Sierran lukko perät

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 26. 19:29:38 2008

gaagamel kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Tietääkseni misään Scorpiossa ei ole 7" perää, vaan kaikki on 7,5".
2.0 scorppareissa on 7" perä ja ainakin 2.9 :ssä 7,5 ".
Pihalla on kaksi 2.0 scorpparia varaosina ja molemmissa on 7" perä toisessa visco. Käyttöautona 2.9i jossa 7,5" perä. Nämä kolme kaikki MK1:siä


-vk-
Mulla on ollu 3kpl vm.91 2wd 2.0 dohc Scopparin viscolukkoperiä ja 1kpl vieläkin ja on muuten 100% varmasti 7.5" periä ja kaikissa ollut myös 3.91 välityskin.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Ti Helmikuu 26. 19:45:30 2008

Nyt menee mielenkiintoiseksi tännekkin suuntaan. Eli onko siis niin että 7" ja 7,5 " on missä tahansa scorpiossa. Sovitin noita scorpion periä 2.9i:n irralliseen apurunkoon ja siinä yhdessä kiinnikkeessä oli se mittaero mikä niissä peränkiinnityksissä on erona eli jäi väljää ainakin yhden kiinnityskorvan väliin jos laittaa 7" murinkan 7,5" murikasta olevaan apurunkoon.



-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 26. 20:14:53 2008

gaagamel kirjoitti:Nyt menee mielenkiintoiseksi tännekkin suuntaan. Eli onko siis niin että 7" ja 7,5 " on missä tahansa scorpiossa. Sovitin noita scorpion periä 2.9i:n irralliseen apurunkoon ja siinä yhdessä kiinnikkeessä oli se mittaero mikä niissä peränkiinnityksissä on erona eli jäi väljää ainakin yhden kiinnityskorvan väliin jos laittaa 7" murinkan 7,5" murikasta olevaan apurunkoon.



-vk-
Se on se etummainen yläkiinnitys murikassa, joka on 7" kapeampi kuin 7.5".ssa ja tosta se perän koko on ehkä helpoin tarkistaa näiden kahden välillä...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Helmikuu 26. 21:08:10 2008

En ole koskaan vaivautunut selvittämään kunnolla tuota Scorpion peräpolitiikkaa, asiasta taitaa olla vain kaksi varmaa -omaa- huomiota matkan varrelta:
-Mk1 2,3 Diesel Scorpion perä on 7", laitoin 1,6 mk1 Sierraan (2,0 T) sellaisen v. -90.
-kaverin mk1 Scorpio 2,3 Dieseliin vaihdettiin taasen 2,0 bensasierran perä hätäratkaisuna.

Molemmissa tapauksissa sopivat suoraan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Helmikuu 26. 21:30:51 2008

85-89 Scorpioissa on 7" perät neloskoneiden yhteydessä. Kutosissa vanhoissakin on 7.5" perä.

7.5" perää alkaa löytymään kaikista siitä eteenpäin kun sedanit tulivat markkinoille eli 90 ja uudemmat.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Helmikuu 26. 21:52:26 2008

sesse kirjoitti:et sattumoisin muista paljonko niitä hampaita on 3.62sessa ja 3.92sessa? Tosin jos saa ne pienemmänkin pyörän hampaat laskettua niin sillonhan se selviää ihan jakolaskulla. Mutta muistelisin että ne pienenpyörän hampaat ois hieman vittumainen laskee kun ne on silleen kierteellä ja se pyörä on siellä ihan perällä.

[edit] Mites muuten kun tossa tosiaan on levyt takana niin onko jossain ihan normi 2litrasissa ohc sierroissa muka ollu levyt takana? Kait siellä sillon on vähintään absit ollu :roll:
Juu, absit siellä on sitte melkein ollu, paitsi jos aikanaan tuo lukon tilaaminen on sitten tuonut myös levyt mukanaan, mene ja tiedä. Itsellä on juuri tuossa purussa ohc, missä oli absit, mutta lukkoa ei, tai ei ainakaan pidä, jos on.

Mutta, asiaan. Kyllä sen saa selville ihan katsomalla montako kertaa kardaanin laippa pyörähtää suhteessa kierrokseen vetarin laipassa, jos 3.92 välitys, niin se on melkein sama kuin 4 kierrosta, jos taas 3.62 välitys, niin se on lähes sama kuin 3,5 kierrosta, tekee vaikka jonkun merkin siihen, niin on helpompi seurata.
Pedal tu tö metal!

