa on vahvistettu lohkoa runkopukkien ympäristöstä.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » To Tammikuu 22. 2:18:09 2009

Tässä sitä taas revin hiuksia päästä kun ei tuota tienny silloin kun oli vielä kone hienosti tossa pukilla. Oon kyllä kokeillu että nouseeko ahtopaine paukkua vasten 6500rpm. Ja nouseehan se.

Ja mulla on kans tuo teräksinen nokkaratas ja tuplavenajouset.

Vastaa Viestiin