Is ohc laihalla

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Is ohc laihalla

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Tammikuu 12. 6:54:49 2008

Elikkä autona -85 scorpio missä 2l is ohari paikallaan, katsuri huuteli vaan että kävis hieman laihalla, sais paksumpaakin kakkua antaa lämpösenä.. että mahtaako olla normaalia? kylmänä ei kyllä ole laihalla.. Vai liekö sitten paskat mittarit konttorilla. Periaatteessahan tolla ole paskankaan väliä jos tyhjäkäynnillä hieman laihalla :?:
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Tammikuu 12. 14:57:37 2008

Mikä on hieman laihalla.? Periaatteessa se voipi olla niin laihalla kuin nykimättä menee. Joku raja kuitenkin vaikka ei nykisikään koska sit taas hc nousee. Mullakin oli Co 0,2 :lol: kun sitä kokeilin mut sit hc oli ~1000. Nyt siellä on Co 1 ja hc 120
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Tammikuu 12. 15:21:11 2008

täytyypä käydä kattomassa papereista että millasia arvoja se pukkas
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Tammikuu 13. 13:38:52 2008

co% 0.33 co2 13.5 hc ppm 52 ja o2 1.77

Mites noista saa seosta säätää, joutuu ilmamäärämittaria ropaan vai?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Tammikuu 13. 13:51:46 2008

Eipä juuri muuten, ilmamäärämittarin ulkopuolella on sellaisessa kolossa kuusiokolo pultti jota säätämällä saa ilmeisesti vähän säädettyä ainakin tyhjäkäynnille, muistelisin että joskus tuollaisen purin ja se kuusiokolopultti olisi ollut ohivirtausneulan tapainen eli kun sitä avaa niin päästää enemmän ilmaa läpän ohi ja kiinni niin vähemmän

Ilmamäärämittarin sisältä pystyy läpän jousen kireyttä säätämään mutta suurempi vaikutus sillä taitaa olla tasakaasulla pienemmillä kierroksilla ?

Toinen tietysti mikä kannattaa katsoa niin että bensanpaine on ohjearvoissaan

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Tammikuu 13. 14:07:19 2008

vittumainen kattoa bensanpainetta ko ei oo mittaria :)
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » Su Tammikuu 13. 14:12:07 2008

Eihän ne mittarit paljoa maksa... Samalla mittarilla voi sitten mittailla alipaineetkin. Ihan hyvä olla olemassa.
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Tammikuu 13. 14:15:18 2008

joo mut ei saa tässä vaiheessa mistään :) täytyy ensviikoloppuna koittaa kattoa jos kerkiää.. pääsee tolla eteenpäin ja ei nyikkään.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Tammikuu 13. 15:29:11 2008

mitenhän muuten, saakohan vielä orkkis ruiskulla pelaamaan 11.04mm nostoa imuvenalla ja 11.67mm pakovenalla. 272astetta imunokan aukioloaika ja 285astetta pakonokan aukioloaika. Täys nosto 105asteessa. Kierrosalue 2500-7000. ns. fast road nokka.. Tollasta nokka-akselia? jos vaikka ajottas pari astetta "pieleen" että sais alas enemmän vetoja.

Mitä luulette?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Tammikuu 13. 20:47:04 2008

mun IS ohc toimi ainakin pipercamssin ~270asteisella nokalla, ilmamäärä mittarin jousta vaan käännettiin hiukan niin että sai soppaa tarpeeks.

on jotku tehny noihin lämpöanturin tilalle potentiometrin millä huijataan moottorin lämpö boksille niin että saadaan seosta rikkaammaks.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Tammikuu 14. 20:49:34 2008

Maksimisyöttöä ei saa yhtään lisää ilmamäärämittarin jousta räpläämällä. Se läppä kun menee tappiinsa jo vakiomoottorilla hyvissä ajoin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ma Tammikuu 14. 22:57:28 2008

Oot varmaan jo tarkastanut, että se ilmamäärämittarilta kaasuläpälle menevä kumilerssi on varmasti ehjä?
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Tammikuu 15. 20:03:10 2008

Myös huohotinventtiilin läpivientikumi hapertuu ja alkaa sieltäkin vuotamaan. Vanhemmissahan huohottimelta tulee letku suoraan tuohon paksuun imuletkuun ja uudemmissa imusarjaan sekä sitten öljykorkin kautta imuletkuun. Uudempien 2 ohutta letkua huohotinventtiililtä imusarjaan pehmenee samaa tahtia kuin tuo läpivientikumi.

