Minkämerkkiset tulpanjohdot

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Minkämerkkiset tulpanjohdot

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Helmikuu 12. 21:43:28 2008

Pitäs tulpanjohdot hommailla niin seuraavia merkkejä olis aika edukkaasti tarjolla:

- ACCEL
- Taylor thundervolt
- Motocraft

Tayloreista koskaan kuullukkaan mutta niissä on ilmeisesti eniten kuparia... kellään kokemuksia noista tai accelista? Hinnat 20 taalan sisään joten sillä tässä kohtaa väliä...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 12. 21:52:34 2008

Jenkki kun aikasemmin oli omistuksessa, niin tilattiin proidin kans jenkeistä Accelin johtoja muutama sarja ja myytiin n.20€/sarja, joka oli huima voitto, kun hankinta hinta oli n.7-8€/sarja, joka kertoo varmaan jotain laadusta.
Kuulimpa siinä alan harrastajiltakin että on aika maanantai malleja nuo Accelit, kun uudetkaan johdot ei kuulemma läheskään aina ollu ehjiä...
Eli suosittelen lämpimästi kaikkia muita... :wink:

Niin ja nuo 7-8€ johtosarjat oli siis V8 täydellisiä sarjoja... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Helmikuu 12. 21:55:16 2008

tumppe kirjoitti:Jenkki kun aikasemmin oli omistuksessa, niin tilattiin proidin kans jenkeistä Accelin johtoja muutama sarja ja myytiin n.20€/sarja, joka oli huima voitto, kun hankinta hinta oli n.7-8€/sarja, joka kertoo varmaan jotain laadusta.
Kuulimpa siinä alan harrastajiltakin että on aika maanantai malleja nuo Accelit, kun uudetkaan johdot ei kuulemma läheskään aina ollu ehjiä...
Eli suosittelen lämpimästi kaikkia muita... :wink:
Tein myös itse havainnon, että nuo accelit on jotain yleismallisia ja jos ne kerran on vielä noin laadukkaita niin pitänee se ainakin jättää listalta pois :)
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Helmikuu 13. 11:01:32 2008

Carolin kaapeleista itellä ihan hyviä kokemuksia.
#6
Escort -75

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Helmikuu 13. 14:49:34 2008

Jos ylimääräistä paalua niin NOLOGY:t.. Aika hyvän näkösetki ois konetilassa 8)

http://www.kaasutinexpertti.fi/hotwires.html

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Helmikuu 13. 18:31:53 2008

motocraftit ehottomasti, kestävät pitempään kun vuoden.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Helmikuu 13. 19:09:56 2008

EI ainakaan Boschin mustia..

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Helmikuu 13. 19:30:29 2008

Siniset johdot ovat niitä parhaita :)

Jos verrataan Motorcraftin paketissa olevia esim. Janmorin piuhoihin mitä Zeteciin saa:

Motorcraftin kaapeleissa on aavistuksen paremmat liittimet, lukittuvat helpostin paikalleen sekä pituudet olivat jämptit. Vastus pisimmässä kaapelissa oli 3kOhm Janmorin eduksi, Janmorin kaapeli oli taipuisampaa ja silikonieriste paksumpi. Janmorin kaapeli oli sinistä ja siinä luki U.S.A :) ja tietty halvempaa.

Tuntuu olevan jonkun merkin kaapeleissa hieman tuning-lisää ja markkinointiosasto on päässyt tekemään kaavioita ja myynninedistämistä... 200€ tulpanjohdoista, jessus sentään!
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Viesti Kirjoittaja juoni » Ke Helmikuu 13. 22:24:38 2008

tee ite. osta metri tavarana kupari johtoa ja vanhoista johtoista päät.
ford sierra 2.0is -86

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ke Helmikuu 13. 23:45:15 2008

Hartza kirjoitti: Vastus pisimmässä kaapelissa oli 3kOhm Janmorin eduksi, Janmorin kaapeli oli taipuisampaa ja silikonieriste paksumpi.
mutua: eikös tulpanjohtojen vastuksen tulisi olla puolan kanssa yhteensopiva jotta saadaan kipinän paloaika moottorille sopivaksi tai jotain sellasta.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Helmikuu 14. 2:15:56 2008

Ilkka_H kirjoitti:Carolin kaapeleista itellä ihan hyviä kokemuksia.
Ainakin Cossussa Carolin kaapelit ihan paskoja.

2wd vakiovermeillä kaikista kaapeleista tulee helposti läpilyöntejä kostealla ilmalla. Varsinkin puolan päästä lyö läpi ihan sikana. Isäukko sai sen taannoin kokea ,kun osotti sormella liian lähelle puolaa,kun koneen käydessä auton vieressä pällisteli.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Helmikuu 14. 8:27:13 2008

Ilkka_H kirjoitti:
Varsinkin puolan päästä lyö läpi ihan sikana. Isäukko sai sen taannoin kokea ,kun osotti sormella liian lähelle puolaa,kun koneen käydessä auton vieressä pällisteli.
Tuo on aina yhtä koominen tilanne, käyny myös itelle, joskus ohc.n sähköjen kanssa... :lol: :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » To Helmikuu 14. 15:43:26 2008

