Yhden taulukon mukaan mukavia lukemia tuolla pitäis ollatumi kirjoitti:Otteessa lukee 122kw. Noista Megan arvoista voi myös yrittää arvioida jotain, ei ole penkitetty tällä kokoonpanolla.

Toisilla jää 133.7kW:hen

Valvoja: CRSC Hallitus
Yhden taulukon mukaan mukavia lukemia tuolla pitäis ollatumi kirjoitti:Otteessa lukee 122kw. Noista Megan arvoista voi myös yrittää arvioida jotain, ei ole penkitetty tällä kokoonpanolla.
No perkl, taas oon saanu väärää infoojouni kirjoitti:Ei passaa 2.0, 2.3, 2.6 eikä 2.8 kannet 2.4:een tai 2.9:iin, koska ensinmainituissa on eri venttiilijärjestys kuin 2.4:ssa ja 2.9:ssä. Ts. vaatisi eri nokan jne. Ennemmin kyllä lähtisin kaivelemaan noita 2.4:n kolmella pakokanavalla olevia kansia, kuin 2-reikäisiä.
Kaikki 2.4 on ketjulla ja kolmella pakokanavalla per puoli. Samaa perua ku 2.9 pienemmillä männillä, iskunpituutta en nyt muista, onko sama kummassakin.henu kirjoitti: Hitto ees tieny et 2.4 koneita on 3 pakoaukollaMissäs niitä kolme aukkosii on käytetty ? scorpio?
Tuossa ei kyllä heti tuu virtausongelmaa vastaan,ja tuo on saastekoneesta peräsin kun mulla on sama ja siinä vaan pelkkä tuumasenkierteellä oleva "nippa" Mulle neuvottiin kansipajasta vaan poistaa isoimmat valupurskeet tuosta(jos sellasia löytyy) ja AVOT! Tohon omaan "mätchäsin" kanavat vaan kohdalleen kansien kanssa kunnolla ja sen pitäis kuulemma riittää.Sultzi kirjoitti:Nyt on 2.8i imusarja hommattuEli sekin ongelma on pois päiväjärjestyksestä. Imusarja ilmeisesti saastemallista.
Kuinka hyvin tämä sarja virtaa?
Ja a'vot, mätsasin tuon sun linkin tähän mun postaukseen kuntoon. Paisuntasäiliötä olisi syytä nostaa jonnin verran. Joko tuo Scorppi liikkuu!?!?Colognevsa kirjoitti:...ja AVOT! Tohon omaan "mätchäsin" kanavat vaan kohdalleen kansien kanssa kunnolla ja sen pitäis kuulemma riittää.
Siltä tuo kyllä kieltämättä näyttää, että on melko hyvän olonen virtaavuudeltaan. Menee siistissä kaaressa kanavat kansia kohden, tosin en ole tutkinut onko kannessa ja imusarjassa kulmat samat kanavilla.Colognevsa kirjoitti:Tuossa ei kyllä heti tuu virtausongelmaa vastaan,ja tuo on saastekoneesta peräsin kun mulla on sama ja siinä vaan pelkkä tuumasenkierteellä oleva "nippa" Mulle neuvottiin kansipajasta vaan poistaa isoimmat valupurskeet tuosta(jos sellasia löytyy) ja AVOT! Tohon omaan "mätchäsin" kanavat vaan kohdalleen kansien kanssa kunnolla ja sen pitäis kuulemma riittää.Sultzi kirjoitti:Nyt on 2.8i imusarja hommattuEli sekin ongelma on pois päiväjärjestyksestä. Imusarja ilmeisesti saastemallista.
Kuinka hyvin tämä sarja virtaa?
VP Power Cams, Joensuu, hioi 2.9 vakionokasta:jouni kirjoitti:V6T21 on vissiin vielä ihan ok ahtokoneeseenkin. Näin ainakin valmistaja vakuutteli, kun joku vuosi sitten asiasta kyselin. Sporttiauton 2.3 V6 TT Cobrassa on muistaakseni vastaava kaasarimallin nokka.
Tumilla taisi olla Joensuussa hiottu speziaaaalinokka?
sama laakeri jos en nyt ihan väärin muista.Sultzi kirjoitti:Onko jollain antaa tehtaan ilmoittamat mitat 2.8l kiertokankien alakauloille? Eli halkaisija ilman laakeria sekä leveys? Kun pitäisi joskus viedä nuo eaglen kanget muokattaviks, vai antaako vakio kanki malliksi? Ja joku sanoi käyttäneensä 2.9l laakereita kyseisellä yhdistelmällä, miksei 2.8l omia?