Vanhojen vehkeiden imuvuodot kun korjaa, niin huomaa seuraavassa katsastuksessa että seosruuvissa ei riitä vara laihentaa tarpeeksi. Ilmamäärämittarin jousi ilmeisesti kuoleentuu ja sitä kautta seokset rikastuu. Yksi pykälä tiukemmalle näkyy noin 1.5 %yksikön pudotuksena co arvossa. Samalla taipumus tyhjäkäynnin humppaamiseen vähenee, etenkin kylmänä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Tammikuu 19. 11:37:22 2008

mites muuten noi motonetin nokka-akselisarjat, onkos ne ruiskun vai kaasarin nokkia? Mistähän löytäs kaasarimallin nokkasarjan tarvikkeena? vai onko ainut järkeävä ostaa joku bf134 nokka tms?

Oli hyvä vinkki tuo huohtinletkulähtö ja sen läheiset paikat.. oli meinaan imuvuotoa sielä, oli joku edellinen omistaja korjannu sen vähän päin kettua, onneks oli hyllyssä toinen imuputki ja se letkulähtö siihen, putki oli risa mutta sai sen letkulädön minkä muuras tiivisteliimalla kiinni vanhaan imuputkeen, nyt ei oo imuvuotoa, tyhjäkäyntikin putos jonkun reilut 150 kierrosta.

Ainiin, mikäs olis semmonen öljy mitä tollanen väljähkö kone ei söis niin saatanasti? ei kerkiä vielä ottaan konetta ylös.. parin kuukauden päästä pistän sen kyllä palasiks ja remppaan, mutta nyt ei oikein voi kun tarvii autoa kokoajan.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Tammikuu 19. 20:13:10 2008

Ohc koneeseen on vain kahta vakionokkaa, 1.6 ja 2.0. Ruiskukoneeseen ei ole erilaista akselia. Kireämpien akselien asennuksesta löytyy haulla tietoa, lähinnä siitä miten niiden elinkaari ei jää muutaman kuukauden mittaiseksi.

Ainakin kent Camsin miedompi ruiskunokka toimii aivan loistavasti, sarjan hinta vaan on sen verran kova että itse miettisin sen tilaamista esim. Burtonilta.

Oma ohc alkoi syödä öljyä huolestuttavasti hiukan vajaan 400000 km kohdalla, ohjuriremontilla selvisi. Paksumpivartiset venttiilit ja taas mentiin, loppua ei näy.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Tammikuu 19. 22:15:59 2008

Joo no.. Ohan tolla ajettu joku 350k.. vaihdoin kyl venttiilivarren kumit jo, mut tahtoo silti syödä ölppää, eli tahtoo olla väljäks mennyt jo jostain, mut noh, ei se parin satasen remontti paha ole.

Mun tietääkseni kyllä is ruiskussa on vähän eri profiilinen nokka kun kaasari koneessa :o noh, katsotaan minkä sinne laittaa paikalleen.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Tammikuu 23. 8:15:41 2008

Arska kirjoitti:Maksimisyöttöä ei saa yhtään lisää ilmamäärämittarin jousta räpläämällä. Se läppä kun menee tappiinsa jo vakiomoottorilla hyvissä ajoin.
eli sitten siitä oli muuta hyötyä, koska ennenkuin sitä jousta kiristettiin, moottori ei meinannut käydä tyhjäkäyntiä kuin heittelehtien. voi tietysti olla että joku oli koskenut jouseen jo aiemminkin, auto oli ruotsintuonti kattimalli vm -88.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Tammikuu 23. 17:53:32 2008

tanari kirjoitti:mun IS ohc toimi ainakin pipercamssin ~270asteisella nokalla, ilmamäärä mittarin jousta vaan käännettiin hiukan niin että sai soppaa tarpeeks.

on jotku tehny noihin lämpöanturin tilalle potentiometrin millä huijataan moottorin lämpö boksille niin että saadaan seosta rikkaammaks.
Niin käänsit kireämmälle eli soppaa vähemmälle, osakaasualueilla.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ke Tammikuu 23. 18:15:10 2008

Omassa OHC Is-turbossa käänsin jousta löysemmälle jolloin sai enempi kakkua pikkukierroksilla. No ahdin oli PIENI (alkoi ahtaa alle 2000 rpm) joten toimi kutakuinkin ok.
Harkitsin myös tuota lämpötilan huijaamista, mutta sitten joku tuumasi että boxi saattaa säätää myös sytkää myöhäsemmälle kun rikastus on päällä, joten en lähtenyt kokeilemaan koko hommaa. Toisaalta säätelin sytkää sitten aikaajoin jakajasta mikä ei tietty ollu yhtään sen parempi ratkasu :(
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Vastaa Viestiin