Dokkisierran moottorin kannen kestävyys
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Dokkisierran moottorin kannen kestävyys
Millä kilometreillä dokkisierran moottori vaatii viimeistään kansiremontin?
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tuota... Miten ajetaan huonolla ja hyvällä kannella? Mitä eroa ajossa on?
Mun DOHC Sierraan tehtiin kansiremontti siinä 175tkm kohdilla ihan vain sen takia että vuosi venttiilikumeistaan. Kuulemma siinä 200tkm kohdilla noissa on vikaa.
Mun DOHC Sierraan tehtiin kansiremontti siinä 175tkm kohdilla ihan vain sen takia että vuosi venttiilikumeistaan. Kuulemma siinä 200tkm kohdilla noissa on vikaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Tämä "joku" on varmaan tehnyt aiheesta isommankin tutkimuksen, 10 autoa ilman jälkikäyttöä ja 10 jälkikäytöllä? Miten lie hajontaa tuloksissa? Onko jälkikäyttämättömyydellä ja kansien halkeilulla selkeä yhteys?Ford is God kirjoitti:Muistelen kun joku selitti että tuo dokin alumiinikansi kestää huomattavasti pisempään jos sitä aina ajon jälkeen käyttää paikallaan minuutin pari ennen kuin sammuttaa tms.MouTine kirjoitti:Tuota... Miten ajetaan huonolla ja hyvällä kannella? Mitä eroa ajossa on?
Ja asiaan, halkeaa jos on haljetakseen, hiukan jopa tuurista kiinni. Voi mennä parikin pahvia eíkä kannessa vikaa, joskus kertalaakista kansi vainaa.
Yleensä vaatii vähän typeryyttäkin tuo halkeaminen, kyseinen kone on vähän hankalampi ilmautumaan kuin muut Fordin koneet. Ilmahan tunnetusti ei oikein hyvin lämpöä johda, joten ilmakupla sopivassa paikassa voi aiheuttaa paikallista lämpenemistä johonkin herkkään kohtaan ja siitä lähtee. Lorina lämppärin kennossa ei ole normaalia ja vaikka se ei olisikaan merkki viasta, on se merkki siitä, että vikaa kohta tulee jos ei ilmaa saa pois. Pienikin vuoto tämän vehkeen jäähdytysjärjestelmässä voi aiheuttaa ilmavaivoja ja pitkässä juoksussa kalliin remontin.
Jos nestettä katoaa järjestelmästä, on heti tutkittava onko vuotoja, jos ei, niin kansi ylös. Vielä on toivoa selvitä uudella tiivisteellä. Avattava se on kuitenkin jossain vaiheessa tai tuhottava koko paska, niin on aika sama jos sen levittää saman tien.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 834
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
- Paikkakunta: Kauhava
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Minustakin nuo kannen halkeamiset näyttää ihan lämpöongelmilta. Flektien ja ilmaamisen lisäksi siihen vaikuttanee jos järjestelmässä on joskus ollut pelkkää vettä, joka paikka on silloin paksun ruostemönjän peitossa.
Tuo mulla oleva kansi on taatusti saanut sikaa tarpeeksi eikä flektien liittimistä ollut mitään jäljellä, mutta muuten kone on ollut kunnossa ja syylärineste hyvälaatuista.
Patonkimaan moottorit ovat myös aika ahterista ilmata, olemme itse saaneet sen onnistumaan yleensä pitämällä konetta käynnissä lämpimäksi asti, paisarin korkki auki ja kaatamalla lisää nestettä aina kun pumppu alkaa imemään ja puristelemalla ylä- ja alavesiletkuja samaan aikaan. Sitten kun ei enää paisarissa kupli ja nesteenpinta tasaantuu, se saattaisi toimia...
Tuo mulla oleva kansi on taatusti saanut sikaa tarpeeksi eikä flektien liittimistä ollut mitään jäljellä, mutta muuten kone on ollut kunnossa ja syylärineste hyvälaatuista.
Patonkimaan moottorit ovat myös aika ahterista ilmata, olemme itse saaneet sen onnistumaan yleensä pitämällä konetta käynnissä lämpimäksi asti, paisarin korkki auki ja kaatamalla lisää nestettä aina kun pumppu alkaa imemään ja puristelemalla ylä- ja alavesiletkuja samaan aikaan. Sitten kun ei enää paisarissa kupli ja nesteenpinta tasaantuu, se saattaisi toimia...