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Helmikuu 27. 18:55:06 2008

Ville K kirjoitti:
Mutta, asiaan. Kyllä sen saa selville ihan katsomalla montako kertaa kardaanin laippa pyörähtää suhteessa kierrokseen vetarin laipassa, jos 3.92 välitys, niin se on melkein sama kuin 4 kierrosta, jos taas 3.62 välitys, niin se on lähes sama kuin 3,5 kierrosta, tekee vaikka jonkun merkin siihen, niin on helpompi seurata.
Juu no tuolleen se on kyllä helpoin, tosin täytynee se kuitenkin vielä avata ennen kun kiinni laittaa.
Kylläpähän mä lähen lauantaina hakemaan sen koko takakelkan pois. Kait sen nyt siinä pyöritellessä erottaa onko se visco vai ei. Kun lukotonhan pyörii ihan helposti ''ristiin'' ja yleensä vissiin mielummin kardaani rupee pyörimään kun toinen pyörä kun toista pyörittää. tai ei ainakaan samaan suuntaan pyöri. Viskon luulis kuitenkin ihan selvästi pistävän hanttiin. Mutta mites jos tuolla ei oo ajettu pariin vuoteen niin voiko se vaan olla että se ei hirveesti pidä ennen kun saa taas vähän vetoja?

Ja oisko tuo kuitenkaan ees hirveen kallis jos ton nyt jopa 200e sais ja sit lopulta kävis ilmi ettei siin ollu lukkoo? tos on kuitenkin takasatulat yms. kiinni :?

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Helmikuu 27. 19:36:06 2008

mulla on yksi lukkoperä joka on peräisin scorpio 2.0i ghia-89 scorpiosta.
mittasin yläkiinnikkeen leveyden joka on 19,5cm, -91 sierran perässä luku on 18cm.
7,5" tuo scorpion perä vaikuttaa vaikka -89.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

isierras
Viestit: 28
Liittynyt: To Maaliskuu 1. 18:57:18 2007
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja isierras » Pe Helmikuu 29. 15:52:57 2008

Ostin 7,5" Scorpparin viskolukkoperän ja se on 3,64. Välitys luki oikein isossa vetopyörässä kun avasin perän. Tosin mukana oli se lätkäkin, josta sain ruosteet raaputtamalla tiedot selville. Soitin Fordille ja oli sellanen kun piti. Vetarin laipasta pyörittämällä toinenkin puoli pyöri samaan suuntaan ja toinen jeppe sai ihan tosissaan pitää vastaan toisesta laipasta ennekuin visko antoi periksi. Hinnasta en sano muutaku että ei varmaan toiste satu kohdalle tolla hintaa :)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Helmikuu 29. 16:37:22 2008

isierras kirjoitti:Ostin 7,5" Scorpparin viskolukkoperän ja se on 3,64. Välitys luki oikein isossa vetopyörässä kun avasin perän. Tosin mukana oli se lätkäkin, josta sain ruosteet raaputtamalla tiedot selville. Soitin Fordille ja oli sellanen kun piti. Vetarin laipasta pyörittämällä toinenkin puoli pyöri samaan suuntaan ja toinen jeppe sai ihan tosissaan pitää vastaan toisesta laipasta ennekuin visko antoi periksi. Hinnasta en sano muutaku että ei varmaan toiste satu kohdalle tolla hintaa :)
Niinku 5-vuotias olis saanu tikkarin... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Pe Helmikuu 29. 16:56:31 2008

isierras kirjoitti:Ostin 7,5" Scorpparin viskolukkoperän ja se on 3,64. Välitys luki oikein isossa vetopyörässä kun avasin perän. Tosin mukana oli se lätkäkin, josta sain ruosteet raaputtamalla tiedot selville. Soitin Fordille ja oli sellanen kun piti. Vetarin laipasta pyörittämällä toinenkin puoli pyöri samaan suuntaan ja toinen jeppe sai ihan tosissaan pitää vastaan toisesta laipasta ennekuin visko antoi periksi. Hinnasta en sano muutaku että ei varmaan toiste satu kohdalle tolla hintaa :)
onko kuinka paljon rattaat kulunut, saatko kuvaa laitettua? vois verrata omaan 370tkm ajettuun, perä todnäk tosin vaihdettu jossain vaiheessa.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » La Maaliskuu 1. 22:24:12 2008

tänään kävin ton sierran perän tukivarsineen kaikkineen hakemassa ja kovasti viskolta vaikuttas, pirun kovasti saa vastaan pitää että rupee luistamaan. Ja kovasti vaikuttas myös että tuo on sillä 3.92 välityksellä kun melkeen 4kierrosta pyörii kartaaniin laippa ennen kun tulee kierros täyteen vetareilla.
Eli ainakin toistaseks vaikuttaa pirun hyvältä. Perässä oli tuoreen näköset öljyt ja näyttäs ihan siltä että ne jopa pysyy sisällä kun oli niin kuivan näkönen ulkoopäin. Myös jarruputkenpätkät joku on tehny uusiks kun oli niin tuoreen oloset.

