
Is ohc laihalla
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Is ohc laihalla
Elikkä autona -85 scorpio missä 2l is ohari paikallaan, katsuri huuteli vaan että kävis hieman laihalla, sais paksumpaakin kakkua antaa lämpösenä.. että mahtaako olla normaalia? kylmänä ei kyllä ole laihalla.. Vai liekö sitten paskat mittarit konttorilla. Periaatteessahan tolla ole paskankaan väliä jos tyhjäkäynnillä hieman laihalla 

Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Eipä juuri muuten, ilmamäärämittarin ulkopuolella on sellaisessa kolossa kuusiokolo pultti jota säätämällä saa ilmeisesti vähän säädettyä ainakin tyhjäkäynnille, muistelisin että joskus tuollaisen purin ja se kuusiokolopultti olisi ollut ohivirtausneulan tapainen eli kun sitä avaa niin päästää enemmän ilmaa läpän ohi ja kiinni niin vähemmän
Ilmamäärämittarin sisältä pystyy läpän jousen kireyttä säätämään mutta suurempi vaikutus sillä taitaa olla tasakaasulla pienemmillä kierroksilla ?
Toinen tietysti mikä kannattaa katsoa niin että bensanpaine on ohjearvoissaan
Ilmamäärämittarin sisältä pystyy läpän jousen kireyttä säätämään mutta suurempi vaikutus sillä taitaa olla tasakaasulla pienemmillä kierroksilla ?
Toinen tietysti mikä kannattaa katsoa niin että bensanpaine on ohjearvoissaan
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
- Paikkakunta: Jämsänkoski City
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
mitenhän muuten, saakohan vielä orkkis ruiskulla pelaamaan 11.04mm nostoa imuvenalla ja 11.67mm pakovenalla. 272astetta imunokan aukioloaika ja 285astetta pakonokan aukioloaika. Täys nosto 105asteessa. Kierrosalue 2500-7000. ns. fast road nokka.. Tollasta nokka-akselia? jos vaikka ajottas pari astetta "pieleen" että sais alas enemmän vetoja.
Mitä luulette?
Mitä luulette?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
mun IS ohc toimi ainakin pipercamssin ~270asteisella nokalla, ilmamäärä mittarin jousta vaan käännettiin hiukan niin että sai soppaa tarpeeks.
on jotku tehny noihin lämpöanturin tilalle potentiometrin millä huijataan moottorin lämpö boksille niin että saadaan seosta rikkaammaks.
on jotku tehny noihin lämpöanturin tilalle potentiometrin millä huijataan moottorin lämpö boksille niin että saadaan seosta rikkaammaks.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Myös huohotinventtiilin läpivientikumi hapertuu ja alkaa sieltäkin vuotamaan. Vanhemmissahan huohottimelta tulee letku suoraan tuohon paksuun imuletkuun ja uudemmissa imusarjaan sekä sitten öljykorkin kautta imuletkuun. Uudempien 2 ohutta letkua huohotinventtiililtä imusarjaan pehmenee samaa tahtia kuin tuo läpivientikumi.
Vanhojen vehkeiden imuvuodot kun korjaa, niin huomaa seuraavassa katsastuksessa että seosruuvissa ei riitä vara laihentaa tarpeeksi. Ilmamäärämittarin jousi ilmeisesti kuoleentuu ja sitä kautta seokset rikastuu. Yksi pykälä tiukemmalle näkyy noin 1.5 %yksikön pudotuksena co arvossa. Samalla taipumus tyhjäkäynnin humppaamiseen vähenee, etenkin kylmänä.
Vanhojen vehkeiden imuvuodot kun korjaa, niin huomaa seuraavassa katsastuksessa että seosruuvissa ei riitä vara laihentaa tarpeeksi. Ilmamäärämittarin jousi ilmeisesti kuoleentuu ja sitä kautta seokset rikastuu. Yksi pykälä tiukemmalle näkyy noin 1.5 %yksikön pudotuksena co arvossa. Samalla taipumus tyhjäkäynnin humppaamiseen vähenee, etenkin kylmänä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
mites muuten noi motonetin nokka-akselisarjat, onkos ne ruiskun vai kaasarin nokkia? Mistähän löytäs kaasarimallin nokkasarjan tarvikkeena? vai onko ainut järkeävä ostaa joku bf134 nokka tms?
Oli hyvä vinkki tuo huohtinletkulähtö ja sen läheiset paikat.. oli meinaan imuvuotoa sielä, oli joku edellinen omistaja korjannu sen vähän päin kettua, onneks oli hyllyssä toinen imuputki ja se letkulähtö siihen, putki oli risa mutta sai sen letkulädön minkä muuras tiivisteliimalla kiinni vanhaan imuputkeen, nyt ei oo imuvuotoa, tyhjäkäyntikin putos jonkun reilut 150 kierrosta.
Ainiin, mikäs olis semmonen öljy mitä tollanen väljähkö kone ei söis niin saatanasti? ei kerkiä vielä ottaan konetta ylös.. parin kuukauden päästä pistän sen kyllä palasiks ja remppaan, mutta nyt ei oikein voi kun tarvii autoa kokoajan.
Oli hyvä vinkki tuo huohtinletkulähtö ja sen läheiset paikat.. oli meinaan imuvuotoa sielä, oli joku edellinen omistaja korjannu sen vähän päin kettua, onneks oli hyllyssä toinen imuputki ja se letkulähtö siihen, putki oli risa mutta sai sen letkulädön minkä muuras tiivisteliimalla kiinni vanhaan imuputkeen, nyt ei oo imuvuotoa, tyhjäkäyntikin putos jonkun reilut 150 kierrosta.
Ainiin, mikäs olis semmonen öljy mitä tollanen väljähkö kone ei söis niin saatanasti? ei kerkiä vielä ottaan konetta ylös.. parin kuukauden päästä pistän sen kyllä palasiks ja remppaan, mutta nyt ei oikein voi kun tarvii autoa kokoajan.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Ohc koneeseen on vain kahta vakionokkaa, 1.6 ja 2.0. Ruiskukoneeseen ei ole erilaista akselia. Kireämpien akselien asennuksesta löytyy haulla tietoa, lähinnä siitä miten niiden elinkaari ei jää muutaman kuukauden mittaiseksi.
Ainakin kent Camsin miedompi ruiskunokka toimii aivan loistavasti, sarjan hinta vaan on sen verran kova että itse miettisin sen tilaamista esim. Burtonilta.
Oma ohc alkoi syödä öljyä huolestuttavasti hiukan vajaan 400000 km kohdalla, ohjuriremontilla selvisi. Paksumpivartiset venttiilit ja taas mentiin, loppua ei näy.
Ainakin kent Camsin miedompi ruiskunokka toimii aivan loistavasti, sarjan hinta vaan on sen verran kova että itse miettisin sen tilaamista esim. Burtonilta.
Oma ohc alkoi syödä öljyä huolestuttavasti hiukan vajaan 400000 km kohdalla, ohjuriremontilla selvisi. Paksumpivartiset venttiilit ja taas mentiin, loppua ei näy.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Joo no.. Ohan tolla ajettu joku 350k.. vaihdoin kyl venttiilivarren kumit jo, mut tahtoo silti syödä ölppää, eli tahtoo olla väljäks mennyt jo jostain, mut noh, ei se parin satasen remontti paha ole.
Mun tietääkseni kyllä is ruiskussa on vähän eri profiilinen nokka kun kaasari koneessa
noh, katsotaan minkä sinne laittaa paikalleen.
Mun tietääkseni kyllä is ruiskussa on vähän eri profiilinen nokka kun kaasari koneessa

Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
eli sitten siitä oli muuta hyötyä, koska ennenkuin sitä jousta kiristettiin, moottori ei meinannut käydä tyhjäkäyntiä kuin heittelehtien. voi tietysti olla että joku oli koskenut jouseen jo aiemminkin, auto oli ruotsintuonti kattimalli vm -88.Arska kirjoitti:Maksimisyöttöä ei saa yhtään lisää ilmamäärämittarin jousta räpläämällä. Se läppä kun menee tappiinsa jo vakiomoottorilla hyvissä ajoin.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Niin käänsit kireämmälle eli soppaa vähemmälle, osakaasualueilla.tanari kirjoitti:mun IS ohc toimi ainakin pipercamssin ~270asteisella nokalla, ilmamäärä mittarin jousta vaan käännettiin hiukan niin että sai soppaa tarpeeks.
on jotku tehny noihin lämpöanturin tilalle potentiometrin millä huijataan moottorin lämpö boksille niin että saadaan seosta rikkaammaks.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Omassa OHC Is-turbossa käänsin jousta löysemmälle jolloin sai enempi kakkua pikkukierroksilla. No ahdin oli PIENI (alkoi ahtaa alle 2000 rpm) joten toimi kutakuinkin ok.
Harkitsin myös tuota lämpötilan huijaamista, mutta sitten joku tuumasi että boxi saattaa säätää myös sytkää myöhäsemmälle kun rikastus on päällä, joten en lähtenyt kokeilemaan koko hommaa. Toisaalta säätelin sytkää sitten aikaajoin jakajasta mikä ei tietty ollu yhtään sen parempi ratkasu
Harkitsin myös tuota lämpötilan huijaamista, mutta sitten joku tuumasi että boxi saattaa säätää myös sytkää myöhäsemmälle kun rikastus on päällä, joten en lähtenyt kokeilemaan koko hommaa. Toisaalta säätelin sytkää sitten aikaajoin jakajasta mikä ei tietty ollu yhtään sen parempi ratkasu

Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja