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Kyllä sanoisin että itsellä on kyllä melko finaalissa joko kannentiiviste tai kansi. alle 1000km aikana vie paisarin max merkistä melkein tyhjäksi. Vuotoja ei ENÄÄN mielestäni näy. Painettakin paisarissa on pitkään sammuttamisen jälkeen sekä lorisee mukavasti kennossa.
Kuinka nopeasti saa tiivisteen vaihdettua (tai kansi menee tietysti samalla jos vikaa siinäkin)? Kilsojen puolesta kyllä ihan odotettava vika, 250tkm.
Kuinka nopeasti saa tiivisteen vaihdettua (tai kansi menee tietysti samalla jos vikaa siinäkin)? Kilsojen puolesta kyllä ihan odotettava vika, 250tkm.
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
itsellä oli abaut 230tkm kun aukasin kannen ohjureiden takia (tipahtaneet alespäin ja kumit poissa paikaltaan) savuttiko?
noh koneistamolla sanoivat että seitsemään vuoteen ei ole tälläistä (dokin) kantta nähny tarkoitti kannen hyvävaluisuutta imukanavasta näkee millainen on valun sauma. itselläni on lähes saumaton. eli nuo kannen halkeemiset on yksilöitä ja se koneistamon mies sanoi että tuo ei halkee kerta ei ole vieläkään halennu.. noh ohjuri ongelman ratkaisin lukkorenkailla (en ollu varmasti ensinmäinen enkä viimeinen onkelman ratkoja) ja nythän tuon dokin tekniikka on myytänä reilu 230 ajettu paritonttua sitten tehty toi kansiremppa jne..
noh koneistamolla sanoivat että seitsemään vuoteen ei ole tälläistä (dokin) kantta nähny tarkoitti kannen hyvävaluisuutta imukanavasta näkee millainen on valun sauma. itselläni on lähes saumaton. eli nuo kannen halkeemiset on yksilöitä ja se koneistamon mies sanoi että tuo ei halkee kerta ei ole vieläkään halennu.. noh ohjuri ongelman ratkaisin lukkorenkailla (en ollu varmasti ensinmäinen enkä viimeinen onkelman ratkoja) ja nythän tuon dokin tekniikka on myytänä reilu 230 ajettu paritonttua sitten tehty toi kansiremppa jne..
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Itte kattelin tossa työmaalla kun tuli huoltoon ja jakotketjun ja kannentiivisteen vaihtoon 400 tuhatta ajettu kaasari dohc sierra, siinä oli niillä kilometreillä aivan virheetön kansi, ketjunohjurit oli ehjät eikä niitä ollu koskaan vaihdettu. Kansipahvi vaihdettiin koska se vuoti vettä ulos.
Jäsen #606
-
- Viestit: 255
- Liittynyt: Pe Tammikuu 19. 23:36:54 2007
- Paikkakunta: URJALA
Onhan munkin siekkisellä ajettu yli 400 eikä oo kansiremonttia tehty. Tosin pölläyttelee välillä aika mukavastiolafu kirjoitti:Itte kattelin tossa työmaalla kun tuli huoltoon ja jakotketjun ja kannentiivisteen vaihtoon 400 tuhatta ajettu kaasari dohc sierra, siinä oli niillä kilometreillä aivan virheetön kansi, ketjunohjurit oli ehjät eikä niitä ollu koskaan vaihdettu. Kansipahvi vaihdettiin koska se vuoti vettä ulos.



-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Mullakaan tuossa Taunuksessa ei ole koskaan lähtenyt edes flekti päälle, vaikka sen pitäis käynnistyä 90 asteessa ja syyläri on pienenpieni V6 Taunuksen malli.
Ei tainnut olla laatuvaatimukset tuohon aikaan tehtaalla kovin suuret, kun jyystin sen kantta dremelillä, niin joka puolelta tuli esille aikamoisia valuhuokosia ja ihan silminnähtäviä kuplia...
Ei tainnut olla laatuvaatimukset tuohon aikaan tehtaalla kovin suuret, kun jyystin sen kantta dremelillä, niin joka puolelta tuli esille aikamoisia valuhuokosia ja ihan silminnähtäviä kuplia...
Mertie pub & 3D