Jos maanantaina löytäs uudet levyt, palat ja kässärinvaierin jostain varaosapuljusta niin melkeen vois tiistaina töidenjälkeen pistää ton paikalleen. Tuntuu painavan tuo paketti niin perkeleesti että parempi vaihtaa tuo töissä kun on pelit ja vehkeet vähän hommaa helpottamassa. Eikös tuo koko kelkan vaihtaminen oo aika simppeli homma senkun vaan ottaa jarruletkut, käksänvaierin, kartaanin, iskarit irti ja sitten ne kaks isoo pulttia sieltä etureinasta ja neljä pulttia siitä murikan takaosasta niin sen pitäs tulla alas sieltä?

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Su Maaliskuu 2. 0:25:12 2008

wex4 kirjoitti:Viskolukollisen laippatumpithan on eri mittaiset ja muistaakseni molemmat pitempiä, kuin tavallisen perän vetarin sisäpäät.
Vähän off topic mutta
Laitoin tänään 7,5 perään 7" vetarit ja tuntuis menevän heittämällä. molemmat ilman lukkoa. viscolukko on menossa alle jossain vaiheessa niin sitte tietää ku saa purettua ja laitettua.

Leimalle pitää nyt tehdä töitä mutta kun saan leimattua, niin laitan 7" viskon tuon 7,5 perän tilalle.Samalla voi lattialla vertailla tuota viskoa normiperään.



-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Maaliskuu 2. 16:47:09 2008

gaagamel kirjoitti:
wex4 kirjoitti:Viskolukollisen laippatumpithan on eri mittaiset ja muistaakseni molemmat pitempiä, kuin tavallisen perän vetarin sisäpäät.
Vähän off topic mutta
Laitoin tänään 7,5 perään 7" vetarit ja tuntuis menevän heittämällä. molemmat ilman lukkoa. viscolukko on menossa alle jossain vaiheessa niin sitte tietää ku saa purettua ja laitettua.

Leimalle pitää nyt tehdä töitä mutta kun saan leimattua, niin laitan 7" viskon tuon 7,5 perän tilalle.Samalla voi lattialla vertailla tuota viskoa normiperään.

-vk-
Se laippatumppien pituusero on siellä sisäpuolella, eli normitumpit ei käy lukkosisäkalujen kanssa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Su Maaliskuu 2. 20:07:08 2008

Arska kirjoitti:
gaagamel kirjoitti:
wex4 kirjoitti:Viskolukollisen laippatumpithan on eri mittaiset ja muistaakseni molemmat pitempiä, kuin tavallisen perän vetarin sisäpäät.
Vähän off topic mutta
Laitoin tänään 7,5 perään 7" vetarit ja tuntuis menevän heittämällä. molemmat ilman lukkoa. viscolukko on menossa alle jossain vaiheessa niin sitte tietää ku saa purettua ja laitettua.

Leimalle pitää nyt tehdä töitä mutta kun saan leimattua, niin laitan 7" viskon tuon 7,5 perän tilalle.Samalla voi lattialla vertailla tuota viskoa normiperään.

-vk-
Se laippatumppien pituusero on siellä sisäpuolella, eli normitumpit ei käy lukkosisäkalujen kanssa.
Eli jos 7" viskoperässä on tumpit kiinni niin menee suoraan paikalleen 7":n normiperän paikalle. ?
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Maaliskuu 2. 20:12:30 2008

gaagamel kirjoitti:
Arska kirjoitti:
gaagamel kirjoitti: Vähän off topic mutta
Laitoin tänään 7,5 perään 7" vetarit ja tuntuis menevän heittämällä. molemmat ilman lukkoa. viscolukko on menossa alle jossain vaiheessa niin sitte tietää ku saa purettua ja laitettua.

Leimalle pitää nyt tehdä töitä mutta kun saan leimattua, niin laitan 7" viskon tuon 7,5 perän tilalle.Samalla voi lattialla vertailla tuota viskoa normiperään.

-vk-
Se laippatumppien pituusero on siellä sisäpuolella, eli normitumpit ei käy lukkosisäkalujen kanssa.
Eli jos 7" viskoperässä on tumpit kiinni niin menee suoraan paikalleen 7":n normiperän paikalle. ?
joo, siis normi lukottoman laippavetari perän tilalle ns. heittämällä, mutta ilman vetari taistelua et saa asennettua edelleenkään tökättävillä vetareilla olevaan taka-akselistoon laippavetari murikkaa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

isierras
Viestit: 28
Liittynyt: To Maaliskuu 1. 18:57:18 2007
Paikkakunta: Jkl

Scorpion perä

Viesti Kirjoittaja isierras » Ti Toukokuu 13. 10:02:56 2008

Nyt se on sitten vihdoinkin paikallaan. Lukko tuntuu pitävän hyvin jopa asfaltilla. Perä siis 7,5", pikkulaipoilla ja rummuilla (toistaiseksi ainakin). Laitoin Doch Sierran tukivarret, joissa iskarin kiinnitykset "normaalilla" kohtaa, cossun iskareilla ois tietty saanu Scorpparin tukivarretkin käymään. Näin ollen jäi vakaajatanko käyttämättä (ei kiinnityspisteitä Doch tukivarsissa), mutta saahan sen tarvittaessa myöhemminkin. Välitys 3,64. Vaihdoin samalla pari uutta niveltä ja kaksi kohtuu hyvää kasasin vanhoista. Uretaanipuslat myös.

Halvalla sain alunperin, mutta kertyihän tuolle kaikenkaikkiaan hintaa, mut on se nyt hyväkin!

Jos joku tarvii kuvia, voin laittaa meiliin.

dirty_soul
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 9:14:16 2006
Paikkakunta: rauma

Re: Sierran lukko perät

Viesti Kirjoittaja dirty_soul » Ke Helmikuu 18. 12:30:21 2009

kai tää kuuluu tahän aihee seen
mul onittel sierras joku perä... välil vetää molemmat taka pyörät hyvin harvinaist... suurimman osan aikaa vaa apukuskin puoleinen rengas... kellään tietoo mistä johtuu?
ford sierra 2.9 V6
opel corsa 1.4 swing (emännänän auto) ja talvi käyttis

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierran lukko perät

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Helmikuu 18. 13:57:59 2009

dirty_soul kirjoitti:kai tää kuuluu tahän aihee seen
mul onittel sierras joku perä... välil vetää molemmat taka pyörät hyvin harvinaist... suurimman osan aikaa vaa apukuskin puoleinen rengas... kellään tietoo mistä johtuu?
Johtuisko toimivasta tasauspyörästöstä, lukon puutteesta ja/tai jos lukkoperä, niin ei ihan parhaassa vedossa enää... :roll: :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran lukko perät

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Helmikuu 18. 17:12:49 2009

tai normaali paskana oleva lukoton perä, jossa pikkurattaat saanu sen verran kipeetä, että jumittaa välillä?
Pedal tu tö metal!

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Re: Sierran lukko perät

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » Ke Helmikuu 18. 20:19:43 2009

Rupesin nyt näitä lukkoja vähän miettiin omaanki ja tutkiskelin tätä aihetta..johtopäätöksenä niin nelikon perä ois halvin ja ehkä paras tohon? Eiks se sillain mee että alitehonen auto ja pitävä lukko niin perä on kovilla? Mitenkäs sitte nää XR4X4:sen perät?
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran lukko perät

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Helmikuu 18. 20:31:19 2009

No kyllä nelikkodokin perä kestää ihan varmasti tuollaisessa.. Tai jos haluat lähes samalla välityksellä kuin nykyisen, niin 4x4 cossu/xr4x4 murikka.
Pedal tu tö metal!

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Re: Sierran lukko perät

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » Ke Helmikuu 18. 21:05:41 2009

Joo, cossun perä oli ekana mielessä mutta taitaa olla vähän turhan väkevä..vois melkeen luulla että noissa xr:issä ois kestävempi perä ku dokkilaisessa?
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Sierran lukko perät

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Helmikuu 18. 21:57:31 2009

MustaRiesa kirjoitti:Joo, cossun perä oli ekana mielessä mutta taitaa olla vähän turhan väkevä..vois melkeen luulla että noissa xr:issä ois kestävempi perä ku dokkilaisessa?
Riippuu dokkilaisesta.

Nelikko Cossuissa, XR4x4:sissa ja dokki-nelikoissa sama perä. Välityksissä eroja, tai no ainoastaan dokki on toisella välityksellä. Cossut ja XR:t 3.62, dokki 3.92.

Nämä kaikki siis laippavetareilla.

P.S. Mulla olis noita nelikko Cossun perämurikoita useampiakin tarjolla :wink:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran lukko perät

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Helmikuu 18. 22:31:47 2009

Joo, eipä niissä kestävyydessä mitään eroa ole, ihan samalla tavalla ne on mitoitettu.
Pedal tu tö metal!

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Re: Sierran lukko perät

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » To Maaliskuu 19. 15:39:15 2009

Pitääpä pitää silmällä myynti-ilmoja jos tulis joku sopiva lukko vastaan. Tarjoilkaa toki vaikka privana jos jollain olis sopivaa perää tohon :)

cossun 4wd takaperä lukolla ois tarjolla ja omasta mielestä kohtuulliseen hintaan :shock:
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

Vastaa Viestiin