Minkämerkkiset tulpanjohdot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Minkämerkkiset tulpanjohdot
Pitäs tulpanjohdot hommailla niin seuraavia merkkejä olis aika edukkaasti tarjolla:
- ACCEL
- Taylor thundervolt
- Motocraft
Tayloreista koskaan kuullukkaan mutta niissä on ilmeisesti eniten kuparia... kellään kokemuksia noista tai accelista? Hinnat 20 taalan sisään joten sillä tässä kohtaa väliä...
- ACCEL
- Taylor thundervolt
- Motocraft
Tayloreista koskaan kuullukkaan mutta niissä on ilmeisesti eniten kuparia... kellään kokemuksia noista tai accelista? Hinnat 20 taalan sisään joten sillä tässä kohtaa väliä...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Jenkki kun aikasemmin oli omistuksessa, niin tilattiin proidin kans jenkeistä Accelin johtoja muutama sarja ja myytiin n.20€/sarja, joka oli huima voitto, kun hankinta hinta oli n.7-8€/sarja, joka kertoo varmaan jotain laadusta.
Kuulimpa siinä alan harrastajiltakin että on aika maanantai malleja nuo Accelit, kun uudetkaan johdot ei kuulemma läheskään aina ollu ehjiä...
Eli suosittelen lämpimästi kaikkia muita...
Niin ja nuo 7-8€ johtosarjat oli siis V8 täydellisiä sarjoja...
Kuulimpa siinä alan harrastajiltakin että on aika maanantai malleja nuo Accelit, kun uudetkaan johdot ei kuulemma läheskään aina ollu ehjiä...
Eli suosittelen lämpimästi kaikkia muita...

Niin ja nuo 7-8€ johtosarjat oli siis V8 täydellisiä sarjoja...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tein myös itse havainnon, että nuo accelit on jotain yleismallisia ja jos ne kerran on vielä noin laadukkaita niin pitänee se ainakin jättää listalta poistumppe kirjoitti:Jenkki kun aikasemmin oli omistuksessa, niin tilattiin proidin kans jenkeistä Accelin johtoja muutama sarja ja myytiin n.20€/sarja, joka oli huima voitto, kun hankinta hinta oli n.7-8€/sarja, joka kertoo varmaan jotain laadusta.
Kuulimpa siinä alan harrastajiltakin että on aika maanantai malleja nuo Accelit, kun uudetkaan johdot ei kuulemma läheskään aina ollu ehjiä...
Eli suosittelen lämpimästi kaikkia muita...

http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Jos ylimääräistä paalua niin NOLOGY:t.. Aika hyvän näkösetki ois konetilassa
http://www.kaasutinexpertti.fi/hotwires.html

http://www.kaasutinexpertti.fi/hotwires.html
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Siniset johdot ovat niitä parhaita 
Jos verrataan Motorcraftin paketissa olevia esim. Janmorin piuhoihin mitä Zeteciin saa:
Motorcraftin kaapeleissa on aavistuksen paremmat liittimet, lukittuvat helpostin paikalleen sekä pituudet olivat jämptit. Vastus pisimmässä kaapelissa oli 3kOhm Janmorin eduksi, Janmorin kaapeli oli taipuisampaa ja silikonieriste paksumpi. Janmorin kaapeli oli sinistä ja siinä luki U.S.A
ja tietty halvempaa.
Tuntuu olevan jonkun merkin kaapeleissa hieman tuning-lisää ja markkinointiosasto on päässyt tekemään kaavioita ja myynninedistämistä... 200€ tulpanjohdoista, jessus sentään!

Jos verrataan Motorcraftin paketissa olevia esim. Janmorin piuhoihin mitä Zeteciin saa:
Motorcraftin kaapeleissa on aavistuksen paremmat liittimet, lukittuvat helpostin paikalleen sekä pituudet olivat jämptit. Vastus pisimmässä kaapelissa oli 3kOhm Janmorin eduksi, Janmorin kaapeli oli taipuisampaa ja silikonieriste paksumpi. Janmorin kaapeli oli sinistä ja siinä luki U.S.A

Tuntuu olevan jonkun merkin kaapeleissa hieman tuning-lisää ja markkinointiosasto on päässyt tekemään kaavioita ja myynninedistämistä... 200€ tulpanjohdoista, jessus sentään!
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
mutua: eikös tulpanjohtojen vastuksen tulisi olla puolan kanssa yhteensopiva jotta saadaan kipinän paloaika moottorille sopivaksi tai jotain sellasta.Hartza kirjoitti: Vastus pisimmässä kaapelissa oli 3kOhm Janmorin eduksi, Janmorin kaapeli oli taipuisampaa ja silikonieriste paksumpi.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Ainakin Cossussa Carolin kaapelit ihan paskoja.Ilkka_H kirjoitti:Carolin kaapeleista itellä ihan hyviä kokemuksia.
2wd vakiovermeillä kaikista kaapeleista tulee helposti läpilyöntejä kostealla ilmalla. Varsinkin puolan päästä lyö läpi ihan sikana. Isäukko sai sen taannoin kokea ,kun osotti sormella liian lähelle puolaa,kun koneen käydessä auton vieressä pällisteli.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Tuo on aina yhtä koominen tilanne, käyny myös itelle, joskus ohc.n sähköjen kanssa...Ilkka_H kirjoitti:
Varsinkin puolan päästä lyö läpi ihan sikana. Isäukko sai sen taannoin kokea ,kun osotti sormella liian lähelle puolaa,kun koneen käydessä auton vieressä pällisteli.


MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
faktaa: Eli, se vastus siellä puolan ja tulpan välissä on radiohäiriösuojausta varten, sitä on hiilijohdoissa n.200ohmia/cm ja sen on oltava kokonaisuudessaan muuntajasta tulppaan matkalla alle 20kohmia. Mutta en itse kyllä viritetyn moottorin sytkässä antaisi olla noin paljoa vastusta.Tharkad kirjoitti:mutua: eikös tulpanjohtojen vastuksen tulisi olla puolan kanssa yhteensopiva jotta saadaan kipinän paloaika moottorille sopivaksi tai jotain sellasta.Hartza kirjoitti: Vastus pisimmässä kaapelissa oli 3kOhm Janmorin eduksi, Janmorin kaapeli oli taipuisampaa ja silikonieriste paksumpi.
Edit: typoja
Viimeksi muokannut nprteam, To Helmikuu 14. 21:03:59 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Ylläpitäjä
Tuollaisista 8mm koottavista akkeleista kokosin joskus piuhat vuosia sitten enkä niistä mitään mitään ole huomannut puuttuvan. Jenkkien yleismalliosien hintojen halpuuteen on myös vaihtoehtoinen selitys, eli niitä tehdään aika urakalla.Tharkad kirjoitti:Tein myös itse havainnon, että nuo accelit on jotain yleismallisia ja jos ne kerran on vielä noin laadukkaita niin pitänee se ainakin jättää listalta poistumppe kirjoitti:Jenkki kun aikasemmin oli omistuksessa, niin tilattiin proidin kans jenkeistä Accelin johtoja muutama sarja ja myytiin n.20€/sarja, joka oli huima voitto, kun hankinta hinta oli n.7-8€/sarja, joka kertoo varmaan jotain laadusta.
Kuulimpa siinä alan harrastajiltakin että on aika maanantai malleja nuo Accelit, kun uudetkaan johdot ei kuulemma läheskään aina ollu ehjiä...
Eli suosittelen lämpimästi kaikkia muita...
Tosin eipä noi hyllyssä olleet vanhat jenkin johdot käyneet riesan jakajankanteen.
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Re: Minkämerkkiset tulpanjohdot
Mulla on tuos escon turbo moottoris Taylorin "kaapelit"(10,4mm) mut ei ole thundervoltit vaan 409 Pro Race Wiret. En ainakaan voi moittia ko. johtoja. Ei ammu kynsille vaikka paljain käsin nyin niitä kone käynnissä irti. Hatut on semmoiset kuin pitää eli naksahtaa kunnolla tulppaan kiinni. Paksuiksi johdoiksi ovat notkeammatkin kuin monen muun valmistajan.Tharkad kirjoitti:Pitäs tulpanjohdot hommailla niin seuraavia merkkejä olis aika edukkaasti tarjolla:
- ACCEL
- Taylor thundervolt
- Motocraft
Tayloreista koskaan kuullukkaan mutta niissä on ilmeisesti eniten kuparia... kellään kokemuksia noista tai accelista? Hinnat 20 taalan sisään joten sillä tässä kohtaa väliä...
Johdot tulee settinä johon pitää itse liittää jakajan päät kiinni.
Kysessä siis nämä
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Joskus muinoin ostin sytkäkapelia metritavarana ja naputtelin letkut kuntoon. Niilläkin irtosi voittoja yötaipaleilla.
Viimeisten koneiden kipinät on hoituneet Accel +300 kaapeilla. Keskivertokaapeli ja suht edulliset. Kestävät ainakin yhden kauden - yleensä kaapeli ottaa kiinni kuumaan peltisarjaan ja ylimääräinen suojapinta vioittuu.
Viimeisten koneiden kipinät on hoituneet Accel +300 kaapeilla. Keskivertokaapeli ja suht edulliset. Kestävät ainakin yhden kauden - yleensä kaapeli ottaa kiinni kuumaan peltisarjaan ja ylimääräinen suojapinta vioittuu.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Pontiacin kanssa temutessani kuulin kans kerhoporukalta et noi Accelin +300 ovat ihan jees, mutta ne "halpikset" on tosiaan hienoja, mutta ei niin luotettavia...vordson kirjoitti:Joskus muinoin ostin sytkäkapelia metritavarana ja naputtelin letkut kuntoon. Niilläkin irtosi voittoja yötaipaleilla.
Viimeisten koneiden kipinät on hoituneet Accel +300 kaapeilla. Keskivertokaapeli ja suht edulliset. Kestävät ainakin yhden kauden - yleensä kaapeli ottaa kiinni kuumaan peltisarjaan ja ylimääräinen suojapinta vioittuu.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Luotan Acceliin. Oli ihan suht helppo ujuttaa ainaki nuo päät tuohon EDIS6:seen(Accel)
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
BOA:ssa kanssa 300+ kaapelit, yhdistetty alkuperäisiin puolan ja tulpan hattuihin. Tuntuu toimivan.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.