Tharkad kirjoitti:
Hartza kirjoitti: Vastus pisimmässä kaapelissa oli 3kOhm Janmorin eduksi, Janmorin kaapeli oli taipuisampaa ja silikonieriste paksumpi.
mutua: eikös tulpanjohtojen vastuksen tulisi olla puolan kanssa yhteensopiva jotta saadaan kipinän paloaika moottorille sopivaksi tai jotain sellasta.
faktaa: Eli, se vastus siellä puolan ja tulpan välissä on radiohäiriösuojausta varten, sitä on hiilijohdoissa n.200ohmia/cm ja sen on oltava kokonaisuudessaan muuntajasta tulppaan matkalla alle 20kohmia. Mutta en itse kyllä viritetyn moottorin sytkässä antaisi olla noin paljoa vastusta.

Edit: typoja
Viimeksi muokannut nprteam, To Helmikuu 14. 21:03:59 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Helmikuu 14. 20:01:19 2008

Tharkad kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Jenkki kun aikasemmin oli omistuksessa, niin tilattiin proidin kans jenkeistä Accelin johtoja muutama sarja ja myytiin n.20€/sarja, joka oli huima voitto, kun hankinta hinta oli n.7-8€/sarja, joka kertoo varmaan jotain laadusta.
Kuulimpa siinä alan harrastajiltakin että on aika maanantai malleja nuo Accelit, kun uudetkaan johdot ei kuulemma läheskään aina ollu ehjiä...
Eli suosittelen lämpimästi kaikkia muita... :wink:
Tein myös itse havainnon, että nuo accelit on jotain yleismallisia ja jos ne kerran on vielä noin laadukkaita niin pitänee se ainakin jättää listalta pois :)
Tuollaisista 8mm koottavista akkeleista kokosin joskus piuhat vuosia sitten enkä niistä mitään mitään ole huomannut puuttuvan. Jenkkien yleismalliosien hintojen halpuuteen on myös vaihtoehtoinen selitys, eli niitä tehdään aika urakalla.

Tosin eipä noi hyllyssä olleet vanhat jenkin johdot käyneet riesan jakajankanteen.

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Re: Minkämerkkiset tulpanjohdot

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Pe Helmikuu 15. 1:35:51 2008

Tharkad kirjoitti:Pitäs tulpanjohdot hommailla niin seuraavia merkkejä olis aika edukkaasti tarjolla:

- ACCEL
- Taylor thundervolt
- Motocraft

Tayloreista koskaan kuullukkaan mutta niissä on ilmeisesti eniten kuparia... kellään kokemuksia noista tai accelista? Hinnat 20 taalan sisään joten sillä tässä kohtaa väliä...
Mulla on tuos escon turbo moottoris Taylorin "kaapelit"(10,4mm) mut ei ole thundervoltit vaan 409 Pro Race Wiret. En ainakaan voi moittia ko. johtoja. Ei ammu kynsille vaikka paljain käsin nyin niitä kone käynnissä irti. Hatut on semmoiset kuin pitää eli naksahtaa kunnolla tulppaan kiinni. Paksuiksi johdoiksi ovat notkeammatkin kuin monen muun valmistajan.

Johdot tulee settinä johon pitää itse liittää jakajan päät kiinni.

Kysessä siis nämä
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Helmikuu 15. 10:43:09 2008

Mulla ollu Taylorit Spirowiret kiinni 20 vuotta, edelleen pelittää.....

(ne oli silloin ainoat joita sai punaisina :oops: )

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Pe Helmikuu 15. 11:46:32 2008

Joskus muinoin ostin sytkäkapelia metritavarana ja naputtelin letkut kuntoon. Niilläkin irtosi voittoja yötaipaleilla.

Viimeisten koneiden kipinät on hoituneet Accel +300 kaapeilla. Keskivertokaapeli ja suht edulliset. Kestävät ainakin yhden kauden - yleensä kaapeli ottaa kiinni kuumaan peltisarjaan ja ylimääräinen suojapinta vioittuu.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Helmikuu 15. 20:43:25 2008

vordson kirjoitti:Joskus muinoin ostin sytkäkapelia metritavarana ja naputtelin letkut kuntoon. Niilläkin irtosi voittoja yötaipaleilla.

Viimeisten koneiden kipinät on hoituneet Accel +300 kaapeilla. Keskivertokaapeli ja suht edulliset. Kestävät ainakin yhden kauden - yleensä kaapeli ottaa kiinni kuumaan peltisarjaan ja ylimääräinen suojapinta vioittuu.
Pontiacin kanssa temutessani kuulin kans kerhoporukalta et noi Accelin +300 ovat ihan jees, mutta ne "halpikset" on tosiaan hienoja, mutta ei niin luotettavia...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » La Helmikuu 16. 0:13:20 2008

Luotan Acceliin. Oli ihan suht helppo ujuttaa ainaki nuo päät tuohon EDIS6:seen(Accel)

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Helmikuu 16. 19:10:11 2008

BOA:ssa kanssa 300+ kaapelit, yhdistetty alkuperäisiin puolan ja tulpan hattuihin. Tuntuu toimivan.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Vastaa Viestiin