Löytyy jo.MouTine kirjoitti:Jäykempien jousien kanssa olisi hyvä käyttää metallisia nokkarattaita.
Isot pojat on kertonu, että lohko pettää kierroksilla. BOAn tai BOBin lohko kestää tietty paremmin.olafu kirjoitti:Mikä sieltä koneesta paukahtaa sitten kierroksilla?
Kertonut? Kertomuksiakin on monenlaisia. Minäpä kerron ettei sieltä mikään hajoa. Nyt voitte sitten kertoa eteenpäin tuota.ylimark kirjoitti:Isot pojat on kertonu, että lohko pettää kierroksilla. BOAn tai BOBin lohko kestää tietty paremmin.olafu kirjoitti:Mikä sieltä koneesta paukahtaa sitten kierroksilla?
yli 11000 kierrosta ei kestä.. kokeiltu on, tosin moottori piti ohjata hellästi kierroksille liian pienen vaihteen kanssa.puuhapete kirjoitti:Kertonut? Kertomuksiakin on monenlaisia. Minäpä kerron ettei sieltä mikään hajoa. Nyt voitte sitten kertoa eteenpäin tuota.ylimark kirjoitti:Isot pojat on kertonu, että lohko pettää kierroksilla. BOAn tai BOBin lohko kestää tietty paremmin.olafu kirjoitti:Mikä sieltä koneesta paukahtaa sitten kierroksilla?
No joo, mulla ei ole v6 kierroskoneista kokemuksia, mutta kyllä se 2,8 reilut7000 kiekui turbojen kanssa eikä siihen ainakaan heti kuollut. Tosin se rpm tietokin oli auton omalta mittaristolta,ettei siihenkään ole luottamista 100%.
Onko jossain tietoa minkä kierros lukeman ylitettyään tuo lohko sitten hajoaa? Miten se muuten ilmenee?
Mut lohko säily ehjänä?taneli kirjoitti: kaik män, männät, venttinit, kannet..
Tämmösestä en ole kuullutkaan, ei hajua. En ole seurannut koo'oo forumeita aikoihin. Kuulostaisi tosin tämän Top Boss kaverin puuhilta, vai mikä se ny oli.Jari H kirjoitti:Moutine varmaan viittaa tän yhden britin ratakäytössä särkemään 24V koneeseen??
Siinä tais kuitenkin ensin särkyä se kevennetty orkkis valurauta vauhtis ja sitten vasta ratkesi runkopukit lohkosta irti. Veikkaisin.
Vaikka kaikki yhteen ääneen julistikin BOA:n lohkon ihan paskaksi.
Jari H kirjoitti:Mut lohko säily ehjänä?taneli kirjoitti: kaik män, männät, venttinit, kannet..
Moutine varmaan viittaa tän yhden britin ratakäytössä särkemään 24V koneeseen??
Siinä tais kuitenkin ensin särkyä se kevennetty orkkis valurauta vauhtis ja sitten vasta ratkesi runkopukit lohkosta irti. Veikkaisin.
Vaikka kaikki yhteen ääneen julistikin BOA:n lohkon ihan paskaksi.
Katsos kun teho on momentti*kierrosluku. Vapaastihengittäviin vehkeisiin vihkiytyneenä sinun Moutine pitäisi tietää, että jos haluaa tehoa on lisättävä käyttökelpoista kierrosaluetta. Momentin lisäys kun ei noissa vehkeissä oikein helposti onnistu. Eli teho on kierroksia.MouTine kirjoitti: EDIT: Ai niin... Mikä v**** siinä on että jotain pitää hudattaa yli 7000rpm:n? Keinotekoista ja homoilua!
Ei se betonia tartte, sylinteriputket kestää kyllä, mutta nimenomaan runkopukit on heikko kohta. BOAssa ja BOBissa on vahvistettu lohkoa runkopukkien ympäristöstä.Sultzi kirjoitti:Tuo norjalainen sälli jonka kanssa olen jutellut, ei ole kyllä valittanut että lohko olisi heikko, kun ei ole edes itse käyttänyt betonia vielä koskaan. Rakentaa asiakkailleen 400-500hv 12v koneita, mutta myös 24v. Mutta käyttää kyllä tuota runkopukkien tukea, kovilla kierroksilla pääsevät joustamaan vakiona ja paineet katoaa sieltä joka aiheuttaa sitten mitä aiheuttaa. Tämä siis vain sen mukaan mitä tuo sälli on mulle kertonut kokemuksiaan, itsellä ei VIELÄ kokemusta.